Buspasowa rewolucja na Pilotów?

Nowy dyrektor ZIKiT ds. Transportu, Łukasz Franek, nie próżnuje. Jak udało mi się dowiedzieć, urzędnicy chcieliby zmienić charakter ciągu Pilotów – Olszyny i wyznaczyć na nim buspas oraz drogę dla rowerów.

Zdjęcie: Michał Kwaśniak.

Projekt zakłada zmniejszenie ilości pasów dla ruchu ogólnego: z obecnych dwóch na jeden w każdą stronę. Jeden ze zwolnionych w ten sposób pasów miałby być przeznaczony na drogę rowerową, a drugi na buspas. Co interesujące, buspas ten miałby zmieniać kierunek: od wiaduktu kolejowego na północ byłby tylko w kier. ronda Młyńskiego, z kolei od wiaduktu na południe – w kier. ronda Mogilskiego (do skrzyżowania z Grochowską, gdzie przechodziłby w istniejący już obecnie buspas).

Planowane kierunki buspasów.

I choć na razie nie ma jeszcze pewności, czy urzędnikom uda się wprowadzić te pomysły w życie, to jest parcie, by – jeśli tylko się uda – zmian dokonać jak najszybciej po Światowych Dniach Młodzieży.

Przypomnijmy, że uruchomienie buspasa m.in. na Pilotów rozważano już w 2013, jednak niestety nic z tego nie wyszło. Może tym razem się uda? Trzymam kciuki.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklama

,

  1. #1 by J on 10 czerwca, 2016 - 9:21 pm

    Ale dlaczego po ŚDM, a nie przed?

    • #2 by kaszmir on 10 czerwca, 2016 - 11:05 pm

      Tego się nie dowiedziałem – mogę zgadywać, że mają po prostu mnóstwo roboty w związku z ŚDM i wolą takie rzeczy robić na spokojnie, po Dniach.

      • #3 by J on 11 czerwca, 2016 - 12:21 pm

        A teraz z polskiego na nasze – chodzi o to, że na ŚDM trzeba robić wpierw autkom dobrze, korzystający z KM znów mniej ważni?

      • #4 by kaszmir on 11 czerwca, 2016 - 1:17 pm

        Nie. Chodziło mi o to, że teraz wszystkie siły w ZIKiT są zapewne zaangażowane w ŚDM (to wielkie i trudne logistycznie przedsięwzięcie), więc wszelkie większe zmiany pewnie będą chcieli przełożyć na po ŚDM.

      • #5 by J on 11 czerwca, 2016 - 4:24 pm

        Uwierzyłbym w to, gdyby nie stopień skomplikowania tej inwestycji, ani koszty. To nie urzędnicy ZIKiT będą przeprowadzać inwestycję. Ich to tylko zorganizowanie przetargu, wyłonienie zwycięzcy i odbiory końcowe. Łącznie 3-4 dni robocze. Przygotowanie projektu proste jak drut, a i tak można wymagać, żeby wykonawca sam go przygotował (znane jako „tryb zaprojektuj i wybuduj”.

      • #6 by J on 11 czerwca, 2016 - 4:27 pm

        A jeśli tryb „puszka z farbą” jest wystarczający, to praca urzędników zamknie się w 6-8 godzinach.

  2. #7 by tramwajarz on 10 czerwca, 2016 - 10:01 pm

    Nie lepiej zrobić dwukierunkowy bus-pas i na początek dopuścić np. osobowe z 4 osobami z krakowskimi blachami?
    Znów będą korki przed bus-pasem i nic z niego nie będzie (jak na Kamieńskiego)

    • #8 by J on 10 czerwca, 2016 - 10:15 pm

      BUSpas to nie CARpas i niech tak pozostanie.

      • #9 by Agata on 13 czerwca, 2016 - 9:56 am

        oj będą będą korki ;/

      • #10 by J on 16 czerwca, 2016 - 9:57 am

        Właśnie DLATEGO autobus powinien mieć buspas – by je omijać.

  3. #11 by mazine on 11 czerwca, 2016 - 2:53 pm

    Wszystko super tylko nie droga rowerowa… Powinny być pasy rowerowe jak na Reymonta, a tak powstanie wspaniała ścieżka na którą nie ma jak się dostać i jak zejechać

  4. #12 by Maraczy on 15 czerwca, 2016 - 9:52 am

    Zarówno ścieżka rowerowa, jak i pas dla rowerów jest pilnie potrzebny. Równie (o ile nie bardziej) potrzebny jest remont chodnika wzdłuż Pilotów i Olszyny. Remont nawierzchni był już co najmniej dwukrotnie w ciągu ostatnich 5 lat, a remont chodnika chyba za czasów PRL…

  1. Więcej separatorów | krabok
  2. Tramwaj na Mistrzejowice – przez Meissnera czy przez Cmentarz Rakowicki? | krabok
  3. Wiosenna ofensywa buspasowa | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: