Będą przegubowce na „182”?

Jak udało mi się dowiedzieć, urzędnicy rozważają opcję skierowania na linię „182” autobusów przegubowych! Jest szansa by zmiana weszła w życie jesienią tego roku.

„182” w godzinach wieczornych.

Linia „182” słynie z tłoku i to o każdej porze – w szczycie, wieczorami, nawet w weekendy. Nie powinno to dziwić – łączy kilka olbrzymich osiedli, w tym Wzgórza Krzesławickie oraz Mistrzejowice, ze ścisłym centrum Krakowa oraz z rejonami Dworca Głównego. Niby od Mistrzejowic ma wzmocnienie w postaci „482”, jednak jest ono niewystarczające – do krótkich autobusów jeżdżących co kwadrans często trudno się zmieścić (co więcej, spóźnienia na „182” sprawiają, że często jedzie w parze z „482”). Dla porównania, dawne mistrzejowickie „128” i „428” też jeździły co kwadrans każda, jednak były obsługiwane przegubowcami.

Na początku 2019 roku, razem z jedną z pasażerek, przygotowaliśmy petycję o skierowanie na omawianą linię dłuższych wozów. Podpisało ją ponad czterysta osób, po czym wysłaliśmy nasz postulat do ZTP. Niestety pierwsza odpowiedź urzędników wydawała się mocno rozczarowująca i niedająca większych nadziei na zmianę sytuacji.

To jednak było kilka miesięcy temu. W czasie wakacji udało mi się dowiedzieć, że trochę się pozmieniało i obecnie jest rozważana możliwość skierowania przegubowców na „sto osiemdziesiątkę dwójkę”! Mogłoby to nastąpić po zakończeniu prac na ciągu bronowickim, a więc na przełomie września i października – gdy zwolni się ponad dwadzieścia autobusów obsługujących obecnie tamtejszą linię zastępczą „708”.

Czy tak się jednak stanie? Przekonamy się za parę tygodni.

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , ,

  1. #1 by tola on 14 września, 2019 - 7:32 pm

    Na 304 w pierwszej kolejności powinny trafić!

    • #2 by Znawca z Azorów on 16 września, 2019 - 2:19 pm

      Kaszmir a kiedy powalczysz o to by 130 była obsługiwana w całości przez przeguby?? Ta linia wymaga dodatkowych 2 wozów przegubowych i likwidacji tych niepotrzebnych łączęń.

      • #3 by Tomasz MKM on 17 września, 2019 - 9:32 am

        Jeżdżę codziennie linią 130 i przez kilka lat walczyłem o powrót przegubowców na tą linię (wiele telefonów do ZIKIT i dyspozytorni MPK, petycja do ZIKIT). Uważam, że osiągnięto tu pewien kompromis i teraz autobus długi/krótki w proporcji 3/3 jest do zaakceptowania

  2. #4 by pętla on 15 września, 2019 - 2:42 pm

    Wieczorami dni powszednich i w świetą są wolne przeguby na linie 182 i 482.
    125, 138, 159, 192 przez Mistrzejowice
    105 przez Reduta do Mistrzejowic
    128+193 do os Piastów

    • #5 by Zieleńczanin on 15 września, 2019 - 4:25 pm

      I Os. Kalinowe traci obsługę poza szczytem i w weekendy, Wiślicka też mnóstwo traci, a to wszystko wymaga MNÓSTWO wzkm.
      Proszę, daruj sobie takie propozycje.

      • #6 by pętla on 15 września, 2019 - 8:38 pm

        A przy zmianie 139 ile ludzie tracili? Os. Kalinowe ma tramwaj. Ile mnóstwo wzkm? (tylko 192) Sprawdź, przelicz a później udawaj eksperta.

      • #7 by Zieleńczanin on 16 września, 2019 - 4:15 pm

        105 wykonuje mnóstwo kursów, a ty ją wydłużasz o jakieś 1,5 km.
        125, 138, 159 i 192 to też ogrom kursów, a ty je wydłużasz…
        PO CO 128 i 193 na Piastów?! Niszczysz dobrze funkcjonujący układ, a bilans wzkm na zero lub minus.
        Tak, tylko jakieś 500 m… a z iloma przesiadkami dojedziesz z Dunikowskiego na Azory czy Opolską?

      • #8 by Zieleńczanin on 16 września, 2019 - 4:17 pm

        PS A czemu do diaska mam przeliczać TWOJE propozycje zmian?!

      • #9 by pętla on 17 września, 2019 - 2:55 pm

        Bo bzdury piszesz. 105 i 128 ze skrócenia 193 do Piastów więc drobnica. 125, 159 JAK wydłużam?! Znasz trasę? Zbliżone. Aha ty chcesz bezkosztowo…
        Gdybym chciał mnóstwo wozkm to proponowałbym nowe linie z cz=5min. Zaproponuj na dziś w tym budżecie lepsze rozwiązania tłoku i odpływu klientów MPK. A masz przeliczyć bo ty krytykujesz.

        Tak, tylko jakieś 500 m

        Pisz do dyr Franka on ma dogmat 700m.

      • #10 by Zieleńczanin on 17 września, 2019 - 4:00 pm

        Więc tak:
        105 – koszt 1710,2 wzkm tygodniowo
        128 – koszt 2475 wzkm tygodniowo
        193 – oszczędności 2570 wzkm tygodniowo
        Innymi słowy, już na tych zmianach, które miały wyjść na zero/niewielką stratę tracisz… 1635 wzkm tygodniowo!!!
        A do tego:
        125 – koszt 120 wzkm tygodniowo
        138 – koszt 236,4 wzkm tygodniowo
        159 – koszt 261,6 wzkm tygodniowo
        192 – koszt 586,8 wzkm tygodniowo
        ŁĄCZNIE: koszt 2820 wzkm tygodniowo – daje to koszt 23 152,2 zł tygodniowo – mnożąc razy 46 – mniej więcej tyle kursów w ciągu roku – wychodzi 1 065 001,2 zł rocznie. A obecnie jest olbrzymia dziura budżetowa…

      • #11 by pętla on 17 września, 2019 - 7:54 pm

        ze skrócenia 193 do os Piastów:
        np
        128C do os piastów
        405 do Mistrzejowic
        więc skąd masz koszty dodatkowych wozokm?

      • #12 by Zieleńczanin on 17 września, 2019 - 8:40 pm

        Kompletnie nie rozumiem o co ci chodzi – mógłbyś wyjaśnić?

      • #13 by pętla on 18 września, 2019 - 2:06 pm

        daruj sobie takie obliczenia
        Czego nie rozumiesz? Co ty liczysz?
        Masz tylko wozokm ze skrócenia 193 do os. Piastów (i w tym masz się zmieścić) na 128C i 405 = bilans na 0.
        i nie spradziłeś bo „dodatkowe” wozokm:
        128C jest z CmB do os Piastów
        405 „skrócone” z Cm Batowice do PCZ i wydłużone z PCZ do Mistrzejowic

        byłoby kilka kursów na szczyt na początek

      • #14 by Zieleńczanin on 19 września, 2019 - 5:36 am

        Policzyłem warianty 128 do Batowic…
        A 405 do Mistrzejowic? Jeszcze większy koszt? Chłopie, naprawdę musiałbyś na swoją rewolucję pociąć linie w połowie miasta…

      • #15 by pętla on 28 września, 2019 - 12:01 pm

        Dla kilkunastu kursów 128c i 405 i wozokm z 405 z odc. PCZ – CmB i wozokm z 193 odc. r.Barei – os Piastów będziesz kasować połowę miasta? Koleś nie umiesz liczyć.

  3. #16 by Maniek on 15 września, 2019 - 8:54 pm

    Jak ma sie zmiescic przegub pod dworcem jak obecnie jest problem z wysadzeniem pasazerow gdy podjezdza trzeci autobus 182/482 a dwa stoja juz przy peronie czekajac na odjazd?
    Na Stoku stoi 182 i 511 na koncu przyjezdza 142 ktory ma krotki postoj i odjezdza pierwszy jak przejedzie przez petle kiedy bedzie stal tam przegub?
    Z punktu widzenia technicznego jest to niemozliwe, doszlo by do paralizu.

    • #17 by kaszmir on 15 września, 2019 - 10:16 pm

      Ten argument był poruszany kilkukrotnie, dlatego skopiuję co pisałem pod poprzednimi artykułami.

      Co do Dworca Głównego Wschód, jest tam dodatkowe, wolne stanowisko – obecnie nieużywane. Można zatem przesunąć na nie obecny przystanek „192”, a następnie rozdzielić obecny postój „182/482” na dwa osobne perony obok siebie, jeden dla „182”, drugi dla „482”. W końcu dawniej obecny peron przelotowy „192” służył za przystanek końcowy „292”, więc nie proponujemy nic nowego czy niemożliwego do zrobienia.

      Co do Stoków – był czas, że na „511” kursowały przegubowce i wszystkie trzy linie się mieściły. Teraz po prostu zamiast na „511”, przegubowce byłyby na „182”.

      • #18 by pętla on 17 września, 2019 - 3:03 pm

        Miejsce jest jeszcze na ulicy Wita Stwosza po byłym Dworcu ulicznym PKS MDA;) Żeby tylko były takie zmartwienia…

  1. Urzędnicy zlecili MPK skierowanie przegubowców na „182”! | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: