Już od kilku dni czuć w Krakowie wzmożoną obecność pielgrzymów, jednak prawdziwe utrudnienia zaczną się dopiero jutro, we wtorek 26 lipca. Ilość planowanych zmian w kursowaniu linii komunikacji miejskiej jest olbrzymia, i mimo dodania szczegółowych komunikatów na stronie ZIKiT, łatwo się w tym wszystkim pogubić. Stron i opracowań jest mnóstwo, dlatego poniżej przedstawiam kilka rozwiązań, które w mojej opinii mogą okazać się szczególnie przydatne.
sdm.za.pl
Dwaj moderatorzy Platformy Komunikacyjnej Krakowa, Bielanek i Jopek36, przygotowali stronkę sdm.za.pl na której można sprawdzić listę zmian dla każdej linii na najbliższe półtora tygodnia (zdjęcie powyżej). Po załadowaniu strony, wystarczy wybrać interesujący nas tramwaj albo autobus i w oknie po prawej wyświetli się pełna rozpiska korekt na każdy dzień. Mimo dość zwartej formy, stronka jest dość wygodna w używaniu, ładuje się szybko i cała informacja jest dostępna online. Mój faworyt 😉
Zestawienie ZIKiT
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotował z kolei obszerne tabelki wyjaśniające kursowanie każdej linii na każdy dzień. Jest to informacja kompleksowa i kompletna (zdjęcie poniżej), jednak wg mnie pewną wadą jest że pliki trzeba najpierw ściągnąć na dysk. Niemniej również kawał dobrej roboty, nawet mimo drobnych błędów (np. zamiast „7” i „12” wpisane są znaki „#”). Rozpiski dostępne są tutaj.
sdminformacjadrogowa
Urzędnicy oddali do dyspozycji mieszkańców również mapkę na której można wyświetlić dostępne buspasy, strefy ograniczonego ruchu czy ulice wyłączone z użytkowania. Po wybraniu daty, rodzaju zmian i kliknięciu na dany obiekt na mapce wyświetlają się jeszcze dodatkowe informacje (zdjęcie poniżej).
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by MrMirkwood on 25 lipca, 2016 - 2:13 pm
A wiadomo już co z liniami oznaczonymi literą A? Na Prądniku Czerwonym kilka się takich pojawiło. Wyglądałoby mi to na linie aglomeracyjne, ale nigdzie nic na ich temat nie widziałem.
#2 by kaszmir on 25 lipca, 2016 - 3:51 pm
Są to specjalnie linie spod kościołów w gminach ościennych. Więcej info, wraz z trasami, jest tutaj:
https://web.facebook.com/kwk.forum/posts/958905154222188
#3 by MrMirkwood on 25 lipca, 2016 - 6:57 pm
Dzięki!
#4 by anastazjazja on 26 lipca, 2016 - 7:13 am
dzięki
#5 by karolina on 26 lipca, 2016 - 11:17 am
niedobrzeeee
#6 by Wojciech on 28 lipca, 2016 - 8:08 pm
Czy po zakończeniu ŚDM można liczyć na komentarz z Twojej strony? 🙂
#7 by kaszmir on 29 lipca, 2016 - 7:19 am
Tak, przygotowuję obszerną fotorelację, planuję również komentarz. To jednak dopiero po ŚDM, teraz całymi dniami latam rowerem po mieście by uchwycić jak najwięcej niezwykłości komunikacyjnych 😉
#8 by Michał P. (@Mikaoellion) on 31 lipca, 2016 - 5:37 am
To jest cudowna masakra. Jakiś entuzjasta KMK na mnie wyjechał na profilu MPK, że nadaję na organizację, a wczoraj dojazd do siłowni na Zabłociu zajął mi 1.5h [dojeżdżam z Nowego Bieżanowa, więc zwykle to zajmuje mi jakieś 20 minut]. Dlaczego? Ano bo ktoś wydrukował rozkłady jazdy S15 z uwzględnieniem przystanku Kuklińskiego, którego potrzebowałem, by przesiąść się na S3/S4… ale potem wszystkie autobusy, włącznie z tymi jadącymi z terminalu autobusowego przy Powstańców, jechały estakadą a nie dołem przez co żaden z nich nie zatrzymywał się na przystanku jaki mi był potrzebny. Czy był komunikat o tym, że przystanek ten zostanie wyłączony dla autobusów? Nie. ^^v W końcu po prostu wsiadłem w 158, podjechałem pod Rzebika [gdzie przystanek był z jakiegoś powodu otoczony pomarańczową liną i można było na nim wysiąść, ale jak ktoś jest na wózku czy o kulach to nic tylko modlić się o cud lub przejechać po jezdni] i wsiadłem tam w S3. Ale co się naszukałem i wymyślałem połączenia to moje.
Powrót też mi zajął godzinę, bo rzecz jasna nie dało się sensownie przejechać tylko musiałem pod Politechnikę zapierdzielać w S3 i potem 3 do domu. Tak, wiem, istniała możliwość podjechania pod Lipską i przejścia pod Kabel, ale: słoneczko świeciło dość mocno i nie chciało mi się iść [bo dystanse w tamtym rejonie pomiędzy przystankami są dość duże], nie chciałem co chwila wpadać na plebs z Bośni czy innych Brazylii co to nie umie chodzić i patrzeć przed siebie oraz wsiadanie na wąskich przystankach Kabel/Bieżanowska było niemożliwe bo na całej szerokości wysepki stali pielgrzymi.