Nowości powakacyjne 2015 – tramwaje

Na mobilnej stronie MPK pojawiły się właśnie rozkłady ważne od września. Przyjrzyjmy się zmianom, jakie zajdą.

„9”, „11” i „50” po estakadzie, „23” po cięciach

Zgodnie z zapowiedziami, linie „9”, „11” oraz „50” zostaną skierowane nową trasą po estakadzie Lipska – Wielicka, na której zlokalizowany zostanie nowy przystanek „Dworzec Płaszów Estakada”. Potwierdziły się też nasze informacji, że „50” na nowej trasie utrzyma takt 5-minutowy w szczycie.

Przy okazji, „11” i „23” zamienią się rozkładami – ta pierwsza będzie kursować cały tydzień co 20 minut, ta druga – tylko w dni powszednie oraz w wybranych godzinach w soboty.

(Na stronie z rozkładami nie zaktualizowano na razie niedziel i wciąż pokazywane są stare rozpiski dla tychże).

Roszady na „6”

Linia „6” przestanie kursować w dni powszednie po godz. 20, jednak w zamian znów zacznie się pojawiać w niedziele i święta, w godz. 9-19. Zmiana ma na celu załatanie luki na odcinku Wielicka – Korona po zlikwidowaniu niedzielnych kursów „23”.

„19” przez tunel, „10” skrócona

Również wieści nt. linii „19” się potwierdziły. Od 31 sierpnia będzie kursować na nowej trasie, przez tunel i wydłużonej do Borku: Dworzec Towarowy – Tunel – Al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Starowiślna – Kalwaryjska – Zakopiańska – Borek Fałęcki. Będzie kursować przez cały tydzień, a w godzinach szczytu co 10 minut. Szczyt to jednak nader oszczędny, bo potrwa zaledwie 3h rano i trochę więcej niż 3h popołudniu.

W zamian jednak, linia „10” zostanie skrócona do Łagiewnik. Wróci zatem na swoją trasę z lat 2012-2013.

Wymiana „7” i „12”

Linie szczytowe „7” i „12” zamienią się końcówkami: ta pierwsza będzie dojeżdżać do os. Dąbie (Dąbie – Dworzec Towarowy), a druga do Małego Płaszowa (Mały Płaszów – Borek Fałęcki).

Linie tymczasowe „71”, „72” i „74”

Tak jak pisałem kilka dni temu, w związku z trwającym remontem Dunajewskiego uruchomione zostaną trzy linie tymczasowe: „71” (Wzgórza Krzesławickie – Dajwór, w zamian za pociętą „1”), „72” (Os. Piastów – Czerwone Maki, szczytowe wzmocnienia „52” omijające Dworzec Główny) oraz „74” (Salwator – Bronowice, w zamian za pociętą „1” na Salwatorze i brak „14” na Bronowicach). Jedyna różnica względem wcześniejszych zapowiedzi jest taka, że „71” będzie kursować w dni powszednie od godz. 6 do 19, a nie tylko w szczycie.

Kaszmir

Advertisements

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by slowak99 on Sierpień 25, 2015 - 8:43 pm

    Czyżby 50 w tygodniu co 10 minut? W takim razie należy dokonać renumeracji linii. Uważam, że to dobre posunięcie. W związku z dłuższymi pojazdami można zaoszczędzić wozokm na 50, choć w zamian należałoby wzmocnić inne rejony. Druga sprawa – to po cholerę obiecywano utrzymanie taktu na 50 przy jednoczesnej zmianie obsady?

    Zmiana końcówek 7 i 12 – po co? Wydaje mi się, że zmiana ta wymusi na pasażerach przesiadki na Grzegórzeckim niepotrzebnie.

    • #2 by kaszmir on Sierpień 25, 2015 - 9:17 pm

      Nie, przyjrzyj się rozkładowi – wciąż jest 12 kursów/h (co 5 minut), tyle że rozpisane na dwie kolumny.

      PS. Dodałem też to info do artykułu, żeby ludzie nie mieli wątpliwości 😉

      • #3 by slowak99 on Sierpień 26, 2015 - 8:13 am

        Dzięki i wybacz za sianie zamętu. 🙂

    • #4 by zubrzyk on Sierpień 26, 2015 - 4:22 pm

      Dlaczego zmiana ma wymuszać przesiadki? Mały Płaszów zachowa połączenie w kierunku Hali Targowej, a Dąbie otrzyma linię w kierunku, w którym jej bardziej potrzebuje (12 na Dąbiu była niemal bezużyteczna). Jestem pewny, że dzięki temu liczba przesiadek spadnie.

  2. #5 by tramwajarz on Sierpień 26, 2015 - 10:44 am

    Roszady na „6”

    Ale w dzień powszedni nie załata od 19:46;)

    Po 20:00 z Krakowskiej i Starowiślnej po 1 linii co 20minut na Bieżanów. Żal.pl

    „Miesięczny” powinien mieć obniżkę ceny – z dopiskiem komunikacja tylko do 20:00.

    Czy rozkład od września jest błędny czy linia 3 (do Cm. Rakowicki) będzie jeździć co 20 minut cały dzień ?!

    Na linie tramwajowe na Górkę Narodową skieruje się zapychacze ilostaniu linii jak 7, 11, 12 by dużo linii na nową pętlę jeździło;)

    Taniej wyszedłby łącznik tramwajowy przez Podgórską, Zabłocie czy Powst. Wlkp.
    Bizantyjskie inwestycje tylko nie ma co po nich jeździć bo trzeba spłacać lichwę za zaciągnięty kredyt…
    Ciekawe kiedy Kraków będzie drugą Grecją z niespłacalnym kredytem…
    „Zastaw się a postaw się”

    • #6 by kaszmir on Sierpień 26, 2015 - 3:19 pm

      Możliwe, że coś Ci się poprzestawiało w wyszukiwarce (sprawdź datę). Od 31 sierpnia „3” wraca na Krowodrzę i będzie co 10 minut, rozkład wyświetla mi to poprawnie. Na Cm. Rakowicki będzie „2” co 20.

    • #7 by Chlorofil on Sierpień 27, 2015 - 2:34 pm

      To prawda łącznik przez Powstańców Wlkp. byłby przydatniejszy. Ewentualnie Trasą Bagrową wcześniej.

  3. #8 by Wojciech on Sierpień 26, 2015 - 1:07 pm

    Co do siódemki – kursowała przez wiele lat z Krowodrzy/Dworca Towarowego do Dąbia, po czym została zlikwidowana. W poniedziałek wraca na swoją starą trasę – czy to ma sens? Jeżeli kilka lat temu prawie nikt z niej nie korzystał to czy skorzysta dziś, w dobie słabnącego zainteresowania komunikacją miejską?

    • #9 by kaszmir on Sierpień 26, 2015 - 3:21 pm

      No ja mam podobne obawy.
      Obecna „7” to słabe próby wzmocnienia przeciążonej „14”. Jednak mam spore obawy, że skończy się na pustawej „7”, za to w „14” może być nawet gorzej, bo chodzą plotki – zaznaczam, na razie niepotwierdzone! – że z „14” zostaną ściągnięte bombardiery NGT8 i w zamian trafią krótsze bombardiery NGT6… Oby to nie była prawda.

  4. #10 by zubrzyk on Sierpień 26, 2015 - 4:19 pm

    Ale dawna 7 kursowała po innej trasie (przez Dietla, Starowiślną, Dominikańska), więc nie ma co porównywać jej do obecnej sytuacji, gdy pojedzie od Dąbia do Basztowej LOT dokladnie po trasie linii 14, która dzięki tej pomocy będzie jakby kursować co 10 minut na najbardziej przeciążonym odcinku.

    • #11 by tc2005 on Sierpień 26, 2015 - 8:35 pm

      Kaszmir. Akurat „14” z tego co mi wiadomo ma stracić jakiegokolwiek rodzaju Bombardiery. Nie dam sobie głowy uciąć, że będzie to 31 sierpnia br. ale pewne jest, że prędzej czy później na tej linii będą tylko EU8N.

      • #12 by kaszmir on Sierpień 26, 2015 - 9:19 pm

        Racja, tam mają wylądować EU8N. Przepraszam, pomieszało mi się.

  5. #13 by mobilna on Sierpień 26, 2015 - 9:01 pm

    jak wejsc na mobilna strone mpk?

    • #14 by mobilna on Sierpień 29, 2015 - 4:15 pm

      ok, już mam, dzięki za pomoc ;/

      • #15 by kaszmir on Sierpień 29, 2015 - 5:05 pm

        Przepraszam, staram się czytać wszystkie komentarze i odpisywać na pytanie, jednak ten jakoś przeoczyłem.

      • #16 by mobilna on Sierpień 30, 2015 - 5:59 am

        @ kaszmir 🙂
        to oczywiście nie Twoja wina, ani nikogo z tutaj piszących. Na komórce nie ładuje mi się wersja mobilna strony, tylko ta pełna (pomimo zaznaczenia, żeby ładował wersję mobilną). Po wejściu na stronę http://www.mpk.krakow.pl i kliknięciu linku „wersja mobilna”, strona się wykrzacza. MPK zawaliło sprawę. Przepraszam Cię i pozdrawiam! Zero hejtu, sto procent love 🙂

      • #17 by kaszmir on Sierpień 30, 2015 - 4:01 pm

        Ja po prostu mam zapisany adres mobilnych rozkładów m.rozklady.mpk.krakow.pl w przeglądarce 😉 Przydaje się regularnie, bo nowe rozkłady zwykle pojawiają się na stronie mobilnej na 1-2 dni przed normalnymi.

  6. #18 by Cichy on Sierpień 29, 2015 - 4:06 pm

    Pierwszy kurs 12 z Borku na Mały Płaszów jedzie o 6:14 (przyjazd 6:50). w Zikicie chyba wszyscy na 10 do pracy jeżdżą, ale nie wzięli pod uwagę, że niektórzy zaczynają ją o 6:00 i poranne kursowanie warto byłoby zacząć godzinę wcześniej, nawet kosztem dwóch kursów z godziny dziewiątej.

  7. #19 by mobilna on Sierpień 29, 2015 - 4:17 pm

    Czy nie uważacie, że 11 powinna jeździć do borku, 12 na czerwone maki?

    • #20 by kaszmir on Sierpień 29, 2015 - 5:06 pm

      „12” to właściwie „22bis”, więc dobrze żeby obie pokrywały się jak najdłużej – do Borku.
      Z kolei „11” i „23” stworzą teraz parę na trasie Czerwone Maki – Wielicka, dając tramwaj co 10 minut. Dlatego dobrze, by „11” jechała na Ruczaj.

      • #21 by tramwajarz on Sierpień 29, 2015 - 9:19 pm

        Przy cięciach w KM linie omijające pierwszą obwodnicę i łączące przypadkowe rejony/pętle bez znaczących potoków nie są niezbędne
        12 – od R. Grzegórzeckiego lepiej gdyby kursowała przez tunel do Towarowego (byłby to test dla 19;)
        11 lub 23 sensowniej gdyby jechała przez Starowiślną

        Szybciej i tak jest 178 z przesiadką na Wielickiej więc pod względem szybkości przejazdu 11 i 23 wychodzą słabo.

        Takie 224 przez Kamieńskiego i Tischnera dałoby szybkie połączenie Bieżanowa i Łagiewnik. A Centrum sojuszu tronu z ołtarzem im. Dziwisza i Majchrowskiego nadal miałoby dojazd;)

        Nawet przy tak żałosnym budżecie na komunikację mało optymalnie wygląda siatka połączeń na ten nowy rok komunikacyjny…

        Co będzie ze składami 3×105? Będą stać nieużywane do Światowych Dni Młodzieży Woodstock 2016? Czy kasacja? ( MPK pewnie woli skasować niż dać 3×105 na 8, 10, 13, 18, 20, 24)
        MPK raczej wagonów 405 produkować nie będzie?;)

      • #22 by kaszmir on Sierpień 30, 2015 - 4:00 pm

        Tylko, że „178” nie jedzie na Czerwone Maki, a chodzi o połączenie tej części Ruczaju z Wielicką. Choć pytanie, czy 6 kursów/h („11″+”23”) to nie jest za dużo (?) Przekonamy się jesienią, gdy wrócą studenci.

        405N już nie będą produkować. Uffoki mają zostać do ŚDM. Na razie wciąż podobno mają jeździć na „24”, pewnie z czasem będą wypierane przez inny tabor.

      • #23 by tramwajarz on Sierpień 30, 2015 - 9:55 pm

        Za dużo w obecnym kształcie..
        Zmotoryzowani się nie przesiądą bo przez Tischnera, Powstańców szybciej.
        Kalwaryjska również bez tram – pasa z separatorami – nie zachęca.

        Jeśli linie 11 i 23 mają sens to trzeba przywrócić dawną 12-Krowodrza-Bronowice;)

        TPO, gdyby w Krakowie stawiano na MPK to budowanoby estakady z zatokami i przystankami na nich. 174, 178 dostałyby niezłego przyspieszenia. Przywrócone zostałyby linie pospieszne;)

  8. #24 by Kosa on Wrzesień 24, 2015 - 12:46 pm

    kiedyś po wprowadzeniu 11 na Ruczaj były niesłuszne komentarze że jeździ pusta… Teraz po bezsensownej zmianie (zabranie dojazdu z Ruczaju pod Halę Targową, R.G.) tramwaj jeździ praktycznie pusty!!!!
    Bez sensu wywalone pieniądze na linię, która pokrywa się chyba w 80% z 23.
    A wystarczyło jedynie zamienić zamienić końcówki. 11 puścić jak jeździła z dojazdem przez Płaszów do Bieżanowa a 23 od drugiej strony do Małego Płaszowa

  1. Otwarcie estakady i premiera Krakowiaka | krabok
  2. Nowości powakacyjne 2015 – autobusy cz. 1 | krabok
  3. Nowości powakacyjne 2015 – tramwaje [GALERIA] | krabok
  4. „20” nie wróci na Basztową | krabok
  5. „12-tka” znika z Borku – cz. I | krabok
  6. „Siódemki” podróżniczki | krabok
  7. Wielkie małe zmiany – tramwaje [komentarz] | krabok
  8. Święto Miłosierdzia Bożego 2017 | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: