Stawki za wzkm na 2017

Zgodnie z nową tradycją 😉 publikuję poniżej uaktualnione stawki na 2017 dla MPK Kraków oraz Mobilis. Dla przypomnienia, Miasto płaci przewoźnikom za każdy przejechany kilometr linii autobusowych (wozokilometr – wzkm) oraz tramwajowych (pociagokilometr – pockm), a wartości te są odnawiane co rok. W tym artykule podaję stawki netto na 2017 – podziękowania dla ZIKiT za szybkie przekazanie informacji!

MPK Kraków:

  • tramwaje 14,01 zł/km (było 13,80)
  • autobusy miejskie 7,43 zł/km (było 7,57)
  • autobusy aglomeracyjne 5,87 zł/km (było 5,99)

Mobilis:

  • autobusy przegubowe (18 m) 7,26 zł/km (bez zmian)
  • autobusy standardowe (12 m) 6,07 zł/km (bez zmian)
  • autobusy midi (9-10,5 m) 5,26 zł/km (bez zmian)

W przypadku MPK, w stosunku do zeszłorocznych wartości wzrosła stawka za tramwaje, jednak o dziwo zmalały te autobusowe. Na pewno wpływ na to miała niska cena ropy, a być może i niedawne wzmocnienia kursów. Dla Mobilis natomiast wszystkie wartości pozostały bez zmian.

Dla porównania, tutaj możecie porównać jakie były stawki w 2016 oraz 2013.

Jacek „Kaszmir” Mosakowski

Reklama

, , ,

  1. #1 by Zosia on 2 stycznia, 2017 - 11:17 am

    zawsze jakieś ceny muszą pójśc w górę

    • #2 by kaszmir on 2 stycznia, 2017 - 11:35 am

      To dość normalne – inflacja. Tu raczej zaskakuje, że sporo cen nie poszło w górę, a niektóre nawet zmalały!

      • #3 by A on 3 stycznia, 2017 - 8:48 am

        Jaka inflacja? Dopiero teraz „dobra zmiana” ją nam zafundowała, przez 2 lata była deflacja.

      • #4 by FFF on 11 stycznia, 2017 - 10:36 pm

        @A: inflacja w takiej firmie dotyczy konkretnych rzeczy – to ze dla przecietnego Kowalskiego srednio ceny spadly nie musi miec jakiegokolwiek przelozenia na koszty danego przedsiebiorstwa

      • #5 by A on 12 stycznia, 2017 - 6:36 am

        No właśnie inflacja przeciętnego Kowalskiego dotyka najmniej. To właśnie przedsiębiorstwa (i rynek walutowy) są najbardziej narażone.

        Jednak ZIKiT przy ustalaniu cen raczej się nie interesował. Właśnie dlatego, że ceny ropy i ON wzrosły, a stawki spadły. Pewnie nową inflacją z listopada też się nie zajęli.
        Po urzędniczemu.
        Mam nadzieję, że Mobilis będzie się domagał wzrostu stawek w stosunku do inflacji, do czego zamawiający jest zobowiązany. Wyciskanie cytryny musi się skończyć. Niech przeniosą część z dróg – biorąc pod uwagę przychody z biletów – miasto na drogi wydaje 7-8 razy więcej.

  2. #6 by tramwajarz on 2 stycznia, 2017 - 2:45 pm

    Podwyżki cen przesyłu i energii dzięki UE.

    Czy jest tylko roczna aktualizacja stawek? Jeśli ZIKIT dołożył kursy dzięki promocji paliwowej Putina w zeszłym roku to stawki / rozliczenia są zmieniane częściej.

    ON 4,54

    • #7 by kaszmir on 2 stycznia, 2017 - 3:03 pm

      Wzmocnienia były, bo Miasto znalazło dodatkowe kilkanaście milionów złotych na komunikację miejską.

    • #8 by tramwajarz on 2 stycznia, 2017 - 5:12 pm

      Prezes MPK miał jeszcze propozycje dla ZIKIT jak zrealizować zaoszczędzone wozokm na spadku cen paliw.

  1. Naprawiamy nocne: „612” | krabok
  2. Stawki za wzkm na 2018 | krabok
  3. Stawki za wzkm na 2019 | krabok
  4. Stawki za wzkm na 2020 | krabok
  5. Stawki za wzkm na 2021 | krabok
  6. Stawki za wzkm na 2022 | krabok
  7. Stawki za wzkm na 2022 – aktualizacja | krabok
  8. Stawki za wzkm na 2023 | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: