Zamknięcie trasy do Pleszowa

Budowa S7 Rybitwy – Igołomska w toku, a w ramach prac przewidziano również przebudowę węzła komunikacyjnego w rejonie Kopca Wandy. Wymusi ona zamknięcie torowiska w tym rejonie: tramwaje nie pojadą do Pleszowa, zamknięty będzie również dojazd do Kopca Wandy od ul. Ptaszyckiego (czyli jadąc od strony Placu Centralnego). Ma to nastąpić już w połowie marca, a tymczasem udało mi się dotrzeć do planowanych zmiana tras tramwajów. Poniżej szczegóły.

S7 i węzeł Kraków Nowa Huta. Źródło: Biuletyn Informacji Publicznej.

Pasażerowie z okolic Ptaszyckiego na pewno odczują ulgę na wieść, że trasa tramwajowa od Placu Centralnego w kierunku Kopca nie będzie wyłączona z ruchu. Wprawdzie zamknięty zostanie końcowy odcinek, jednak w rejonach przystanku „Bardosa” zamontowana zostanie przejazdówka. Wymusi to skierowanie na linie „10” i „16” wagonów dwukierunkowych, jednak dzięki temu tramwaje będą mogły zjechać na tor w przeciwną stronę i pojechać z powrotem. Trasa linii na czas budowy będą zatem następujące:

„10”: Łagiewniki – po stałej trasie – Bardosa (skrócona, obsługiwana wagonami dwukierunkowymi),

„16”: Mistrzejowice – po stałej trasie – Bardosa (skrócona, obsługiwana wagonami dwukierunkowymi),

„21”: Piastów – po stałej trasie – Kopiec Wandy (skrócona).

W zamian za skrócenia należy spodziewać się zastępczej komunikacji autobusowej. Z informacji które otrzymałem wynika jednak, że dokładna koncepcja jest jeszcze dyskutowana i nie podjęto ostatecznych decyzji. Prawdopodobnie skończy się jednak na linii dowozowej Pleszów – Igołomska – Ujastek Mogilski – Kombinat. Bardzo możliwe jest też, że linia po drodze będzie skręcać w Ptaszyckiego i nawracać przy przystanku „Suche Stawy”, celem dowozu pasażerów do skróconych tramwajów „10” i „16”.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklama

, , , , , , ,

  1. #1 by Wojciech on 28 lutego, 2016 - 7:18 pm

    Jaki jest planowany czas wykonania tej inwestycji (i czy jest on dłuższy niż czas potrzebny na przebudowę ulicy Siewnej)?

    • #2 by -R on 28 lutego, 2016 - 7:39 pm

      Nie chcę być uszczypliwy, ale znając ZiKiT, pewnie będą chcieli iść w miesiące. Żałosne jest to, jest z Pleszowa (który przecież wcale nie jest jakąś wiochą na końcu świata) dojazd do pozostałych dzielnic miasta jest tak utrudniony – ratunkiem był tramwaj, ale przecież trzeba go zamknąć, bo stawiają S7, która z tramwajami ma niewiele wspólnego. Nie można ich demokratycznie odwołać?

  2. #3 by tramwajarz on 28 lutego, 2016 - 7:44 pm

    To będzie tłoczno w „10” w GT8S. Może skład?;)

  3. #4 by Fabian on 28 lutego, 2016 - 7:46 pm

    MI? Chyba „do-re-mi”. Jezu, człowiek piszŻE poprawnie. Mnie się udało.

  4. #6 by jurekts on 28 lutego, 2016 - 8:48 pm

    Czyli wagony GT8N przeniosą do Huty ? a co w zamian do Podgórza ?

    • #7 by kaszmir on 28 lutego, 2016 - 9:10 pm

      Raczej spodziewam się wymieszania brygad i np. wysłania na część kursów huckich N8S-NF, a na pozostałe GT8S.

  5. #8 by Szymczok on 29 lutego, 2016 - 1:09 pm

    Oby niska podłoga trafiła na 10 🙂

  6. #9 by kaszmir on 1 marca, 2016 - 5:20 pm

    AKTUALIZACJA
    Z informacji które otrzymałem wynika, że dokładna koncepcja dla zastępczych autobusów jest jeszcze dyskutowana i nie podjęto ostatecznych decyzji. Prawdopodobnie skończy się jednak na linii dowozowej Pleszów – Igołomska – Ujastek Mogilski – Kombinat. Bardzo możliwe jest też, że linia po drodze zahaczy o Ptaszyckiego i nawrotkę przy przystanku „Suche Stawy”, tak by pasażerowie mogli się przesiąść do skróconych tramwajów „10” i „16”.

    (Dodałem ją również do artykułu.)

  7. #10 by Piotr on 12 marca, 2016 - 3:24 pm

    Na linie 70 ma trafić 12 brygad, prawdopodobnie GT8S.

    GT8S znikną z trzech brygad linii 52 i z jakiej linii jeszcze? Bardzo bym się ucieszył ze składów 105Na na 23.

    • #11 by kaszmir on 12 marca, 2016 - 10:08 pm

      Tak, jednak zostawili na Ptaszyckiego tylko „10” („70”), za to częściej w szczycie. Czemu – nie wiem.

      • #12 by Paweł on 15 marca, 2016 - 1:25 pm

        Czy wiadomo już coś o zamknięciu torowiska do Pleszowa? Kiedy można się spodziewać utrudnień ?

      • #13 by kaszmir on 15 marca, 2016 - 1:28 pm

        Tak, prace ruszają w tę sobotę (19 marca). Nastąpiły jednak pewne zmiany, i „16” nie pojedzie do Bardosa, w zamian będą skierowaną przez Kombinat. Za to „10” zmieni numer na „70” i pojedzie dwa razy częśćiej, lecz tylko w szczycie. Szczegóły są na stronie ZIKiT (w tej chwili pierwszy komunikat od góry)
        http://kmkrakow.pl/

  1. Podsumowanie pierwszego półrocza okiem pasażera [List Czytelnika] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: