Walczymy o więcej kursów „301”!

Ostatnio opisywałem jak Niepołomice były zainteresowane zwiększeniem liczby kursów autobusu „301”, jednak nie dogadały się z ZIKiT. Razem z Adamem Nawrotem, jednym z pasażerów „trzysta jedynki”, uznaliśmy jednak że doszło tu do zwyczajnego niezrozumienia obu stron i postanowiliśmy pociągnąć temat dalej. Dziś wysłaliśmy Pismo do burmistrza Gminy gdzie próbujemy zachęcić do niepoddawania się i podjęcia dalszych kroków. Poniżej jego pełna treść.

Dotyczy: uruchomienia dodatkowych kursów linii „301”

Szanowny Panie Burmistrzu,

Chcielibyśmy zwrócić się z prośbą o ponowne podjęcie tematu uruchomienia dodatkowych kursów linii „301”. Wiemy, że Gmina pisała w tej sprawie do krakowskiego ZIKiT, pytając o możliwość wzmocnień w godzinach szczytu, oraz że ZIKiT odpowiedział odmownie, jednak uważamy że doszło tu po prostu do niezrozumienia się obu stron. Gmina pytała o pojedynczy kurs rano z Niepołomic i popołudniu z Dworca Płaszów co mogłoby być trudne ekonomicznie dla MPK (spore koszty wyjazdu na i zjazdu z linii, do tego konieczność zakupu i utrzymywania dodatkowego pojazdu tylko na potrzeby dwóch kursów). Zazwyczaj autobusy kursujące tylko w szczycie wykonują przynajmniej po dwa kursy rano w obie strony, i podobnie popołudniu – i takie rozwiązanie zarówno ZIKiT, jak i MPK przyjmuje bardzo chętnie. Dlatego prosimy, by Gmina spróbowała podejść do rozmów z ZIKiT jeszcze raz, tym razem pytając nie tyle o to czy da się uruchomić tylko te konkretne kursy, co raczej o to jakie rozwiązanie usatysfakcjonowałoby obie strony. Tym bardziej, że np. uruchomienie autobusu na dwa kółka rano pozwoliłoby na dołożenie kursu nie tylko po godz. 6, lecz również koło godz. 7-8 kiedy to autobusy również są zatłoczone.

Jednocześnie prosimy o dołożenie jednego kursu wieczorem w soboty oraz w święta bo obecnie ostatni odjeżdża z Dworca Płaszów o 19:23 co jest zbyt wczesną porą, uniemożliwiającą powrót do domu po pracy czy też wolnym wieczorze w Krakowie. Koszty takiego kursu byłyby znikome w stosunku do całości nakładów ponoszonych przez Niepołomice na komunikację miejską, za to efekt – bardzo ułatwiający nam życie. Prosilibyśmy też o poprawienie porannych odjazdów w soboty gdyż obecnie pierwszy z Niepołomic jest dopiero o 7:55 – jest to zbyt późno dla osób chcących dostać się na godz. 8 do pracy w Wieliczce czy Krakowie.

Wiemy, że sprawna komunikacja publiczna jest dla Gminy priorytetem i dziękujemy za dotychczasowe działania. Jest ona też ważna dla mieszkańców, czego dowodem jest blisko 1500 podpisów zebranych pod petycją o wzmocnienie linii „301”. Również sam ZIKiT chętnie rozwija komunikację aglomeracyjną wespół z gminami, czego dowodem jest niedawne uruchomienie nowych linii („219”, „264”). Dlatego wierzymy że jak najbardziej możliwe jest dogadanie się obu stron – Niepołomic i Krakowa – i uruchomienie dodatkowych kursów „301”, na czym wszyscy zyskamy.

Z wyrazami szacunku,

Jacek Mosakowski
Adam Nawrot

Możliwości są, dobra wola obu stron też – zatem może jest szansa, by polepszyć ofertę komunikacyjną na trasie „trzysta jedynki”. Teraz pozostaje czekać na odpowiedź Gminy Niepołomice – będę informować o dalszym przebiegu sprawy.

Jacek Mosakowski

Reklamy

, , , , , ,

  1. #1 by Pati on Sierpień 2, 2018 - 8:38 pm

    ale sie zaczytalam :)))

  2. #2 by autosan on Sierpień 2, 2018 - 9:02 pm

    Brawo. Niepokoi że urzędnicy mają płacone a nie potrafią poradzić sobie z uruchomieniem kursu linii autobusowej…

    Wojewódzkie połączenia kolejowe zawieszane a nie istnieje w Województwie Małopolskim sprawna komunikacja autobusowa wojewódzka międzymiastowa „PKS” niezorganizowana przez Marszałka Województwa Małopolskiego Jacka Krupa. Brak linii wojewódzkiej Kraków Niepołomice a co dopiero połączenia z miasteczkami wsiami małopolskimi.

    malopolska.pl/urzad-marszalkowski/departamenty/departament-transportu-i-komunikacji
    bip.malopolska.pl/umwm/Article/id,2433.html
    bip.malopolska.pl/umwm,m,2434,podzial-organizacyjny-osoby.html
    Departament Transportu i Komunikacji

    Dyrektor Departamentu: Grzegorz Sapoń
    Z – ca Dyrektora: Józefa Kęsek

    Sekretariat:
    Kraków, ul. Racławicka 56
    I piętro, pokój 152
    tel.: 12 63 03 380

    Publiczny transport zbiorowy
    Informacje ogólne

    Województwo Małopolskie zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich, oraz w przewozach międzywojewódzkich, w przypadku gdy jest właściwe ze względu na najdłuższy odcinek planowanego przebiegu linii komunikacyjnej, w uzgodnieniu z województwami właściwymi ze względu na przebieg tej linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej.

    Do zadań organizatora należy:

    planowanie rozwoju transportu;
    organizowanie publicznego transportu zbiorowego;
    zarządzanie publicznym transportem zbiorowym.

    Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w Województwie Małopolskim, przyjęty Uchwałą Nr LVI/908/14 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 października 2014r., jako podstawę usług przewozowych w regionie wskazuje transport kolejowy. System ten uzupełniany będzie siecią dowozowych linii autobusowych użyteczności publicznej do wybranych węzłów przesiadkowych w Małopolsce, a także liniami autobusowymi użyteczności publicznej o znaczeniu regionalnym.

  3. #3 by KKK on Sierpień 3, 2018 - 10:17 am

    Kiedy przedłużenie 133 do Wieliczki przez Bogucice?

    • #4 by kaszmir on Sierpień 3, 2018 - 10:29 am

      Z tego co kojarzę Wieliczka chyba zrezygnowała z tego pomysłu 😦

      • #5 by Kkk on Sierpień 4, 2018 - 1:11 pm

        Szkoda… a przybywa kolejnych osiedli na Bogucicach….

  4. #6 by ja_ on Sierpień 3, 2018 - 5:41 pm

    Tak mnie zastanawia, czy ten Żyd-Kit (oba człony znaczące) pytał się w ogóle MPK, czy dla nich taka brygada byłaby nieopłacalna czy zbyt nieopłacalna?
    Może MPK dałoby radę np. robiąc przebierankę z 301 na inną linię. Tak, szczyt się kończy po 8, ale też zaczynają się przerwy dla kierowców. Może po tej 8 taka brygada przydałaby się, aby właśnie jakiś kierowca z brygady całodziennej mógł odstać na pół godziny (+ marginesy na opóźnienie)?

    • #7 by kaszmir on Sierpień 4, 2018 - 11:33 am

      W poprzednim artykule trochę o tym dyskutowaliśmy z Czytelnikami. Ja wierzę tu tłumaczeniu ZIKiT, w moim odczuciu w pobliżu trasy „301” brak linii którym taka dodatkowa brygada mogłaby być użyteczna. Np. „143/243” (kończące na Dworcu Płaszów) mają w szczycie większą częstotliwość niż poza, podobnie „107”.

  5. #8 by niepołom on Sierpień 5, 2018 - 6:59 pm

    A będą jakieś starania o wydłużenie 161/111 do dworca w Niepołomicach?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: