Można powiedzieć, że od 12 kwietnia, tj. od Niedzieli Wielkanocnej, krakowska komunikacja miejska już nie będzie taka sama. Większość linii przestanie kursować poza szczytem, a te nieliczne które zostaną, będą jeździć jedynie co godzinę. Zawieszona zostanie również całkowicie komunikacja nocna. Tak, od jutra wchodzimy w nową rzeczywistość.
Tramwaje dzienne:
- „5”, „16”, „17”, „49”, „71”, „76”, „78” – będą zawieszone,
- „1”, „3”, „4”, „8”, „20”, „21”, „50”, „52”, „70” – we wszystkie dni tygodnia:
- w godzinach 4:30 – 8:00, 12:30 – 16:00 i 19:00 – 23:00 – będą kursować z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- w pozostałych godzinach – będą kursować co 60 minut,
- „2”, „9”, „11”, „14”, „18”, „22”, „24” – będą kursować we wszystkie dni tygodnia, tylko w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00, z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- „13”, „19” – będą kursować tylko w dni powszednie, w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00 z częstotliwością jak dotychczas (tu zmiany wchodzą w życie już w sobotę 11 kwietnia).
Autobusy miejskie dzienne:
- „132”, „149”, „166”, „413”, „429”, „475”, „482”, „511” – będą zawieszone,
- „100”, „101”, „109”, „116”, „127”, „134”, „140”, „154”, „168”, „176”, „183”, „192”, „501”, „502”, „537”, „704”, „743” – będą kursować tylko w dni powszednie, w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00 z częstotliwością jak dotychczas (tu zmiany wchodzą w życie już w sobotę 11 kwietnia),
- „102”, „103”, „105/405”, „107”, „110”, „111”, „112”, „113”, „117”, „120”, „122”, „123”, „125”, „128”, „130”, „133”, „135”, „137”, „142”, „156”, „160”, „164”, „173”, „174”, „175”, „179”, „184/484”, „193”, „194” – będą kursować we wszystkie dni tygodnia, tylko w godzinach 4:30 – 8:00, 12:30 – 16:00 i 19:00 – 23:00, z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- „114”, „138”, „139”, „144”, „152”, „169/469”, „178/478”, „172”, „182”, „503” – we wszystkie dni tygodnia:
- w godzinach 4:30 – 8:00, 12:30 – 16:00 i 19:00 – 23:00 – będą kursować z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- w pozostałych godzinach – będą kursować co 60 minut (dla linii „169/469” i „178/478” – tylko warianty po trasie „czterysetek”, tj. „169/469” do Piasków Wielkich oraz „178/478” do Skotnik Szkoły)
- „124/424”, „129”, „131”, „141”, „143”, „151/451”, „158”, „161”, „162”, „171”, „181”, „422”, „709” – będą kursować we wszystkie dni tygodnia, tylko w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00, z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- „159” – we wszystkie dni tygodnia:
- w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00 – będzie kursować z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- w pozostałych godzinach – będzie kursować co 60 minut, lecz tylko do godz. 19:00,
- „163” – we wszystkie dni tygodnia będzie kursować z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- „722” – będzie kursować tylko w dni powszednie i soboty, w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00 z częstotliwością jak dotychczas,
- „752” – we wszystkie dni tygodnia:
- w godzinach 4:30 – 8:00 i 12:30 – 16:00 – będzie kursować z częstotliwością jak dotychczas w danym dniu,
- w godzinach 8:00-12:30 – będzie kursować co godzinę,
- po godz. 16:00 – będzie kursować co 20 minut.
Autobusy aglomeracyjne dzienne:
- Szczegóły są jeszcze ustalane z gminami – część linii będzie zawieszonych poza godzinami szczytu, część zostanie utrzymana. Zmiany mają wejść po Wielkanocy.
Komunikacja nocna:
- Wszystkie linie nocne, tramwajowe i autobusowe, miejskie i aglomeracyjne, zostaną zawieszone (dla linii „903” i „915” zmiany wchodzą w życie już od nocy 10/11 kwietnia – piątek/sobota).
Specjalne linie medyczne:
- W związku z nikłym zainteresowaniem, likwidacji ulegną cztery z ośmiu linii medycznych (tu zmiany wchodzą w życie już w sobotę 11 kwietnia), a dokładniej:
- „MED1” (Niepołomice Dworzec – Prokocim Szpital),
- „MED2” (Trąbki – Prokocim Szpital),
- „MED6” (Murownia – Szpital Uniwersytecki),
- „MED8” (Skawina – Prokocim Szpital).
Dzieje się! Niestety powyższe zmiany oznaczają, że dużo osób dojeżdżających do i z pracy poza godzinami szczytu, będzie mieć od jutra z tym spory problem. Kto wie, czy potrzebne nie będą jednak korekty tych propozycji.
Jacek Mosakowski
#1 by dm on 11 kwietnia, 2020 - 5:00 pm
Brakuje info o 2, 9, 11, 14, 18, 22, 24
#2 by kaszmir on 11 kwietnia, 2020 - 5:50 pm
Dzięki za spostrzegawczość! Dopisałem.
#3 by tomaszMKM on 11 kwietnia, 2020 - 5:51 pm
W tej sytuacji warto pomyśleć o jakiejś synchronizacji rozkładów jazdy poza szczytem. Ja z racji pracy w poradni medycznej kończę najczęściej prace o 18. Na Mistrzejowicach. Niby mam 139 lub 182 o 18.25- ale jadą raz na godzinę w odstępie…3 minut. Zwykle przesiadam się na 130 na N.Kleparzu – nie jeździ przed 19.15. No to może 144 na Czarnowiejskiej. Ale odjeżdża…3 minuty przed 139. Noż kurczę blade…
#4 by Adi on 11 kwietnia, 2020 - 9:59 pm
Zawiesili nocne, a ciekawe jak kierowcy i motorniczowie maja dojechać.
#5 by kaszmir on 12 kwietnia, 2020 - 3:22 pm
Co do koordynacji – ona jest, lecz niestety przy takim układzie linii nie ma szans skoordynować wszystkich linii, a nawet większości.
Co do dojazdów – dawniej MPK miało własne „linie pracownicze”
https://krabok.wordpress.com/2015/12/22/linie-pracownicze-8xx/
teraz chyba już ich nie ma? Zgaduję, że prowadzący dojeżdżają we własnym zakresie – samochodem, ew. carpooling.
#6 by pęlta on 11 kwietnia, 2020 - 7:49 pm
Teraz trzeba jeździć z MPK ZTP z namiotem. Można rozłożyć namiot na przystanku? Ile wynosi wtedy kara z SANEPIDU?
p. dyr. Łukasz Franek nadaje się na kapo do obozu za inwigilacje pasażerów.
A Autostrada Łagiewnicka buduje się kosztem pasażera.
Wystarczy wysłać tanie zatramwaje w międzyszczyt…
#7 by P on 12 kwietnia, 2020 - 7:52 am
A na stronie MPK w dalszym ciągu wisi ogłoszenie o naborze na motorniczych i kierowców, więc może by tak je zdjąć.
No i zarząd MPK zarabia ok. 20 tys/msc, może warto tu poszukać oszczędności.