Wiedeńczyki na „20” i inne nowości

Niespodzianka czekała dziś pasażerów „20”. Otóż na połowę brygad tej linii – do tej pory w pełni niskowejściowej – zostały wysłane składy wiedeńskie E1+c3. Jest to odpowiedź urzędników na skargi pasażerów dotyczące tłoków, które nastały w „dwudziestce” wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych. Przypomnijmy, że z trzech linii do Małego Płaszowa – „7”, „11”, „20” – zawieszono aż dwie, zostawiając tę trasę z jedynie połową kursów w godzinach szczytu. Efekt był łatwy do przewidzenia, a „ścisk” i „dwudziestka” stały się wręcz synonimami.

E1+c3 na „20”.

Teraz pasażerowie przynajmniej do części kursów będą w stanie zmieścić się bez problemu. Niestety, w zamian stracili gwarancję, że każdy kurs będzie niskowejściowy. Co gorsza, brygady nie są ułożone naprzemiennie i zdarzają się przerwy nawet półgodzinne między kolejnymi tramwajami z niską podłogą.

Zrzut ekranu z jakdojade – podkreślono kursy z niską podłogą.

To jednak nie koniec zaskoczeń na dziś. Linia „24” straciła jeden wagon – trójskłady 105Na (tzw. ufa) zostały zastąpione przez składy dwuwagonowe. Możemy zgadywać, że zdecydowano się na taki krok nie tylko ze względu na wydłużenie taboru na „20” (obie linie obsługują rejony Bronowic), lecz również fakt, że „50” – wskutek zamknięcia trasy przez Tunel – kursuje teraz przez Basztową, podkradając tym samym część pasażerów „24”.

2x105Na na „24”.

A jeśli wciąż mało Wam nowości, to warto poczekać do następnego tygodnia, gdy zacznie się przebudowa Dunajewskiego. Jak zapowiedział ZIKiT w swoich komunikatach, na linię „3” mają trafić wspomniane ufa (zapewne w zamian za linię „24”), z kolei na „20” – jeszcze zwolnione tramwaje Bombardier NGT8 (znane m.in. z linii „14”).

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , ,

  1. #1 by felek on Lipiec 7, 2015 - 8:15 am

    Nie rozumiem, jaka to niby nowość z tymi akwariami na trójce?

    • #2 by kaszmir on Lipiec 7, 2015 - 12:00 pm

      W tej chwili, na wakacje nie ma ufoków (potrójnych składów) na „3”, więc będzie to jakaś nowość od przyszłego tygodnia 😉

  2. #3 by Mana on Lipiec 7, 2015 - 8:18 am

    Tak z ciekawości – wiadomo skąd te bombki? Z 50 może ?

    • #4 by kaszmir on Lipiec 7, 2015 - 12:02 pm

      Tak, mam już wstępne informacje lecz muszę jeszcze je sprawdzić. Niebawem postaram się wrzucić artykuł.

  3. #5 by tramwajarz on Lipiec 7, 2015 - 9:04 am

    Majchrowski wielce zdziwiony że w wakacje Krakowianie jeżdzą do pracy…
    Ale się Komunikacja Majchrowska plącze w decyzjach. Wcześniej na 20 nie mozna było posłać dłuższych wagonów od EU8N bo niepełnosprawni, starsi, przychodnia. A teraz oni wszyscy 2x się zmniejszyli;)
    Kabaret jeszcze większy że nie potrafili ułożyć rozkładu z co 2. kursem niskowejściowym…

    Jak już ZIKIT odebrał 3. wagon pociągom 3xkonstal105 za połowę szrotów na 20 to lepsza była opcja z co 2. kursem na 20 z 3×105

    może test EU8N+C3 by się przydał?

    • #6 by kaszmir on Lipiec 7, 2015 - 12:02 pm

      To prawda – walki o pojemniejszy tabor na „20” trwały już od dawna, lecz zwykle zasłaniano się właśnie koniecznością puszczania niskiej podłogi. A przecież dotyczyło to roku szkolnego, gdzie jeszcze jest niskowejściowa „11” (wtedy bodajże jeszcze nie było „7”). A teraz, na wakacje gdy została tylko „20” – da się?

  4. #7 by tc2005 on Lipiec 7, 2015 - 11:18 am

    Już te nowości na kolejny tydzień są nieaktualne. Jak widać w ZIKIT nie wiedzą co MPK posiada na stanie i te zmiany taborowe o jakich piszesz usunął w swoim komunikacie. Zapewne pod presją MPK

    • #8 by kaszmir on Lipiec 7, 2015 - 12:03 pm

      Wycofano to z komunikatu, lecz wg mnie jest aktualne. Po prostu ta część nie miała trafić na stronę publiczną, a jedynie do Przewoźnika – zapomnieli usunąć. Dowodem na to jest sama treść komunikatu „należy kierować na linię x …” – to kto ma kierować? Pasażerowie?

      • #9 by tc2005 on Lipiec 7, 2015 - 6:13 pm

        Zobaczymy w poniedziałek. Generalnie nie zgadzam się z Tobą. Takie informacje również powinny być upublicznione bo to wg. motta waszego forum „pasażer jest najważniejszy i to do niego powinna się komunikacja dostosowywać” – nie odwrotnie. Ja jako pasażer widząc ten sam komunikat wczoraj i dzisiaj zwyczajnie w świecie oleję taką komunikację bo na linii „3” jak jest do chwili obecnej gnolojad tak nadal będzie. A miało być od 13 lipca lepiej? Jak zwykle w Krakowie……

      • #10 by kaszmir on Lipiec 7, 2015 - 7:40 pm

        To znaczy ja miałem na myśli, że ZIKiT nie zamierzał dać do komunikatu tych informacji o taborze, dlatego je dziś usunęli – po prostu ktoś zapomniał, kopiując komunikat wysłany do MPK, usunąć tej części.

        Natomiast zgadzam się z Tobą, że takie informacje (o taborze) powinny być publikowane, bo dzięki temu wiedzielibyśmy, na co się nastawiać 😉

    • #11 by Krzysztof Zbigniew Malak on Lipiec 17, 2015 - 9:29 am

      Dokładnie tak, ani 3×105 nie pojawiły się na #3, ani nie wróciły na #24, nie mówiąc już o Bombkach na #20.
      Tak jak Mouset napisał na Klubie 428, czas szybko zleci, we wrześniu zostaniemy olśnieni estakadą i PESAmi i zapomnimy – otóż Panowie Decydenci nie zapomnimy!!!
      @tramwajarz – a ktoś poważnie myślał o podpięciu C3 do EU8N?

      • #12 by kaszmir on Lipiec 18, 2015 - 5:56 pm

        Mnie ciekawi, czemu nie doszło do wspomnianych zmian. MPK protestowało? Poszło o kasę? Hmmm.

        Tak czy owak, to kolejny przykład jak rzeczy w ZIKiT potrafią się zmieniać dosłownie z dnia na dzień.

  5. #13 by tramwajarz on Lipiec 7, 2015 - 9:55 pm

    Z nowości komunikacyjnych:
    Wszechstronnie uzdolniony Jerzy Marcinko specjalista od komunikacji miejskiej i dróg, organizator bydłowozów wakacyjnych w Krakowie, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, odchodzi z pracy. Od 1 sierpnia ma stać się specjalistą od energetyki i objąć stanowisko wiceprezesa ds. inwestycji w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej.

    Jacek Majchrowski taki sprawdzony i przejrzysty prezydent że nawet konkursów nie rozpisuje na stanowiska dyrektorskie tylko obsadza swoich kolesi i leśnych dziadków od SLD przez PSL PO i PIS;)

    Jerzy Marcinko – wycieruch Majchrowskiego – z wykształcenia i zamiłowania dyrektor…

  1. Kwiatki z rozkładów wakacyjnych 2015 (część II) | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: