Dojazd do Rybitw nocą [List Czytelnika]

List Czytelnika w sprawie komunikacji nocnej na Rybitwach.

W Krakowie jest wiele rejonów, gdzie docierają nocne linie autobusowe. Są jednak i takie miejsca, gdzie nocny autobus w ogóle się nie pojawia. Tutaj chciałbym zatrzymać się przy Rybitwach, gdzie mieści się wiele zakładów oraz firm tętniących życiem cała dobę. Z jednej strony to dobrze, że są miejsca pracy, ale z drugiej dojazd tam – zwłaszcza w nocy i nad ranem – jest dramatyczny. Szczególnie daje się to we znaki pracownikom firm zlokalizowanych w tamtym rejonie, które rozpoczynają zmiany nierzadko o godz. 3-4 w nocy. Dojazd do zakładów pracy przy Rybitwach w takich porach to olbrzymi problem bo nie ma żadnego połączenia. Dość powiedzieć, że pojawia się mnóstwo ogłoszeń o pracę od tamtejszych firm, co sugeruje problemy z naborem chętnych – tu zaryzykuję stwierdzenie, że jest to po części spowodowane brakiem komunikacji nocnej. Pierwszym autobusem z Huty jadącym w rejon Rybitw jest dopiero kurs linii 125 wyjeżdżający o 4:30 spod Szpitala Rydygiera.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie nocnej linii autobusowej (np. o numerze „603”) na trasie Czyżyny Dworzec – Aleja Pokoju – Centralna – Sołtysowska – Lesisko – Półłanki – Rybitwy – Mały Płaszów z częstotliwością co 60 minut przez cały tydzień. Taka linia już funkcjonowała tymczasowo w okresie różnych imprez, ale warto uruchomić to połączenie na stale – cały tydzień i dla pracowników, a nie tylko pod imprezy. Liczę na to, że Zarząd Transportu Publicznego pomyśli o uruchomieniu takiej linii.

Pozdrawiam
Marcin Nowak

, , , , , , , ,

  1. #1 by t1000 on 6 listopada, 2019 - 3:06 pm

    skoro temat jest podnoszony to pewnie jest potrzebny autobus na Rybitwy, ale trasa Czyżyny – Rybitwy to jakieś kuriozum

    • #2 by kaszmir on 6 listopada, 2019 - 4:15 pm

      To jest trasa Czyżyny – Rybitwy – Mały Płaszów 🙂 Wg mnie ona ma sens – kto chce, może na Rybitwy dojechać od Małego Płaszowa (i zapewne większość pasażerów by tak jeździła), jednak dodatkowo jest zapewniona możliwość dojazdu również od strony Alei Pokoju i tamtejszych tramwajów.

      Taka trasa to tak naprawdę połączenie dwóch linii w jednej: nocnej dla Rybitw, i nocnej dla Sołtysowskiej / Lesiska. Po prostu osobno by one się nie opłacały do uruchamiania, bo trasy byłyby krótkie i autobusy by więcej stały niż jeździły. A że przy okazji pasażerowie dostaną dodatkowe możliwości dojazdu – czemu nie? 🙂

  2. #3 by pętla on 6 listopada, 2019 - 7:35 pm

    Lepiej skierować 605 do Czyżyn z p. Teatr Słowackiego lub 601,608 do p. Mały Płaszów

    • #4 by Piotr on 7 listopada, 2019 - 8:30 am

      No i zamienić 605 na tramwajową 60, która kursuje od 3 lat w Sylwestra.

    • #5 by Zieleńczanin on 7 listopada, 2019 - 3:06 pm

      Komu odbieramy kursy? Bronowicom i Ruczajowi czy Hucie?

      • #6 by Piotr on 7 listopada, 2019 - 10:52 pm

        Od tego tygodnia 62 i 69 kursują ponownie we wszystkie noce mimo droższego wozokilometra tramwajowego, więc jest ta dziura budżetowa czy nie?

      • #7 by Zieleńczanin on 8 listopada, 2019 - 6:09 am

        Mówię o pomyśle użytkownika Pętla, który proponuje zmianę trasy „601” i „608”.

      • #8 by kaszmir on 8 listopada, 2019 - 10:03 am

        Piotr – to jest tymczasowo, na parę tygodni z powodu remontu przy skrzyżowaniu pod Pocztą Główną (chyba chodzi o to, że autobusy nie miały jak wyjechać z Wielopole).

      • #9 by Zieleńczanin on 8 listopada, 2019 - 10:12 am

        Tak też pewnie jest. O ile z „69” można było sobie jakoś poradzić (puścić przez APW), tak z „62” już nie.

  3. #10 by krakusek on 8 listopada, 2019 - 11:18 am

    A gdyby wydłużyć „643” aby dojeżdżała na Złocień (tak jak normalnie) a potem została skierowana przez Rybitwy na Mały Płaszów P+R?

    Rybitwy zyskałyby połączenie z MP, Złocieniem i ewentualnie linią 69/669. Zakładam, że w tym miejscu pracują mieszkańcy Bieżanowa, przecież to bardzo blisko.

    Nie byłoby potrzeby tworzenia nowej linii, co dla ZTP skończyłoby się zawałem, a jedynie dołożenie trasy do już istniejącej „643” + dołożenie 1 kursu w obie strony.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: