Przebudowa Dunajewskiego i Basztowej

Dopiero co radowaliśmy się przywróceniem ruchu na ul. Podwale, a tymczasem już w najbliższą środę, 15 lipca, rozpocznie się przebudowa kolejnego fragmentu I obwodnicy: odcinka Dunajewskiego – Basztowa. Remont ma potrwać ok. trzech miesięcy, a po jego zakończeniu ulice te – wzorem Podwale – staną się jednokierunkowe dla ruchu ogólnego.

Ulica Podwale po przebudowie. Basztowa będzie niebawem wyglądać podobnie 🙂

Wraz z rozpoczęciem remontu, wyłączony zostanie ruch autobusów oraz tramwajów między przystankami „Teatr Bagatela” oraz „Basztowa LOT”. Jednocześnie zakończy się remont torowiska u wylotu tunelu KST, a także nocne prace na ul. Długiej. W związku z tym, wprowadzone zostaną poniższe zmiany (dla linii dziennych – od poniedziałku, dla nocnych – z poniedziałku na wtorek):

„782” – zostanie zlikwidowana,

„3”, „5”, „50”, „182”, „608” – powrócą na swoje stałe trasy (linia „608” już od nocy 11/22 lipca),

„2”, „4”, „20”, „24”, „64/664” – będą skierowane na trasy objazdowe przez ciąg Dominikańska – Franciszkańska (linia „20” wciąż na trasie do Bronowic Małych, dodatkowo rano po godz. 6 zostaną dołożone kursy ze wspomnianej końcówki tak, by linia kursowała co 10 minut),

„13” – wciąż na trasie do Cichego Kącika,

„14” – zmiana trasy: Mistrzejowice – Basztowa LOT jak obecnie, następnie Długa – Dworzec Towarowy,

„18” – zmiana trasy: Czerwone Maki – Św. Gertrudy jak obecnie, następnie Westerplatte – Basztowa – i dalej bez zmian do Krowodrzy Górki (uwaga: analogicznie do linii „10”, tramwaje jadąc w kierunku Dworca Głównego nie będą się zatrzymywać na przystanku „Św. Gertrudy”),

„69/669” – utrzymanie obecnej trasy objazdowej przez Westerplatte,

„124/424”, „152/352” – skierowane na trasę objazdową przez ciąg: Pawia (powrót: Warszawska – Plac Matejki) – Aleje – Cracovia (uwaga: linie nie zatrzymają się na przystanku „Dworzec Główny Zachód”, do tego jadąc w kierunku Dworca Głównego, przystanek „Politechnika” będzie zlokalizowany na ul. Warszawskiej, przed wejściem do Politechniki Krakowskiej),

„304”Dworzec Główny Zachód – Pawia (powrót: Warszawska) – Aleje – Cracovia, i dalej bez zmian do Wieliczki Kampusu (uwaga: na trasie objazdowej linia zatrzyma się na przystankach: „Politechnika”, „Nowy Kleparz” oraz „Plac Inwalidów”),

„502”Plac Centralny – Dworzec Główny jak obecnie, następnie Pawia (powrót: Warszawska – Plac Matejki) – al. Słowackiego – Nowy Kleparz (uwaga: na trasie objazdowej linia zatrzyma się na przystankach: „Politechnika” oraz „Nowy Kleparz”, do tego jadąc w kierunku Dworca Głównego, przystanek „Politechnika” będzie zlokalizowany na ul. Warszawskiej, przed wejściem do Politechniki Krakowskiej),

„601”, „605” (kursy wariantowe), „611”, „902” – będą skierowane na trasy objazdowe przez ciąg Długa – Aleje,

„610”Borek Fałęcki – Centrum Kongresowe jak obecnie, następnie Konopnickiej – Aleje – Długa – Basztowa – Dworzec Główny, i dalej bez zmian do Prądnika Czerwonego (stała trasa linii wprawdzie nie wymagała zmian w związku z remontem, objazd jest zapewne celem zwolnienia dodatkowego miejsca na Westerplatte pod postój linii „64/664” oraz „69/669” podczas zlotów linii nocnych).


PS. Dodatkowo, w samą sobotę (11 lipca), wymieniane będą płyty na skrzyżowaniu Starowiślnej z Podgórską. W związku z tym, linie „3”, „9”, „24”, „50” zostaną skierowane na trasy objazdowe przez Dietla – Krakowską – Limanowskiego. Zmiana ta nie będzie uwzględniona w rozkładach jazdy. Jednocześnie uruchomiona zostanie jednodniowa linia tymczasowa „709” na trasie: Starowiślna – Starowiślna – Podgórska – most Piłsudskiego – Limanowskiego (powrót: Na Zjeździe – most Powstańców Śląskich – Starowiślna) – Powstańców Wielkopolskich, kursująca co 20 minut.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Bartosz Miśkowiec on Lipiec 6, 2015 - 1:51 pm

    Czyli co 124/424, 152/352 i 502 znów wracają pod Politechnikę? To był sens je przywracać na stałe trasy na te kilka dni?

  2. #2 by Mariusz Szklarz on Lipiec 6, 2015 - 2:00 pm

    @Bartosz Miśkowiec – zdecydowanie tak, gdyż trzeba było sprawdzić torowisko w praktyce.

  3. #3 by kaszmir on Lipiec 6, 2015 - 2:33 pm

    Do tego przynajmniej mieliśmy dwa tygodnie bez utrudnień 😉 Zawsze coś.

  4. #4 by Wojciech on Lipiec 6, 2015 - 5:41 pm

    Ciekawi mnie, dlaczego linie normalnie jeżdżące przez Pawią do DGZ nie zatrzymują się bezpośrednio przed PK, tylko pakują się na krótki odcinek ulicy Szlak, by wjechać w Warszawską do pętli. Jako pasażer 105 wielokrotnie byłem świadkiem, gdy po skręcie w ul. Szlak natychmiast żółte światło zamieniało się w czerwone przy lewoskręcie w Warszawską – to ponad minuta straty.

    • #5 by kaszmir on Lipiec 6, 2015 - 7:16 pm

      Być może – lecz tylko zgaduję – chodzi o ułatwienie przesiadki na tramwaje „3”, „5”, „50”?

      • #6 by Wojciech on Lipiec 6, 2015 - 8:03 pm

        Ja mam na to inną, zgoła inną teorię – dzięki tej minucie na światłach można przeprowadzić sprawną i skuteczną kontrolę biletów, między Politechniką a DGZ 😉

  5. #7 by Przemysław z Mistrzejowic on Lipiec 7, 2015 - 1:34 pm

    Rozwiązaniem problemu podniesionego przez Wojciecha, byłby brak kontroli biletów na trasach objazdowych. Skoro są utrudnienia, to nie należy dodatkowo polować na ludzi, którzy przez pomyłkę wsiedli nie do tego pojazdu, co trzeba.
    Pozdrawiam

  6. #8 by tramwajarz on Lipiec 8, 2015 - 4:32 pm

    „709” na trasie: Starowiślna – Starowiślna – Podgórska – most Piłsudskiego – Limanowskiego (powrót: Na Zjeździe – most Powstańców Śląskich – Starowiślna) – Powstańców Wielkopolskich, kursująca co 20 minut.

    To w Rynku Podgórskim lub na Pl. Getta nie może mieć pętli?
    Robi się potworki na np 16 o częstotliwości 40min. a tutaj dublowanie trasy.

    Nie będzie wspólnego przystanku w stronę Krakowskiej na Starowiślnej?

    Ruch samochodowy też będzie zamknięty na skrzyżowaniu Starowiślna/Podgórska w stronę Wielickiej?

    • #9 by kaszmir on Lipiec 8, 2015 - 8:58 pm

      Co do trasy – zapewne chciano zapewnić jakieś zaplecze dla kierowców.

  7. #10 by tramwajarz on Lipiec 8, 2015 - 7:54 pm

    Inne (prze)budowy:

    Konsultacje społeczne w sprawie tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej

    Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dot. przedsięwzięcia, można przesyłać, w formie pisemnej, w terminie do dnia 14.07.2015 r. pocztą na adres:

    Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie,
    ul. Centralna 53, 31-596 Kraków,
    bądź pocztą elektroniczną na adres email:
    ns@zikit.krakow.pl
    z dopiskiem „Konsultacje społeczne – Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka”.

    dziennikpolski24.pl/artykul/3578963,jest-szansa-na-tramwaj-z-petli-w-kurdwanowie-do-os-ruczaj,id,t.html

    w ramach trasy planowana jest również linia tramwajowa, która biegłaby od pętli w Kurdwanowie na os. Ruczaj.

    Torowisko tylko dlatego że „ekologia” jest teraz na fali:
    Porozumienie z PIR dotyczyć ma tylko trasy łagiewnickiej, ponieważ częścią całej inwestycji będzie również linia tramwajowa, a to zwiększa bardzo szanse na zdobycie dofinansowania unijnego z nowej perspektywy na lata 2014-21.

    Oczywiście nawet małym druczkiem nie jest napisane że tramwaj z Kurdwanowa trasą łagiewnicką do Czerwonych Maków będzie jechał przez Łagiewniki . Autostrady Majchrowskiego w mieście górą!

  1. Wiedeńczyki na „20” i inne nowości | krabok
  2. Kwiatki z rozkładów wakacyjnych 2015 (część I) | krabok
  3. Nowości: 18 lipca 2015 | krabok
  4. Nowości: 18 lipca 2015 [GALERIA] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: