Obrodziło ostatnio petycjami – m.in. tej o skierowanie przegubowców na „182/482”, oraz o poprawę warunków podróżowania „304”. I dobrze – nic tylko się cieszyć, że pasażerowie biorą sprawy w swoje ręce, oraz że coraz częściej docenia się znaczenie transportu zbiorowego. Tym razem o dostęp do autobusu walczą mieszkańcy ul. Wygoda w Wieliczce, pozbawieni jak na razie dostępu do komunikacji miejskiej – w swym piśmie proszą o uruchomienie nowej linii, która połączyłaby Wieliczkę z os. Podwawelskim w Krakowie, po drodze obsługując m.in. wspomnianą Wygodę, Bieżanowską czy Wielicką.
Autobus MPK na drodze serwisowej przy A4. Zdjęcie autora petycji.
Petycja dostępna jest pod tym linkiem, a poniżej wklejam jej treść:
Autobus z Wieliczki przez Stary Bieżanów do os. Podwawelskiego
W imieniu mieszkańców Starego Bieżanowa oraz ulicy Wygoda w Wieliczce odciętych od bezpośredniego połączenia autobusowego z Wieliczką i Centrum Kongresowego ICE Kraków żądamy utworzenia nowej linii autobusowej, która zapewni mieszkańcom dojazd do centrum Krakowa i Wieliczki. Nowa linia autobusowa powinna zostać również skomunikowana z pociągami SKA1 Kolei Małopolskich na przystanku Kraków Bieżanów Drożdżownia SKA i Wieliczka Rynek-Kopalnia.
Proponowana optymalna trasa autobusu, który będzie zbierać pasażerów m.in z ulicy Wygoda w Wieliczce (na ten moment nie ma tam żadnego autobusu MPK, a mieszka tam tysiące osób i stale budują się nowe domy). Nowe połączenie autobusowe zapewni mieszkańcom dojazd do centrum Krakowa, Wieliczki oraz umożliwi przesiadkę na pociąg SKA1.
Proponowana trasa WARIANT I:
Wieliczka SKA (parking przy stacji kolejowej Wieliczka Rynek-Kopalnia) – Ks. Zygmunta Goliana – Czarnochowska – Wygoda – Potrzask – Pruszyńskiego – Drożdżowa – Ks. Prałata Mariana Łaczka (skomunikowanie z pociągami na stacji Bieżanów Drożdżownia) – Mała Góra – Wielicka – Kamieńskiego – os. Podwawelskie.
Proponowana trasa odciąży autobusy linii 304, 503, 204, 244 oraz 133 i zapewni dogodną podróż bez przesiadek.
Jeśli pierwszy wariant trasy nie zostanie zrealizowany to proponuję dwa inne możliwe warianty, które zapewnią mieszkańcom m.in z ulicy Bieżanowskiej nową bezpośrednią linię autobusową do centrum Krakowa oraz połączenie autobusowe do Wieliczki.
WARIANT II
Wieliczka SKA (parking przy stacji kolejowej Wieliczka Rynek-Kopalnia) – Ks. Zygmunta Goliana – Czarnochowska – Wygoda – Potrzask – Pruszyńskiego – Drożdżowa – Ks. Łaczka (skomunikowanie z pociągami na stacji Bieżanów Drożdżownia) – Mała Góra – Bieżanowska – Wielicka – Kamieńskiego – os. Podwawelskie.
WARIANT III
Wieliczka SKA (parking przy stacji kolejowej Wieliczka Rynek-Kopalnia) – Ks. Zygmunta Goliana – Czarnochowska – Wygoda – Potrzask – Pruszyńskiego – Weigla – Ks. Jerzego Popiełuszki – Bieżanowska – Wielicka – Kamieńskiego – os. Podwawelskie.
Petycję dotychczas podpisało 140 osób – zachęcam do wsparcia akcji.
Jacek Mosakowski
#1 by volferssj on 25 czerwca, 2019 - 3:33 pm
Dwie wątpliwości:
1. Jakie odciążenie linii 133 ma na myśli autor? Od kiedy do obsługi kierują tylko wozy 12m jest ona bardziej tlenowozem niż glonojadem.
2. Po co im to skomunikowanie na Kraków Bieżanów Drożdżownia skoro linia ma odjeżdżać z… Wieliczka Rynek-Kopalnia? Trochę bez sensu.
#2 by Zieleńczanin on 25 czerwca, 2019 - 4:23 pm
A kto chciałby się cofać z ul. Wygoda do Wieliczki? To kompletnie na około
#3 by ggggg on 25 czerwca, 2019 - 11:06 pm
nikt by nie chciał, ale jak się mieszka na totalnym zadupiu to trzeba się pogodzić z tym, że trasy są często układane na około.
#4 by Zieleńczanin on 26 czerwca, 2019 - 12:00 pm
Skoro można zrobić tak, by linia nie jechała na około, to należy tak zrobić
#5 by Zieleńczanin on 25 czerwca, 2019 - 8:19 pm
Jaką częstotliwość ma mieć nowa linia? Sądzę, że najlepszy jest wariant II, z koordynacją ze 143 i 234 (jeśli wróci) na Bieżanowskiej. Dodatkowo rozważyłbym jeszcze, by linia ta jechała tak: Bieżanowska – Wielicka – Kamieńskiego – Malborska – Wielicka – Dw. Płaszów, razem z budową nowego peronu przystanku Malborska na Malborskiej w kierunku Kabla. Umożliwiłoby to przesiadki zarówno na tramwaje, jak i na autobusy.
#6 by arter on 26 czerwca, 2019 - 8:24 pm
Wszystkie warianty nie zostaną zrealizowane – to więcej niż pewne. Prędzej coś pokombinują ze 133, 183 czy jakąś inną liniią
#7 by pętla on 26 czerwca, 2019 - 9:22 pm
Jest zgoda Majchrowskiego na wszystkie 3 warianty. Częstotliwość 1x dziennie…
jestem za tylko…
Do kogo ta petycja jest kierowana? Prezydenta Krakowa, Wieliczki?
brak żądanej częstotliwości
Komunikacja autobusowa to zło konieczne w UM Kraków, więc może MPK Wieliczka przejmie proponowaną linię?
linia 133 miała być skierowana do Wieliczki Bogucice wiele lat temu może tym razem;)
linie do wydłużenia bo najtaniej : 125, 143, 163, 183
lub jeszcze taniej przetrasowanie linii 2X4.
#8 by autor petycji on 10 lipca, 2019 - 9:01 pm
Podpisów jest już ponad 600 😉
#9 by Zieleńczanin on 10 lipca, 2019 - 9:37 pm
Może dodajcie do petycji nowy przystanek Wieliczka Czarnochowska, na skrzyżowaniu z DK94?
PS. Można się podpisać pod petycją?
#10 by ludir on 24 sierpnia, 2020 - 8:42 pm
Jaka odpowiedź?
#11 by kaszmir on 25 sierpnia, 2020 - 12:57 pm
Niestety petycja została odrzucona.
#12 by ludir on 25 sierpnia, 2020 - 8:05 pm
😦
#13 by kaszmir on 25 sierpnia, 2020 - 8:15 pm
Tu jest pełna odpowiedź: https://krabok.wordpress.com/2019/07/19/petycja-w-sprawie-nowego-autobusu-z-wieliczki-odpowiedz-urzednikow/
#14 by ludir on 25 sierpnia, 2020 - 9:25 pm
Dzięki