Hybrydy ruszają w miasto

Dziś o godz. 11:30 na pętli „Czyżyny Dworzec” miała miejsce prezentacja dwunastu nowych autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 Hybrid, które zamówiło MPK. Nie są to zwykłe wozy – wyposażone zostały w napęd hybrydowy, łączący w sobie silnik elektryczny oraz spalinowy, dzięki czemu pojazdy te są przyjaźniejsze dla środowiska. Nowe autobusy zostały przydzielone do Zajezdni Bieńczyce, dostały numery taborowe #BH072 – #BH083 i już dziś wyruszą na miasto. Mają kursować na liniach „139”, „172”, „174” oraz „501”. Wg nieoficjalnych informacji które otrzymałem, najwięcej ma ich zawitać na „172” i „501”.

Przypomnijmy, że od 2014 po Krakowie jeździ już jeden hybrydowy Solaris Urbino 18. Teraz dostanie dwunastu nowych towarzyszy. Co więcej, to nie koniec zakupów taboru ekologicznego w MPK – od połowy 2017 roku krakowian wozić zacznie kolejne 20 autobusów elektrycznych: 17 krótkich Solaris Urbino 12 oraz 3 przegubowe Solaris Urbino 18.

Poniżej kilka zdjęć z dzisiejszej prezentacji.

Pierwszy (o najniższym numerze taborowym) z dwunastki nowych autobusów. Po prezentacji zabrał on pasażerów w przejażdżkę na plac Wszystkich Świętych.

Nowinką jest zastosowanie drzwi odskokowo-przesuwnych, tzn. otwieranych na zewnątrz. W ten sposób otwierane są wszystkie pary drzwi za wyjątkiem pierwszej.

Wnętrze.

Widok z boku.

Od dziś na ulicach Twojego miasta 😉

Gotowy do jazdy!

Dla porównania – tak prezentuje się pierwsza hybryda, która gości w Krakowie od 2014.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Advertisements

, , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Grudzień 13, 2016 - 2:04 pm

    Te przeguby wchodzą dodatkowo na kolejne linie autobusowe czy będą kasacje przegubów?

    • #2 by kaszmir on Grudzień 13, 2016 - 2:16 pm

      Planowane są kasacje, właściwie już się zaczęły – odstawiane są przegubowe MANy.

      • #3 by Michał Kowynia on Grudzień 13, 2016 - 3:48 pm

        Na razie będzie kasacja manów, odstawionych zostało około 3 manów reszta jeździ liniowo.

  2. #4 by tramwajarz on Grudzień 13, 2016 - 2:12 pm

    Przydałoby się stosować większe (dłuższe, szersze) wyświetlacze z przodu. 2-członowe nazwy pętli nie wyglądają tak wyraźnie jak na zdjęciu;) Wyświetlacz z lewej strony też mógłby być.

    Czas na 18,75m, 5 wejściowy solaris.

  3. #5 by tttbbb on Grudzień 13, 2016 - 6:57 pm

    Te drzwi są świetne. Szkoda, że nie są to Urbino IV.

  4. #6 by mix on Grudzień 14, 2016 - 11:35 pm

    haha widzialem wlasnie wczoraj popoludniu jednego 🙂 stal zepsuty na przystanku zeromskiego . Chyba musza sie dotrzec 😉

  5. #7 by eeeee on Grudzień 16, 2016 - 11:18 am

    zawsze mnie zastanawialo dlaczego MPK kupuje w ogole drzwi otwierane do srodka. przeciez to moze sie sprawdzac jesli oblozenie pasazerami jest planowane na rozsadnym poziomie, a w krakowie naczelna zasada jest upychanie pasazerow jak sardynki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: