Po przeglądzie planowanych korekt nazw przystanków oraz zmian częstotliwości autobusów, dziś zajmiemy się tramwajami. Poniżej lista nowości na okres wakacyjny, które w większości wejdą w życie w sobotę 25 czerwca 2016.
Jak co roku, uruchomiona zostanie Krakowska Lina Muzealna. Zdjęcie: Coffee.
Linie zawieszone:
„7”, „12”, „23”.
Zmiany częstotliwości:
„1”, „8”, „13” – poza szczytem co 20 minut zamiast co 10,
„2”, „19”, „24” – w szczycie co 20 minut zamiast co 10,
„50” – w szczycie co 10 minut zamiast co 5,
„52” – w szczycie co 10 minut zamiast co 5, w soboty co 20 minut zamiast co 10.
Pozostałe linie tramwajowe będą kursować bez większych zmian częstotliwości. Dodatkowo, w związku z Wiankami 2016, w sobotę 25 czerwca kilka ostatnich kursów linii „1” i „2” zostanie skierowanych objazdem do Cichego Kącika (zamiast do Salwatora). W zamian należy się spodziewać, że salwatorskie linie „209”, „229”, „239”, „249”, „259” i „269” zostaną wydłużone do Cracovii Stadionu.
Krakowska Linia Muzealna
Jak co roku, powróci też linia muzealna „0”. Ta wyjedzie po raz pierwszy już w niedzielę 19 czerwca 2016 i będzie kursować na dwóch trasach:
- Muzeum Inżynierii Miejskiej – Na Zjeździe – Limanowskiego – Krakowska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Piłsudskiego – Cichy Kącik – Piłsudskiego – Podwale – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Dajwór – Muzeum Inżynierii Miejskiej,
- Muzeum Inżynierii Miejskiej – Starowiślna – Westerplatte – Lubicz – Mogilska – Al. Jana Pawła II – Al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy – Ujastek Mogilski – Al. Solidarności – Al. Pokoju – Grzegórzecka – Starowiślna – Dajwór – Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie linii.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by Wojciech on 18 czerwca, 2016 - 11:24 am
Czy mnie się wydaje, czy rzeczywiście wakacyjne cięcia są mniejsze niż te ubiegłoroczne?
#2 by kaszmir on 20 czerwca, 2016 - 1:57 pm
Wg mnie cięcia porównywalne do zeszłorocznych, może odrobinę mniejsze ze względu na otwarcie estakady tramwajowej: więcej tras do obsłużenia, więc mniej można ciąć i dlatego np. nie było jak zawiesić „19”. W większości jednak jest podobnie do zeszłego roku, ew. wymiany – np. na Bieżanowie zawiesza się „23”, lecz w zamian „3” będzie częściej. Z kolei na Ruczaju zamiast zawiesić „11”, zawieszają właśnie „23”.
#3 by Michał P. (@Mikaoellion) on 19 czerwca, 2016 - 7:04 am
Cięcia może i mniejsze, ale to chyba pierwszy rok, w którym na wakacje skasowane zostaje 23. Czyli na NB mamy bardzo pocięte autobusy [w szczególności 503] oraz tylko 3 linie tramwajowe zamiast 4-ech. Dobrze, że przynajmniej dojazd na Maki jest w miarę łatwy dzięki 3/9/13+11.
#4 by Wojciech on 19 czerwca, 2016 - 8:40 am
Ale zostają: „5” (często była zawieszana), zostaje również „11” (czyli Płaszów ma nadal dwie linie), nie jest ograniczana „19” (Tunel ma więc 3 linie zamiast jednej, jak to było 2 lata temu), na ciągu bieżanowskim zostaje magistralna „3”, która pojedzie co 10 minut także w międzyszczycie.
#5 by kaszmir on 20 czerwca, 2016 - 1:55 pm
W zeszłym roku „3” była przez cały dzień co 20 minut, więc w dni powszednie Bieżanów wychodzi mniej więcej na zero – nie będzie „23”, za to będą 3 kursy/h więcej „3”. W weekendy z kolei będzie więcej autobusów („503” raz-dwa na godzinę, do tej pory zawieszany w sob i ndz na wakacje).
#6 by tramwajarz on 19 czerwca, 2016 - 4:43 pm
Lekko lepiej w weekendy gdyby:
Linia 0 mogłaby jeździć do mało uczęszczanej Walcowni zamiast 22 i do cm Rakowickiego.
Linie 2,5, 6,11,16,19,21 obsadzić w autobusach w weekendy i dołożyć kursy na liniach autobusowych w weekendy np 503.
#7 by Konik Krakusek on 20 czerwca, 2016 - 5:56 am
5 i 19 w tunelu oraz 11 na estakadzie proponujesz „obsadzić w autobusach” ??
#8 by kaszmir on 20 czerwca, 2016 - 1:58 pm
Linia „0” nie jest po to, by obsługiwać regularne potoki. Tym bardziej, że wykonuje tylko parę kursów i tylko w niedziele i święta.
#9 by tramwajarz on 20 czerwca, 2016 - 3:43 pm
Potoków regularnych na Walcowni i Cm Rakowickim nie ma więc się wszystko zgadza z linią 0. Wystarczy że przetrze zwrotnice na kilka godzin nieobecności linii 2 i 22.
Estakadą przejedzie autobus,
5,19 jak 501.
#10 by kaszmir on 20 czerwca, 2016 - 6:37 pm
Nie do końca z tą Walcownią. W godzinach szczytu trochę osób jednak jedzie, potwierdzają to wyniki badań. Rekordowe kursy miały zapełnienie ponad 70 osób (!) na przystanku „Mrozowa” – jeden w stronę Walcowni, drugi w przeciwną.
#11 by gs on 21 czerwca, 2016 - 10:57 am
„Estakadą przejedzie autobus”
Czy Ty ją widziałeś choćby z daleka, czy jedynie palcem po mapie jeździsz? Którędy niby na nią wjedzie, chodnikiem od Wielickiej? I jak po niej pojedzie – DDRem czy po torowisku z podłużnymi szczelinami obok szyn?
#12 by tramwajarz on 21 czerwca, 2016 - 11:43 am
Dlaczego zarażasz innych swoją głupotą i ignorancją? Karetki chodnikiem wjeżdżają na estakadę? Szydera Ci nie wyszła.
#13 by gs on 21 czerwca, 2016 - 8:15 pm
A to co to jest:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8012849,krakow-karetki-na-razie-nie-wjada-na-estakade-od-ul-wielickiej,id,t.html
Hę? Bo na pewno nie jest to jezdnia.
Pokazem głupoty i ignorancji jest właśnie sugerowanie, że z tego wjazdu na estakadę (dla służb ratunkowych) mogłyby korzystać regularnie kursujące autobusy.
#14 by tramwajarz on 26 czerwca, 2016 - 3:14 pm
Doskonale posługujesz się kłamstwem i manipulacją.
Karetki nie mogły wjechać z powodu zabezpieczonych zamkiem słupków a nie jak bredziłeś:
„Którędy niby na nią wjedzie, chodnikiem od Wielickiej? I jak po niej pojedzie – DDRem czy po torowisku z podłużnymi szczelinami obok szyn?”