Borek Fałęcki bez „19-tki”

Oj nie ma ZIKiT ostatnio szczęścia do organizowania objazdów. Wczoraj pod ostrzał poszedł remont na Salwatorze, tymczasem w najbliższym tygodniu w innej części Krakowa – Borku Fałęckim – również będą spore problemy. Wszystko przez awarię podstacji trakcyjnej: w trosce o bezpieczeństwo pasażerów, Zarząd postanowił skrócić od jutra „19-tkę” do Łagiewnik (trasa Dworzec Towarowy – Łagiewniki). Planowane przywrócenie normalnego układu ma mieć miejsce w czwartek 19 listopada, jednak termin ten może ulec zmianie.

Propozycja urzędników jest dość kontrowersyjna. Rozumiem, że w związku z awarią trzeba było ograniczyć ruch w Borku Fałęckim do 12 kursów/h, jednak czy trzeba było zabierać akurat całą „19-tkę”? W efekcie wspomniany rejon – wraz ze wszystkimi gminami, z których docierają tu linie aglomeracyjne – stracą jakikolwiek dojazd do Dworca Głównego. Co więcej, przez takie posunięcie ograniczona zostanie ilość kursów również w porach, gdy nie przekraczała ona krytycznych 12-stu. W międzyszczycie do tej pory było właśnie 12 (będzie 9), wieczorami 9 (będzie 6). Czemu i wtedy będą cięcia?

O weekendzie ciężko się wypowiedzieć – niby utrudnienia mają się skończyć w czwartek, jednak na wszelki wypadek przygotowano objazdowy rozkład „19” również na sobotę i niedzielę, gdyby remont miał się przedłużyć. Również i tu wszystkie kursy są skrócone do Łagiewnik…

Synchronizacja pozostałych linii również pozostawia wiele do życzenia. Wieczorem w kierunku Borku „8” i „22” jadą w odstępie ledwie dwóch minut, a potem jest osiemnaście minut dziury aż do następnych „8” i „22” jadących tak samo w stadzie. Odjazdy po godz. 20? 09, 11, 29, 31, 49, 51 – sprawdźcie sami na zrzucie poniżej:

Łączne odjazdy pozostałych linii („8”, „12”, „22”) z Łagiewnik w kierunku Borku. Wieczorem takt wyniesie 2+18 minut.

Jak można to było inaczej rozwiązać? Wg mnie lepszym pomysłem byłoby wyrzucenie z Borku szczytowych wzmocnień, a nie całej linii. Jeśli uznać te 12 kursów/h za maksimum, można było skrócić do Łagiewnik „12” (która i tak, od czasu oddzielenia od „22”, traci na znaczeniu) oraz co drugi szczytowy kurs „19”. Propozycja wprawdzie jest odrobinę bardziej skomplikowana niż wersja urzędników (skracanie dwóch tramwajów zamiast jednego), jednak dzięki temu rozwiązane zostałyby wszystkie powyższe problemy: Borek wciąż miałby dojazd do Dworca, nie ubyłoby kursów w porach gdy jest ich i tak mało, a wieczorem utrzymany zostałby dotychczasowy takt trzech linii. No i „19-tka” dzięki temu odciążyłaby częściowo „8-kę”, która to od jutra może jeździć przeładowana.

PS. Jeszcze dwa kwiatki z komunikatu w sprawie zmian: po pierwsze, twierdzi on, że bilety wykupione na „19” zachowają ważność w „10” na odcinku Borek Fałęcki – Rondo Mogilskie. Sęk w tym, że „10” od ponad dwóch miesięcy do Borku już nie jeździ – została skrócona do Łagiewnik, będąc zastąpioną właśnie przez „19-tkę”. Informacja na stronie ZIKiT została już poprawiona, jednak ta na przystankach pozostanie już z błędem. Po drugie, z tychże komunikatów możemy się dowiedzieć, że rozkłady papierowe „19” na przystankach nie zostaną zmienione, mimo iż naprawa ma planowo potrwać przynajmniej trzy dni robocze!

Kaszmir

Reklamy

, , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Listopad 15, 2015 - 9:43 pm

    Jeździjcie komunikacją miejską zamiast samochodami. Tylko dlaczego Majchrowski nie mówi że na dachach tramwai?;)

  2. #2 by Pawel on Listopad 16, 2015 - 6:44 am

    NGT8 na 8, przynajmniej na te najbardziej obładowane brygady, bo jest teraz kiedy kosmos. Ludzie zostają na przystankach.

    • #3 by Krzysztof Malak on Listopad 17, 2015 - 11:11 am

      Skoro tak dużo PESOwiaków przybyło ostatnio, co za problem dać kilka z nich na „8”? Bronowicki ciąg nie straciłby nic z długich niskaczy, „ucierpiałaby” ale tylko chwilowo NHuta. Albo dać je na #22, żeby Huta nie straciła. Wszak to tylko kilka dni.

      • #4 by kaszmir on Listopad 17, 2015 - 11:19 am

        Pytałem o „8”, z tego co się dowiedziałem, byłyby problemy z pojemnością pętli w Bronowicach Małych.

        A co do „22”: krakowiaki mają zakaz taborowy na trasie do Walcowni:
        http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/tor.php

      • #5 by tramwajarz on Listopad 17, 2015 - 1:59 pm

        Na 8 nie jeździły 3×105? Jak zwykle chodzi o kasę. Równie dobrze można dać wolne 3×105 na 8. tylko byłby precedens (jak z NGT8 na 52 wg Szczurko). Skoro są wolne to dlaczego nie kursują „po awarii”. W końcu ludzie z Borku by się zmieścili.

      • #6 by kaszmir on Listopad 17, 2015 - 2:25 pm

        Jeździły, i podobno właśnie wtedy odkryto, że pętla ich nie pomieści.

      • #7 by tramwajarz on Listopad 17, 2015 - 2:33 pm

        Niezły kabaret w ZIKIT i MPK odcinek nr (jak ost. odcinka w Modzie na Sukces)
        Najnowsza pętla Czerwone Maki jest jeszcze mniej użyteczna. Jak majchrowszczyzna chce używać tramwai dłuższych niż 32 metry z takimi prostymi problemami?

      • #8 by Krzysztof Malak on Listopad 17, 2015 - 3:51 pm

        Ale jaki problem, skoro tyle ile by wzięto z „4” przeszło by na „8”?? Kolejny dowód czym myślą w ZIKiTcie, bo głowa to nie jest, o nie… Sorry, z „22” zapomniałem o super torowisku do Walcowni…

      • #9 by kaszmir on Listopad 17, 2015 - 4:26 pm

        Tabor tej długości jest potrzebny na „4”, zwłaszcza teraz gdy autobusy nie jeżdżą przez Dunajewskiego a „20” zmieniła trasę. Z tego co wiem w „4”, jak i „14”, panują spore tłoki.

        Skierowanie PES z „4” na „8” zatem tylko przeniosłoby problem z jednego rejonu miasta na inny.

      • #10 by Krzysztof Malak on Listopad 20, 2015 - 9:07 pm

        No a kto im każe kasować i rozłączać uffa?! Tydzień później by „4” została upesowiona, przy pierwotnym terminie dostawy na czerwiec czy nawet na wrzesień, te kilka listopadowych dni to IMHO nie różnica, i wtedy skierowanie PESOwiaków do Borku nie przeniosłoby problemów w inny rejon. Ufoki są bardziej prądożerne, więc nikt ich nawet na „8” nie proponował, nieprawdaż?

      • #11 by kaszmir on Listopad 20, 2015 - 10:45 pm

        No ale tak jak pisałem, pętla nie pomieści tyle wozów takiej długości (z tego co mi powiedziano).

      • #12 by tramwajarz on Grudzień 2, 2015 - 10:00 pm

        Zawsze jest rozwiązanie. np 8 do Bronowic w Pesie,
        pesa/3x105na na trasie Borek -Łagiewniki -Zajezdnia za 12/ 19/ 22

      • #13 by kaszmir on Grudzień 2, 2015 - 10:18 pm

        „8” odpada, problemy na dużej pętli w Bronowicach Małych (a na małej nie pomieszczą się i „4” i „8”).

      • #14 by tramwajarz on Grudzień 2, 2015 - 10:28 pm

        Wiadome;)
        8 do Bronowic I – awaryjne skrócenie
        za linię 13/14
        tu już się zmieści?;)

      • #15 by kaszmir on Grudzień 3, 2015 - 12:17 pm

        W Bronowichac też jest chyba jakiś problem z krakowiakami, lecz proszę mnie tu nie cytować bo nie jestem pewny 😉
        Poza tym trochę to byłoby dziwne, żeby z powodu problemów w jednej części miasta kombinować/psuć ludziom połączenia w innej.

      • #16 by tramwajarz on Grudzień 3, 2015 - 3:45 pm

        Przecież to już się stało. NGT8 zabrano z linii 3 i zastąpiono mniejszym wagonem.
        Oczywiście, że „dziwne” jak GT8S na 52 tyle że ludzie mogliby awansować z „nie wsiądę” na „gęba na drzwiach ale jadę”. A tak majchrowszczyzna zniechęciła pasażerów do KM i narobiła im kłopotów w szkole/pracy.
        Pozostaje jeszcze trasa BF-Zajezdnia w pesach i 3x105na.

  3. #17 by bielanek on Listopad 16, 2015 - 7:05 am

    Prościej było wywalić 12 i 19, a do Borku wydłużyć 10.

    • #18 by kaszmir on Listopad 16, 2015 - 9:13 am

      Też do rozważenia, choć to chyba jeszcze więcej „mieszania” – skracanie dwóch linii, wydłużanie innej, a wszystko tylko na parę dni.

  4. #19 by a on Listopad 16, 2015 - 3:16 pm

    Zgodnie z artykułem szczytówki powinny zostać skrócone a w zamian chociaż autobus szczytowy z f-20 do Łagiewnik. Potrzebne byłyby zaledwie 2 autobusy.

  5. #20 by kaszmir on Listopad 30, 2015 - 8:52 pm

    Nie wiem, czy to efekt artykułu i moich próśb w ZIKiT, czy własna inicjatywa – lecz od czwartku będą zmiany i wchodzi układ taki, jak z tekstu powyżej 🙂 Czyli:
    „12” – skrócona do Łagiewnik,
    „19” – wraca do Borku, cały tydzień co 20 minut,
    „79” – tymczasowa linia na skróconej trasie „19” (Łagiewniki – Dw. Towarowy), jeżdżąca tylko w szczycie, co 20 minut.

    • #21 by Pawel on Grudzień 1, 2015 - 12:07 pm

      Czy w zamian nie znikną NGT8 z 8ki?

  1. „12-tka” znika z Borku – cz. I | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: