Nowa informacja pasażerska Mobilisa

Od kilku dni Mobilis testuje nową wersję wewnętrznej informacji pasażerskiej. W wybranych wozach przygotowane zostały nowe „choinki” (czyli boczne wyświetlacze z informacją nt. linii oraz jej trasy), które różnią się od dotychczasowych przede wszystkim kolorem (a dzięki temu i czytelnością) oraz zmienionym układem niektórych elementów. Do tego wyświetlacze zdominował teraz kolor niebieski, który jest znakiem rozpoznawczym krakowskiej komunikacji.

Nowa choinka.

Zmieniona została również zawartość ekranów na wyświetlaczach podsufitowych, które teraz podają informację również nt. najbliższych przystanków oraz czasów przejazdu. Zdecydowanie na plus!

Wyświetlacz podsufitowy. Zdjęcie: Patryk Dybała.

Na razie nowy system informacji pasażerskiej jest testowany w wybranych wozach, docelowo znajdzie się we wszystkich krakowskich pojazdach Mobilis. To jednak nie koniec: na „choinkach” Przewoźnik planuje dodać jeszcze informację o innych liniach, na które można się przesiąść na danym przystanku, a w polu z lewej na dole (gdzie na zdjęciu znajduje się logo Mobilis) komunikaty specjalne, np. o zmianach tras. Z kolei na liście przystanków, w przypadku trasy objazdowej, zmienione przystanki będą oznaczone kolorem żółtym.

Można więc powiedzieć, że informacja pasażerska w autobusach Mobilis była dobra, jest jeszcze lepsza, a będzie wyśmienita. Co na to MPK? Niestety Miejskie Przedsiębiorstwo wciąż upiera się przy mało funkcjonalnym mini-golfie.

Kaszmir

Reklamy

  1. #1 by JoannaM on Wrzesień 21, 2015 - 1:01 pm

    Mobilis idzie w dobrym kierunku. 🙂
    Ostatnio podziwiałam informację pasażerską w tramwaju w Lipsku: na wyświetlaczach podsufitowych w czasie jazdy wyświetla się tam kilka najbliższych przystanków, a przy dojeżdżaniu na dany przystanek pokazuje się lista linii odjeżdżających z tego przystanku i za ile minut przyjadą, poza tym informacja głosowa (po niemiecku, ale przy dworcu głównym była też po angielsku). Poza tym wyświetlacz podsufitowy składa się z dwóch ekranów: na jednym pokazują się reklamy itp., a na drugim cały czas informacja pasażerska. Chciałabym żebyśmy kiedyś osiągnęli ten poziom w Krakowie.

    • #2 by kaszmir on Wrzesień 21, 2015 - 1:22 pm

      Mobilis zbliża się do tego poziomu – na choinkach będą właśnie informacje nt. linii na które można się przesiąść, a także info o komunikatach 🙂 Chciałym jeszcze, by MPK zaczęło doganiać Mobilis pod tym względem…

  2. #3 by aq1 on Wrzesień 21, 2015 - 7:08 pm

    Prawie idealna :D, zresztą wydaje się być mocno wzorowana na moim projekcie zaprezentowanym prawie dwa lata temu na PKK 😀

    Poprawiłbym tylko marginesy na niektórych polach (np. na wyświetlaczu podsufitowym godzina i data są za bardzo przesunięte do dołu, zamiast wyśrodkowane – co widać na zdjęciu) i zmieniłbym czcionkę, na przykład na całkiem darmową, dostępną na google fonts, polską czcionkę LATO, która ostatnio zrobiła się popularna, a która nie wydaje się być tak siermiężna jak obecna (zmiana czcionki to chyba najmniejszy problem, w dodatku jest darmowa, a wszystko wyglądałoby znacznie estetyczniej).

    Dla przypomnienia mój projekt:
    http://cl.ly/image/43340U2E381R

    😀

    • #4 by kaszmir on Wrzesień 21, 2015 - 9:17 pm

      No tak, Twój projekt to ideał 😉 Niestety na mapę raczej nie ma szans.

  1. „Trochę” nowa informacja pasażerska MPK | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: