„194” co 7,5 minuty

Nie „114”, a „194” pojedzie częściej! I to już od 28 września.

W wakacje wspominałem iż ZTP planowało by linia „114”, wtedy kursująca na trasie Chełmońskiego Pętla – Pod Fortem, pojechała częściej – w szczycie co 7,5 minuty. W międzyczasie jednak zaszły zmiany i „114” zamieniło się końcówkami ze „194” – teraz to pierwsze zostało skrócone do Osiedla Podwawelskiego, a to drugie wydłużone i jego trasa to Krowodrza Górka – Pod Fortem. By południowe osiedla nie były stratne, skorygowano plany i teraz to „194” ma pojechać częściej – w szczycie nawet co 7,5 minuty. Zmiany wejdą w życie od poniedziałku 28 września, a informację taką podał Radny Jakub Kosek na profilu grupy „Prądnik Biały”.

Wieści to oczywiście bardzo dobre, zwłaszcza dla pasażerów z Klin oraz ulicy Kobierzyńskiej. Z drugiej strony warto pamiętać, że jeszcze wiosną obie linie, „114” i „194”, dojeżdżały w rejony Ruczaju, zapewniając połączenie z Alejami w liczbie 10 kursów/h w szczycie, 8 poza oraz 6 w weekendy. Nowe „194”, jakkolwiek nie wzmocnione, nie osiągnie takiej liczby. Czy zatem autobusy podołają potokom pasażerskim? Czas pokaże.

A co ze „114”? Pojawia się coraz więcej plotek, że planowane jest przedłużenie linii w rejony Piasków Nowych albo Kurdwanowa, w miejsce zabranego „484”. Zapewne tu również przekonamy się niebawem jaka będzie kolej rzeczy.

Link do tematu dot. Klin na forum pkk.net.pl

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by pętla on 20 września, 2020 - 2:22 pm

    Tylko czy codzienne korki znów nie zaskoczą MPK i częstotliwość rzeczywista będzie co ok. 15 minut w szczycie na 194? Fikcyjne kursy rozkładowe, które MPK nie zrealizuje / zrealizuje po szczycie;). Czy to nie ciche cięcia ZTP?
    Nadal brak buspasów na Kijowskiej itd.

    Czym jest poparta filozofia ZTP że l. tramwajowe mają cz=6-7,5min. gdy na l. autobusowych to rzadkość a kandydatów sporo 105, 182 itd

    Pocięcie 133 – Rekompensata za linię do centrum d. 144 na kosocickiej.
    114, 169:

    Może 164/169: Piaski – Kosocicka – Szpital / Rżąka / N. Bieżanów?

    114 Turowicza / Przyjaźni PL-Węgierskiej – Herberta – Piaski Wlk.

    • #2 by kaszmir on 21 września, 2020 - 12:28 pm

      „114” przez Turowicza byłoby interesującym rozwiązaniem, i zapewniło szybki dojazd do Kurdwanowa. Wg mnie warte rozważenia!

  2. #3 by Wojciech on 20 września, 2020 - 7:52 pm

    Kolejna częsta linia na pewno cieszy, jednak jest to jedyne wzmocnienie, wobec licznych osłabień linii towarzyszących „194”:
    1) skrócenie „114” – obecnie omawiana linia to jedyna na Kapelance (wzmocnienia w szczycie, ale już zapewne nie w soboty i święta), więc z pewnością przejmie byłych pasażerów „114”;
    2) zmiany na Prądniku Białym – stamtąd będzie tylko dowozówka do Krowodrzy Górki, a jak wiadomo „144” i „194” na znacznym odcinku mają wspólny przebieg – zapewne wzmocnione „194” zostanie doładowane pasażerami z Prądnika Białego.

  3. #4 by Piotr on 21 września, 2020 - 8:41 am

    Wystarczy popatrzyć na mapki komunikacyjne by zobaczyć, że wzmocnienie 194 zamiast 114 to tańszy wariant z powodu krótszej trasy. No i poza 114 kursującym co 7,5 minuty, trzeba by było utrzymwać 194 co 12 minut, a tak pod pretekstem koordynacji z 501 pocięto 114 do 15 minut w szczycie.

    Nawet skierowanie 114 w kierunku Kurdwanowa, da oszczędności. 174,179 i 184/484 kursowały co 12 minut. 114 i 174 pojadą co 15 minut i nie zdziwyłbym się gdyby dla taktu 114/179 pocięto tą drugą do 15 minut w szczycie. Łącznie dawałby 7,5 minuty.

    • #5 by kaszmir on 21 września, 2020 - 12:27 pm

      Co do „114” – pocięto w szczycie, za to wzmocniono poza – dawniej kursowała co 20 minut, teraz co 15.

      Co do „179” – sam jestem ciekaw jak to będzie. Jakiś czas temu krążyły wieści o planowanym wzmocnieniu linii do f=7,5 w szczycie, jednak pewnie z tego zrezygnują i „114” byłoby wtedy substytutem. Inna sprawa, że i tak tego nie będzie dało się skoordynować bo „174” dostało częstotliwość ~f=15/20 ze względu na koordynację ze „178”.

      A może „114” jednak wróci do ~f=12/20 i dostanie koordynację ze „164”?

  4. #6 by pętla on 21 września, 2020 - 4:12 pm

    Na Euroigrzyska z podatków centralnych powstanie Trasa Balicka
    wzorem Trasy Łagiewnickiej mogłoby powstać wzdłuż balickie torowisko tramwajowe:
    TRAMWAJ WSCHÓD – ZACHÓD Linia 20 OS ZŁOCIEŃ SKA PKP / RYBITWY S7 P+R – MP – DWORZEC –
    Cichy Kącik – MS AGH – AK – OS. ZARZECZE WIDOK – KAMPUS UR / MPWIK – OS MYDLNIKI – OS OLSZANICA / ORLEN – LOTNISKO BALICE / A4 P+R AUTOKARY /
    2 szansy nie będzie w tym wieku…
    Jest przetarg na projekt na torowisko tramwaju Cichy Kącik – MS AGH – Bronowice – Azory
    gdyby uwzględniał jw + rezerwę na torowisko Cichy Kącik – Królowej Jadwigi / Emaus – Salwator – Nowaczyńskiego – Dębniki jak w Studium Rozwoju Systemu Transportu Tramwajowego Urzędu Miasta Krakowa 2016r przygotowanym przez specjalistów z poznańskiego Biura Inżynierii Transportu

  5. #7 by Piotr on 22 września, 2020 - 10:49 am

    Pozostaje kwestia tego jak długo wzmocnienie 194, pozostałe zmiany w autobusach oraz wzmocnienie tramwajów do 7,5/15 wytrzyma w związku z epidemią.

    Jeśli wróci częściowy lockdown lub zakażeń będzie sporo, to utrzymanie tego rozkładu do czerwca będzie trudne.

    • #8 by pętla on 22 września, 2020 - 1:17 pm

      Zakażeń, epidemii i pandemii w tramwajach i autobusach KMK powinno być sporo gdy odstęp między pasażerami jest > 1cm + dotykają zarażonych poręczy i siedzeń. A nie ma. Cud.
      Bilety MPK są drogie bo MPK kupuje tramwaje i autobusy EURO6 na oprocentowany kredyt.
      Likwidacji kursów, linii na dłużej nie będzie bo patrz wyżej, pasażerowie spłacają kredyt dyr. MPK Rafałowi Świerczyńskiemu.
      Cięcia = banki zabiorą SWOJE Solarisy Bombardiery + kredyt + odsetki.
      Prezydent Jacek Majchrowski zaciągnął kredyt na kredyt w połowie 2020r. Rolowanie długów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: