Nowości wakacyjne 2015 [GALERIA]

Z lekkim opóźnieniem – ech, dużo się działo w tym tygodniu! – lecz oto jest: przegląd nowości zaserwowanych nam przez ZIKiT wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych (a sama lista zmian dostępna jest tutaj: tramwaje, autobusy).

Na start – najważniejsza zmiana, czyli zakończenie przebudowy ul. Podwale wraz z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego. Tutaj tylko udokumentuję symbolicznym zdjęciem, gdyż szerzej skomentowałem tę mini-rewolucję w poprzednim wpisie.

„128” kursuje teraz do Prądnika Czerwonego (oraz – wariantowo – do Cm. Batowice), więc można je spotkać na ul. Strzelców.

Duże zmiany na Mistrzejowicach: zniknęło „128”, „608” zostało zastąpione przez „601”, a „618” zmieniło numer na „611”.

Z kolei „123” – na wniosek RDXV – w kierunku Małego Płaszowa zatrzymuje się teraz na przystanku „Łęczycka” zamiast „Os. Złotego Wieku”…

… tymczasem duch „128” wciąż nawiedza Mistrzejowice.

„193” skrócone na trasę Prądnik Czerwony – Lesisko, a „153”: Os. Piastów – Os. Na Skarpie (tego drugiego nie sposób jednak złapać, bo został zawieszony na wakacje).

W zamian Łęg obsługuje nowa linia „103” kursująca na trasie Czyżyny Dworzec – Struga. Linia obsługiwana jest przez Mobilis, który wysyła na nią 10-metrowe wozy AMZ.

Zmiany są na tyle świeże, że nie zdążono jeszcze przygotować nowych tablic informacyjnych na dworcu w Czyżynach. Wprawdzie ściągnięto „193” oraz „601”, lecz nie przymocowano na razie „103” oraz „608” (czyli linii, które zastąpiły odpowiednio „193” oraz „601”).

„169” kończy teraz na Zajezdni Wola Duchacka. Przy okazji zdegradowano linię pod względem taboru: do tej pory obsługiwały ją najnowsze Solarisy Urbino 12, teraz na sporej części brygad są starsze Jelcze M121MB.

I jeszcze „503”, które zatrzymuje się dodatkowo na przystanku „Wlotowa”.

A co z tramwajami? Najważniejszą zmianą w obsadzie taborowej jest niewątpliwie skierowanie Bombardierów na wszystkie brygady „52” w weekendy. Jest to efekt długich walk, które zaczęły się rok temu.

Ich rezultatem jest również skierowanie niskopodłogowców na linię „23”, na której w weekendy goszczą obecnie wozy EU8N oraz NGT6.

I jeszcze zmiany tras. Mimo otwarcia ul. Podwale, „20” została utrzymana na trasie objazdowej do Bronowic Małych. Oficjalnie wynika to z nadchodzącej przebudowy ciągu Dunajewskiego – Basztowa, jednak z tego co udało mi się dowiedzieć, ta trasa zostanie prawdopodobnie utrzymana na stałe – również po zakończeniu remontu.

Z kolei na Cichym Kąciku linia „20” została zastąpiona przez „trzynastkę” (i rowerzysta jadący pod prąd… szkoda, że tacy jak on psują opinię pozostałym cyklistom).

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by kijowska on Lipiec 6, 2015 - 10:34 am

    szkoda tej 13stki.. niestety ta trasa to nie wieloletnia tradycja, więc nie ma co liczyć na negocjacje. Oficjalne tłumaczenie raczej kiepskie… Skoro autobusy mogły wrócić na Podwale po to, żeby pojeździć tamtędy 2-3 tygodnie, to dlaczego 13tka nie mogła?

    • #2 by tramwajarz on Lipiec 6, 2015 - 11:25 am

      Dla idiotycznej oszczędności by sfinansować estakadę.
      Do Powst. Wlkp. może ZIKIT marnować pieniądze na 107itd, do Os. Podwawelskiego 124, do dworca 132, 142 na cmentarz o 5 rano, 105 i 128 do Cmentarza Batowice co średnio co 20min itd ale linia magistralna 13 (nagle z zapotrzebowania 3x105N[360 pasażerów] zjazd na NGT6 [180 pasażerów])musi zostać zdegradowana a później zapewne obcięta do f=20min

      W lecie na Cichy Kazik niech jeździ linia 0
      Świętego Wawrzyńca- CK lub Salwator-CK
      i tak taryfa na „0” jest miejska a nie „turystyczna”

  2. #3 by Artur on Lipiec 6, 2015 - 10:53 am

    Ale nie ma tu złej komunikacji uważam, bo w niektórych miastach naprawdę jest marnie, a tu naprawdę nie jest źle i nie ma co narzekać. Autobusy w większości się właściwie tylko pozamieniały i nic więcej.

    • #4 by kaszmir on Lipiec 6, 2015 - 12:33 pm

      Wg mnie największym problemem krakowskiej komunikacji są słabe częstotliwości, zwłaszcza poza szczytem czy w weekendy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: