„243” na Nowym Bieżanowie

Dziś zaszły dwie zmiany w układzie linii autobusowych na południu Krakowa. Po pierwsze, autobusy „107”, „143/243” i „301” zostały skrócone i zamiast do Powstańców Wielkopolskich, kończą trasę jak za dawnych czasów na Dworcu Płaszów. Jest to korekta tymczasowa mająca poprawić punktualność linii na czas budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Druga nowość, dotycząca tylko „243”, jest o wiele ciekawsza i co więcej, może zostać na stałe.

Trasa „243”: dotychczasowa (kolor niebieski) oraz obecna (kolor magenta).

Od dziś „243” zostało skierowane przez Nowy Bieżanów i ma marszrutę: Węgrzce Wielkie – jak dotychczas – Bieżanowska – Barbary (powrót: Mała Góra) – Ćwiklińskiej – Jerzmanowskiego – Bieżanowska – jak dotychczas – Dworzec Płaszów. Na nowym odcinku zatrzymuje się na przystankach: „Nowy Bieżanów” i „Ćwiklińskiej”, tak jak linie „133”, „163”, „183” i „669”. Na razie oficjalnie jest to trasa tymczasowa, której celem jest zapewnienie szybszego dojazdu do tramwajów na Nowym Bieżanowie, a także połączenie tego rejonu z ul. Bieżanowską, jednak jak przyznaje ZIKiT:

O takie rozwiązanie prosili pasażerowie, także teraz je testujemy. Jeżeli się sprawdzi, to trasa zostanie na stałe.

Zatem jeśli wariant „243” przez Nowy Bieżanów będzie cieszyć się zainteresowaniem pasażerów, to jest spora szansa, że autobus zostanie tam już na stałe.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklamy

, , , , , , , , , ,

  1. #1 by Pokrakus on Kwiecień 17, 2016 - 7:34 pm

    Z czasem mogliby pomyśleć o dołożeniu przystanku „Nowy Prokocim”, co znacznie ułatwiłoby np. dotarcie mieszkańcom bloków na Prokocimiu do cmentarza przy Bieżanowskiej. Byłby pewnie kłopot z lokalizacją, ale może dałoby się wyznaczyć taki przystanek gdzieś na Jerzmanowskiego, na tyłach „blaszaków”.

  2. #3 by Michał P. (@Mikaoellion) on Kwiecień 18, 2016 - 6:14 am

    Czemu nie? Usprawnia to przesiadkę na linie tramwajowe jadące do centrum miasta i można wysiąść z autobusu wcześniej unikając korków na Wielickiej/Kamieńskiego. A te tworzą się niezależnie czy jest remont czy nie. Jak widuję rano, każda z linii jadących koło Kabla wyludnia się na tymże przystanku albo nawet wcześniej i na odcinku Dworcowa-Powstańców Wlkp zostają w autobusie pojedynczy desperaci. A dzięki skierowaniu 243 na NB trasy ich nie pokrywają się tak bardzo w obrębie miasta+243 „wynurza się” na odcinek gdzie łatwo dojść do/z tramwaju i się przesiąść a może przy okazji nawet zrobić zakupy po drodze. Nie jest to głupi pomysł.

  3. #4 by tramwajarz on Kwiecień 18, 2016 - 1:46 pm

    Zmiana trasy tylko przez Barbary / Mała Góra ( z odwróceniem kierunku jazdy) nie pozbawiałaby Bieżanowskiej w takim stopniu jak teraz 243. I tak mogłoby jeździć 143.

  4. #5 by Chlorofil on Kwiecień 19, 2016 - 2:55 pm

    Bardzo dobry pomysł. Nawiasem pisząc, tak samo powinny jeździć linie cmentarne.

    Dodatkowy przystanek powinien być koło placu na Prokocimiu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: