Wizualizacje Park&Ride na Nowym Bieżanowie

Po wizualizacjach parkingów na Kurdwanowie oraz Małym Płaszowie, spółka Miejska Infrastruktura udostępniła teraz grafiki dla trzeciego P&R – na Nowym Bieżanowie. Parking będzie mieć 110 miejsc postojowych, oraz dodatkowo 10 stojaków i 20 stanowisk rowerowych, a zlokalizowany zostanie wewnątrz istniejącej pętli tramwajowej.

Kaszmir

Reklama

, ,

  1. #1 by gaev on 3 lipca, 2015 - 8:52 am

    mnie się podoba, dotychczas trochę nie byłem sobie w stanie wyobrazić tego P&R na pętli NB; jednak mam dziwne przeczucie, że ten parking będzie raczej stał pusty…

  2. #2 by plrak on 3 lipca, 2015 - 10:13 am

    Projekt o tyle fajny, co w tym miejscu niepotrzebny. Bieżanów leży zbyt daleko od centrum, żeby jechać tam komunikacją, bez przesiadek. Większy sens, miałby parking tego typu koło pętli w Prokocimiu ( Wieliczka na trasie), bądź nawet dalej, tak aby zgarniał też ruch z Kurdwanowa i starego Prokocimia ( czyli za Bieżanowską, może koło dworca Płaszów?). Powiedzmy sobie szczerze, kampus UJ, jest dużo bliżej centrum położony, a parking stoi pusty. To dzięki jego lokalizacji, P&R jest koło Tesco na Kapelance. Stamtąd, jest dobre połączenie, i rzut beretem do centrum miasta. I tam też, rozpoczynają się regularne korki. Wielicka z reguły, stoi od Dworcowej, w kierunku Powstańców Wielkopolskich. W drugą stronę, korkuje się od Kabla do Bieżanowskiej. Dlatego twierdzę, że najkorzystniejszy byłby parking w okolicy obecnego Kabla.

  3. #3 by tramwajarz on 3 lipca, 2015 - 12:08 pm

    Ten parking zapełni się jak Jacek postawi płatną strefę gdzieś w Prokocimiu;)
    Złota myśl rządów Jacka z SLD i sojusznika PO postawić parkingi na obrzeżach a budżet komunikacji pozostawić taki sam…

    I czym ci kierowcy mieliby dojechać jak tramwaje są bez drzwi i pantografów?:P
    „No jakoś to będzie żeby było dobrze”

  4. #4 by kaszmir on 3 lipca, 2015 - 1:42 pm

    Też wydaje mi się, że najlepsza lokalizacja byłaby gdzieś bliżej miasta. Z tego co pamiętam swojego czasu planowano budowę w rejonie przystanku „Prokocim Szpital” i wg mnie byłoby to całkiem niezłe miejsce – raz, że trochę bliżej centrum a dwa, że oprócz tramwajów jest jeszcze masa autobusów.

    • #5 by tramwajarz on 3 lipca, 2015 - 10:12 pm

      Bezużyteczna pętla Powstańców Wielkopolskich mogłaby również zostać przerobiona na parking dla przyjezdnych.

  5. #6 by Maciej on 3 lipca, 2015 - 4:27 pm

    Uważam , że taki parking każdy ze wsi ma przed domem. Zakaz wjazdu do centrum miasta i koniec.
    Nikt mu nie kazał kupować samochodu i nikt mu nie kazał nim jeździć, autobusy jeżdżą na strefę i nimi niech dojeżdża do pracy czy zakupki.

    • #7 by kaszmir on 3 lipca, 2015 - 5:52 pm

      Ok, lecz nie każda wieś pod Krakowem ma dostęp do autobusu. A nieraz nawet jak ma, to jest to linia kursująca raz na godzinę-dwie. Trudno, żeby ktoś np. jechał do pracy godzinę wcześniej, bo tak miał autobus.

      P&R pozwalają takim osobom podjechać do pierwszej pętli, gdzie jest dobra oferta komunikacyjna.

    • #8 by tramwajarz on 3 lipca, 2015 - 10:06 pm

      Płatny wjazd do centrum dla blach „niekrakowskich” bezpłatny dla właścicieli płacących podatki w Krakowie przy założeniu że dochód idzie na wzmocnienia połączeń z parkingów P&R.

  6. #9 by tc2005 on 7 lipca, 2015 - 11:28 am

    Projekt bardzo dobry ale taki będzie tylko wtedy gdy wraz z budową parkingu wyremontowana zostanie pętla tramwajowa bo jej stan jest tragiczny. Również uważam, że muszą być na liniach tam kończących wagony jakie są na wizualizacji lub krakowiaki bo przybędzie więcej pasażerów a fakt zabrania przez ZIKiT linii „23” z Bieżanowa jeszcze bardziej pogorszy komfort i tak już beznadziejnego podroźowania.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: