Na mobilnej stronie MPK pojawiły się właśnie rozkłady ważne od września. Przyjrzyjmy się zmianom, jakie zajdą.
„9”, „11” i „50” po estakadzie, „23” po cięciach
Zgodnie z zapowiedziami, linie „9”, „11” oraz „50” zostaną skierowane nową trasą po estakadzie Lipska – Wielicka, na której zlokalizowany zostanie nowy przystanek „Dworzec Płaszów Estakada”. Potwierdziły się też nasze informacji, że „50” na nowej trasie utrzyma takt 5-minutowy w szczycie.
Przy okazji, „11” i „23” zamienią się rozkładami – ta pierwsza będzie kursować cały tydzień co 20 minut, ta druga – tylko w dni powszednie oraz w wybranych godzinach w soboty.
(Na stronie z rozkładami nie zaktualizowano na razie niedziel i wciąż pokazywane są stare rozpiski dla tychże).
Roszady na „6”
Linia „6” przestanie kursować w dni powszednie po godz. 20, jednak w zamian znów zacznie się pojawiać w niedziele i święta, w godz. 9-19. Zmiana ma na celu załatanie luki na odcinku Wielicka – Korona po zlikwidowaniu niedzielnych kursów „23”.
„19” przez tunel, „10” skrócona
Również wieści nt. linii „19” się potwierdziły. Od 31 sierpnia będzie kursować na nowej trasie, przez tunel i wydłużonej do Borku: Dworzec Towarowy – Tunel – Al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Starowiślna – Kalwaryjska – Zakopiańska – Borek Fałęcki. Będzie kursować przez cały tydzień, a w godzinach szczytu co 10 minut. Szczyt to jednak nader oszczędny, bo potrwa zaledwie 3h rano i trochę więcej niż 3h popołudniu.
W zamian jednak, linia „10” zostanie skrócona do Łagiewnik. Wróci zatem na swoją trasę z lat 2012-2013.
Wymiana „7” i „12”
Linie szczytowe „7” i „12” zamienią się końcówkami: ta pierwsza będzie dojeżdżać do os. Dąbie (Dąbie – Dworzec Towarowy), a druga do Małego Płaszowa (Mały Płaszów – Borek Fałęcki).
Linie tymczasowe „71”, „72” i „74”
Tak jak pisałem kilka dni temu, w związku z trwającym remontem Dunajewskiego uruchomione zostaną trzy linie tymczasowe: „71” (Wzgórza Krzesławickie – Dajwór, w zamian za pociętą „1”), „72” (Os. Piastów – Czerwone Maki, szczytowe wzmocnienia „52” omijające Dworzec Główny) oraz „74” (Salwator – Bronowice, w zamian za pociętą „1” na Salwatorze i brak „14” na Bronowicach). Jedyna różnica względem wcześniejszych zapowiedzi jest taka, że „71” będzie kursować w dni powszednie od godz. 6 do 19, a nie tylko w szczycie.
Kaszmir
#1 by slowak99 on 25 sierpnia, 2015 - 8:43 pm
Czyżby 50 w tygodniu co 10 minut? W takim razie należy dokonać renumeracji linii. Uważam, że to dobre posunięcie. W związku z dłuższymi pojazdami można zaoszczędzić wozokm na 50, choć w zamian należałoby wzmocnić inne rejony. Druga sprawa – to po cholerę obiecywano utrzymanie taktu na 50 przy jednoczesnej zmianie obsady?
Zmiana końcówek 7 i 12 – po co? Wydaje mi się, że zmiana ta wymusi na pasażerach przesiadki na Grzegórzeckim niepotrzebnie.
#2 by kaszmir on 25 sierpnia, 2015 - 9:17 pm
Nie, przyjrzyj się rozkładowi – wciąż jest 12 kursów/h (co 5 minut), tyle że rozpisane na dwie kolumny.
PS. Dodałem też to info do artykułu, żeby ludzie nie mieli wątpliwości 😉
#3 by slowak99 on 26 sierpnia, 2015 - 8:13 am
Dzięki i wybacz za sianie zamętu. 🙂
#4 by zubrzyk on 26 sierpnia, 2015 - 4:22 pm
Dlaczego zmiana ma wymuszać przesiadki? Mały Płaszów zachowa połączenie w kierunku Hali Targowej, a Dąbie otrzyma linię w kierunku, w którym jej bardziej potrzebuje (12 na Dąbiu była niemal bezużyteczna). Jestem pewny, że dzięki temu liczba przesiadek spadnie.
#5 by tramwajarz on 26 sierpnia, 2015 - 10:44 am
Roszady na „6”
Ale w dzień powszedni nie załata od 19:46;)
Po 20:00 z Krakowskiej i Starowiślnej po 1 linii co 20minut na Bieżanów. Żal.pl
„Miesięczny” powinien mieć obniżkę ceny – z dopiskiem komunikacja tylko do 20:00.
Czy rozkład od września jest błędny czy linia 3 (do Cm. Rakowicki) będzie jeździć co 20 minut cały dzień ?!
Na linie tramwajowe na Górkę Narodową skieruje się zapychacze ilostaniu linii jak 7, 11, 12 by dużo linii na nową pętlę jeździło;)
Taniej wyszedłby łącznik tramwajowy przez Podgórską, Zabłocie czy Powst. Wlkp.
Bizantyjskie inwestycje tylko nie ma co po nich jeździć bo trzeba spłacać lichwę za zaciągnięty kredyt…
Ciekawe kiedy Kraków będzie drugą Grecją z niespłacalnym kredytem…
„Zastaw się a postaw się”
#6 by kaszmir on 26 sierpnia, 2015 - 3:19 pm
Możliwe, że coś Ci się poprzestawiało w wyszukiwarce (sprawdź datę). Od 31 sierpnia „3” wraca na Krowodrzę i będzie co 10 minut, rozkład wyświetla mi to poprawnie. Na Cm. Rakowicki będzie „2” co 20.
#7 by Chlorofil on 27 sierpnia, 2015 - 2:34 pm
To prawda łącznik przez Powstańców Wlkp. byłby przydatniejszy. Ewentualnie Trasą Bagrową wcześniej.
#8 by Wojciech on 26 sierpnia, 2015 - 1:07 pm
Co do siódemki – kursowała przez wiele lat z Krowodrzy/Dworca Towarowego do Dąbia, po czym została zlikwidowana. W poniedziałek wraca na swoją starą trasę – czy to ma sens? Jeżeli kilka lat temu prawie nikt z niej nie korzystał to czy skorzysta dziś, w dobie słabnącego zainteresowania komunikacją miejską?
#9 by kaszmir on 26 sierpnia, 2015 - 3:21 pm
No ja mam podobne obawy.
Obecna „7” to słabe próby wzmocnienia przeciążonej „14”. Jednak mam spore obawy, że skończy się na pustawej „7”, za to w „14” może być nawet gorzej, bo chodzą plotki – zaznaczam, na razie niepotwierdzone! – że z „14” zostaną ściągnięte bombardiery NGT8 i w zamian trafią krótsze bombardiery NGT6… Oby to nie była prawda.
#10 by zubrzyk on 26 sierpnia, 2015 - 4:19 pm
Ale dawna 7 kursowała po innej trasie (przez Dietla, Starowiślną, Dominikańska), więc nie ma co porównywać jej do obecnej sytuacji, gdy pojedzie od Dąbia do Basztowej LOT dokladnie po trasie linii 14, która dzięki tej pomocy będzie jakby kursować co 10 minut na najbardziej przeciążonym odcinku.
#11 by tc2005 on 26 sierpnia, 2015 - 8:35 pm
Kaszmir. Akurat „14” z tego co mi wiadomo ma stracić jakiegokolwiek rodzaju Bombardiery. Nie dam sobie głowy uciąć, że będzie to 31 sierpnia br. ale pewne jest, że prędzej czy później na tej linii będą tylko EU8N.
#12 by kaszmir on 26 sierpnia, 2015 - 9:19 pm
Racja, tam mają wylądować EU8N. Przepraszam, pomieszało mi się.
#13 by mobilna on 26 sierpnia, 2015 - 9:01 pm
jak wejsc na mobilna strone mpk?
#14 by mobilna on 29 sierpnia, 2015 - 4:15 pm
ok, już mam, dzięki za pomoc ;/
#15 by kaszmir on 29 sierpnia, 2015 - 5:05 pm
Przepraszam, staram się czytać wszystkie komentarze i odpisywać na pytanie, jednak ten jakoś przeoczyłem.
#16 by mobilna on 30 sierpnia, 2015 - 5:59 am
@ kaszmir 🙂
to oczywiście nie Twoja wina, ani nikogo z tutaj piszących. Na komórce nie ładuje mi się wersja mobilna strony, tylko ta pełna (pomimo zaznaczenia, żeby ładował wersję mobilną). Po wejściu na stronę http://www.mpk.krakow.pl i kliknięciu linku „wersja mobilna”, strona się wykrzacza. MPK zawaliło sprawę. Przepraszam Cię i pozdrawiam! Zero hejtu, sto procent love 🙂
#17 by kaszmir on 30 sierpnia, 2015 - 4:01 pm
Ja po prostu mam zapisany adres mobilnych rozkładów m.rozklady.mpk.krakow.pl w przeglądarce 😉 Przydaje się regularnie, bo nowe rozkłady zwykle pojawiają się na stronie mobilnej na 1-2 dni przed normalnymi.
#18 by Cichy on 29 sierpnia, 2015 - 4:06 pm
Pierwszy kurs 12 z Borku na Mały Płaszów jedzie o 6:14 (przyjazd 6:50). w Zikicie chyba wszyscy na 10 do pracy jeżdżą, ale nie wzięli pod uwagę, że niektórzy zaczynają ją o 6:00 i poranne kursowanie warto byłoby zacząć godzinę wcześniej, nawet kosztem dwóch kursów z godziny dziewiątej.
#19 by mobilna on 29 sierpnia, 2015 - 4:17 pm
Czy nie uważacie, że 11 powinna jeździć do borku, 12 na czerwone maki?
#20 by kaszmir on 29 sierpnia, 2015 - 5:06 pm
„12” to właściwie „22bis”, więc dobrze żeby obie pokrywały się jak najdłużej – do Borku.
Z kolei „11” i „23” stworzą teraz parę na trasie Czerwone Maki – Wielicka, dając tramwaj co 10 minut. Dlatego dobrze, by „11” jechała na Ruczaj.
#21 by tramwajarz on 29 sierpnia, 2015 - 9:19 pm
Przy cięciach w KM linie omijające pierwszą obwodnicę i łączące przypadkowe rejony/pętle bez znaczących potoków nie są niezbędne
12 – od R. Grzegórzeckiego lepiej gdyby kursowała przez tunel do Towarowego (byłby to test dla 19;)
11 lub 23 sensowniej gdyby jechała przez Starowiślną
Szybciej i tak jest 178 z przesiadką na Wielickiej więc pod względem szybkości przejazdu 11 i 23 wychodzą słabo.
Takie 224 przez Kamieńskiego i Tischnera dałoby szybkie połączenie Bieżanowa i Łagiewnik. A Centrum sojuszu tronu z ołtarzem im. Dziwisza i Majchrowskiego nadal miałoby dojazd;)
Nawet przy tak żałosnym budżecie na komunikację mało optymalnie wygląda siatka połączeń na ten nowy rok komunikacyjny…
Co będzie ze składami 3×105? Będą stać nieużywane do Światowych Dni Młodzieży Woodstock 2016? Czy kasacja? ( MPK pewnie woli skasować niż dać 3×105 na 8, 10, 13, 18, 20, 24)
MPK raczej wagonów 405 produkować nie będzie?;)
#22 by kaszmir on 30 sierpnia, 2015 - 4:00 pm
Tylko, że „178” nie jedzie na Czerwone Maki, a chodzi o połączenie tej części Ruczaju z Wielicką. Choć pytanie, czy 6 kursów/h („11″+”23”) to nie jest za dużo (?) Przekonamy się jesienią, gdy wrócą studenci.
405N już nie będą produkować. Uffoki mają zostać do ŚDM. Na razie wciąż podobno mają jeździć na „24”, pewnie z czasem będą wypierane przez inny tabor.
#23 by tramwajarz on 30 sierpnia, 2015 - 9:55 pm
Za dużo w obecnym kształcie..
Zmotoryzowani się nie przesiądą bo przez Tischnera, Powstańców szybciej.
Kalwaryjska również bez tram – pasa z separatorami – nie zachęca.
Jeśli linie 11 i 23 mają sens to trzeba przywrócić dawną 12-Krowodrza-Bronowice;)
TPO, gdyby w Krakowie stawiano na MPK to budowanoby estakady z zatokami i przystankami na nich. 174, 178 dostałyby niezłego przyspieszenia. Przywrócone zostałyby linie pospieszne;)
#24 by Kosa on 24 września, 2015 - 12:46 pm
kiedyś po wprowadzeniu 11 na Ruczaj były niesłuszne komentarze że jeździ pusta… Teraz po bezsensownej zmianie (zabranie dojazdu z Ruczaju pod Halę Targową, R.G.) tramwaj jeździ praktycznie pusty!!!!
Bez sensu wywalone pieniądze na linię, która pokrywa się chyba w 80% z 23.
A wystarczyło jedynie zamienić zamienić końcówki. 11 puścić jak jeździła z dojazdem przez Płaszów do Bieżanowa a 23 od drugiej strony do Małego Płaszowa
#25 by kaszmir on 24 września, 2015 - 5:39 pm
Taka zamiana końcówek była w planach:
https://krabok.wordpress.com/2014/07/16/po-estakadzie-cztery-linie-tramwajowe/