„7” do Bronowic?

Nastały niełatwe czasy dla pasażerów „14”. Skierowanie na nią krótszych wozów: 26-metrowych bombardierów NGT6, zamiast dotychczasowych 32-metrowych NGT8, oraz przerzucenie linii „20” na Westerplatte (przez co przestała wspomagać „czternastkę” na trasie R. Grzegórzeckie – T. Bagatela) musiało się skończyć tak, jak się skończyło: w „14” panuje olbrzymi tłok, a czasem ludzie mają nawet problemy ze zmieszczeniem się do wagonów. Nie pomaga nawet „7” (Dąbie – Dworzec Towarowy), która w szczycie dubluje „czternastkę” na odcinku kilku przystanków między os. Dąbie a Basztową.

Jeden z pasażerów postanowił napisać do ZIKiT w tej sprawie pytając, czy i jaki pomysł mają urzędnicy na rozwiązanie tej kwestii. Okazuje się, że Zarząd jest świadomy problemu i rozważa różne opcje, a jedną z nich jest… skierowanie „7”do Bronowic. Oto, co możemy przeczytać w odpowiedzi którą uzyskał mieszkaniec:

Rzeczywiście po zmianie trasy linii „20” w „14” liczba pasażerów wzrosła. Z tego względu rozważamy skierowanie linii „7” z Dworca Towarowego do Bronowic, aby na najbardziej obciążonym odcinku linii „14” kursowały dwie linie ze wspólną częstotliwością co 10 minut. Ostateczne decyzje w tym względzie jednak jeszcze nie zapadły.

Tu może zaznaczę: choć wypowiedź nie jest jednoznaczna, to wierzę, że chodzi o trasę Bronowice – Dąbie, nie Bronowice – Dworzec Towarowy. Na trasie zbliżonej do tej drugiej kursowała już kiedyś linia „12” i totalnie się nie sprawdziła. Poza tym taka „7” wzmacniałaby „14-tkę” nie lepiej niż obecnie „4” czy „24”. Nie mam zatem wątpliwości, że chodzi o tę pierwszą opcję.

Komentarz kraboka: Czy jest to dobre rozwiązanie? Wydaje się, że tak, choć ma też i swoje wady. Przede wszystkim oznaczałoby to zostawienie ul. Długiej w ogóle z tylko jedną linią, nawet w szczycie, co byłoby kontynuacją trwających od paru lat cięć na tym ciągu. Pytanie też, czy znalazłyby się dodatkowe środki, bo nowa trasa „7” do Bronowic byłaby dłuższa od obecnej? Z drugiej strony, dopiero co zamieniono końcówki „13” i „24” w Bronowicach, co też przyniosło spore oszczędności – „24” jeździ rzadziej poza szczytem, więc odcinek Bronowice – Bronowice Małe ma teraz mniej kursów. Zyski te można by przeznaczyć właśnie na „siódemkę”.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on 15 grudnia, 2015 - 5:46 pm

    To trzeba wysłać zwolnione z „4” 3x105Na na „14”;)

    • #2 by kaszmir on 15 grudnia, 2015 - 5:51 pm

      „14” to w tej chwili jedyna w pełni niskopodłogowa linia na al. Pokoju, Bieńczycach i Mistrzejowicach.

  2. #3 by MrMirkwood on 15 grudnia, 2015 - 6:59 pm

    A mi już od dłuższego czasu chodzi po głowie coś takiego:
    2 – Salwator Cmentarz Rakowicki przez Westerplatte,
    6 – Cichy Kącik Kurdwanów,
    20 – Mały Płaszów Salwator przez Basztową.
    Wtedy problem 14 częściowo się rozwiązuje, ZIKiT ma swoje połączenie Pl. Wszystkich Świętych z Dworcem Głównym, a 20 jeździ, zgodnie z wolą wielu, przez Basztową. Jedyny minus jest taki, że Salwator traci połączenie z Wawelem i Podgórzem – ale ono akurat nie wydaje mi się niezbędne.

    • #4 by MrMirkwood on 15 grudnia, 2015 - 7:03 pm

      Przepraszam, powinno być:
      2: Salwator – Cmentarz Rakowicki (przez Westerplatte),
      6: Cichy Kącik – Kurdwanów,
      20: Mały Płaszów – Salwator (przez Basztową).
      Tablet trochę pomieszał mi znaki interpunkcyjne.

      • #5 by xyz on 15 grudnia, 2015 - 7:55 pm

        Calkowicie sie zgadzam. Naprawde wieelu pasazerom jadacym 20 z Malego Plaszowa znacznie ulatwiloby to dojazd na uczelnie i do pracy.. przynajmniej chociaz troche bo pod bagatela jest znacznie wiecej polaczen na Bronowice niz na Lubiczu..

      • #6 by Tomek on 15 grudnia, 2015 - 8:29 pm

        Ale wtedy z trzech linii salwatorskich żadna nie jedzie pod Bagatelę i LOT

      • #7 by MrMirkwood on 15 grudnia, 2015 - 8:36 pm

        Ależ jedzie. 20 kursowałaby z Salwatora przez Straszewskiego, Podwale, Basztową i dalej do Płaszowa.

      • #8 by kaszmir on 15 grudnia, 2015 - 9:03 pm

        „6” jeździ ledwie co 20 minut, do tego w ograniczonych godzinach. Po godz. 20 Cichy Kącik zostawałby bez tramwaju, podobnie w weekendy rano.

      • #9 by tramwajarz on 15 grudnia, 2015 - 10:24 pm

        Wariantowo może jeździć jedna z linii autobusowych z Cracovii do Cichego Kazika i wyrówna małą ilość kursów „6”.

  3. #10 by tramwajarz on 15 grudnia, 2015 - 7:12 pm

    Pozostaje wysłać Pesę Krakowiaka na ”14″. Tylko czy przejedzie?;)

    Chyba Autosan będzie musiał zrobić niskopodłogowe człony do NGT6.

    Co do „zysków” ZIKITu – powinien dołożyć kursów ponieważ ceny paliw spadły.

  4. #11 by Studentka on 15 grudnia, 2015 - 8:31 pm

    Czy nie wystarczyłoby, żeby 14 kursowała co 10 minut, a nie co 20???
    Po co tak komplikować i zmienić trasy kilku lini?

    • #12 by kaszmir on 15 grudnia, 2015 - 9:04 pm

      Ja jestem za, kiedyś „14” kursowała co 10 minut. No lecz poszło o kasę, ZIKiT szukał kandydata na oszczędności i znalazł sobie „czternastkę”.

  1. „7” do Bronowic – komentarz | krabok
  2. Top 10 do poprawki | krabok
  3. „Siódemki” podróżniczki | krabok
  4. Rozkłady powakacyjne 2016 | krabok
  5. Wielkie małe zmiany – tramwaje [komentarz] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: