Kilka tygodni temu pisałem, że nie udało się dogadać na linii Kraków – MPK – Myślenice. I choć te ostatnie planują wraz z Województwem uruchomić w zamian własny autobus, to będzie on wykonywał ledwie cztery kursy dziennie. Lukę wykorzystał prywatny przewoźnik, i uruchomi własny autobus, na zasadach komercyjnych – który rusza już jutro, we wtorek 30 marca!
Odjazdy nowego autobusu – z Krakowa oraz z Myślenic. Źródło: profil Małopolska PKS.
Trasa nowego połączenia to Cystersów – Mogilska – Lubomirskiego – Wita Stwosza – Al. 29 Listopada – Aleje Trzech Wieszczów – Konopnickiej – Wadowicka – Zakopiańska – Libertów – Gaj – Mogilany – Głogoczów – Krzyszkowice – Jawornik – Myślenice. W Myślenicach autobus zrobi objazd wokół centrum (wg listy przystanków na grafice powyżej) i od razu wyruszy w drogę powrotną – zatem kurs z Krakowa będzie od razu zbierał też pasażerów do Krakowa. W Grodzie Kraka zatrzyma się na większości istniejących przystanków, a wszystkie będą n/ż (uwaga – nie obsłuży jednak „Nowego Kleparza” z racji wyczerpania przepustowości przystanku).
Planowo linia „M1” ma jeździć co pół godziny w szczycie, co godzinę poza nim i w soboty, oraz co dwie w niedziele i święta. Na razie jednak, na czas ogłoszonego lockdown’u, wybrane kursy w dni powszednie nie będą realizowane (odwołane: z Krakowa 08:45, 09:45, 18:15, 19:15, 20:15, 23:45, z Myślenic 08:15, 09:15, 13:45, 18:15, 19:15, 20:15). Powyższy rozkład jest pierwszą wersją, obowiązującą od wtorku, jednak bardzo możliwe w najbliższych tygodniach są zmiany, m.in. by uwzględnić prośby pasażerów o możliwość dojechania w weekend do Krakowa do pracy na godz. 6. Ma być również udostępniona aplikacja na telefony za pomocą której będzie można sprawdzić za ile minut przyjedzie pojazd – jutro ruszają jej testy.
Docelowo trasę mają przez cały dzień obsługiwać dwa niskopodłogowe autobusy (oznaczone w rozkładzie), a na wzmocnienia szczytowe będą wysyłane dwa autokary. Niskopodłogowce przejdą jednak odbiory dopiero w czwartek 1 kwietnia, więc na razie przez krótki czas wszystkie kursy będą wysokopodłgoowe. Bilet normalny ma kosztować 6,5 zł i oprócz gotówki, będzie możliwość płacenia kartą (szczegółowy cennik poniżej – klik powiększa).
Więcej szczegółów można znaleźć na profilu przewoźnika.
Temat dot. Myślenic na forum pkk.net.pl – w linku.
Jacek Mosakowski
#1 by Piotr on 29 marca, 2021 - 7:18 pm
Czyli nie ma co płakać za MPK. Przynajmniej autobusy będą nadawać się do linii dalekobieżnej, a MPK wysłałoby autobusy miejskie.
Jedynie Hybrydy 12.9 się nadają do dluższych podróży.
#2 by Sylwia b on 30 marca, 2021 - 9:00 am
Straszna drożyzna
#3 by Realista on 30 marca, 2021 - 10:54 pm
Drożyzna? W MPK masz 4zł/20 minut…
#4 by kaszmir on 3 kwietnia, 2021 - 8:34 am
Dokładnie, po Krakowie wychodzi taniej niż (dotowana z budżetu miasta) komunikacja miejska 😮
Co do kursów do Myślenic – busy przed pandemią kursowały za 5,50, niektóre drożej, jednak oferowały znacznie niższy standard i ciasnotę. 6,50 za autokar to wg mnie uczciwa oferta. Szwagropol – z podobnej klasy taborem – jeździ za 7,00.
#5 by aa on 30 marca, 2021 - 4:29 pm
Czyli to najtańsza opcja na linii Borek-centrum Krakowa (Stradom/Rondo Mogilskie).