Po wpisie o tramwajach, pora na autobusy.
W mojej opinii największą nowością jest skierowanie „139” przez Mistrzejowice i Bohomolca. Linia ta od niepamiętnych czasów kursowała przez Wiślicką, a wspomniana zmiana jest następstwem wyrzucenia „128” z tego rejonu.
Kolejną konsekwencją zmian jest przywrócenie kursowania „482” w weekendy (oraz drobne ograniczenie częstotliwość „182” w te dni, z ~f=24 na ~f=30). Zgodnie z przeciekami, godziny kursowania „482” są dość nietypowe: w soboty mniej więcej 7-18, w niedziele i święta 9-21. W szczególności warto zwrócić uwagę, że linia ma więcej kursów w niedziele, niż w soboty.
„139” trafiło na Bohomolca, z kolei wspomagające je „439” zmieniło końcówkę i teraz zamiast do Skarżyńskiego, kursuje przez al. Gen. Andersa i ul. Dąbrowskiej do Czyżyn Dworca.
Pozostając przy nowinkach w Nowej Hucie – „103” zmieniło końcówkę i dojeżdża teraz do Placu Centralnego…
… a „153” ma postój na przystanku „Os. Na Skarpie” (wprawdzie zmiana została wprowadzona przed wakacjami, lecz na lipiec i sierpień linia była zawieszona).
Drobna korekta zaszła też na trasie „501”, które w kierunku Huty jeździ teraz przez Dunikowskiego, mając dzięki temu przystanek w tym samym miejscu, co „123”. Zmiana drobna, lecz bardzo dobrze przemyślana.
Dużo nowości w Płaszowie. W związku z otwarciem estakady tramwajowej, linia „128” została skierowana przez Saską oraz Lipską – dając tym samym możliwość przesiadki na tramwaje jadące nowym łącznikiem.
Z drugiej strony Bagrów warto odnotować wydłużenie „127” do końcówki o tej samej nazwie. Co ciekawe, wraz z tą zmianą sezonowe „427” (kursujące również na trasie Powstańców Wielkopolskich – Bagry) nie zostało zlikwidowane, a jedynie zawieszone. Czyżby miało wrócić w przyszłe wakacje?
Ostatnią płaszowską zmianą są warianty „123”, dzięki czemu linię tę w szczycie można spotkać teraz na Biskupińskiej i Płk. Dąbka. Swoją drogą, kto by pomyślał parę lat temu, że „123” i „128” będą mieć wspólną trasę nie na Mistrzejowicach, lecz przy Zajezdni Płaszów…
Na koniec przenosimy się w zachodnie rejony miasta. Linia „412” została zlikwidowana, a chyba jedyną pamiątką po niej są nieśmiało gdzieniegdzie zarysowane kontury na tabliczkach.
I na koniec „144” i „194”, które zatrzymują się teraz dodatkowo na przystanku „Chopina” (zwanym dawniej „Kawiory”), zlokalizowanym na ul. Czarnowiejskiej w kier. Alej.
Kaszmir
#1 by Wojciech on 12 września, 2015 - 9:48 am
Tylko, że teraz Wiślicka straciła dwie linie, względem przedwakacyjnych rozkładów, a w zamian nic nie dostała…
#2 by tramwajarz on 12 września, 2015 - 9:58 am
Trzeba będzie 174 i 178 z Nowohuckiej przesunąć:D
#3 by asdasd on 12 września, 2015 - 7:09 pm
ależ ładnie się Czarnowiejska teraz prezentuje, do tego nowy chodnik. super!