Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z metrem

Poprzednio: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa

Zgodnie z obietnicą, pora na przedstawianie poszczególnych wariantów ze Studium. Ponieważ jest ich aż dziewięć, podzielę je na kilka artykułów (metro wg pierwotnej koncepcji, metro autorskie, premetro, szybki tramwaj). Zaczynamy od wariatów uwzględniających pierwotne koncepcje metra, czyli: I.1 (Metro A) i I.2 (Metro ABC).

Każdy z wariantów zawiera szczegółowe opracowanie kosztów inwestycyjnych, kosztów eksploatacji, przyrostu ilości podróży czy tras poszczególnych linii. Muszę jednak przyznać, że z tym ostatnim mam pewien kłopot: otóż Studium jest tu trochę nieprecyzyjne i wydaje się podawać tylko przykładowe linie na każdym z ciągów. Przykład? Warianty uwzględniają wydłużenie tramwajów z Salwatora do nowego węzła przesiadkowego i w zamian skrócenia tamże autobusów, lecz z tych ostatnich wymieniają tylko dwie linie: „109” i „259”, mimo że jest ich tam znacznie, znacznie więcej („100”, „109”, „209”, „229”, „239”, „249”, „259”, „269”, „409”). Nie sądzę, by planowano skrócić tylko te dwie, bardziej obstawiam że użyto skrótu myślowego i „259” ma symbolizować całą siatkę. Takich przykładów jest więcej na wielu ciągach. Po drugie, listy tras zawierają błędy – np. wariant I.2 twierdzi, że „159” jedzie przez Dobrego Pasterza (jeździ przez al. Gen. Bora-Komorowskiego), a „259” ma być skrócone do Salwatora (mimo, że i tak tam już kończy trasę).

Oba problemy można by pewnie samemu poprawić, z drugiej strony nie chcę zgadywać i tym samym ryzykować wprowadzenie Czytelników w błąd. Dlatego zdecydowałem się zostawić zapisy tras w oryginalnej formie – bez moich ingerencji, zachowując wspomniane nieścisłości. Czytając, miejcie proszę na uwadze, że nie są jednak one wynikiem mojej pomyłki, a po prostu tak były zapisane w opracowaniu. Pamiętajmy też, że każdemu zdarza się popełnić błąd, a przygotowując kilkusetstronicowe (!) opracowanie Studium na pewno parę się mogło zdarzyć. O tym wszystkim będę też przypomniał na początku każdego kolejnego artykułu o wariantach, by uniknąć jakichkolwiek wątpliwości.

Zapraszam do lektury!


Wariant I.1 (Metro A)

Wariant I.1. Źródło: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa (klik powiększa).

Wariant zakłada budowę linii metra „A”, na trasie: skrzyżowanie Igołomskiej / Giedroycia – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – al. Gen. Andersa – Dobrego Pasterza – Lublańska – Młyńska – Meissnera – Mogilska – Topolowa – Dworzec Główny – Basztowa – Grabarska – Rajska – Czarnowiejska – Podchorążych – Armii Krajowej – skrzyżowanie Armii Krajowej / Balickiej.

Uwzględniono również budowę następujących nowych odcinków tramwajowych (w standardzie szybkiego tramwaju):

  1. al. Pokoju – Stella-Sawickiego,
  2. Stella-Sawickiego – Mistrzejowice,
  3. rondo Barei – Dobrego Pasterza – Krzesławicka – Bohomolca – Jancarza – Mistrzejowice,
  4. rondo Barei – Strzelców – Reduta – Węgrzecka – Górka Narodowa,
  5. Krowodrza Górka – Opolska – Sosnowiecka – Jasnogórska,
  6. Salwator – węzeł Przegorzały,
  7. Na Zjeździe – Zabłocie,
  8. Kurdwanów – Witosa – Solvay (część odcinka prowadzona podziemnie),
  9. Mały Płaszów – Lipska – Surzyckiego – Rybitwy – Christo Botewa – Śliwiaka – węzeł Rybitwy,
  10. Pleszów – Igołomska – Branice,
  11. Nowy Bieżanów – Bieżanów PKP,
  12. Piastów – Piasta Kołodzieja – Batowice PKP.

Zmiany w trasach:

  • metro „A” – nowa linia: przebieg linii od stacji Igołomska do stacji Bronowice, częstość kursowa co 4 minuty w okresie szczytu,
  • „1” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Salwator do węzła Przegorzały
  • „3” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „4” – zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 20 minut
  • „5” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory
  • „6” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem z pętli Kurdwanów w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do pętli Borek Fałęcki
  • „9” – przebieg linii: pętla Mistrzejowice, Ks. Jancarza; nowymi odcinkami: Wiślicka, Stella-Sawickiego, Nowohucka; dalej al. Pokoju, Most Kotlarski; nowym odcinkiem wzdłuż ulicy Zabłocie do ulicy Na Zjeździe, dalej Limanowskiego, Wielicką dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „10” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty
  • „14” – linia usunięta
  • „16” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mistrzejowice przez Prądnik Czerwony do Górki Narodowej
  • „20” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Mały Płaszów w ciągu ulicy Surzyckiego, Rybitwy do ulicy Śliwiaka
  • „21” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli Pleszów do Nowej Huty oraz przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „23” – z pętli Czerwone Maki przebieg dotychczasową trasą do ulicy Zakopiańskiej, nowym odcinkiem w sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II do ulicy Witosa, Nowosądecką, dotychczasowym przebiegiem przez Nowy Bieżanów z przedłużeniem nowym odcinkiem do stacji kolejowej Kraków Bieżanów
  • „52” – przedłużenie trasy nowym odcinkiem od pętli os Piastów do stacji kolejowej Kraków Piastów
  • „109” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Bielany do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „110” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „111” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „122” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „123” – zmiana przebiegu od nwego dworca autobusowego przy ulicy Śliwiaka ulicami: Półłanki, Klasztorną, Ptaszyckiego do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „124” – linia usunięta
  • „125” – zmiana przebiegu: od pętli Złocień dotychczasowym przebiegiem do Ronda Mogilskiego, dalej przebieg do dworca Kraków Główny
  • „128” – linia usunięta
  • „129” – zmiana przebiegu: od pętli Dworzec Główny Zachód dotychczasowym przebiegiem do Ronda Barei, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „131” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „132” – zmiana przebiegu: z pętli Nowy Kleparz dotychczasowym przebiegiem do Ronda Barei, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „139” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Mydlniki do zintegrowanego węzła przesiadkowego Bronowice
  • „152” – zmiana przebiegu: z pętli Olszanica dotychczasowym przebiegiem do ulicy Basztowej, dalej ulicą długą do pętli autobusowej: Nowy Kleparz
  • „154” – linia usunięta
  • „159” – zmiana przebiegu dla kierunku os. Piastów – Cichy Kącik, przebieg ulicą gen. Bora-Komorowskiego (zamiast ulicą Dobrego Pasterza)
  • „161” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „171” – skrócenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do dworca autobusowego Nowa Huta (nowa pętla tramwajowa)
  • „172” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice Małe dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Lublańska-Młyńska, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „182” – zmiana przebiegu: z pętli os. Na Stoku dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Srebrnych Orłów-Mikołajczyka, dalej przebieg ulicami: Mikołajczyka, Dąbrowskiej do dworca autobusowego Czyżyny
  • „193” – skrócenie przebiegu na odcinku od skrzyżowania ulic: Meissnera-Jana Pawła II do pętli Prądnik Czerwony
  • „257” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Narama Remiza do dworca autobusowego Górka Narodowa
  • „259” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Czernichów do dworca autobusowego: węzeł Przegorzały (nowa pętla tramwajowa)
  • „501” – linia usunięta
  • „502” – linia usunięta

Wariant I.2 (Metro ABC)

Wariant I.2. Źródło: Studium Rozwoju Systemu Transportu Miasta Krakowa (klik powiększa).

Wariant zakłada budowę linii metra „A”, na trasie: skrzyżowanie Igołomskiej / Giedroycia – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – al. Gen. Andersa – Dobrego Pasterza – Lublańska – Młyńska – Meissnera – Mogilska – Topolowa – Dworzec Główny – Basztowa – Grabarska – Rajska – Czarnowiejska – Podchorążych – Armii Krajowej – skrzyżowanie Armii Krajowej / Balickiej.

Wariant zakłada budowę linii metra „B”, na trasie: stacja kolejowa Kraków Bieżanów – Biskupińska – Płk. Dąbka – Przewóz – Saska – przecięcie Klimeckiego – przecięcie linii kolejowej nr 100 – przecięcie linii kolejowej nr 91 – Legionów Józefa Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Straszewskiego – Podwale – Rajska – Czarnowiejska – Podchorążych – Armii Krajowej – skrzyżowanie Armii Krajowej / Balickiej.

Wariant zakłada budowę linii metra „C”, na trasie: Opatkowice (w pobliżu autostrady A4) – Szwed-Śniadowskiej – Żywiecka – Obozowa – Pszczelna – Lipińskiego – Kalwaryjska – Krakowska – Stradomska – Straszewskiego – Podwale – Basztowa – Dworzec Główny – Topolowa – Mogilska – Meissnera – Młyńska – Lublańska – Dobrego Pasterza – al. Gen. Andersa – al. Jana Pawła II – Ptaszyckiego – Igołomska – skrzyżowanie Igołomskiej / Giedroycia.

Zmiany w trasach:

  • metro „A” – nowa linia: przebieg linii od stacji Igołomska do stacji Bronowice, częstość kursowa co 4 minuty w okresie szczytu
  • metro „B” – nowa linia: przebieg linii od stacji Bieżanów do stacji Bronowice, częstość kursowa co 4 minuty w okresie szczytu
  • metro „C” – nowa linia: przebieg linii od stacji Igołomska do stacji Kliny, częstość kursowa co 4 minuty w okresie szczytu
  • „4” – zmiana częstości kursowej z 10 minut na co 20 minut
  • „52” – zmiana częstości kursowej z 5 minut na co 10 minut
  • „109” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli Bielany do pętli Salwator
  • „110” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „111” – wydłużenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „122” – zmiana przebiegu od ulicy Kocmyrzowskiej, ulicą Bieńczycką do dworca autobusowego Czyżyny
  • „123” – zmiana przebiegu od nowego dworca autobusowego przy ulicy Śliwiaka ulicami: Półłanki, Klasztorną, Ptaszyckiego do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „124” – linia usunięta
  • „125” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli Złocień do pętli Mały Płaszów
  • „128” – linia usunięta
  • „129” – zmiana przebiegu: z pętli Dworzec Główny Zachód dotychczasowym przebiegiem do Ronda Barei, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „131” – wydłużenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „132” – zmiana przebiegu: z pętli Nowy Kleparz dotychczasowym przebiegiem do Ronda Barei, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „139” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Mydlniki do zintegrowanego węzła przesiadkowego Bronowice
  • „143” – przedłużenie przebiegu do dworca Kraków Zabłocie
  • „152” – zmiana przebiegu: z pętli Olszanica dotychczasowym przebiegiem do ulicy Basztowej, dalej ulicą długą do pętli autobusowej: Nowy Kleparz
  • „154” – linia usunięta
  • „158” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Podwierzbie do dworca autobusowego: Mały Płaszów
  • „159” – zmiana przebiegu dla kierunku os. Piastów – Cichy Kącik, przebieg ulicą gen. Bora-Komorowskiego (zamiast ulicą Dobrego Pasterza)
  • „171” – wydłużenie przebiegu na odcinku od pętli Pleszów do zintegrowanego węzła przesiadkowego: Igołomska
  • „172” – zmiana przebiegu: z pętli Bronowice Małe dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Lublańska-Młyńska, dalej przebieg ulicą Strzelców do pętli Prądnik Czerwony
  • „178” – zmiana przebiegu: z pętli Mistrzejowice dotychczasowym przebiegiem do dworca autobusowego: Powstańców Wielkopolskich
  • „182” – zmiana przebiegu: z pętli os. Na Stoku dotychczasowym przebiegiem do skrzyżowania ulic: Srebrnych Orłów-Mikołajczyka, dalej przebieg ulicami: Mikołajczyka, Dąbrowskiej do dworca autobusowego Czyżyny
  • „193” – skrócenie przebiegu na odcinku od skrzyżowania ulic: Meissnera-Jana Pawła II do pętli Prądnik Czerwony
  • „243” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Węgrzyce Wielkie dotychczasowym przebiegiem do stacji kolejowej: Kraków Bieżanów
  • „257” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli: Narama Remiza do dworca autobusowego Górka Narodowa
  • „259” – skrócenie przebiegu: kurs z pętli Czernichów do pętli Salwator
  • „501” – linia usunięta
  • „502” – linia usunięta

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklama

, , , , ,

  1. #1 by -R on 27 kwietnia, 2016 - 8:31 am

    Czy będzie dostępna jakaś ocena autora?
    Jeśli o mnie chodzi to od razu rzuca się w oczy wzmocnienie dojazdu do wschodniej części miasta, szczególnie Huty. ZiKiT z jakiegoś powodu tej części miasta nie lubi, więc obawiam się, że te pomysły mogą nie przejść. Do tego pierwszy wariant dość mocno ingeruje w sieć tramwajową – obniżając częstotliwość (usuwa 14, ogranicza kursowanie innych), zatem pojawia się pytanie, czy naziemne tramwaje będą wciąż opłacalne i czy nie przyjdzie do głowy urzędnikom usuwanie torów? Nie wiem też, czy kasacja linii autobusowych nie zwiększy ryzyka odcięcia ludzi od terminowego dotarcia w przypadku jakiejkolwiek awarii metra. Choć z drugiej strony, jeśli tylko wszystko będzie działać jak należy, spóźnień i korków będzie mniej, bo przecież jest metro.

    Rozumiem, że plan zakładał tylko przygotowanie zagospodarowania przestrzennego, bez kalkulacji ewentualnych kosztów? Jak sprawa wygląda z warunkami geotechnicznymi – czy Kraków jest narażony na jakieś ruchy masowe, osiadanie, nadmierną plastyczność gruntu (patrz W-wa i budowa drugiej linii metra, gdzie problemów było prawie tyle co włosów na głowie)?

    • #2 by kaszmir on 27 kwietnia, 2016 - 4:16 pm

      Na koniec planuję wrzucić porównanie poszczególnych wariantów przygotowane przez autorów Studium – są też tam analizy ekonomiczne. Może przy okazji wrzucę swój krótki komentarz.

      Myślę, że tras tramwajowych raczej nikt nie będzie usuwać. Zagrożony jest co najwyżej naprawdę niszowy odcinek do Walcowni, gdzie obecnie jeździ jedna linia co 20 minut („22”) i jest pusta. Inne za to będą wciąż potrzebne – nie wszędzie dotrze metro. Poza tym byłaby to bardzo niepolityczna decyzja, która zaraz obiegłaby prasę („prezydent/radni usuwają trasy tramwajowe!”) i przysporzyła sporo wrogów włodarzom.

  2. #3 by Piotr Schröder on 27 kwietnia, 2016 - 10:32 am

    Nie wiem co twórca miał na myśli w tym fragmencie:
    ,,„159” – zmiana przebiegu dla kierunku os. Piastów – Cichy Kącik, przebieg ulicą gen. Bora-Komorowskiego (zamiast ulicą Dobrego Pasterza)” – bo przecież tak jest teraz, więc co to za zmiana?
    Dodatkowo, aż takie skrócenie 139 jest dość ekstrawaganckiej patrząc na rejon przystanku ,,Opolska Estakada” powstają tam nowe biurowce, jest UR w pobliżu, a tam usuwa się główną linię nie dając nic w zamian (brak tramwaju/metra).

    • #4 by kaszmir on 27 kwietnia, 2016 - 4:13 pm

      W opracowaniu jest więcej takich małych błędów jak ze „159”. Zdecydowałem się jednak nie poprawiać ich, nie chcę ingerować w oryginalne zapisy. Wkleiłem to tak, jak jest zapisane w Studium.

  3. #5 by tramwajarz on 27 kwietnia, 2016 - 12:27 pm

    Pętla Przegorzały to już dawno była planowana i powinna się już kończyć jej budowa;)
    Pętla tramwajowa Azory jest na początku budowy.

    Metro na Rybitwach, Starym Bieżanowie, przy A4? To plan na 20. kadencję Majchrowskiego?

    Kto mieszka na Meissnera, że metra miałoby robić taki objazd?

    Częstotliwość metra 4 min w szczycie…i bilet za 8-10zł?

    Fajne utopijne plany;)

    • #6 by kaszmir on 27 kwietnia, 2016 - 4:12 pm

      Z tym Meissnera poszło o to, że są spore problemy z uzasadnieniem budowy metra w Krakowie z racji na za małe potoki. Dlatego koncepcja (przygotowana wcześniej, nie przez autorów Studium) zakładała, by jechało najpierw na Mistrzejowice, potem Olszę, potem Wieczystą – wszystko, by wręcz rozpaczliwie zebrać jak najwięcej możliwych potoków po drodze.

  4. #7 by Łukasz Boruta on 27 kwietnia, 2016 - 3:05 pm

    Czy dałoby się zamieszczać mapki w lepszej jakości? Bo słabo widać, zwłaszcza w wariancie 1.
    Liczę także na komentarz autora do projektów 🙂

    • #8 by kaszmir on 27 kwietnia, 2016 - 3:44 pm

      Teraz powinno być lepiej! Po kliknięciu będą większe.

      Na koniec planują wrzucić podsumowanie dokonane przez autorów Studium, może przy okazji skuszę się na własny, krótki komentarz 🙂

      • #9 by tc2005 on 27 kwietnia, 2016 - 6:40 pm

        Mam rozumieć, że w wariancie pierwszym (być może w drugim wariancie ABC też) oprócz modernizacji odcinka bieżanowskiego do standardów szybkiego tramwaju powstać mają zwrotnice z Wielickiej w Nowosądecką skoro przebieg „23” na to wskazuje? Pytanie kolejne: czy do planowanego węzła Bieżanów PKP dojeżdżać mają tylko tramwaje „9” i „23”? Co z „3” i „13”. Jaką częstotliwość mają mieć te wszystkie linie? Również jak często ma kursować „9” na kolejnej nowej trasie zarówno na odcinku południowym (przedłużenie do Bieżanów PKP) jak i przede wszystkim na północno wschodnim skoro tam zniknąć ma „14”? Czy na tym nowym odcinku (Aleja Pokoju- Nowohucka-Stella Sawickiego-Wiślicka) będzie tylko „9”?

      • #10 by kaszmir on 27 kwietnia, 2016 - 7:26 pm

        Napisałem wszystko, co jest w Studium. Tak jak zaznaczyłem we wstępie tego artykułu, wg mnie listy linii są mocno niekompletne, również te tramwajowe. Zapewne do Bieżanowa PKP przedłużonych byłoby więcej tramwajów.

        Co do częstotliwości – wiem tyle, ile Ty. Choć przy wariancie I.2. jest jawnie podana zmiana częstotliwości linii „4” i „52”, więc być może pozostałe bez zmian?

  5. #11 by Melisa on 27 kwietnia, 2016 - 6:28 pm

    Osobiście uważam, że powinno się uruchomić linię (niekoniecznie tramwajową ani metra, tylko chociaż autobusową), biegnącą wzdłuż tego odcinka: https://www.google.pl/maps/dir/Łojasiewicza,+Kraków/Przegorzały,+Kraków/@50.0241636,19.8287825,13z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47165c8f584d729b:0xd17b02140d58cbb0!2m2!1d19.9067867!2d50.0297152!1m5!1m1!1s0x47165bf859c19fff:0xc5f8782d92bd5b12!2m2!1d19.8616634!2d50.0503548!3e0 Na ulicy Łojasiewicza jest jeden z budynków UJ, a studenci mieszkający w Przegorzałach, Bielanach i na Salwatorze oraz w okolicznych mniejszych miejscowościach, muszą przejechać pół miasta, by znaleźć się w miejscu przeznaczenia. Byłoby to bardzo dobrym rozwiązaniem również dla osób pracujących/mieszkających w tamtych rejonach i w dodatku mogłoby zredukować wskaźnik zatłoczenia miasta.

  6. #12 by Kamil Radosław Kowal on 28 kwietnia, 2016 - 7:37 am

    wg wariantu 1.A Myślę że 16 można przedłużyć do Azor i nowej huty, w zamian, zlikwidować 21. 22 przez ptaszyckiego ujastek mrozową i coś co może ją uratować przed likwidacją tunel pod torami dalej na wysokości przystanku lubocza przychodnia by wyjeżdżał z tunelu, wykup 1-2 działek następnie lubocką wadowicką do skrzyżowania z glinikiem torowisko byłoby w jezdni jak na rakowickiej, Następnie w stronę dworca glinikiem i zrobienie pętli tramwajowej drzwi-drzwi jak w przypadku Gdańska Brętowa. Pod pętlą znajdowałbysię parking P&R na 200 samochodów i pętlą autobusową. 110 zostałaby skrócona do pętli dworzec nowa huta a 111 przedłużone z ruszczy do pętli dworzec nowa huta. W zamian za zlikwidowanie 21, 9 zostałaby przedłużona na dworzec Piastów. 16 na stałe al solidarności i ujastek. Pozdrawiam. 😉

  7. #14 by DARKOS on 29 kwietnia, 2016 - 1:00 pm

    Ja mam pytanie .
    Zikit kiedyś szumnie ogłaszał że do listopada 2016 ma być opracowana i podane koszty budowy nowej linii tramwajowej od ul. Lipskiej (estakada) przez Saską , Nowohucką do Alei Pokoju przy M1 .
    Gdzie się to podziało i czemu nagle ucichło ?

  1. Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z metrem autorskim | krabok
  2. Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z premetrem | krabok
  3. Studium Rozwoju Systemu Transportu – warianty z szybkim tramwajem | krabok
  4. Studium Rozwoju Systemu Transportu – porównanie wariantów | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: