Pytanie o „16-tkę”

Jakiś czas temu ZIKiT zapytał kilka nowohuckich Rad Dzielnic o ich preferencje odnośnie do trasy „16”. Dzielnice odpowiedziały, większość nawet zgodnie i… jak na razie nic się nie zmieniło. No, oprócz tego że po cichu pocięto kilka kolejnych kursów.

Sprawa „szesnastki” jednak nie ucichła. Teraz z kolei RDXVIII Nowa Huta przejęła inicjatywę i zapytała mieszkańców, jaką marszrutę powinna mieć linia „16”. Opcje są aż cztery:

  1. przez rondo Czyżyńskie i Ptaszyckiego do Walcowni,
  2. jak obecnie, lecz wydłużona z Kopca Wandy do Walcowni,
  3. przez al. Solidarności do Walcowni (trasa „16” sprzed reformy komunikacyjnej w 2012 roku),
  4. przez rondo Czyżyńskie i al. Solidarności do Walcowni.

Głosować można pod tym adresem. Na chwilę obecną zwycięża opcja 3. – i chyba bez niespodzianki, gdyż również w mojej opinii trasa przez al. Solidarności była tą najlepszą. Niekoniecznie musi jechać aż do Walcowni – gdzie dwa tramwaje („16” i „22”) nie są potrzebne. Zamiast tego może zawracać na Kopcu Wandy, który znajduje się ciut bliżej, a tym samym taka trasa wymaga mniejszych nakładów pieniężnych. Ważne tylko, by linia wróciła pod Kombinat.

Zatem – zachęcam do głosowania. Nawet, jeśli jest to tylko inicjatywa Dzielnicy, do dzięki temu mieszkańcy mogą pokazać, że nie zapomnieli o „16-tce” i że kwestia przebiegu jej trasy wciąż jest ważna.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , ,

  1. #1 by Fabian on Lipiec 21, 2015 - 8:30 am

    No i dalej autor nie nauczył się stosować poprawnej formy „odnośnie do”. Nauka poszła w las?

    • #2 by kaszmir on Lipiec 23, 2015 - 4:46 am

      Cóż, Twoją uwagę pamiętam, lecz dalej mi to siedzi w krwi a – przyznam się – ten artykuł pisany był „na bardzo, bardzo szybko” w związku z wyjazdem. Kajam się, mam nadzieję że następnym razem będzie już ok, a jak nie to po prostu tłucz mi to do łba aż nie będzie problemu 🙂

  2. #3 by sudione on Lipiec 21, 2015 - 10:23 am

    …a nie może jeździć taką trasą jak linia nr 23 w latach 90-tych, czyli do Wzgórz Krzesławickich? Naprawdę chcemy kolejny „tlenowóz” na Walcowni?

    • #4 by Przemysław z Mistrzejowic on Lipiec 22, 2015 - 5:55 am

      Wtedy Wzgórza nie miały „4”, która jeździła na ul. Mrozową. Problem jest w tym, że „16” jest potrzebna na al. Solidarności, ale poza Kombinatem i poza godzinami szczytu zawsze będzie pusta.
      Rozwiązaniem byłaby pętla pod Kombinatem lub modyfikacja zajezdni na Ujastku, by mogła pełnić tę funkcję.
      Pozdrawiam.

      • #5 by kaszmir on Lipiec 23, 2015 - 4:48 am

        Jak dla mnie największym problemem jest – co z Ptaszyckiego? „16” można puścić przez al. Solidarności pod Kombinat a potem może zawracać nawet na Kopcu Wandy – odrobinę bliżej niż Walcownia. Lecz czy Ptaszyckiego z jedną linią to nie mało?

        Hm, rozwiązaniem byłoby przywrócenie „12 (wariantów 22)” do Huty… lecz nie oszukujmy się, tu idzie o kasę, a „dwunastka” powstała tylko dla oszczędności.

  3. #6 by misiek on Lipiec 24, 2015 - 7:07 pm

    Moja propozycja:
    12 – przez Ptaszyckiego do Kopca Wandy + wydłużenie godzin kursowania do ok. 20:00
    16 – przez al. Solidarności do Walcowni + kursowanie co 20 minut przez wszystkie dni tygodnia o każdej porze
    22 – do Wzgórz Krzesławickich

    Taki wariant jest mało realny ale najlepszy – 16 nie marnowałaby się na Ptaszyckiego w godzinach poza szczytowych tak jak teraz i nie byłaby tlenowozem na Walcowni (zastąpiłaby 22), 12 zyskałaby pasażerów i przybyłoby kursów w Hucie, a 22 mogłaby zostać wtedy skierowana na Wzgórza i nie byłaby pusta jak na Walcowni, ponadto na Wzgórzach naprawdę brakuje bezpośredniego połączenia z drugim brzegiem Wisły. Niestety ZIKiT wszędzie szuka oszczędności i nie spodziewam się takiego rozwoju wypadków, a jeśli nawet jakimś cudem by to przeszło to pewnie odbiłoby się to na autobusach.

    • #7 by kaszmir on Lipiec 27, 2015 - 7:59 am

      Podoba mi się opcja z „16” do Walcowni, bo wydaje się że więcej osób dojeżdża tam z NH niż z reszty Krakowa. No jednak wtedy właśnie trzeba by było przywrócić jej rozkład całotygodniowy.

      Co do „22” – do Wzgórz przez Ujatek nie ma sensu, kursuje tam „4” co 10 minut i nie jeździ przepełniona. Ja bym ją raczej skierował przez Ujatek Mogilski do Kopca Wandy. Jednocześnie tak jak pisałeś „12” przez Ptaszyckiego do tejże pętli i w ten sposób „12+22” znów stałoby się jedną linią – ot, po prostu część wzmocnień kursowałaby przez Ptaszyckiego zamiast al. Solidarności 🙂

  4. #8 by tramwajarz on Lipiec 24, 2015 - 10:56 pm

    Powtórzę się: przedłużyć 482 do Kombinatu po oczekiwanej trasie linii 16 i obsadzić w przegubach oraz dołożyć kursy.
    Rozwiązanie w zakresie niskich środków biedakomunikacji Majchrowskiego do czasu aż nie zostanie wybrany prezydent umiejacy zarządzać miastem i komunikacją miejską.

    A co na ten temat ma do powiedzenia Tajster przyszły szef ZIKIT w Krakowie…

    • #9 by kaszmir on Lipiec 27, 2015 - 3:57 pm

      Wydaje mi się, że wydłużenie „482” aż do Kombinatu i jeszcze dodanie kursów to dość spore koszty. Choć trzeba by przeliczyć.
      Na przegubowce natomiast nie ma szans. Nawet obecnie ich brakuje.

      • #10 by tramwajarz on Lipiec 27, 2015 - 4:16 pm

        Przy likwidacji l. tramwajowej 16 i zastąpieniu i przedłużeniu 482 do Kombinatu to budźet będzie na 100% na plusie.
        + zostanie na przedłużenie kilkunastu kursów 152/172/502 do Szpitala Żeromskiego jako rekompensata

      • #11 by tramwajarz on Lipiec 27, 2015 - 4:23 pm

        Co do przegubów:
        to MPK jeszcze nie zakupiło ich na linię 169…

        I jeśli zastępować „16” przez „482” to wypada dać przeguby.

        No ale to też są rozgrywki podwładnych Majchrowskiego prezesów MPK i ZIKIT byle zaoszczędzić na mieszkańcach ( MPK-podmieniająć autobus 12m za 18m a ZIKIT obcinając kursy czy tworząć nowe linie poprzez obcinanie innych linii 12 i 22)

      • #12 by kaszmir on Lipiec 30, 2015 - 3:58 am

        Wg mnie likwidacja „16” nie wchodzi w grę, bo jest potrzebna jako wzmocnienie „21” i bez niej „dwudziestka jedynka” nie będzie wyrabiać.

      • #13 by tramwajarz on Lipiec 30, 2015 - 3:58 pm

        Nie jest to likwidacja 16 tylko zamiana linii tramwajowej 16 na autobusową przegubową 18m. Nadal będzie wspomagać 21;)

        Będzie więcej kursów (autobusy tańsze, bez marnowania wozkm na Walcownie/K. Wandy), Struga będzie mieć alternatywny dojazd do Dworca;), jakaś rekompensata za 128 i 439 dla części Mistrzejowic i okolic.

      • #14 by kaszmir on Lipiec 30, 2015 - 5:17 pm

        Tylko „482” nie zsynchronizujesz z „21” z racji na różne częstotliwości. I będzie np. tak, że jedzie tramwaj – zaprany po dach, a zaraz za nim pusty autobus.

        I do tego ludzie biegający między przystankami (bo np. czekali na „21”, a właśnie przyjechał spóźniony „482”).

      • #15 by tramwajarz on Lipiec 31, 2015 - 12:32 pm

        Różne częstotliwości – zgoda choć można spróbować przecież dostosować 21 do kursów „16+482”
        Z przystankami masz rację – 2 rozwiązanie to połączenie „21+105” w jedną linię autobusową.

        Ale to już abstrakcja przy problemie 10lecia ZIKITMarcina Szczurka Tajstera typu dołożenie przystanku KawioryII dla 144 194.

  5. #16 by Mattiprrivan on Lipiec 25, 2015 - 4:05 am

    Zapominamy chyba o jednej z ról jaką spełnia 16 dla mieszkańców Huty, mianowicie dogodnym połączeniu ze Szpitalem Żeromskiego. Nieraz popołudniową porą wsiadając do tramwaju na Skarpie trudno jest znaleźć miejsce bo tyle starszych osób wraca z badań/odwiedzin.

    A Com Com zone przy Hutniku?
    Całe grupy dzieci i młodzieży dojeżdżają tam na treningi a najczęściej można ich spotkać właśnie w 16.

    • #17 by kaszmir on Lipiec 27, 2015 - 7:57 am

      Ok, lecz w te rejony dojeżdżają też „123” i „153/193”, które obsługują prawie wszystkie przystanki na których zatrzymuje się „16”.

      • #18 by misiek on Lipiec 27, 2015 - 2:50 pm

        Kaszmir, a co z serią „Kwiatki z rozkładów wakacyjnych”?

      • #19 by kaszmir on Lipiec 27, 2015 - 3:58 pm

        Pamiętam i będzie kontynuacja, jednak od tygodnia jestem na wyjeździe i zwyczajnie nie mam czasu. Może w weekend się uda.

        Jako rekompensatę – niebawem w cyklu „Podróże Kraboka” będzie relacja z przejażdżki japońskim Shinkansenem 🙂

  6. #20 by tramwajarz on Lipiec 29, 2015 - 11:32 am

    Nowe logo ZiKiT po wyborze Jana T. na jego dyrektora ZIKIT

    Jacek Majchrowski i Marta Nowak byli świadkami w procesach Jana Tajstera o mobbing i korupcję. Tadeusz Trzmiel razem z nim zasiada na ławie oskarżonych. Teraz cała trójka zadecyduje o tym, czy T. nadaje się na szefa największej miejskiej jednostki. Takiej sytuacji w Krakowie jeszcze nie było.
    http://www.facebook.com/KrakowskieNiedasie

    Katarzyna Cięciak, wiceprezydent Krakowa ds. edukacji, znalazła się w poważnych tarapatach za sprawą swojego męża, który w poniedziałek na Facebooku zamieścił kontrowersyjny wpis. Poinformował on o tym, że Cięciak wręczyła kilka lat temu korzyść majątkową pod postacią zegarka, a także „składała fałszywe zeznania, zasłaniając się niepamięcią”. Wszystkie sprawy dotyczą Jana T., byłego dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.
    http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozbity-psychicznie-maz-pograzy-wiceprezydent-krakowa_9718.html

    Ale ma Kraków specjalistów dyrektorów i prezydentów za łapówkę z wyrokami z SLD PO PSL itd.

  7. #21 by tramwajarz on Lipiec 30, 2015 - 4:23 pm

    Kłamstwa Majchrowskiego i koalicji SDL-PO-PSL czyli metodyczne likwidowanie komunikacji miejskiej i zachęcanie do zwiększania smogu, zanieczyszczeń i chorób mieszkańców Krakowa:

    „Prognozę podziału zadań przewozowych opracowano dla scenariusza zakładającego utrzymanie dotychczasowego trendu 1994 – 2003
    tj. zwiększania udziału komunikacji indywidualnej kosztem komunikacji zbiorowej.

    Dla takiego założenia w roku 2015 udział komunikacji indywidualnej w podróżach niepieszych wyniesie 40% a komunikacji zbiorowej 60%.

    Dalsze kontynuowanie trendu w roku 2025 doprowadzi do sytuacji, w której udział komunikacji
    indywidualnej zwiększy się do 45% a komunikacji zbiorowej zmniejszy do 55%.

    Teoretyczna sytuacja wyrównania się udziału komunikacji indywidualnej i zbiorowej w podróżach może nastąpić
    ok. roku 2030.”

    To zdanie jest zupełnie sprzeczne z głoszonymi przez miasto planami promowania transportu zbiorowego i zrównoważonego rozwoju.

    Już w tej chwili w Krakowie ruch samochodowy jest o wiele za duży i powinien być ograniczany, tymczasem wykonane „badania ruchu” opierają się na założeniu, że będzie rósł jak w latach dziewięćdziesiątych, kiedy w Polsce po przemianach ustrojowych nastąpił boom samochodowy!

    Jest to założenie po pierwsze zupełnie nierealistyczne (rynek się raczej nasyca, nie ma szans na taki wzrost), a po drugie sprzeczne z wszystkimi politykami miejskimi. Te „badania”, na które powołuje się ZIKiT, są po prostu bezużyteczne.

    http://naszepychowice.pl/?page_id=276
    http://naszepychowice.pl/wp-content/uploads/2015/07/OPIS_prognoza-ruchu.pdf

  1. Zmiany powakacyjne 2015 – autobusy [aktualizacja] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: