Wczoraj przedstawiciele „Inicjatywy Górka Narodowa” (IGN) spotkali się z ZIKiT celem omówienia m.in. spraw dotyczących komunikacji miejskiej w rejonie Górki. Jest trochę nowości i dobrych wieści, o czym piszę poniżej.
Linia „137”
W nawiązaniu do niedawnego referendum w sprawie trasy „137”, a także po przeanalizowaniu napełnień na poszczególnych przystankach i możliwych wariantów trasy, urzędnicy zdecydowali pozostawić dotychczasową, objazdową marszrutę (Krowodrza Górka – Prądnicka – Mackiewicza – Siewna – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Al. 29 Listopada – Meiera – Górka Narodowa Wschód) na stałe. A zatem linia zostanie na Górce Narodowej Wschód i będzie w obie strony kursować przez Kuźnicy Kołłątajowskiej. Niestety oznacza to prawdopodobnie, że tymczasowa, pocięta częstotliwość w szczycie (co 12 minut zamiast co 10) zostanie na dobre, gdyż do obsłużenia dodatkowego odcinka potrzeba więcej wozów i ogólnie środków. Jednocześnie nocny odpowiednik „637” wrócił na starą trasę i tak jak dawniej z Górki Narodowej Wschód wciąż wraca prosto przez Siewną.
Linia „169”
Na ukończeniu są rozmowy ZIKiT z MPK odnośnie skierowania na „169” autobusów przegubowych. Jednym z problemów do rozwiązania jest jedno-dwa miejsca parkingowe niedaleko pętli, przy sklepie „Lewiatan”, które utrudniają przejazd autobusów. Skontaktowano się już z właścicielem budynku, niedługo więc może uda się załatwić tę sprawę. Przegubowce będą do dyspozycji po Światowych Dniach Młodzieży. Przypomnijmy, że dłuższe pojazdy miały wyjechać na „169” już w 2014, jednak tak się nie stało m.in. z powodu wspomnianych problemów z infrastrukturą.
Nowa linia
Na prośbę mieszkańców, urzędnicy badają możliwość uruchomienia nowej linii, na trasie: Górka Narodowa Wschód – Meiera – Reduta – Powstańców – Prądnik Czerwony (i ew. dalej?) Obecnie jednak ten odcinek ul. Meiera jest szutrowy i nie nadaje się do skierowania autobusów. Mieszkańcy dostali jednak zapewnienie, że po jego wyasfaltowaniu odbędzie się próbny przejazd autobusu i jeśli wszystko pójdzie dobrze, to ZIKiT przemyśli uruchomienie nowej linii. Urzędnicy mają poinformować IGN o planowanej dacie testów.
Źródło: Inicjatywa Górka Narodowa.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by Wojciech on 22 czerwca, 2016 - 9:03 pm
GNW – Prądnik Czerwony? Kompletnie nie widzę sensu takiego połączenia. Zastanawia mnie również fakt, dlaczego „137” nie będzie kursować Siewną.
#2 by J on 22 czerwca, 2016 - 9:40 pm
Nie próbuj stawiać wszystkiego na głowie pod twoją opinię. Mieszkańcy tak chcą i im się to podoba. Sens jest taki, że linia jest potrzebna na obecnej trasie.
#3 by Wojciech on 23 czerwca, 2016 - 7:54 am
Może i tak, z tym że na Siewnej linia też miała swoich pasażerów, a teraz stracą oni dowozówkę do KG.
#4 by J on 23 czerwca, 2016 - 11:07 am
A co takiego ciekawego jest na KG, że miałyby tam duże liczby pasażerów jeździć?
#5 by J on 23 czerwca, 2016 - 11:12 am
Chyba że chodzi ci o mieszkańców rejonu, który utraci 137? Ale wiesz, to trasa 2 przystanków, ludzi tam o wiele mniej, niż tych, którzy skorzystają na zmianie. W sumie wystarczyłoby zwiększyć częstotliwość na 115 do 30-minutowej poza szczytem.
#6 by Wojciech on 23 czerwca, 2016 - 11:54 am
O ile mi wiadomo, na KG jest największy węzeł przesiadkowy w mieście, z którego można dostać się w bardzo wiele miejsc. I ja nie krytykuję pozostawienia „137” na GNW, chodzi mi o wyrzucenie jednej linii z Siewnej. Idealnym kompromisem byłaby poniższa trasa:
http://prntscr.com/bjza41
#7 by kaszmir on 23 czerwca, 2016 - 9:47 pm
Pamiętajmy, że ulica Siewna zyskała kilka lat temu linię „503”, więc i tak jest całkiem na plus.
#8 by Piotr on 23 czerwca, 2016 - 9:30 am
Te przeguby na 169 będą zabrane z innej linii
#9 by Kuba on 23 czerwca, 2016 - 3:01 pm
Zastanawiam się tylko jak ta nowa linia (jeśli w ogóle kiedyś zostanie uruchomiona) zdoła przejechać przez ten mostek na ulicy Reduta. Bo jakoś mi się to nie widzi. ;/
#10 by krakus on 24 czerwca, 2016 - 8:21 am
Chyba najlepszym kandydatem do przedłużenia byłoby 128, z tym, że wtedy kursy kieszeniowe do Cmentarza poszłyby w piach. I generalnie byłby problem z częstotliwością, z racji na koordynację ze 125.
#11 by krakus on 24 czerwca, 2016 - 8:22 am
To miał być komentarz ogólny ^^ a nie pod postem, sorki
#12 by kaszmir on 24 czerwca, 2016 - 12:43 pm
Zawsze można zrobić warianty kieszeniowe przez Cmentarz. Gorzej, że 12-metrowym autobusom może być tutaj ciasno:
https://www.google.com/maps/@50.099542,19.9739975,3a,75y,334.08h,80.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIhw2eq6JoU_jb1m84H3E_w!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1