Głosowanie w sprawie autobusów na północy Krakowa – wyniki

Tak jak opisywałem w artykule nt. nowej linii „140” i innych zmian na północy miasta – Rada Dzielnicy IV zwróciła się do mieszkańców z prośbą o wskazanie preferowanych rozwiązań, tak w kwestii linii „118”/”120″, jak i „140”/”168″. Poniżej przedstawiam wyniki.

„118” i „120”

  • podział wg propozycji ZIKiT („118”: Bronowice Małe – Bronowice Wielkie, „120”: Krowodrza Górka – Tonie) – 38%,
  • utrzymanie obecnej trasy „120” (Krowodrza Górka – Bronowice Małe) – 50%,
  • wstrzymało się od głosu – 12%.

Wyniki były jednak mocno spolaryzowane pomiędzy rejony. W Toniach aż 98% mieszkańców było za zachowaniem obecnej, dłuższej trasy „120”, a tylko 2% za podziałem. Z kolei w Bronowicach Wielkich na odwrót – 70% było za podziałem i tym samym puszczeniem krótszego, częstszego „118”, 7% było za utrzymaniem status quo, 23% się wstrzymały od głosu.

„140” i „168”

  • wariant I: „140” do Chełmońskiego, „168” do Radzikowskiego – 49%,
  • wariant II: „140” do Radzikowskiego, „168” do Chełmońskiego – 47%,
  • wstrzymało się od głosu – 4%.

Tu jednak podział był wyrównany również na poszczególnych osiedlach. Na Chełmońskiego 52% były za wariantem I, 42% za II, a 6% się wstrzymało. Z kolei na Radzikowskiego było to odpowiednio 44, 54 i 2%.

Wobec takich wyników, Rada Dzielnicy IV wstrzymała się od rekomendacji jakiegokolwiek z wariantów (tak co do „118”/”120″, jak i „140”/”168″), zostawiając merytoryczną decyzję w gestii ZIKiT.

Zapraszam również do przeczytania mojego komentarza w sprawie planowanych zmian.

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by gs on 18 lutego, 2017 - 9:53 pm

    Nie podoba mi się to „wstrzymanie od rekomendacji”. Mamy oto bowiem sytuacje:
    – ZIKiT nie konsultuje, nie rozmawia – źle, bo wprowadza zmiany po swoim uważaniu.
    – ZIKuiT konsultuje, rozmawia, dzielnica głosuje i … dzielnica zrzuca odpowiedzialność za zmianę na ZIKiT. Zawsze radny dzielnicy będzie mógł powiedzieć: to nie ja, to ZIKiT.

    A przecież przy takich liniach, które w praktyce obsługują jedną dzielnicę to właśnie radni dzielnicy powinni najlepiej rozeznać potrzeby i zarekomendować zmiany.

  2. #2 by Przemysław z Mistrzejowic on 19 lutego, 2017 - 3:24 pm

    GS, masz racje. Problem w tym, że radni mogą bać się podjąć decyzję, jeśli nie jest ona powszechnie akceptowana – wolą zwalić ewentualną winę na ZIKIT. A jemu kolejna negatywna opinia niewiele zaszkodzi, bo ma ich na koncie tysiące.
    Pozdrawiam.

  3. #3 by Pawkow on 19 lutego, 2017 - 7:22 pm

    Powtarzam: 140 -> Radzikowskiego Osiedle ; 168 -> Chełmońskiego Osiedle !! To jest najlepszy wybór!!!!

    • #4 by Konik Krakusek on 20 lutego, 2017 - 5:50 am

      Dla Ciebie, innym inaczej pasuje, co dobrze odzwierciedlają wyniki.
      Dzielnica w typowy sposób „umyła ręce” i … ZłyKit znów zrobi coś wbrew mieszkańcom – albo jednym albo drugim ;-p

  4. #5 by Kinga on 20 lutego, 2017 - 1:14 pm

    ja to mam szczęście, zawsze wychodzi an moją niekorzyść

  5. #6 by tramwajarz on 20 lutego, 2017 - 8:52 pm

    Rezultatów nie ma ale wszyscy wygrali bo konsultacje się odbyły a zaoszczędzone wozokm cały czas są naliczane:)

    ZIKIT między wierszami odradza korzystania z linii bronowickich skoro kieruje linie autobusowe do dalszych pętli tramwajowych.

    • #7 by kaszmir on 21 lutego, 2017 - 9:34 am

      Oszczędności nie będzie. Wzkm i tak sporo przybędzie, a konsultacje były na prośbę Rady Dzielnicy, nie ZIKiT.

  6. #8 by kaszmir on 21 lutego, 2017 - 9:37 am

    Nie rozumiem do końca tej krytyki stanowiska Rady Dzielnicy. Zadaniem Radnych jest być po stronie mieszkańców – tu natomiast jasno wyszło, że zdania pasażerów są podzielone i stając po stronie jednych, natychmiast Radni zostaliby posądzeni o działanie na niekorzyść tych drugich.

    Wg mnie Rada Dzielnicy zrobiła dobrze. Skoro wybór nie jest oczywisty, zostawmy go ludziom którzy się tym zajmują. ZIKiT ma do dyspozycji więcej narzędzi do dyspozycji i bardziej się na tym zna, będzie więc w stanie wybrać lepszy wariant, ew. znaleźć jeszcze kompromis między oboma.

  7. #9 by tramwajarz on 21 lutego, 2017 - 6:33 pm

    Oszczędności są bo 140 nie kursuje:)
    ZIKIT nie ma żadnych czarodziejskich danych. Albo linia się przyjmie albo nie.
    168 kursuje więc dać 140 do Chełmońskiego bo wakacje nadejdą.

    • #10 by eeeee on 22 lutego, 2017 - 7:55 am

      przyjac sie przyjmie niezaleznie od wariantu, bo obecnie jest dramat

  1. Autobusowa rewolucja marcowa | krabok
  2. Autobusowa rewolucja marcowa – komentarz cz. 2 | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: