Po wpisie dotyczącym (głównie) dni powszednich, czas na weekendy. Również i na tym polu dojdzie do kilku ciekawostek.
Linia „1” będzie w całości niskowejściowa, obsługiwana przez EU8N oraz kilka bombardierów NGT6. Jeszcze lepsze wieści dotyczą „4”, na której jest szansa na pojawienie się aż pięciu „Krakowiaków”: trzech z Huty i dwóch z Podgórza. Na „50” tym samym pozostanie tylko jedna PESA, a na wszystkie pozostałe brygady będą kierowane wozy NGT8.
Istne święto będzie miało miejsce w Bieżanowie. Linia „3” obsłużona zostanie w całości NGT8, a „9” – w całości przez niskowejściowce z Huty. Jeśli uwzględnić do tego „23” na którym większość sobotnich brygad ma być w NGT6 to wyjdzie, że Bieżanów będzie mieć w weekendy praktycznie same niskopodłogowce, na wszystkich czterech liniach („3”, „9”, „13”, „23”).
Również sąsiedni Kurdwanów nie dostanie powodów do narzekań: oprócz wspomnianej „50”, także „6” będzie w całości niskowejściowa (wozy z Huty). Na „24” większość brygad obsłużą wozy NGT6 oraz EU8N, zostanie tylko jedna wysokopodłogowa (skład 2x105Na z Podgórza, robiący za „przecierak” trasy na Kurdwanów).
Na Ruczaju sytuacja też nie będzie gorsza. I tu na każdej linii pojawi się (przynajmniej na części kursów) niska podłoga. Oprócz „18” i wspomnianej wyżej „23”, na kilku brygadach „52” wciąż jeździć będą NGT8, a i na „11” w sobotę na większości brygad zagoszczą niskowejściowce z Huty, a w niedziele będzie to już 100%, zapewniane przez miks tychże z bombardierami NGT6 z Podgórza.
Wieści zamykają „19” (w soboty cała w NGT6, w niedziele miks z nowohuckimi niskowejściowcami) oraz „14” (100% NGT6).
Kaszmir
#1 by tc2005 on 7 listopada, 2015 - 8:43 am
Nie chcę się czepiać ale poprawnie powinno być: w Bieżanowie a nie na. To tak na przyszłość. Co do obsługi to fajnie, że tyle linii jest w weekendy obsługiwana taborem niskopodłogowym ale martwi to, że wozy przypisane do zajezdni w Nowej Hucie i najlepiej nadające się na „16”, „21” są wysyłane na drugi koniec miasta do obsługi takiej „6”, „11” czy „23”. One powinny być oddane wschodniej części miasta i piszę to ja mieszkaniec południowych rejonów mający już takie linie niskopodłogowe jak: 3, 13, 6, 50 a teraz także: 9, 23 i 24.
#2 by kaszmir on 7 listopada, 2015 - 1:47 pm
Poprawione. Co do EU8N/N8S-NF w pełni się zgadzam – kursowały już kiedyś na „16”, więc mogą i powinny. A „21” byłoby wręcz idealną linią – tak co do zapełnień (wiedeńce E1 czasem nie wyrabiają), jak i trasy: Piastów, os. Zgody i Pleszów zyskałyby niskowejściowce.
No, tylko wozy te mają zakaz taborowy na trasie do Pleszowa. Pytanie jednak, jak poważny jest to zakaz.