Przebudowy Krakowskiej oraz ciągu do Bronowic – układ linii od września

Przeciągająca się (niestety) przebudowa ulicy Krakowskiej oraz jej skrzyżowania z Dietla od września wejdzie w kolejną fazę – przywrócony zostanie ruch tramwajowy między Kapelanką a wspomnianą ulicą Dietla. Komunikacja szynowa dojedzie jednak tylko do przystanku „Orzeszkowej”, gdzie zamontowana zostanie specjalna tymczasowa przejazdówka umożliwiająca zawracanie wagonom dwukierunkowym (mającym drzwi po obu stronach). Samo skrzyżowanie będzie dla komunikacji tramwajowej dalej całkowicie wyłączone z ruchu. Zmiany zajdą również na trasie do Bronowic. Poniżej przedstawiam szczegóły zmian „remontowych” które nastąpią we wrześniu.

Tymczasowa przejazdówka zamontowana jesienią 2018 dla tramwaju „74” w Bronowicach. Teraz takie rozwiązanie będzie zastosowane na przystanku „Orzeszkowej”.

Trzeba przyznać, że czeka nas wysyp linii tymczasowych „7x” – do istniejących trzech („70”, „73”, „78”) dojdą jeszcze cztery kolejne, wróci również „76” – łącznie zatem będzie aż osiem tramwajowych linii tymczasowych („70”, „71”, „72”, „73”, „74”, „76”, „78”, „79”). I choć zostało jeszcze kilka tygodni i plany mogą się oczywiście zmienić, to na tę chwilę proponowana organizacja prezentuje się jak poniżej:

  • „11”, „17”, „19”: zawieszone, w zamian linia „71”,
  • „18”: w związku z ograniczoną przepustowością ulicy Starowiślnej, na czas objazdu częstotliwość co 15 minut przez cały dzień, w zamian linię na odcinku Krowodrza Górka – Poczta Główna częściowo wspomoże szczytowe „74”,
  • „52”: częstotliwość co 7,5 minuty cały dzień (na czas remontu bez wzmocnień szczytowych),
  • „71”: nowa linia tymczasowa powstała z połączenia „11” i „19”: Mały Płaszów – Estakada – Wielicka – Starowiślna – Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie – Tunel – Dworzec Towarowy, co 15 minut cały dzień
  • „72”: nowa linia tymczasowa, Czerwone Maki – Kapelanka – Rondo Grunwaldzkie – Orzeszkowej, częstotliwość co 7,5 minuty cały dzień, obsługiwana taborem dwukierunkowym,
  • „73”: częstotliwość co 15 minut cały dzień, w zamian dodatkowa linia szczytowa „74”,
  • „74”: nowa linia tymczasowa, Krowodrza Górka – Długa – Teatr Bagatela – Plac Wszystkie Świętych – Teatr Słowackiego – do Huty jak linie „44” i „73” – Kopiec Wandy, częstotliwość co 15 minut, tylko w godzinach szczytu,
  • „76”: tymczasowa linia wraca do kursowania jak przed wakacjami lecz na trasie skróconej do Łagiewnik, Kurdwanów – Wielicka – Korona – Łagiewniki, częstotliwość co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie,
  • „77”: tymczasowa linia nie wraca po wakacjach,
  • „79”: nowa linia tymczasowa, Borek Fałęcki – Kapelanka – Rondo Grunwaldzkie – Orzeszkowej, częstotliwość co 15 minut cały dzień, obsługiwana taborem dwukierunkowym,
  • „184/484”: tymczasowo będą się zatrzymywać na przystanku „Orzeszkowej”, razem z „752”,
  • „704”, „713”: likwidacja, w zamian linia „708”,
  • „708”: nowa linia tymczasowa, Bronowice Małe – Bronowice – Podchorążych – Królewska – Aleje – Łobzowska – Garbarska – Teatr Bagatela (powrót: Dunajewskiego – Garbarska), częstotliwość co 3 minuty w godzinach szczytu i co 4 w międzyszczycie, uwaga – w przeciwieństwie do „704” i „713”, linia będzie z powrotem płatna,
  • „752”: nowa trasa, Osiedle Podwawelskie – Rondo Grunwaldzkie – Dietla – Starowiślna, co 7,5 minuty cały dzień,

Reszta zmian „remontowych” jak dotychczas – czyli m.in. „18”, „22”, „52” i „78” dalej przez Starowiślną, „10” dalej zawieszona a w jej miejsce „70” do Salwatora, itd.

Komentarz kraboka: Jak wypada ta propozycja układu linii? Wg mnie bardzo dobrze – oczywiście biorąc pod uwagę ograniczenia przepustowości ciągów które wymusiły pewne tymczasowe zawieszenia albo zmiany tras. Dobrze, że zdecydowano się na montaż przejazdówki przy Orzeszkowej – pasażerowie nawet pytali czemu nie dano jej już na wakacje. Z tego co wiem taki pomysł był rozważany, jednak nie wszedł w życie bo chciano wykorzystać zamknięcie odcinka Kapelanka – Dietla do przeprowadzenia prac naprawczych na kilku najbardziej zniszczonych fragmentach torowiska tamże – i takie prace rzeczywiście mają miejsce. Do września zostaną jednak one zakończone, i wraz z rokiem szkolnym będzie można skierować dwukierunkowe wagony do przystanku „Orzeszkowej”. Taka decyzja jest nie tylko dobra, ona jest niezbędna – „72” i „79” dowiozą pasażerów do punktu przesiadkowego na Rondzie Grunwaldzkim. Bez tych tramwajów autobusy by zwyczajnie nie wyrobiły, w szczególności „194” które nawet na co dzień jest mocno zapchane.

Skrócenie „752” do Osiedla Podwawelskiego (zamiast jak obecnie dojeżdżania do Łagiewnik) ma sens, choć na pewno części pasażerów będzie nie na rękę. Pamiętajmy jednak, że zamknięcie ciągu bronowickiego i uruchomienie „704/713” spowodowało, że od blisko roku jest problem z dostępnością autobusów oraz kierowców. A skoro na Kapelankę wrócą tramwaje, to zdecydowano się że „752” będzie służyć tylko łączeniu Ronda Grunwaldzkiego z Dietla i Starowiślną. Wg mnie można to zrozumieć – większości pasażerów wystarczą w zamian „72” i „79” jako dojazd właśnie do Ronda Grunwaldzkiego. Co więcej, z „Orzeszkowej” do przystanku „Stradom” jest mniej niż 300 metrów więc jeśli ktoś potrzebuje się tam dostać, może zwyczajnie podejść (to mniejszy dystans niż nieraz pokonuje się na Rondzie Mogilskim przy przesiadkach). A jeśli ktoś będzie koniecznie chciał dojechać do Starowiślnej i nie będą mu pasować tramwaje jadące przez Koronę („18”, „22”, „52”, „78”), to zawsze może się przesiąść na „752” albo „184/484” – łącznie autobusy te będą wykonywać kilkanaście kursów na godzinę. Przy okazji, dobry krok z dodaniem tymczasowego przystanku „Orzeszkowej” dla tej ostatniej pary – zastanawiałem się, czemu od razu nie zdecydowano się na takie rozwiązanie (obecnie zatrzymuje się tam tylko „752”, podczas gdy jadące tym samym ciągiem „184/484” go omijają).

No i wreszcie zmiany na ciągu bronowickim – przebudowa ulicy Królewskiej dobiegnie końca, jednocześnie jednak wciąż zamknięta będzie Karmelicka. Tramwaje zatem dalej nie będą mogły dojechać do Bronowic, jednak komunikacja miejska wróci przynajmniej na główny ciąg. Zmiana numeru linii tymczasowej na „708” ma jednocześnie zwrócić uwagę, że autobus pojedzie przez Podchorążych oraz Królewską, a także że będzie z powrotem płatny. Od Placu Inwalidów „siedemset ósemka” będzie dojeżdżać do Teatru Bagatela tak jak „704/713” na początku istnienia – przez Łobzowską.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Zieleńczanin on 12 sierpnia, 2019 - 7:34 pm

    Czy zmniejszy to debet ZTP na ten rok?

    • #2 by kaszmir on 12 sierpnia, 2019 - 7:36 pm

      Jeśli chodzi o „704/713” to nie sądzę – z tego co wiem od jakiegoś czasu zakładano, że komunikacja do Bronowic będzie z powrotem płatna od września.

  2. #3 by Damiankrk on 12 sierpnia, 2019 - 8:22 pm

    A co w takim razie, z dotychczasową wersją „71” przed wakacjami Salwator-Wzgórza Krzesławickie przez Teatr Słowackiego? Bo jak na razie wynika z tego, że nt. moment ciąg Wzgórza Krzesławickie-Aleja Pokoju-Rondo Grzegórzeckie zostanie obcięty z 4 kursów w dni powszednie, chyba, że 1ka wraca do taktu 7,5 minut. A Krowodrza Górka dzięki „74” z dodatkowymi kursami w szczycie 😛

    • #4 by kaszmir on 12 sierpnia, 2019 - 8:26 pm

      Wydaje mi się, że „1” będzie z powrotem co 7,5 minuty, jednak nie jestem pewny. Generalnie ZTP przyznawał gdzieś w komentarzu, że „71” było zabezpieczeniem na wypadek gdyby skrzyżowanie Dietla-Starowiślna nie wyrabiało, jednak okazało się że nie jest źle.

      Co do „74” – nie, bo „50” będzie jak we wrześniu przycięta do ~f=7,5 w szczycie. Nie wspomniałem o tym, bo tak jest co roku 😉 O „nieremontowych” zmianach powakacyjnych będzie osobny artykuł.

  3. #5 by Kajub on 12 sierpnia, 2019 - 8:32 pm

    Pytanie – jak ja jadąc z Alei Pokoju mam dostać na przystanek Kobierzyńska?! Będę musiał jechać tramwajem do Starowiślnej, potem dwa przystanki autobusem, a następnie tramwajem. Przecież to jest idiotyzm!?.
    Btw. Dzisiaj o godzinie 16:40 na Krakowskiej nie było żadnego robotnika?!? Oni tam powinni pracować na zmiany od 8:00 do 20:00!

    • #6 by Zieleńczanin on 13 sierpnia, 2019 - 6:53 am

      22 na Łagiewniki i 79 do Kobierzyńskiej.

      • #7 by Kajub on 27 sierpnia, 2019 - 5:56 am

        Okey. Tylko że to jest dużo dłuższy przejazd, a celem komunikacji miejskiej jest bycie szybszym od samochodu. Niestety coraz rzadziej im się to udaje.
        I powtórzę się – przy remontach praca powinna toczyć się przez 12 (jak nie więcej) godzin na dobę.

  4. #8 by Roddy on 12 sierpnia, 2019 - 8:44 pm

    Tak z innej beczki.
    Czy jest jakieś przeciwwskazanie, aby takie montowane przy różnych okazjach przejazdówki zostawały na stałe? Koszt wydaje się nie jakoś dramatycznie wielki (wprawdzie należy zakupić jeszcze jeden rozjazd, ale potem oszczędza się na kosztach demontażu tego wszystkiego), a zawsze zostałaby jakaś opcja awaryjnego zawrócenia w przypadku awarii, wykolejenia itp. itd.

    • #9 by kaszmir on 12 sierpnia, 2019 - 8:51 pm

      Z tego co pamiętam – mogę się jednak mylić – cena takiej przejazdówki to kilkaset tysięcy złotych, wobec czego koszt jej zamontowania jest raczej znikomy w tym porównaniu. No i na stałe raczej utrudnia ruch, bo raz że podnosi poziom szyn (czyli tramwaj musi wjechać wyżej, potem zjechać) co wymusza spowolnienie, plus pewnie łatwiej na takiej o wykolejenie.

      Natomiast byłbym bardzo za by montować takie przejazdy na stałe, jako normalną część torowiska (czyli zwyczajne zwrotnice) – takie rozwiązanie jest stosowane szeroko na Zachodzie i tak jak piszesz znacząco zwiększa niezawodność sieci 🙂

      • #10 by Zieleńczanin on 13 sierpnia, 2019 - 6:54 am

        Na Długiej by się przydało 😜

      • #11 by Roddy on 13 sierpnia, 2019 - 7:08 am

        Co do ceny nie wiem, więc wyjątkowo się nie wypowiem.
        Natomiast co do utrudniania ruchu:
        – Nie podnosi poziomu szyn – bo przejazdówek typu nakładkowego się już praktycznie nie montuje. Przynajmniej na Bardosa była normalna zwrotnica i łuki torowe. Na Bronowicach nie widziałem, ale jeżeli wierzyć Twojemu zdjęciu, to również.
        – Spowolnienie oczywiście ma miejsce – jak na każdej zwrotnicy do „sakramentalnych” 10 km/h, ale montowane są w pobliżu przystanków, a więc w miejscach, gdzie i tak tramwaj albo zaczyna się rozpędzać, albo kończy hamować.
        – Ryzyko wykolejenia pewnie istnieje, jak na każdym rozjeździe. Cóż można powiedzieć, kto dba ten ma 😉
        – Pytanie, jak wyglądają kwestie formalne. Może wprowadzenie takiej zmiany na stałe w świetle prawa wygląda tak samo, jak każda modyfikacja w infrastrukturze i wymaga projektu, uzgodnień, pozwolenia na realizację inwestycji i kto wie czego jeszcze?
        W każdym razie, może warto by poddać urzędnikom taki pomysł?
        Pozdrawiam.

      • #12 by kaszmir on 13 sierpnia, 2019 - 8:40 am

        No tak, z tą przejazdówką to racja – nie wiem czemu myślałem o tej „nakładce” którą dawniej stosowali. Winę zrzucę na późną porę pisania komentarza 😉

        Czyli zasadniczo piszemy o tym samym – by stosowano takie rozjazdy w newralgicznych miejscach.

  5. #13 by Rafał on 12 sierpnia, 2019 - 9:49 pm

    Trochę smuteczek, że oberwie dzielnica XII, chyba najmocniej.
    9 co 15 minut
    73 co 15 minut
    3, mam nadzieję że chociaż 3 pojedzie co 7.5 minuty.

    Zwłaszcza martwi mnie 73. Największa wymiana pasażerów na linii 13, odbywała się na przystanku Korona, wydaje mi się, że z uwagi na dużą popularność staropodgórskich szkół (gastronomik, IV LO) w dzielnicy XII.
    Przed wakacjami istniała przynajmniej linia szczytowa na trasie Bieżanów-Łagiewniki. Teraz nawet tego nie uruchomią.

    Oceniam zmiany niestety negatywnie i żadną miarą nie budzą mojego optymizmu 😦
    Jakby chociaż na Placu Bohaterów Getta nie trzeba było chodzić pod ziemią, tylko zrobiliby nawet jakieś tymczasowe przejście dla pieszych górą, byłoby bardzo miło. I łatwiej byłoby o przesiadkę w stronę Kalwaryjskiej. Przecież słaboczęstotliwa i króciutka 6-czka nie uciągnie 😦

  6. #14 by pętla on 12 sierpnia, 2019 - 9:59 pm

    Na papierze ładnie to prez. Majchrowski i dyr. Franek przedstawia ale w praktyce więcej przesiadek, więcej czekania czyli więcej samochodów: 752 łapie xx minutowe opóźnienia lub płatny spacerek w brudzie na Dietla.

    Tymczasowa przejazdówka zamontowana jesienią 2018 dla tramwaju „74” w Bronowicach. Teraz takie rozwiązanie będzie zastosowane na przystanku „Orzeszkowej”.

    te tymczasowe przejazdówki i tak kosztują więc powinny zostać na stałe szczególnie przy awariach i złomotorowiskach w Krk.
    tu nie mamy nakładkowej przejazdówki

    71 wycieczka i palenie budżetu KMK
    74 drobnica by czekać dłużej na przystanku, w centrum różne przystanki

    Niezłe oszustwo z podmianą 708 i bezbiletowym 704/713

    długość organizacja jakość remontu i objazdu to stały poziom lekceważenia mieszkańców

    mamy postęp tylko remonty trwają 3x dłużej
    a mamy XXIw. & kapitalizm & demokracja śmieją się z ciemnego ludu…

    • #15 by kaszmir on 13 sierpnia, 2019 - 8:46 am

      Koszt montażu i demontażu tymczasowej przejazdówki jest znacznie niższy niż sama przejazdówka.

      „71” wg mnie bardzo dobrze pomyślane, od południa zastąpi „11” (jedyne połączenie Małego Płaszowa z Wielicką), a od Placu Bohaterów Getta do Dw. Towarowego będzie to po prostu „19” pod innym numerem. Połączenie linii było pewnie konieczne ze względu na ograniczoną przepustowość ciągu Limanowskiego – Łagiewniki.

      O długość remontów pytałem wiceprezydenta, odpowiedział szczerze – zmieniły się warunki, firmy budowlane mają problem ze znalezieniem pracowników – remonty mogłyby być szybsze, jednak wtedy kosztowałyby znacznie więcej. Zatem nie udałoby się wyremontować wszystkiego co było w planach, bo zabrakłoby pieniędzy. Zresztą już ich brakuje.

      • #16 by pętla on 13 sierpnia, 2019 - 11:52 am

        A co z trwałością starego torowiska po wycięciu pod przejazdówkę, to też koszty ale przyszłe więc ok…

        71 zapewni kolejne przesiadki pasażerom linii 11 i 19 a ich remont nie dotyczy, na 11 są skazani ale na 19 przesiadka nie zachęca a 76 do Łagiewnik spalić budżet na KMK:)

        To niewidzialna ręka wolnego rynku nie uregulowała sytuacji finansowo-pracownicznej u p. zast. prezydenta?

        Ten remont to zaklepanie przetargu, wykopanie dziury w ulicy, zrobienie syfu i wykonywanie innych przetargów i budów przez wykonawcę.

        Widzę że trwa równolegle budowa Trasy Łagiewnickiej, pieniądze są, można było zapłacić za remont wg standardów cywilizacji łacińskiej ale Majchrowski przerzuca ukryte koszty podatki na Polaków przez 3x dłuższy remont (dłuższe dojazdy przesiadki, zabrany czas, niszczy drobnych podatników przedsiębiorców przyulicznych).

      • #17 by kaszmir on 13 sierpnia, 2019 - 12:52 pm

        Z „71” nie było wyjścia – ciąg Limanowskiego-Łagiewniki ma ograniczoną przepustowość. A wiadomo że „11” i „19” mają mniejszy priorytet niż „18”, „52” czy „78”.

        Z „76” się nie zgodzę – wobec zawieszenia „6”, Kurdwanów miałby tylko „24” co 15 minut w kierunku północnej Wielickiej. A tak zawsze będzie druga linia, co ułatwi przesiadki jadącym np. z centrum. No i dodatkowo zapewni jedyne tramwajowe połączenie z Wielickiej w stronę Korony i ronda Matecznego.

      • #18 by pętla on 13 sierpnia, 2019 - 8:58 pm

        Więc 6 ma priorytet na Matecznym przed 11 i 19?;) Na Matecznym mogą powstać przystanki podwójne = większa przepustowość

      • #19 by kaszmir on 14 sierpnia, 2019 - 7:14 am

        Tak, w mojej opinii JEDYNA linia z południowej Wielickiej w kier. Korony ma priorytet nad „11” i „19” – których trasy na tym odcinku będą w dużej mierze zdublowane przez inne tramwaje.

      • #20 by pętla on 14 sierpnia, 2019 - 11:08 am

        Na Mateczny jest linia 11 z Wielickiej. Gdyby jeszcze 76 jechała na Cz. Maki to taka zabawa zikit2 by jeszcze uszła.

      • #21 by kaszmir on 15 sierpnia, 2019 - 5:49 am

        Od wrześnie nie będzie „11” bo zostanie połączona z „19” w „71”.

        A muszą zostać połączone, bo na Matecznym też więcej tramwajów się nie pomieści – zresztą piękny przykład mieliśmy przed wakacjami gdy doszło na tym ciągu do paraliżu tramwajowego.

    • #22 by pętla on 15 sierpnia, 2019 - 4:19 pm

      Linia 11 jest zlikwidowana przez nieudolne wybudowanie za małej pętli Czerwone Maki przez ZIKIT. Dlatego 76 na pusto pali budżet KMK do Łagiewnik. A później podwyżki albo płacz że likwidacja linii bo przewalono budżet na „przejazdy techniczne” jak 76.

  7. #23 by Krakowiak on 12 sierpnia, 2019 - 10:06 pm

    Czy ja słusznie zauważam, że 74 z 18 będą tworzyć takt 7/8 min na odcinku Krowodrza Górka-Poczta Główna? To już nasuwa się myśl, że 18 będzie jechać co 15 min w szczycie i „międzyszczycie”…Mam szczere wątpliwości czy to nie za rzadko, nawet jeśli na sporej części trasy będzie współpracować z 52, które jak już kursuje co 7/8 min jest zapchane po brzegi.
    Kolejny minus to brak bezpośredniego połączenia Bieżanowa/Kurdwanowa, a nawet fragmentu Wielickiej(Dworcowa- Podgórze SKA) z Koroną, Łagiewnikami, Ruczajem…
    Kolejny minus za 73 na południowym odcinku co 15 min to będzie stanowczo za rzadko i będą odgrywane sceny dantejskie na tej linii..Wcześniej było 77, które wspomagało, teraz wyparowało.
    Z plusów to uruchomienie 72 na Wrzesień(które było do przewidzenia), ale niespodzianką dla mnie jest linia 79- godne posunięcie, choć obawiam się, że linia będzie skracana do Łagiewnik przez problemy z mijanką..
    Pocieszająca jest jeszcze uproszczona trasa linii zastępczej na Bronowicach, czyli linia 708, która szybciej dowiezie do centrum, zamiast skręcać wielokrotnie na małych uliczkach.
    Zmiany oceniam tak 6/10

  8. #24 by Adrian on 12 sierpnia, 2019 - 10:12 pm

    Moim zdaniem 74 powinni zamienic koncowkami z 70. Bo znajac zycie 18 pojedzie co 15min bo nie jestem przekinany czy CM wyrobia z 3 liniami o frek. 7.5min. Wiec 70 idealnie by sie wkomponowalo jako uzupelnienie 18. A 74 wykona kilka kursów w szczycie i tyle. No chyba ze sie myle co do 18. Ale 72 musi miec przerwe na Makach czyli conajmniek 2 wozy beda sie tam spotykaly. 52 przy postoju jednego wozu moze miec problem z wyrobieniem punktualności i to samo 18…..

    • #25 by kaszmir on 13 sierpnia, 2019 - 8:47 am

      Czerwone Maki wyrobiłyby z trzema liniami z ~f=7,5 – na co dzień dociera tam nawet więcej kursów:
      „11+17” ~f=7,5
      „18” ~f=7,5
      „52” ~f=5

      • #26 by Adrian on 13 sierpnia, 2019 - 9:26 am

        Tak rozumiem. Ale musimy wziasc pod uwage ze linia 72 bedzie musiala miec przerwę na makach. Czyli minimum 15 min (2wozy). W roku szkolnym 52 mialo przerwy 5min czyli 1 woz na petli i 11 oraz 17 ok 7-8min czyli caly czas 1 woz. A teraz przy tych objazdach 52 juz przyjezdza po 6-7min opozniona. Wiec pasuje aby miala ok 10min stania tak samo 18. Wiec nie chodzi mi nawet tyle o przepustowac jak możliwość postoju.

      • #27 by pętla on 13 sierpnia, 2019 - 12:00 pm

        Tramwaj nie musi odpoczywać razem z motorniczym, może go wziać kolejny i złagodzić patologie złego wykonania pętli CZ.Maki przez ZIKIT. Wojenka Świerczyński Franek MPK / ZIKIT2 nie pozwoli na wysoki poziom KMK.

  9. #28 by kaszmir on 13 sierpnia, 2019 - 9:10 am

    Edit: dodałem do artykułu info o liniach „76” i „77”, którego początkowo brakowało. I tak:

    „76”: tymczasowa linia wraca do kursowania jak przed wakacjami lecz na trasie skróconej do Łagiewnik, Kurdwanów – Wielicka – Korona – Łagiewniki, częstotliwość co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie

    „77”: tymczasowa linia nie wraca po wakacjach

  10. #29 by Zieleńczanin on 14 sierpnia, 2019 - 6:50 am

    Jakie będą zmiany powakacyjne? Kiedy artykuł?

  11. #30 by gość on 14 sierpnia, 2019 - 9:14 pm

    A czy linia „16” wróci?

  12. #32 by stanlej on 15 sierpnia, 2019 - 1:29 pm

    Czyli po wprowadzonych zmianach jedynym sposobem dojazdu z matecznego do dworca będzie albo długa jazda 71 albo kombinowanie z przesiadkami ? Fajnie ,żeby dojechać na 7.30 do pracy będę musiał z domu wyjść pewnie przed 5 jeszcze. Super…

    • #33 by Adrian on 15 sierpnia, 2019 - 4:34 pm

      A nie prościej poprostu pojechać 52,78 chyba ze chodzi Ci konkretnie o tunel… ale to pojedziesz 71 do Getta i przesiadka…. nie przesadzaj z tą wydłużoną podróżą…. dodatkowe 5min na przesiadkę to chyba do przeżycia.

      • #34 by stanlej on 16 sierpnia, 2019 - 6:18 am

        No chodzi mi o dworzec tunel najlepiej bo dojeżdżam do Krakowa autobusem na MDA . Jeszcze pomyślę o przesiadce na Bohaterów Getta w 3 tak jak to było podczas remontu matecznego. Tylko żeby uznali miesięczny na 19 na trasie 3 do dworca zachód.

    • #35 by kaszmir on 16 sierpnia, 2019 - 8:42 am

      „71” nie będzie jechać przez rondo Matecznego. Tak jak wspomniałem w artykule, pojedzie na trasie Mały Płaszów – Estakada – Wielicka – Starowiślna – Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie – Tunel – Dworzec Towarowy.

  1. Rozkłady powakacyjne 2019 – cięcia | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: