Pomysły Kraboka: Nowy Kleparz, linie „257”, „277” i „280” [Odpowiedź ZIKiT]

Kilka tygodni temu wysłałem pismo do ZIKiT w sprawie uruchomienia dodatkowej pary przystanków „Nowy Kleparz” dla linii „257”, „277” i „280”, zlokalizowanych:

  • w stronę Węgrz – na al. Słowackiego (jak dla linii „139”, „169”, „503” itd.),
  • w stronę Nowego Kleparza – na przełączce między al. Słowackiego a Prądnicką (jak dla linii „130”, „669” i „904”).

Ten pierwszy ułatwiłby podróż pasażerom z aglomeracji, bo nie musieliby już chodzić na pętlę by wsiąść do autobusów, a także mieszkańcom Górki Narodowej, którzy mieliby do dyspozycji w jednym miejscu wszystkie linie. Drugi z kolei przyspieszyłby przesiadki na inne linie na Nowym Kleparzu, a także pozwolił pasażerom uniknąć niepotrzebnego stania w korkach. Szerzej oba pomysł opisałem w poprzednim artykule, dziś natomiast mam przyjemność powiadomić, iż ZIKiT już odpisał na moją prośbę i… wieści są nad wyraz dobre 🙂

Urzędnicy przychylili się pozytywnie do obu propozycji – poniżej zamieszczam treść odpowiedzi którą otrzymałem:

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie w odpowiedzi na pismo przesłane drogą e-puap w dniu 23.03.2017 r. w sprawie uruchomienia dodatkowej pary słupków Nowy Kleparz dla linii 257, 277 oraz 280 uprzejmie informuje, że opiniuje pozytywnie Pana wniosek.

O terminie wprowadzenia zmiany tutejsza Jednostka poinformuje na stronie internetowej kmkrakow.pl.

Nie pozostaje zatem nic jak tylko się cieszyć i wyczekiwać komunikatu o zmianach. Dzięki, ZIKiT!

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , ,

  1. #1 by gs on 13 kwietnia, 2017 - 10:19 am

    A mnie się marzy, aby autobusy wyjeżdżające z pętli Krowodrza Górka zatrzymywały się na przystanku 138 w kierunku Zdrowej 🙂
    Pewnym przeciwwskazaniem mógłby być brak przejścia dla pieszych …

    • #2 by kaszmir on 14 kwietnia, 2017 - 5:55 pm

      Akurat tam ostatnio wsiadałem i też się nad tym zastanowiłem. Wydaje mi się jednak, że tam sytuacja nie jest aż tak „oczywiście plusowa” jak przy Kleparzu. Raz, że tak jak napisałeś brakuje przejścia. Dwa że tu jednak to przystanki na pętli są najbliżej przy przesiadce (na N. Kleparzu najbliżej był przystanek, który te linie omijały).

      • #3 by Zieleńczanin on 5 Maj, 2019 - 4:03 pm

        A wg mnie ten przystanek bardzo by się przydał (przynajmniej dla 137, 2×7 przez Zielonki i 287), raz, że byłby zbiorczy (linie do Zielonek odjeżdżają z 3 peronów, a do Siewnej z 2), dwa, że ułatwił by przesiadkę tramwaj -> autobus (pod warunkiem wyznaczenia przejścia dla pieszych – najlepiej koło torowiska od strony Zdrowej).

  2. #4 by Krak on 13 kwietnia, 2017 - 12:48 pm

    Mam nadzieję, że 132 też w tym uwzglednią 🙂

  3. #5 by Rak Kontent on 13 kwietnia, 2017 - 5:33 pm

    A co ma do tego 132?

    A co myslisz @Kraboku aby przystanek dla linii „przelotowych” przez Nowy Kleparz-pętlę zlokalizowac przy ul. Pradnickiej tam obok kiosku? Odbyło by sie to kosztem kilku miejsc parkingowych ale 164 i 154 traci duzo czasu na wjazd i wyjazd na pętlę.

    • #6 by kaszmir on 13 kwietnia, 2017 - 8:06 pm

      Przyznam że mam mieszane uczucia. Masz rację, przyspieszyłoby to podróż liniami „132”, „154” i „164”, jednak w zamian część pasażerów miałaby utrudnione łapanie autobusu. Obecnie wszystkie linie – i te przelotowe, i te kończące na Nowym Kleparzu – mają odjazd z pętli, więc np. osoba jadąca na Wybickiego może czekać na „140” i „154” w jednym miejscu i wsiąść do tego co pojedzie pierwsze. Po zmianach przystanki tych linii byłyby jednak oddalone od siebie i tym samym dochodziłoby do sytuacji, że ktoś czekający na „140” na pętli przegapiłby „154” które akurat jechało obok. Niby można sprawdzić rozkłady, jednak w szczycie wiele linii jeździ opóźnionych.

      • #7 by gs on 14 kwietnia, 2017 - 9:17 am

        Podejrzewam, że na takie przeniesienie bez budowy zatoki nie ma szans.
        Kiedyś przystanek był zlokalizowany na Prądnickiej, ale za wyjazdem z pętli. Ale to było przed wyznaczeniem trzeciego pasa. Wówczas autobus stojący na przystanku można było ominąć Teraz takiej możliwości by nie było – szczególnie na odcinku pomiędzy wjazdem i wyjazdem z pętli.

  4. #8 by Wojciech on 13 kwietnia, 2017 - 6:43 pm

    Świetna sprawa, cieszę się że ZIKIT również poparł tę inicjatywę! 🙂

  5. #9 by Górkowiczka on 13 kwietnia, 2017 - 8:22 pm

    Dziękujemy 🙂

  6. #10 by Przemysław z Mistrzejowic on 14 kwietnia, 2017 - 2:19 pm

    Rzadko się zdarza, by ZIKIT zrobił coś dobrego po jednym wniosku – zwykle trzeba zmuszać przez wielomiesięczne, a nawet wieloletnie tortury. Gratuluję i pozdrawiam.
    Wesołych Świąt.

  7. #11 by Pawkow on 15 kwietnia, 2017 - 9:28 am

    To teraz tylko przywrócić autobusy przegubowe na 130!!

  8. #12 by Paweł on 7 czerwca, 2017 - 4:10 pm

    Poparli, ale chyba o tym pomyśle zapomnieli…

    • #13 by kaszmir on 8 czerwca, 2017 - 5:31 am

      Miejmy nadzieję, że wprowadzą razem z rozkładami wakacyjnymi.

  1. Rozkłady powakacyjne 2017 – komentarz cz. 1 | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: