Będzie całotygodniowy nocny do Złocienia!

W minione wakacje wspominałem o petycji którą przygotowaliśmy wspólnie z Pawłem Brzoskwinią – postulowaliśmy w niej, by wydłużyć wybrane kursy „605” przez cały tydzień do Rybitw i os. Złocień. Wydawało się, że od tego czasu w temacie zaległa cisza – była to jednak cisza pozorna, bo w międzyczasie dyskutowałem z urzędnikami nad różnymi możliwymi rozwiązaniami. I wszystko wskazuje na to, że się udało!

Dostałem potwierdzenie od urzędników, że wsłuchali się w nasze głosy i Złocień zyska całotygodniowe nocne kursy. Po drodze linia obsłuży też rejon Rybitw, dzięki czemu na zmianach zyska tym więcej mieszkańców. Na razie nie podano jednak szczegółów – ani jak szybko zostanie uruchomiona, ani w jakiej dokładnie postaci.

Prawdopodobnie wydłużone zostałoby po prostu „605”, obecnie kończące bieg kilka przystanków wcześniej, tak że jego trasa przebiegałaby następująco: Teatr Słowackiego – jak obecnie – Zajezdnia Płaszów – Rybitwy – Półłanki – Domagały – Złocień. Po drodze przewijały się jednak też inne pomysły, w tym – głośno myśląc – zaproponowałem m.in. połączenie „605” z „902” (obie linie, celem zawrócenia, krążą koło Dworca Głównego – oszczędności na tym krążeniu można przeznaczyć na wydłużenie sporej liczby kursów do Złocienia, z kolei zawieszone obecnie warianty „605” do Bielan byłyby wtedy uruchomione jako osobna linia). Niezależnie od tego jaki wariant zostanie wdrożony, cieszę się, że ZTP przychylnie rozpatrzyło nasze prośby. Miejmy nadzieję, że zmiany wejdą jak najszybciej w życie.

Temat dot. osiedla Złocień na forum pkk.net.pl – w linku.

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Piotr on 12 stycznia, 2021 - 7:51 pm

    605 ma 12 minut przerwy na Zajezdni w Płaszowie i można powiedzieć, że kierowca ma najlepszy socjal spośród innych linii nocnych.

    Zwykłe wydłużenie wymagać będzie dodatkowej brygady oraz stworzy ponad 50- minutowy postój na Złocieniu.

    Za to 669 stoi na Bieżanowie około 55 minut, więc może zostanie wydlużone po trasie 183?

    • #2 by kaszmir on 12 stycznia, 2021 - 8:16 pm

      No tak, długi postój, jednak obecnie „608” na al. Przyjaźni ma jeszcze dłuższy – blisko godzinny.

      „669” niestety odpada bo gdy wrócą nocne tramwaje, będzie znów kursować tylko w wybrane dni.

      • #3 by Piotr on 12 stycznia, 2021 - 8:45 pm

        Można zrobić 669 z dwoma wariantami:

        1. Krowodrza Górka- Złocień.
        2. W dni z 669: Nowy Bieżanów – Złocień.

        Ale nocne tramwaje nie kursują już od 12 kwietnia 2020 i wg mnie ich przywrócenie będzie ostatnim etapem przywracania stanu sprzed epidemii.

      • #4 by kaszmir on 15 stycznia, 2021 - 4:06 pm

        Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Gdy wrócą nocne tramwaje, od czwartku do niedzieli „669” nie będzie w ogóle kursować. Nie ma zatem jak go skierować do Złocienia.

      • #5 by Piotr on 15 stycznia, 2021 - 8:40 pm

        Kaszmir:

        Chodziło o to by 669 kursowało od czwartku do niedzieli na odcinku Bieżanów Nowy – Złocień. Przesiadka z 69.

        W pozostałe noce jako 669 Krowodrza Górka- Złocień.

        Można np. oznaczyć w rozkładzie jako B- kurs do przystanku Nowy Bieżanów P+R, kontynuacja linią 69.

        Obecnie 669 ma 55 minut postoju na Bieżanowie. Po wydłużeniu, na Złocieniu byloby około 40 minut, ale nie wymagałoby to dokładania brygady, jak w przypadku 605, ponadto trasa z Ćwiklińskiej wydaje się bliższa niż z Biskupińskiej.

      • #6 by kaszmir on 16 stycznia, 2021 - 9:11 am

        Trasa z Ćwiklińskiej jest bliższa, bo sama Ćwiklińskiej leży dalej od centrum. Z centrum do Złocienia czasy przejazdu są porównywalne obiema trasami.

        Takie „669” nie byłoby rozwiązaniem, bo mieszkańcy chcieli całotygodniowy, porządny nocny do centrum. Gdyby chcieli dowozówkę, to by po prostu walczyli o kursowanie „643” w tygodniu. Do tego takie „669” kursowałoby w weekendy (kiedy z nocnej komunikacji korzysta więcej osób) na gorszej trasie, niż w tygodniu (gdy korzysta mniej).

  2. #7 by pętla on 12 stycznia, 2021 - 9:07 pm

    Gratulacje.
    nocne tramwaje już nie wrócą, nie przy conocnym łataniu torów.

  3. #8 by Piotr on 17 stycznia, 2021 - 9:56 pm

    Na razie 669 jeździ co 60 minut, przez większość nocy taborem 12 metrowym.

    69 kursowało co 30 minut, taborem 26 metrowym, a ponadto stawka za wzkm dla tramwaju jest 2 razy wyższa.

    Tramwaje nocne powrócą może dopiero w przyszłym roku, lub nawet w 2023, po pełnym powrocie studentów i całkowitym zniesieniu obostrzeń.

    • #9 by kaszmir on 18 stycznia, 2021 - 3:30 pm

      … ale wrócą.

      • #10 by Piotr on 20 stycznia, 2021 - 12:03 pm

        Ale jak wrócą potoki sprzed pandemii i dodamy do tego ciągle rozbudowujacy się Płaszów i Złocień wydlużone 605 może nie dać rady.

        A wtedy trawmaj nocy na Mały Płaszów i dowozówka Zlocień.

        Albo to tego potrzebne jest otwarcie resteuracji, powrót studentów i życia nocnego.

      • #11 by Urbino18 on 20 stycznia, 2021 - 3:56 pm

        Jeśli potoki pasażerskie będą na tyle duże, że 605 przestanie wyrabiać – to można wtedy zwyczajnie zwiększyć jej częstotliwość. Puszczenie tramwaju nocnego na Mały Płaszów nie byłoby dobrym pomysłem, choćby ze względu na to, że teraz 605 obsługuje Saską , skąd pasażerowie muszą jeszcze dojść do osiedli przy Koszykarskiej i wysyłanie ich do tramwaju, aż na Lipską byłoby zmianą mocno na minus.
        Ponadto wciąż niezbyt pojmuję ideę uruchamiania tramwajów nocnych – raz, że w nocy są one zwyczajniej wolniejsze od autobusów, a dwa na takich zmianach cierpią mieszkańcy dużych osiedli bez dostępu do sieci tramwajowej, jako przykład można wziąć choćby Os. Na Stoku, które powinno mieć połączenie do centrum.

      • #12 by Piotr on 20 stycznia, 2021 - 5:01 pm

        Jeśli chodzi o os. Na Stoku to stare dobre 609 dawało radę i tu może pomóc połączenie 608 i 642:
        Os. Pod Fortem – DH Wanda – Rondo Kocmyrzowskie – po trasie 642- Kombinat.

        Oraz wydłuzenie 601 do Kombinatu za pozostały fragment 642 w celu obslugi os. Na Skarpie i Bulwarowej.

  4. #13 by pętla on 21 stycznia, 2021 - 11:11 pm

    World Economic Forum wizja: W 2030r nikt nie będzie posiadał samochodu ( i domu, ubrań itd)
    https://www.weforum.org/agenda/2016/11/how-life-could-change-2030/

  1. Wracają nocne tramwaje – jednak czy to dobrze? | krabok
  2. Wraca lepsza komunikacja nocna | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: