Nowy dyrektor ZIKiT ds. Transportu, Łukasz Franek, nie próżnuje. Jak udało mi się dowiedzieć, urzędnicy chcieliby zmienić charakter ciągu Pilotów – Olszyny i wyznaczyć na nim buspas oraz drogę dla rowerów.
Projekt zakłada zmniejszenie ilości pasów dla ruchu ogólnego: z obecnych dwóch na jeden w każdą stronę. Jeden ze zwolnionych w ten sposób pasów miałby być przeznaczony na drogę rowerową, a drugi na buspas. Co interesujące, buspas ten miałby zmieniać kierunek: od wiaduktu kolejowego na północ byłby tylko w kier. ronda Młyńskiego, z kolei od wiaduktu na południe – w kier. ronda Mogilskiego (do skrzyżowania z Grochowską, gdzie przechodziłby w istniejący już obecnie buspas).
I choć na razie nie ma jeszcze pewności, czy urzędnikom uda się wprowadzić te pomysły w życie, to jest parcie, by – jeśli tylko się uda – zmian dokonać jak najszybciej po Światowych Dniach Młodzieży.
Przypomnijmy, że uruchomienie buspasa m.in. na Pilotów rozważano już w 2013, jednak niestety nic z tego nie wyszło. Może tym razem się uda? Trzymam kciuki.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by J on 10 czerwca, 2016 - 9:21 pm
Ale dlaczego po ŚDM, a nie przed?
#2 by kaszmir on 10 czerwca, 2016 - 11:05 pm
Tego się nie dowiedziałem – mogę zgadywać, że mają po prostu mnóstwo roboty w związku z ŚDM i wolą takie rzeczy robić na spokojnie, po Dniach.
#3 by J on 11 czerwca, 2016 - 12:21 pm
A teraz z polskiego na nasze – chodzi o to, że na ŚDM trzeba robić wpierw autkom dobrze, korzystający z KM znów mniej ważni?
#4 by kaszmir on 11 czerwca, 2016 - 1:17 pm
Nie. Chodziło mi o to, że teraz wszystkie siły w ZIKiT są zapewne zaangażowane w ŚDM (to wielkie i trudne logistycznie przedsięwzięcie), więc wszelkie większe zmiany pewnie będą chcieli przełożyć na po ŚDM.
#5 by J on 11 czerwca, 2016 - 4:24 pm
Uwierzyłbym w to, gdyby nie stopień skomplikowania tej inwestycji, ani koszty. To nie urzędnicy ZIKiT będą przeprowadzać inwestycję. Ich to tylko zorganizowanie przetargu, wyłonienie zwycięzcy i odbiory końcowe. Łącznie 3-4 dni robocze. Przygotowanie projektu proste jak drut, a i tak można wymagać, żeby wykonawca sam go przygotował (znane jako „tryb zaprojektuj i wybuduj”.
#6 by J on 11 czerwca, 2016 - 4:27 pm
A jeśli tryb „puszka z farbą” jest wystarczający, to praca urzędników zamknie się w 6-8 godzinach.
#7 by tramwajarz on 10 czerwca, 2016 - 10:01 pm
Nie lepiej zrobić dwukierunkowy bus-pas i na początek dopuścić np. osobowe z 4 osobami z krakowskimi blachami?
Znów będą korki przed bus-pasem i nic z niego nie będzie (jak na Kamieńskiego)
#8 by J on 10 czerwca, 2016 - 10:15 pm
BUSpas to nie CARpas i niech tak pozostanie.
#9 by Agata on 13 czerwca, 2016 - 9:56 am
oj będą będą korki ;/
#10 by J on 16 czerwca, 2016 - 9:57 am
Właśnie DLATEGO autobus powinien mieć buspas – by je omijać.
#11 by mazine on 11 czerwca, 2016 - 2:53 pm
Wszystko super tylko nie droga rowerowa… Powinny być pasy rowerowe jak na Reymonta, a tak powstanie wspaniała ścieżka na którą nie ma jak się dostać i jak zejechać
#12 by Maraczy on 15 czerwca, 2016 - 9:52 am
Zarówno ścieżka rowerowa, jak i pas dla rowerów jest pilnie potrzebny. Równie (o ile nie bardziej) potrzebny jest remont chodnika wzdłuż Pilotów i Olszyny. Remont nawierzchni był już co najmniej dwukrotnie w ciągu ostatnich 5 lat, a remont chodnika chyba za czasów PRL…