Dziś o godz. 11:30 na pętli „Czyżyny Dworzec” miała miejsce prezentacja dwunastu nowych autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 Hybrid, które zamówiło MPK. Nie są to zwykłe wozy – wyposażone zostały w napęd hybrydowy, łączący w sobie silnik elektryczny oraz spalinowy, dzięki czemu pojazdy te są przyjaźniejsze dla środowiska. Nowe autobusy zostały przydzielone do Zajezdni Bieńczyce, dostały numery taborowe #BH072 – #BH083 i już dziś wyruszą na miasto. Mają kursować na liniach „139”, „172”, „174” oraz „501”. Wg nieoficjalnych informacji które otrzymałem, najwięcej ma ich zawitać na „172” i „501”.
Przypomnijmy, że od 2014 po Krakowie jeździ już jeden hybrydowy Solaris Urbino 18. Teraz dostanie dwunastu nowych towarzyszy. Co więcej, to nie koniec zakupów taboru ekologicznego w MPK – od połowy 2017 roku krakowian wozić zacznie kolejne 20 autobusów elektrycznych: 17 krótkich Solaris Urbino 12 oraz 3 przegubowe Solaris Urbino 18.
Poniżej kilka zdjęć z dzisiejszej prezentacji.
Pierwszy (o najniższym numerze taborowym) z dwunastki nowych autobusów. Po prezentacji zabrał on pasażerów w przejażdżkę na plac Wszystkich Świętych.
Nowinką jest zastosowanie drzwi odskokowo-przesuwnych, tzn. otwieranych na zewnątrz. W ten sposób otwierane są wszystkie pary drzwi za wyjątkiem pierwszej.
Od dziś na ulicach Twojego miasta 😉
Dla porównania – tak prezentuje się pierwsza hybryda, która gości w Krakowie od 2014.
Jacek „Kaszmir” Mosakowski
#1 by tramwajarz on 13 grudnia, 2016 - 2:04 pm
Te przeguby wchodzą dodatkowo na kolejne linie autobusowe czy będą kasacje przegubów?
#2 by kaszmir on 13 grudnia, 2016 - 2:16 pm
Planowane są kasacje, właściwie już się zaczęły – odstawiane są przegubowe MANy.
#3 by Michał Kowynia on 13 grudnia, 2016 - 3:48 pm
Na razie będzie kasacja manów, odstawionych zostało około 3 manów reszta jeździ liniowo.
#4 by tramwajarz on 13 grudnia, 2016 - 2:12 pm
Przydałoby się stosować większe (dłuższe, szersze) wyświetlacze z przodu. 2-członowe nazwy pętli nie wyglądają tak wyraźnie jak na zdjęciu;) Wyświetlacz z lewej strony też mógłby być.
Czas na 18,75m, 5 wejściowy solaris.
#5 by tttbbb on 13 grudnia, 2016 - 6:57 pm
Te drzwi są świetne. Szkoda, że nie są to Urbino IV.
#6 by mix on 14 grudnia, 2016 - 11:35 pm
haha widzialem wlasnie wczoraj popoludniu jednego 🙂 stal zepsuty na przystanku zeromskiego . Chyba musza sie dotrzec 😉
#7 by eeeee on 16 grudnia, 2016 - 11:18 am
zawsze mnie zastanawialo dlaczego MPK kupuje w ogole drzwi otwierane do srodka. przeciez to moze sie sprawdzac jesli oblozenie pasazerami jest planowane na rozsadnym poziomie, a w krakowie naczelna zasada jest upychanie pasazerow jak sardynki