Budowa S7 Rybitwy – Igołomska w toku, a w ramach prac przewidziano również przebudowę węzła komunikacyjnego w rejonie Kopca Wandy. Wymusi ona zamknięcie torowiska w tym rejonie: tramwaje nie pojadą do Pleszowa, zamknięty będzie również dojazd do Kopca Wandy od ul. Ptaszyckiego (czyli jadąc od strony Placu Centralnego). Ma to nastąpić już w połowie marca, a tymczasem udało mi się dotrzeć do planowanych zmiana tras tramwajów. Poniżej szczegóły.
S7 i węzeł Kraków Nowa Huta. Źródło: Biuletyn Informacji Publicznej.
Pasażerowie z okolic Ptaszyckiego na pewno odczują ulgę na wieść, że trasa tramwajowa od Placu Centralnego w kierunku Kopca nie będzie wyłączona z ruchu. Wprawdzie zamknięty zostanie końcowy odcinek, jednak w rejonach przystanku „Bardosa” zamontowana zostanie przejazdówka. Wymusi to skierowanie na linie „10” i „16” wagonów dwukierunkowych, jednak dzięki temu tramwaje będą mogły zjechać na tor w przeciwną stronę i pojechać z powrotem. Trasa linii na czas budowy będą zatem następujące:
„10”: Łagiewniki – po stałej trasie – Bardosa (skrócona, obsługiwana wagonami dwukierunkowymi),
„16”: Mistrzejowice – po stałej trasie – Bardosa (skrócona, obsługiwana wagonami dwukierunkowymi),
„21”: Piastów – po stałej trasie – Kopiec Wandy (skrócona).
W zamian za skrócenia należy spodziewać się zastępczej komunikacji autobusowej. Z informacji które otrzymałem wynika jednak, że dokładna koncepcja jest jeszcze dyskutowana i nie podjęto ostatecznych decyzji. Prawdopodobnie skończy się jednak na linii dowozowej Pleszów – Igołomska – Ujastek Mogilski – Kombinat. Bardzo możliwe jest też, że linia po drodze będzie skręcać w Ptaszyckiego i nawracać przy przystanku „Suche Stawy”, celem dowozu pasażerów do skróconych tramwajów „10” i „16”.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by Wojciech on 28 lutego, 2016 - 7:18 pm
Jaki jest planowany czas wykonania tej inwestycji (i czy jest on dłuższy niż czas potrzebny na przebudowę ulicy Siewnej)?
#2 by -R on 28 lutego, 2016 - 7:39 pm
Nie chcę być uszczypliwy, ale znając ZiKiT, pewnie będą chcieli iść w miesiące. Żałosne jest to, jest z Pleszowa (który przecież wcale nie jest jakąś wiochą na końcu świata) dojazd do pozostałych dzielnic miasta jest tak utrudniony – ratunkiem był tramwaj, ale przecież trzeba go zamknąć, bo stawiają S7, która z tramwajami ma niewiele wspólnego. Nie można ich demokratycznie odwołać?
#3 by tramwajarz on 28 lutego, 2016 - 7:44 pm
To będzie tłoczno w „10” w GT8S. Może skład?;)
#4 by Fabian on 28 lutego, 2016 - 7:46 pm
MI? Chyba „do-re-mi”. Jezu, człowiek piszŻE poprawnie. Mnie się udało.
#5 by kaszmir on 28 lutego, 2016 - 9:11 pm
Poprawione.
#6 by jurekts on 28 lutego, 2016 - 8:48 pm
Czyli wagony GT8N przeniosą do Huty ? a co w zamian do Podgórza ?
#7 by kaszmir on 28 lutego, 2016 - 9:10 pm
Raczej spodziewam się wymieszania brygad i np. wysłania na część kursów huckich N8S-NF, a na pozostałe GT8S.
#8 by Szymczok on 29 lutego, 2016 - 1:09 pm
Oby niska podłoga trafiła na 10 🙂
#9 by kaszmir on 1 marca, 2016 - 5:20 pm
AKTUALIZACJA
Z informacji które otrzymałem wynika, że dokładna koncepcja dla zastępczych autobusów jest jeszcze dyskutowana i nie podjęto ostatecznych decyzji. Prawdopodobnie skończy się jednak na linii dowozowej Pleszów – Igołomska – Ujastek Mogilski – Kombinat. Bardzo możliwe jest też, że linia po drodze zahaczy o Ptaszyckiego i nawrotkę przy przystanku „Suche Stawy”, tak by pasażerowie mogli się przesiąść do skróconych tramwajów „10” i „16”.
(Dodałem ją również do artykułu.)
#10 by Piotr on 12 marca, 2016 - 3:24 pm
Na linie 70 ma trafić 12 brygad, prawdopodobnie GT8S.
GT8S znikną z trzech brygad linii 52 i z jakiej linii jeszcze? Bardzo bym się ucieszył ze składów 105Na na 23.
#11 by kaszmir on 12 marca, 2016 - 10:08 pm
Tak, jednak zostawili na Ptaszyckiego tylko „10” („70”), za to częściej w szczycie. Czemu – nie wiem.
#12 by Paweł on 15 marca, 2016 - 1:25 pm
Czy wiadomo już coś o zamknięciu torowiska do Pleszowa? Kiedy można się spodziewać utrudnień ?
#13 by kaszmir on 15 marca, 2016 - 1:28 pm
Tak, prace ruszają w tę sobotę (19 marca). Nastąpiły jednak pewne zmiany, i „16” nie pojedzie do Bardosa, w zamian będą skierowaną przez Kombinat. Za to „10” zmieni numer na „70” i pojedzie dwa razy częśćiej, lecz tylko w szczycie. Szczegóły są na stronie ZIKiT (w tej chwili pierwszy komunikat od góry)
http://kmkrakow.pl/