Zmiany brygadowe od poniedziałku 21 września 2015

W najbliższy poniedziałek, 21 września, dojdzie do małej rewolucji w rozdysponowaniu taboru tramwajowego. Część linii zmieni zajezdnię, inne tabor. Poniżej prezentuję listę zmian:


„Krakowiak” #RG902 na sobotniej brygadzie 50-03. Zdjęcie: Łukasz Zając.

Linia „1”: W dni powszednie dwie brygady przejmie zajezdnia Podgórze. Z linii znikną niskowejściowe wozy EU8N, a na wszystkie kursy będą wysyłane składy wiedeńskie E1+c3.

Linia „3”: W dni powszednie na pięć brygad wyjadą bombardiery NGT8. Na jedną jeszcze trafi NGT6, jednak z możliwością jego zamiany na E1+c3.

Linia „6”: W dni powszednie w całości przechodzi do zajezdni Nowa Huta. Na linię będą wysyłane wozy EU8N, ściągnięte z „jedynki”. W weekendy bez zmian obsługa bombardierami NGT6.

Linia „9”: Pojawią się składy E1+c3.

Linia „10”: Na niektóre brygady wysłane zostaną składy akwariów 2x105Na.

Linia „12”: Jedna brygada przejdzie do zajezdni Podgórze, wóz GT8S.

Linia „14”: Z „czternastki” w dni powszednie znikną niestety bombardiery NGT8, które będą zastąpione przez ich krótszych braci NGT6. Na części brygad wprawdzie będzie dopuszczenie NGT8, jednak i tak krótkie bombardiery wręcz zdominują tę linię. W soboty jedna brygada w NGT6 (z dopuszczeniem NGT8), reszta w NGT8 (jednak i tu jest dopuszczenie NGT6 na jedną). W niedziele i święta w całości NGT8.

Linia „18”: W dni powszednie na jedną brygadę wysyłany będzie dłuższy tabor – NGT8.

Linia „19”: W dni powszednie pięć z dziewięciu brygad przejdzie do Huty, trafią na nie niskowejściowe EU8N.

Linia „20”: Wszystkie brygady będą z zajezdni Nowa Huta, z linii zniknie też tabor wysokopodłogowy (E1+c3).

Linia „50”: Od wczoraj (piątek, 18 września) na linii kursują już dwa „Krakowiaki”. W dni powszednie są to brygady 50-03 (#RG901) i 50-12 (#RG902), a w weekendy 50-03 (#RG902) i 50-08 (#RG901).

Linia „71”: Przechodzi w całości do zajezdni Podgórze, które będzie na nią wysyłać wyłącznie wozy GT8S.

Zmiany są efektem dostosowania taboru do potoków pasażerskich, w szczególności zatłoczonych brygad linii „1” (pociętej wskutek remontu Dunajewskiego) oraz „18” (która przejęła część pasażerów „52” z Ruczaju do centrum), a także wpisania na stan kolejnego „Krakowiaka”.

Miejscami dochodzi jednak do dość dziwnych sytuacji, np. na linii „14” w dni powszednie będzie krótszy tabor niż w weekendy. Równie niezwykła sytuacja zajdzie na „3” – gdzie najnowsze bombardiery NGT8 zagoszczą tylko w dni powszednie.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by EU8N on 19 września, 2015 - 5:24 pm

    Na 14 akurat zmiana taboru ma sens – od Dąbia jest wspomagana przez 7. Jeszcze można przenieść trzy brygady (te co zaczynają i kończą na Mistrzejowicach) do Huty i obsłużyć NGT6. Podobnie w weekend – obsługa powinna być taborem EU8N i NGT6 i absolutnie koniecznie należy zdjąć z tej linii 405N.
    Natomiast na 52 powinna wrócić obsługa w weekendy w całości przez NGT8, zaś poranne kursy z Os. Piastów i wieczorne z Czerwonych Maków mogłyby być obsługiwane EU8N-ami z brygad 11 lub 23 – analogicznie jak w wakacje.
    Poza tym, na jakdojade.pl podaje jeszcze, że z linii 20 znikają wysokopodłogowce (wyjątek stanowi pierwszy kurs z Bronowic Małych – to będzie pewnie łączenie z podgórskiej 12).

    • #2 by kaszmir on 20 września, 2015 - 9:41 am

      Co do „14” – no nie wiem, mimo wszystko oznacza to, że do Huty w dni powszednie nie zaglądną żadne NGT8 (nie licząc dopuszczeń). Jak dla mnie tylko pogłębia to różnicę między NH a resztą miasta… „Krakowiaki” lądują tylko na „50”, NGT8 wracają na linie podgórskie…

      Co do „20” – tak, zapomniałem o tym napisać. Wszystkie brygady będą huckie (dodane teraz).

      • #3 by EU8N on 21 września, 2015 - 10:09 am

        Są NGT8 na 14 – źle, bo się marnują. Zamieniamy na NGT6 – źle, bo dyskryminacja Huty. Rozdział taboru powinien być dostosowany do potrzeb. Skoro na 14 wystarcza NGT6, to co za różnica osobie niepełnosprawnej, czy wsiądzie do NGT6 czy NGT8, skoro oba mają niską podłogę?
        Poza tym, uważam, że NGT8 powinny ponownie znaleźć się na wszystkich weekendowych brygadach 52, a nie na 14.

      • #4 by kaszmir on 21 września, 2015 - 12:33 pm

        A czy ja coś pisałem, że musiałyby zostać akurat na „14”? Nie. Natomiast NGT8 można było wysłać na inną linię, choćby „1”, która byłaby idealna na tę chwilę na ten tabor.

  2. #5 by krakowiakimłodziaki on 20 września, 2015 - 4:06 pm

    Wg mnie czas zmienić tabor dla 4, to jest jakieś nieporozumienie… 50 przez przynajmnej ostatnie 3 lata ( a może i dłużej) miała jedne z lepszych tramwaji w Krakowie. Myślałam, że może chociaż jak „Krakowiaki” przybędą do Krakowa coś się zmieni, ale przecież, że nie… będzie głownie na tej 50, która taka „zaniedbana” i sam „najgorszy” tabor na nią jest zrzucany.
    Cóż za sprawiedliwość?!

    • #6 by Piter on 20 września, 2015 - 6:50 pm

      No ale te najlepsze tramwaje, które były na 50-tce znikają z niej powoli. Teraz trafiają na 3, po trochu na 18, będą dalej na 14, w weekendy o niedawna są na 52, chwilowo były też na 13 w sierpniu i mówi się tez o linii 8.

      I na Krakowiaki wszyscy narzekają, że źle zmontowane, że klima nie działa, ze przyciski się zacinają, że skrzypi i piszczy, więc jednak na 50 trafia gorszy tabor.

      Wszyscy narzekają na Krakowiaki, a jak przychodzi co do czego to zazdroszczą.

    • #7 by kaszmir on 21 września, 2015 - 6:19 pm

      „Krakowiaki” trafią też na linię „4” 🙂
      https://krabok.wordpress.com/2015/03/17/gdzie-trafia-nowe-tramwaje/

  3. #8 by tramwajarz on 20 września, 2015 - 4:36 pm

    Jeśli MPK przydziela 43-metrowe tramwaje na linię 50 to znaczy że następny przetarg będzie również na 43metrowce za 3×105 z linii 24;)

    Linie 1 i 71 – jak można było dać krótkie tramwaje na podstawową trasę przy obcięciu połowy kursów? Sami znajomi królika pracują w ZIKIT i MPK? Czy BMW Majchrowskiego?

    Na 8 nic większego nie starczyło?

    • #9 by Piter on 20 września, 2015 - 6:45 pm

      Ze zmian wynika, że po kolejnych dostawach kolejne NGT8 będą lądować na 3 i 18.

      Z linią 50 spokojnie: ma tylko 17 brygad, a chyba nie sądzisz, że 19 wozów z 36 będzie stało w zajezdni?

      17 brygad 50 i 14 brygad 4-ki, wykorzystanie 31/36 Krakowiaków.

    • #10 by kaszmir on 21 września, 2015 - 6:20 pm

      Na „24” ma docelowo trafić mniejszy tabor, 32-metrowy
      https://krabok.wordpress.com/2015/03/17/gdzie-trafia-nowe-tramwaje/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: