Nie „114”, a „194” pojedzie częściej! I to już od 28 września.
W wakacje wspominałem iż ZTP planowało by linia „114”, wtedy kursująca na trasie Chełmońskiego Pętla – Pod Fortem, pojechała częściej – w szczycie co 7,5 minuty. W międzyczasie jednak zaszły zmiany i „114” zamieniło się końcówkami ze „194” – teraz to pierwsze zostało skrócone do Osiedla Podwawelskiego, a to drugie wydłużone i jego trasa to Krowodrza Górka – Pod Fortem. By południowe osiedla nie były stratne, skorygowano plany i teraz to „194” ma pojechać częściej – w szczycie nawet co 7,5 minuty. Zmiany wejdą w życie od poniedziałku 28 września, a informację taką podał Radny Jakub Kosek na profilu grupy „Prądnik Biały”.
Wieści to oczywiście bardzo dobre, zwłaszcza dla pasażerów z Klin oraz ulicy Kobierzyńskiej. Z drugiej strony warto pamiętać, że jeszcze wiosną obie linie, „114” i „194”, dojeżdżały w rejony Ruczaju, zapewniając połączenie z Alejami w liczbie 10 kursów/h w szczycie, 8 poza oraz 6 w weekendy. Nowe „194”, jakkolwiek nie wzmocnione, nie osiągnie takiej liczby. Czy zatem autobusy podołają potokom pasażerskim? Czas pokaże.
A co ze „114”? Pojawia się coraz więcej plotek, że planowane jest przedłużenie linii w rejony Piasków Nowych albo Kurdwanowa, w miejsce zabranego „484”. Zapewne tu również przekonamy się niebawem jaka będzie kolej rzeczy.
Link do tematu dot. Klin na forum pkk.net.pl
Jacek Mosakowski
#1 by pętla on 20 września, 2020 - 2:22 pm
Tylko czy codzienne korki znów nie zaskoczą MPK i częstotliwość rzeczywista będzie co ok. 15 minut w szczycie na 194? Fikcyjne kursy rozkładowe, które MPK nie zrealizuje / zrealizuje po szczycie;). Czy to nie ciche cięcia ZTP?
Nadal brak buspasów na Kijowskiej itd.
Czym jest poparta filozofia ZTP że l. tramwajowe mają cz=6-7,5min. gdy na l. autobusowych to rzadkość a kandydatów sporo 105, 182 itd
Pocięcie 133 – Rekompensata za linię do centrum d. 144 na kosocickiej.
114, 169:
Może 164/169: Piaski – Kosocicka – Szpital / Rżąka / N. Bieżanów?
114 Turowicza / Przyjaźni PL-Węgierskiej – Herberta – Piaski Wlk.
#2 by kaszmir on 21 września, 2020 - 12:28 pm
„114” przez Turowicza byłoby interesującym rozwiązaniem, i zapewniło szybki dojazd do Kurdwanowa. Wg mnie warte rozważenia!
#3 by Wojciech on 20 września, 2020 - 7:52 pm
Kolejna częsta linia na pewno cieszy, jednak jest to jedyne wzmocnienie, wobec licznych osłabień linii towarzyszących „194”:
1) skrócenie „114” – obecnie omawiana linia to jedyna na Kapelance (wzmocnienia w szczycie, ale już zapewne nie w soboty i święta), więc z pewnością przejmie byłych pasażerów „114”;
2) zmiany na Prądniku Białym – stamtąd będzie tylko dowozówka do Krowodrzy Górki, a jak wiadomo „144” i „194” na znacznym odcinku mają wspólny przebieg – zapewne wzmocnione „194” zostanie doładowane pasażerami z Prądnika Białego.
#4 by Piotr on 21 września, 2020 - 8:41 am
Wystarczy popatrzyć na mapki komunikacyjne by zobaczyć, że wzmocnienie 194 zamiast 114 to tańszy wariant z powodu krótszej trasy. No i poza 114 kursującym co 7,5 minuty, trzeba by było utrzymwać 194 co 12 minut, a tak pod pretekstem koordynacji z 501 pocięto 114 do 15 minut w szczycie.
Nawet skierowanie 114 w kierunku Kurdwanowa, da oszczędności. 174,179 i 184/484 kursowały co 12 minut. 114 i 174 pojadą co 15 minut i nie zdziwyłbym się gdyby dla taktu 114/179 pocięto tą drugą do 15 minut w szczycie. Łącznie dawałby 7,5 minuty.
#5 by kaszmir on 21 września, 2020 - 12:27 pm
Co do „114” – pocięto w szczycie, za to wzmocniono poza – dawniej kursowała co 20 minut, teraz co 15.
Co do „179” – sam jestem ciekaw jak to będzie. Jakiś czas temu krążyły wieści o planowanym wzmocnieniu linii do f=7,5 w szczycie, jednak pewnie z tego zrezygnują i „114” byłoby wtedy substytutem. Inna sprawa, że i tak tego nie będzie dało się skoordynować bo „174” dostało częstotliwość ~f=15/20 ze względu na koordynację ze „178”.
A może „114” jednak wróci do ~f=12/20 i dostanie koordynację ze „164”?
#6 by pętla on 21 września, 2020 - 4:12 pm
Na Euroigrzyska z podatków centralnych powstanie Trasa Balicka

wzorem Trasy Łagiewnickiej mogłoby powstać wzdłuż balickie torowisko tramwajowe:
TRAMWAJ WSCHÓD – ZACHÓD Linia 20 OS ZŁOCIEŃ SKA PKP / RYBITWY S7 P+R – MP – DWORZEC –
Cichy Kącik – MS AGH – AK – OS. ZARZECZE WIDOK – KAMPUS UR / MPWIK – OS MYDLNIKI – OS OLSZANICA / ORLEN – LOTNISKO BALICE / A4 P+R AUTOKARY /
2 szansy nie będzie w tym wieku…
Jest przetarg na projekt na torowisko tramwaju Cichy Kącik – MS AGH – Bronowice – Azory
gdyby uwzględniał jw + rezerwę na torowisko Cichy Kącik – Królowej Jadwigi / Emaus – Salwator – Nowaczyńskiego – Dębniki jak w Studium Rozwoju Systemu Transportu Tramwajowego Urzędu Miasta Krakowa 2016r przygotowanym przez specjalistów z poznańskiego Biura Inżynierii Transportu
#7 by Piotr on 22 września, 2020 - 10:49 am
Pozostaje kwestia tego jak długo wzmocnienie 194, pozostałe zmiany w autobusach oraz wzmocnienie tramwajów do 7,5/15 wytrzyma w związku z epidemią.
Jeśli wróci częściowy lockdown lub zakażeń będzie sporo, to utrzymanie tego rozkładu do czerwca będzie trudne.
#8 by pętla on 22 września, 2020 - 1:17 pm
Zakażeń, epidemii i pandemii w tramwajach i autobusach KMK powinno być sporo gdy odstęp między pasażerami jest > 1cm + dotykają zarażonych poręczy i siedzeń. A nie ma. Cud.
Bilety MPK są drogie bo MPK kupuje tramwaje i autobusy EURO6 na oprocentowany kredyt.
Likwidacji kursów, linii na dłużej nie będzie bo patrz wyżej, pasażerowie spłacają kredyt dyr. MPK Rafałowi Świerczyńskiemu.
Cięcia = banki zabiorą SWOJE Solarisy Bombardiery + kredyt + odsetki.
Prezydent Jacek Majchrowski zaciągnął kredyt na kredyt w połowie 2020r. Rolowanie długów.