Szczegóły wielkich małych zmian od października

Nowe linie, więcej kursów, korekty tras. ZIKiT zorganizował dziś konferencję, na której zaprezentował nowości które planuje wprowadzić od 3 października 2016 i… no, dzieje się. Większość z nich pokrywa się z przeciekami które zamieścił niedawno Dziennik Polski, jest jednak również kilka poprawek, w dużej mierze wynikających z wywalczonego przez mieszkańców powrotu „501” do Nowej Huty. Poniżej prezentuję pełną listę.

Na Krowodrzy będzie jeszcze więcej tramwajów. I nie tylko tutaj, i nie tylko tramwajów 🙂

Tramwaje

  • „9” – w szczycie co 10 minut (zamiast co 20),
  • „12” – nowa trasa: Łagiewniki – … – jak linia „22” – Plac Centralny – Ptaszyckiego – Kopiec Wandy, będzie kursować tylko w godzinach szczytu, zsynchronizowana z „22”,
  • „18” – w szczycie co 5 minut (zamiast co 10), wbrew wcześniejszym planom, jej numer nie będzie zmieniany na „58”,
  • „19” – w godzinach międzyszczytowych co 10 minut (zamiast co 20).

Autobusy

  • „169” – nowa trasa: Zajezdnia Wola Duchacka – … – Al. 29 Listopada – Opolska – Mackiewicza – Górka Narodowa, w szczycie co 12 minut (zamiast co 15), w weekendy co 20 (zamiast co 24),
  • „252” – cały dzień co 30 minut (zamiast co 40),
  • „275” – dwa nowe przystanki: „Konary Pod Sosenką nż” oraz „Włosań Dział Wschodni nż” (zmiana od 28 września 2016),
  • „452” – zmiana numeru na „192”, nowa trasa: Chełm – … – Cracovia – Aleje Trzech Wieszczów – Pawia – Dworzec Główny Wschód – Rondo Mogilskie – … al. Gen. Andersa – Dąbrowskiej – Czyżyny Dworzec, więcej kursów: w dni powszednie od rana będzie co 20 minut, w niedziele i święta co 20 minut do godz. 21,
  • „501” – nowa-stara trasa: Chełmońskiego Osiedle – … – Al. Gen. Andersa – Obrońców Krzyża – Al. Róż – Al. Solidarności – Bulwarowa, lista przystanków jak przed wszystkimi tegorocznymi zmianami, tzn. przestanie się zatrzymywać na przystankach „Narzymskiego” oraz „Os. Strusia” (ten pierwszy w zamian obsłuży „502”),
  • „502” – będzie się znów zatrzymywać na przystanku „Narzymskiego”,
  • „503” – nowa trasa: Nowy Bieżanów Południe – … – Al. 29 Listopada – Górka Narodowa Wschód, w szczycie co 7-8 minut (zamiast co 12), poza szczytem co 15 (zamiast co 24), w weekendy co 20 (zamiast co 40),
  • „504” – zmiana charakteru linii na zwykłą i numeru na „104”, nowa trasa: Centrum Jana Pawła II – Fredry – Łagiewniki, co 40 minut (zamiast co godzinę) i z wydłużonymi godzinami kursowania (dni powszednie: 5:30 – 20:30, dni wolne: 7:00 – 22:00),
  • „511” – nowa linia: Przybyszewskiego – jak linia „501” – Wiślicka – Okulickiego – Jagiełły – Architektów – Os. Na Stoku, tylko w szczycie, co 15 minut, zsynchronizowana z „501”, lista przystanków: „Przybyszewskiego”, „Miasteczko Studenckie AGH”, „Czarnowiejska”, „Plac Inwalidów”, „Nowy Kleparz”, „Politechnika”, „Uniwersytet Ekonomiczny”, „Rondo Mogilskie”, „Miechowity”, „Bora-Komorowskiego”, „Wiślicka”, „Os. Kalinowe”, „Os. Mistrzejowice Nowe”, „Łowińskiego”, „Jagiełły”, „Jana Kazimierza”, „Architektów”, „Os. Na Stoku” (czyli na wspólnym odcinku te same, co „501”).

Niektórzy Czytelnicy być może zauważyli, że na powyższej liście brakuje jednej linii która była w pierwotnych przeciekach: „16”. Planuje się zmianę jej trasy na Mistrzejowice – … – Plac Centralny – Al. Solidarności – Kombinat – Kopiec Wandy, jednak obecnie jest ona niemożliwa do wprowadzenia ze względu na zamknięcie odcinka Kombinat – Kopiec Wandy (spowodowane budową drogi ekspresowej S7). Jak się dowiedziałem, zmiana trasy „szesnastki” wciąż jest planowana, i nastąpi prawdopodobnie gdy przywrócony zostanie ruch na zamkniętej trasie.

Żegnaj, „504”.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Wojciech on 22 września, 2016 - 1:39 pm

    Żegnaj „504”, nikt po tobie nawet jednej łzy nie uroni.

  2. #2 by mario on 22 września, 2016 - 1:48 pm

    A może zamiast robić potworka z kolejnym modułem częstotliwości przez Fredry wzmocnić dodatkowym wozem linię „155” i zrobić f-30 z obsługą CJPII. Na odcinku Kurdwanów-Swoszowice po skoordynowaniu ze „135” byłby autobus co 15 minut !

    • #3 by kaszmir on 22 września, 2016 - 2:22 pm

      Też uważam, że zamiast „104” lepiej by było wzmocnić inne lokalne linie. I może też połączyć „135” ze „155” dzięki czemu zamiast dwóch linii kończących w środku trasy, byłaby jedna mocna dojeżdżająca aż do węzła przesiadkowego w Łagiewnikach. Coś takiego jak opisywałem tutaj, w akapicie „Borek Fałęcki / Łagiewniki / Swoszowice” 🙂
      https://krabok.wordpress.com/2015/08/23/projekt-za-milion/

  3. #4 by pavloo on 22 września, 2016 - 2:15 pm

    nie moge zrozumiec dlaczego uparli sie z 16 na ten kopiec.bedzie sie prawie po calej trasie dublowac z 21.na walcownie powinna wrocic

    • #5 by kaszmir on 22 września, 2016 - 2:20 pm

      Na Walcowni wystarczy „22” co 20 minut, przez większość dnia i tak tramwaje jeżdżą puste. Kopiec Wandy ma dwie zalet: raz, że jest ciut bliżej (minimalnie niższe koszty) i dwa, że dzięki temu osoby wsiadające na Kombinacie będą mieć obie linie – „16” i „21” – na tym samym przystanku. Nie będą musieli latać po całym węźle ani ryzykować, że podczas gdy czekaliby na jedną linię, uciekłaby im druga.

  4. #6 by vanil on 22 września, 2016 - 2:25 pm

    a nie lepiej wydluzyc w szczycie 12 do borku ? jak zawsze borek.maja gdzies a maki na 1 miejscu :/ niefajnie

    • #7 by kaszmir on 22 września, 2016 - 3:39 pm

      Borek też zyskuje, bo „19” pojedzie częściej poza szczytem.

      • #8 by pasażer 19 on 25 września, 2016 - 3:50 pm

        @kashmir,
        wybiegając trochę w przyszłość. Masz jakieś wizje odnośnie ewentualnej przyszłości 19, kiedy to zostanie wybudowane torowisko na Górkę Narodową? 19 zostanie przedłużona do nowej pętli czy też wróci na „stare śmieci” czyli Krowodrzę Górkę.

      • #9 by kaszmir on 25 września, 2016 - 11:33 pm

        Plany są takie, by na Górkę Narodową pojechały linie „18”, „50” i ew. jakaś trzecia linia, a na Azory „3” i „5”
        https://krabok.wordpress.com/2016/03/31/uklad-tras-po-otwarciu-tramwaju-na-azory-i-gorke-narodowa/

        Gdyby trasy na Górkę Narodową i Azory wybudowano dzisiaj, to obstawiałbym że „19” pojechałaby do Krowodrzy Górki. Jednak, to wszystko jeszcze się może zmienić. Do tego w styczniu 2017 może wejść marszrutyzacja i pozmieniać układ linii – tych ma być mniej, za to jeżdżące częściej. Zatem trasa i rozkład „19” też może ulec zmianom.

  5. #10 by gs on 22 września, 2016 - 2:34 pm

    A co z 23? Zostaje?

  6. #12 by krakuski on 22 września, 2016 - 2:49 pm

    CO za propaganda, dlaczego na oficjalnej stronie Krakowa pisze, że skrócenie linii 504 wygeneruje dodatkowe koszty 0,3 mln zł?

    • #13 by kaszmir on 22 września, 2016 - 3:38 pm

      Wygeneruje, bo w zamian zwiększona będzie częstotliwość (co 40 minut zamiast co godzinę) i wydłużone godziny kursowania.

  7. #14 by Ela on 22 września, 2016 - 3:36 pm

    „9” co 10 minut! Nie sądziłam, że doczekam takich czasów 😀

  8. #17 by Zbigniew on 22 września, 2016 - 3:39 pm

    Po co znów przystanek dla 502 „Narzymskiego”? Mogłyby być przystanki bardziej równo rozmieszczone.

    • #18 by kaszmir on 22 września, 2016 - 5:31 pm

      Dodają dla „502”, bo w zamian przestanie się tam zatrzymywać „501” (a „452” zmieni trasę i numer i przestanie jechać przez I obwodnicę).

  9. #19 by kaz on 22 września, 2016 - 4:18 pm

    a 501 będzie się na Rondzie Hipokratesa zatrzmywać czy też ominie ten przystanek?

  10. #21 by tramwajarz on 22 września, 2016 - 4:55 pm

    W ostatnim roku wyborczym Majchrowski dokonał kolejnego zmniejszenia budżetu na komunikację miejską o 7%. Teraz zwraca 3% obecnego, pozostaje ponad 4% budżetu by wrócić do sytuacji przed lat, a bloków i biurowców przybywa. Do tego koszt pociągokilometrów jest zawyżony by spłacić kredyt zaciągnięty na MPK przez Majchrowskiego .
    Cóż, cieszmy się bo mógł robić kolejne cięcia;)
    Najwyraźniej normy zanieczyszczeń są przekroczone skoro zło jakim jest KM dla JM otrzymała zabrane kursy. Przestraszył się masek antysmogowych, Gibały i utraty koryta;)

    • #22 by kaszmir on 22 września, 2016 - 8:57 pm

      Właśnie nie wiem jak to koniec końców było z tymi 7%, bo w 2015 jednak ogólnie trochę wzmocniono km, nie cięto jej. Było parę mniejszych wzmocnień. do tego 2014 to też sporo wzmocnień.

      Inna sprawa, że w 2011 mieliśmy 5% cięć.

  11. #23 by Szymon on 22 września, 2016 - 7:53 pm

    Oby została 16 jak teraz a skierowanie 12 przez Al. Solidarności będzie lepszym rozwiązaniem. Dużo osób z 16 korzysta na trasie Klasztorna – Plac Centralny a 12 pokrywała by się na jeszcze większej trasie 22 🙂

    2 sprawa to przystanek Bulwarowa. Szkoda ze Zikit nie wpadł na pomysł zrobienia pary przystanków N/Ż a nie tylko przystanku dla 501. Wtedy linie autobusowe obsługiwały by Zalew Nowohucki i Technikum Mechaniczne.
    Problem nie jest duży wystarczy tylko przenieść przystanek 174 za skrzyżowanie.

    • #24 by kaszmir on 22 września, 2016 - 8:59 pm

      Przymiarki do przystanku przy Zalewie są, i właściwie jest on obiecany mieszkańcom. Prawdopodobnie jednak jest to jeszcze kwestia paru lat, bo czekają na remont
      https://krabok.wordpress.com/2016/07/05/walka-o-przystanek-zalew-nowohucki/

      • #25 by Szymon on 23 września, 2016 - 9:23 am

        Tylko że w rozpisce remontów torowisk Zikitu planowany remont jest na odcinku Plac Centralny – Bulwarowa a nie tak jak wcześniej aż do Wiaduktów.

      • #26 by kaszmir on 23 września, 2016 - 10:41 am

        Nie pamiętam co z samym odcinkiem do Wiaduktów, natomiast pozostały kawałek do Kombinatu ma być przebudowywany przy okazji budowy S7. Ma to sens – inaczej remontowaliby to tylko po to, by zaraz znowu rozkopać.

  12. #27 by Janusz on 22 września, 2016 - 8:50 pm

    Brakuje tylko by 169 jechało do Piasków Wielkich. Chodzi o obsługę przystanku Bochenka.

    Szpital św. Rafała i Nowe Bochenka czekają

    • #28 by Konik Krakusek on 23 września, 2016 - 9:56 am

      Na razie mogło by kończyć na Piaskach Nowych.
      Swoją drogą zablokowanie przez Vice-Trzmiela zmiany „8”->”58″ sugeruje albo możliwość powrotu do starej częstotliwości jak na Długiej będzie dużo zatrzymań przez źle zaparkowane samochody, albo przygotowanie zmian numerków na początku 2017 („50″->”25″/”15”, „52”->”26″/”17″).

    • #29 by kaszmir on 23 września, 2016 - 10:43 am

      Zmiany mają być większe – linii będzie mniej, za to częściej. Zatem zmiany w numeracji będą znacznie dalsze i wiele dziś zajętych numerów może się zwolnić. Kto wie zatem jaki numer dostanie „50” czy „52”.

    • #30 by tramwajarz on 24 września, 2016 - 12:38 pm

      169 po trasie 107 do Kamieńskiego
      107 2x częściej do Piasków Nowych
      164, 184 przez Łużycką do Kurdwanowa
      214 przez ul. Podgórki
      dla 224 dostosować drogi przez np. Mokrą, Podedworze

      • #31 by gs on 28 września, 2016 - 8:08 am

        „214 przez ul. Podgórki”
        Że jak ??!!!!
        Sprawdź sobie choćby na Street View jak wygląda ta ulica, bo palcem po mapie możesz wszędzie pojechać.
        Ale tylko po mapie.
        A najlepiej przejedź ją choćby raz. Możesz też przejść. Najlepiej w górę.

        Przy tym pomyśle to już realniejszy jest „164, 184 przez Łużycką do Kurdwanowa”. Choć i tak trzeba mieć bujną wyobraźnię, aby wyobrazić sobie skręt przegubowca pod kątem ~315 stopni z Łużyckiej w Cechową.

  13. #32 by adriana on 23 września, 2016 - 9:27 am

    🙂

  14. #33 by Janusz on 24 września, 2016 - 9:43 pm

    Najlepsze, że wrócą Scanie 113 CLL do ruchu. Biorąc pod uwagę, że wiele wcześniejszych modeli dożywało tylko 8 lat jak Jelcze M11, a wprowadzane równocześnie Jelcze 120M lub Neoplany i Melony już dawno nie jeżdzą – ich powrót będzie niezwykłym wydarzeniem.

    • #34 by Szymon on 25 września, 2016 - 3:28 pm

      Szkoda, że ALBy wycofali, bo teraz by się przydały np na 129/139.

      • #35 by Janusz on 25 września, 2016 - 8:31 pm

        Rzecz w tym że przez lata za nowy wóz kasowało się stary. To pierwsza od lat sytuacja kiedy przybywa taboru. A że przy okazji wydłuża się życie najlepszym autobusom…

  15. #36 by Sara on 2 października, 2016 - 12:17 pm

    mi pasuje

  16. #37 by Ala on 10 października, 2016 - 12:38 pm

    glupie zmiany

  1. Wielkie małe zmiany – tramwaje [komentarz] | krabok
  2. Jak nie zepsuć reformy komunikacyjnej? | krabok
  3. Stawki za wzkm na 2017 | krabok
  4. Nowa linia „455” i inne zmiany w Swoszowicach | krabok
  5. „Pięćsetki” kontratakują! | krabok
  6. Maksymalizacja 2018 – komentarz, autobusy | krabok
  7. Rozkłady wakacyjne 2018 – autobusy, komentarz | krabok
  8. Petycja w sprawie przegubowców na „182/482” | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: