Rozkłady powakacyjne 2016

ZIKiT opublikował dziś komunikat z listą zmian w liniach autobusowych i tramwajowych które zajdą od września, wraz z wprowadzeniem rozkładów szkolnych. W tym roku będzie to miało miejsce w sobotę, 27 sierpnia.

„439” nie wróci na krakowskie ulice, przynajmniej nie w najbliższej przyszłości.

Zmian jest mało, a o sporej części wiedzieliśmy już od kilku tygodni. Na większości linii przywrócone zostaną częstotliwości sprzed wakacji. Jedynymi wyjątkami będą poniższe:

  • „127” – do 25 września będzie kursować tylko w dni powszednie,
  • „139” – pojedzie w szczycie częściej: co 6-8 minut, w zamian jednak (zgodnie z zapowiedziami urzędników) zlikwidowane będzie „439”,
  • „142” – poza szczytem pojedzie odrobinę wcześniej: co 20 zamiast co 24 minuty (dodajmy jednak, że ta podwyższona częstotliwość wprowadzona została już od początku wakacji),
  • utworzona niedawno linia „452” pojedzie częściej: co 20 minut zamiast co 40.

Wszystkie inne linie będą kursować tak jak przed wakacjami – dotyczy to również przywrócenia zawieszonych „7”, „12”, „23”, „118”, „132” i „153”. Wyjątkiem będą jedynie „409” i „429”, które powrócą na trasy dopiero za kilka tygodni.

Komentarz kraboka: największą niespodzianką jest… brak niespodzianek. O „139”, „439” i „452” wiadomo było już od kilku tygodni. „142” z kolei ma wzmocnioną częstotliwość poza szczytem od końca czerwca i można się było spodziewać, że tak zostanie na stałe (dodajmy, że taki rozkład „142” miało już kilka lat temu, przed małą marszrutyzacją z 2012 roku).

Zaskoczeniem jest brak planowanej zmiany trasy linii „7” czy korekt na „12”. Obie na tę chwilę nadają się do jak najszybszej poprawki i obie ZIKiT chciał korygować. Takich kandydatów do poprawek jest jednak więcej. Czemu zatem nie mamy żadnych większych nowości? Otóż urzędnicy zapowiedzieli, że planują kolejną dużą reformę komunikacyjną na początek 2017 roku. Doszli zatem zapewne do wniosku, że nie ma sensu teraz mieszać ludziom w głowach by potem znów wszystko zmieniać, i lepiej wprowadzić wszystkie poprawki naraz, za jednym zamachem. I ja to rozumiem.

Zatem nie pozostaje nic innego, jak wyczekiwać kolejnych informacji o planowanej marszrutyzacji 2017.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by hu on 19 sierpnia, 2016 - 9:17 pm

    To nie mogli poczekać z 501?

  2. #2 by Rak Kontent on 20 sierpnia, 2016 - 9:10 am

    Czyż nie szkoda wozokilometrów na puste 132? Od Bratysławskiej dubluje się z tramwajami i jedzie aż do dworca. Powinni je skrócić do Nowego Kleparza albo Krowodrzy Górki albo umożliwić zawracanie gdzieś pod Kauflandem na Bratysławskiej… KRaboku, co sądzisz?

    • #3 by kaszmir on 20 sierpnia, 2016 - 9:44 am

      W pełni się zgadzam i myślę, że marszrutyzacja 2017 zrobi porządek z tą linią – tak rozkładem, jak i trasą. Osobiście spróbowałbym ją jeszcze bardziej powiązać ze „138” – np. kierując do Krowodrzy Górki, dzięki czemu zapewniałyby razem autobus do/z pętli tramwajowej co 10 minut.

      • #4 by pasażer 132 on 23 sierpnia, 2016 - 2:17 pm

        jako mieszkaniec Krowodrzy mam nadzieję, że 132, po tej całej kabaretowej marszrutyzacji nie będzie kasowana na okresy wakacyjne bo to co się dzieje z ww. linią od kilku dobrych lat to jakiś kabaret. W pełni podpisuję się pod propozycją mojego przedmówcy – niech 132 kończy bieg na Kleparzu lub startuje z Krowodrzy a potem Krowoderskich Zuchów -> Wybickiego -> Bratysławską do Prądnickiej na „starą trasę” 🙂 Oby.

  3. #5 by As on 20 sierpnia, 2016 - 9:19 am

    Ta zmiana trasy linii 501 to katastrofa. Dlaczego nie dali 452 do Czyżyn, a 501 nie zostawili jak było? Przecież na starej trasie więcej osób korzystało z 501, niż teraz z 452, które nikomu tu nie jest potrzebne, a już na pewno korzysta z niego o wiele mniej osób, niż korzystało z 501. Zwiększona częstotliwość 139 niczego nie zniweluje. Po prostu więcej autobusów będzie stało w korku na Dobrego Pasterza w kierunku Alei i na samej al. 29-go do estakady. Właśnie z tej zwiększonej liczby kursów biorą się stada autobusów, które najpierw stoją w korkach, by potem trójkami podjeżdżać na przystanek, zamiast rozlokować pasażerów na różne trasy, bo nie każdy, kto jedzie do centrum Krakowa musi jechać przez Dobrego Pasterza. Do tej pory sporo osób korzystało z linii 501, dzięki czemu w 139 zostawało miejsce dla studentów, którzy teraz znów będą dopychali się na siłę pod Uniw. Rolniczym.

    • #6 by kaszmir on 20 sierpnia, 2016 - 9:50 am

      Zapewne poszło o koszty – „501” ma więcej kursów niż „452”, a do Czyżyn Dworca jest znacznie bliżej niż do al. Przyjaźni. Może też chciano dać jakieś zróżnicowanie tras mieszkańcom Obrońców Krzyża, bo „501” generalnie się sporo dubluje z „139”.

    • #7 by Piotr on 20 sierpnia, 2016 - 12:30 pm

      452 nie dość że pusty to jeszcze przegub

      • #8 by As on 20 sierpnia, 2016 - 6:10 pm

        452 to w ogóle jest linia widmo 😀 Nie dość, że jeździ co 40 minut, to w NH wozi 4 osoby 😀

  4. #9 by Zbigniew Rusek on 20 sierpnia, 2016 - 5:23 pm

    Linia 7 powinna być usunięta z ulicy Lubicz i skierowana na Grzegórzecką, ponieważ na Lubicz autobusy kursują torowiskiem (i to kilka linii: 124, 424, 152, 452, 502) oraz jeździ tam bardzo dużo tramwajów, przez co autobusy -zamiast jechać – stoją w KORKACH TRAMWAJOWYCH W godzinach szczytu zatory tramwajowe są tam codziennie (szczególnie w porze, kiedy tramwaj linii 52 kursuje co 5 minut). Usunięcie 10-ki z ulicy Lubicz nieco by odciążyło ten ciąg. W ogóle to urzędnikowi, który tam skazał autobusy na jazdę torowiskami, bez możliwości omijania i wyprzedzania tramwajów (nawet pośpieszny 502 stoi w korkach tramwajowych) można życzyć tylko czegoś, co jest bardzo nieetyczne (by go przejechał autobus na pasach). A robotnikom należy się order.

    • #10 by Konik Krakusek on 23 sierpnia, 2016 - 3:06 pm

      A za co robotnikom order?

    • #11 by A on 24 sierpnia, 2016 - 3:57 pm

      Bardzo dobrze, PAT-y powinny być normą. Przesiadać się powinno przy jednym peronie, a nie latać po drodze. Więcej przepuszczania pojazdów KM czy małe przetasowania pomogłyby całkowicie.

  5. #12 by tramwajarz on 20 sierpnia, 2016 - 10:29 pm

    Jedyne wzmocnienie to 452. 139 to zabawa w łączenie/wyłączenie 439.
    501 ZIKIT skracał do Struga bo małe potoki, teraz 139 do Kombinatu 2x częściej. Środki z niewykonanego remontu Basztowej można było przeznaczyć na nowe mocne linie z f=7,5min od września.

    Komunikacja pod rządami v-prezydenta od KM wykładowcy UEK PK Trzmiela to nieporozumienie i brak kontaktu z cywilizacją.
    Lewacki bratanek ministra Gowina postraszył Majchrowskiego.

    Jak duża reforma KM będzie zależy ile Majchrowski przeznaczy w budżecie na 2017r, jakie ustali stawki za km i ile kredytów weźmie na MPK(podbijając wysokość stawek za km).

  6. #13 by Justyna on 22 sierpnia, 2016 - 12:36 pm

    bez sensu ta zmiana

  7. #14 by marcelina on 23 sierpnia, 2016 - 6:00 am

    czy to lepiej czy gorzej to się okaże

  8. #15 by dominika on 23 sierpnia, 2016 - 9:42 am

    jest jak jest

  9. #16 by Gabrysia on 25 sierpnia, 2016 - 6:17 am

    może ta zmiana wyjdzie na dobre

  10. #17 by Mistrzejowiczanin on 25 sierpnia, 2016 - 4:41 pm

    To jak 452 pojedzie co 20 minut, to może przestaliby się już wygłupiać i zlikwidowali 452, wzmacniając 152 do f~10.

    • #18 by kaszmir on 3 września, 2016 - 12:43 am

      Linie mają różne trasy, w szczególności na ul. Kasztanowej to „452” jest teraz główną linią, z częstotliwością co 20 minut (zastąpił „292”). Połączenie „152” z „452” zostawiłoby mieszkańców tego rejonu bez porządnego autobusu.

  11. #19 by Marta on 7 września, 2016 - 12:44 pm

    beznadziejna zmiana

  12. #20 by Hania on 7 września, 2016 - 3:53 pm

    dobrze albo i nie

  1. „501”, wróć! | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: