ZTP planuje więcej kursów „114” od jesieni

Linia „114”, uruchomiona na początku stycznia 2018 i łącząca osiedle Pod Fortem z Chełmońskiego, z miejsca zyskała sporą popularność. I nic dziwnego, wszak przejeżdża m.in. przez Ruczaj, Aleje Trzech Wieszczów czy Miasteczko Studenckie. Jak się dowiedziałem, w planach jest by od października zwiększyć częstotliwości jej kursowania.

Przystanek „Chełmońskiego Pętla”.

Przed pandemią, „sto czternastka” w czasie roku szkolnego kursowała co 12 minut w szczycie i co 20 w godzinach międzyszczytowych. Wg planów, teraz obie częstotliwości miałyby zostać zwiększone i w tych porach linia pojechałaby odpowiednio co 7,5 oraz co 15 minut. Rozkłady weekendowe pozostałyby bez zmian, z odjazdami co 20. „114” zatem dołączyłaby do grona autobusów kursujących z najwyższą frekwencją, takich jak „139”, „502” czy „503”.

Oczywiście dla mieszkańców Klin czy Bronowic to świetne wiadomości. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że w maju bliźniacze „194” zostało zabrane z Ruczaju i skrócone do osiedla Podwawelskiego. Linia ta w dużej mierze obsługiwała podobne potoki co tytułowy autobus i kursowała nawet częściej, zatem teraz „114” musi wyrabiać za dwóch. I nie do końca daje radę, czego przejawem było niedawne zwiększenie jej częstotliwości w międzyszczycie właśnie do kwadransa – i to w czasie wakacji. Czy zatem planowane wzmocnienia są należytą rekompensatą? Przed pandemią między szeroko rozumianym Ruczajem a Alejami Trzech Wieszczów autobusy wykonywały 10 kursów/h w szczycie, 8 poza i 6 w weekendy. Nawet po planowanym wzmocnieniu „114”, zostanie odpowiednio 8, 4 i 3. Oczywiście, w związku z koronawirsuem sporo osób nie korzysta obecnie z komunikacji miejskiej, jednak co będzie gdy zaczną powracać? Czy tak okrojone połączenie ma szansę podołać potrzebom? Sprawę będziemy monitorować.

Trzeba mieć na uwadze, że z powodu pandemii krakowski budżet przeżywa kryzys i ostateczne decyzje zapewne zapadną dopiero we wrześniu. Jeśli finanse pozwolą, to w planach jest nawet zwiększenie częstotliwości jeszcze kilku innych połączeń. Szczegóły niebawem.

Jacek Mosakowski

 

, , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by pętla on 14 sierpnia, 2020 - 3:08 pm

    Koronaświrus to b. inteligentny wirus nie atakuje w tłoku pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Kursy „niezabieralne” i koronawirus się nie mieści. Dlatego 114 będzie wzmocnione:D
    114 to jedyna linia bezpośrednia do śródmieścia między BF a CZM. Ruch ZTP przeciw 178 na Klinach?

  1. Częstsze „178” i „578” od jesieni | krabok
  2. „194” do Pod Fortem i inne zmiany powakacyjne 2020 – autobusy | krabok
  3. „194” co 7,5 minuty | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: