Pandemia odpuszcza i oby taki stan rzeczy się utrzymał. Był to czas szczególnie ciężki dla komunikacji miejskiej – część pasażerów odwróciła się od transportu zbiorowego, inni przerzucili się na pracę czy naukę zdalną, ograniczając liczbę podróży. To wszystko wpłynęło na spadek wpływów z biletów i powiększenie strat jakie corocznie przynosi kursowanie autobusów i tramwajów. Sytuacja jednak powoli się polepsza, a miasto – mimo tych problemów – chce kontynuować proces rozwijania komunikacji miejskiej. Jednym z tych elementów mają być nowe linie które zostaną uruchomione po wakacjach. Na pierwszy ogień: autobus „198” do os. Avia!
Trasa „198”. Grafika: mapy google.
„198” będzie kursować po trasie: Skarżyńskiego – Florera – Włodarczyka (powrót: Stella-Sawickiego) – Orlińskiego – Os. Avia – Orlińskiego – Medweckiego – Dąbrowskiej – Al. Jana Pawła II – Stella-Sawickiego (powrót: Medweckiego – Orlińskiego). Jego głównym zadaniem będzie zapewnienie szybkiego i omijającego korki połączenia z tramwajami na al. Jana Pawła II, m.in. z „4” czy „52”. W szczycie kursy będą wykonywane co 10 albo nawet co 7,5 minuty, poza szczytem co 15, a w weekendy co 20. Niewykluczone są również dalsze wzmocnienia trasy w przyszłości.
Oddane kilka lat temu do użytku osiedle Avia od początku miało spore problemy komunikacyjne. Mimo że inwestycja była przewidziana na ponad 10 tysięcy mieszkańców, nie uwzględniono tego ani w liczbie miejsc postojowych, ani w dostępie do transportu publicznego. Układ ulic właściwie uniemożliwił skierowanie przez Avię dalekobieżnego autobusu, a choć osiedle jest otoczone ciągami komunikacyjnymi, m.in. na Stella-Sawickiego czy na Dąbrowskiej, to do przystanków jest bardzo daleko. Teraz wreszcie jest szansa na zapewnienie mieszkańcom regularnej linii – nawet jeśli będzie tylko dowozówką, ma szansę na spory sukces.
Jednak „198” to nie tylko Avia. Autobus wzmocni również połączenie do os. Dywizjonu 303 i budynków Politechniki Krakowskiej przy Skarżyńskiego. Ze względu na drogi którymi będzie jeździć, na linii będą kursować prawdopodobnie wozy typu midi (krótsze od standardowych). Autobus ma zostać uruchomiony po wakacjach, prawdopodobnie w drugiej połowie sierpnia.
Jacek Mosakowski
#1 by Kacper on 16 czerwca, 2021 - 10:55 am
Wozy 10-metrowe.. Czyżby Mobilis?
#2 by JacekM on 16 czerwca, 2021 - 11:08 am
Chodziło o wozy midi, prawdopodobnie będą to Autosany MPK. Poprawiłem w tekście.
#3 by Rico on 16 czerwca, 2021 - 11:28 am
Pomysł skomunikowania Avii jest dobry, bo mieszka tam dużo ludzi, ale może warto zasugerować podciągnięcie jej do Dworca Głównego?
#4 by ——— on 16 czerwca, 2021 - 11:37 am
Pewnie będą rozważać, jeśli dużo pasażerów przesiadających się na tramwaj będzie tam wysiadać.
#5 by Piotr on 16 czerwca, 2021 - 11:38 am
Jest 129, a pozatym tramwaj, a szczególnie 5-tka szybciej dojedzie.
#6 by Misiek on 16 czerwca, 2021 - 2:20 pm
Jest jakieś źródło tych rewelacji?
#7 by Przemysław z Mistrzejowic on 21 czerwca, 2021 - 11:09 am
Bardziej mi przeszkadza pętla na Skarżyńskiego – linia powinna być dociągnięta do Wiślickiej. Ponieważ to krótka trasa z małymi autobusami, mogłaby być skierowana D. Pasterza pod Multikino, przejazd pomiędzy Multikinem a „Krokusem” (przystanek przy rondzie) i powrót Komorowskiego.
Pozdrawiam.
#8 by Jacek M. on 21 czerwca, 2021 - 11:50 am
Podobne trasy były rozważane. Argumentem przeciw były korki przy Wiślickiej, które by rozsynchronizowały rozkład linii i powodowałyby spore opóźnienia.
No i nie bez znaczenia jest, że to dłuższa trasa. Wg mnie lepsza (w tych samych kosztach) krótka linia co 10 minut, niż dłuższa co 15.
#9 by Piotr on 16 czerwca, 2021 - 11:36 am
Kilka pytań:
1. Czy będzie miejsce na 429 na Skarżyńskiego i czy ona wróci?
2. Co z linią na Życzkowskiego?
3. Skoro robimy dowozówki, to co z 52 co 5 minut? Na konferencji cisza.
#10 by Jacek M. on 16 czerwca, 2021 - 11:39 am
1) Tak, „429” ma wrócić – nawet dziś ZTP o tym wspominało w swoich materiałach.
2) ZTP chciało uruchomić autobus na Życzkowskiego, uznano jedynie – skoro są to rejony czysto „komercyjne” – że tamtejsze firmy mogłyby się choć minimalnie dołożyć do kosztów funkcjonowania linii. Niestety firmy nie były tym zainteresowane 😦
3) „Jeśli będą potoki, to 50 i 52 znów będą kursować co 5 minut” – takie info mam od urzędników.
#11 by Piotr on 16 czerwca, 2021 - 11:50 am
Odnośnie punktu 2, czy ulice na terenie są miejskie, czy raczej wewnętrzne (prywatne)?
#12 by Jacek M. on 16 czerwca, 2021 - 11:57 am
Życzkowskiego jest miejska, natomiast potencjalne miejsca do zawracania leżą już chyba na terenach firm.
#13 by Znawca on 16 czerwca, 2021 - 1:39 pm
Mieszkańcy dzielnic Azory, Krowodrza Górka oraz Nowa Huta walczą albo o powrót przegubów na większość brygad linii 138 albo o linię wspomagającą 138 na trasie z Azorów , odpowiedź ZTP też to potwierdza że rozważają taką możliwość uruchomienia nowej linii z Azorów po trasie 138 na obciążonym odcinku
#14 by Jacek M. on 16 czerwca, 2021 - 1:50 pm
Tak, chyba to jest rozważane, acz nie wiem czy nie kosztem „132”. Inna sprawa, że „132” i tak właśnie robiło za wspomaganie „138” od Wiślickiej do Prądnickiej, więc tak naprawdę może chodzić po prostu o (niewielką?) zmianę trasy „132”.
A przegubowce w pełni popieram. Powinny wrócić na „138”.
#15 by Szymon on 17 czerwca, 2021 - 6:27 pm
132 nie była już oblegana jak kiedyś. Może warto zmienić numer na 438 i puścić na trasie Mistrzejowice / Skarżyńskiego – Azory
#16 by Jacek M. on 18 czerwca, 2021 - 7:32 am
„438”? Byłbym za! Tylko wtedy pomyśleć, jakie zadośćuczynienie dać za brak „132” mieszkańcom os. Zielonego oraz Żabińca.
#17 by Znawca on 1 lipca, 2021 - 8:40 am
Dostałem odpowiedź ZTP że linia wspomagająca linię 138 na trasie Azory – > Mistrzejowice/Zajezdnia Bieńczyce jest brana pod uwagę lecz jeszcze decyzje nie zapadły
#18 by Jacek M. on 1 lipca, 2021 - 6:37 pm
O, też słyszałem podobne przecieki! A czy dałbyś radę podesłać mi na mail całą odpowiedź ZTP? j.m.mosakowski [małpa] gmail.com
#19 by Znawca on 3 lipca, 2021 - 10:03 am
No napisałem znowu do ZTP tylko tym razem o 130 🙂 bo dużo ludzi narzeka że w soboty jest ścisk w autobusach standard na tej linii więc robię podchody o przeguby na 130 w soboty 🙂 ktoś mnie tu popiera w tej sprawie? Heh
#20 by Jacek M. on 12 lipca, 2021 - 10:19 am
Ja zdecydowanie popieram 😀
A jak z tą odpowiedzią co do linii wspomagającej „138” – dasz radę przesłać mi pismo ZTP na maila?
#21 by Znawca on 16 lipca, 2021 - 4:17 pm
Wyślę Ci spoko
#22 by Znawca on 3 sierpnia, 2021 - 2:18 pm
Wysłałem Ci na maila odpowiedź ZTP, tylko daj mi znać czy dostałeś
#23 by pętla on 16 czerwca, 2021 - 2:22 pm
Tzn prez. Jacek Majchrowski ( i radni Krakowa PO PIS SLD PSL itd) nie przewidział w pozwoleniu budowlanym żeby do osiedla Avii jeździł autobus przegubowy/15m? XXIwiek…
Jak dowozówka to i do R. Czyżyńskiego. (linie al. Pokoju) i do Bora.
198 ma blisko i mogłoby jeszcze jeździć przez ul Reduty do P.CZ. Też biała plama KMK.
na spadek wpływów z biletów wpłynęły podwyżki cen biletów (podatków) przez Jacka Majchrowskiego czyli Krzywa Laffera.
Zapewnienie komunikacji miejskiej jest obowiązkiem Gminy (Prezydenta).
Nie ma też powodu żeby karta mieszkańca nie obejmowała biletów jednorazowych.
” i powiększenie strat jakie corocznie przynosi kursowanie autobusów i tramwajów. ”
i dlatego prezydent JM pobiera podatki na finansowanie KMK.
+tak się kończy gdy Majchrowski i Świerczyński kupują tramwaje i autobusy na które nie stać krakowian = podwyżki na odsetki dla banków.
#24 by Jacek M. on 16 czerwca, 2021 - 3:18 pm
Co do Czyżyńskiego się nie zgodzę. Linia ma jak najszybciej dowieźć pasażerów do tramwajów. By dotrzeć do Czyżyńskiego, musiałaby jechać naokoło, np. przed Medweckiego -> Bieńczycką, co znacznie zmniejszyłoby jej atrakcyjność.
Reduta to inna sprawa. Jeśli ta ulica potrzebuje km, lepiej pomyśleć o osobnej linii albo przedłużeniu jakiejś w okolicy. Myślano by „194” jechało przez Wiślicką lecz z tego zrezygnowano by nie pchać autobusów w korki przed tym skrzyżowaniem. Niech linia będzie krótka, a za to bardziej punktualna.
Spadek wpływów wynika z pandemii. Przecież podwyżka była dopiero zimą 2021, a olbrzymie spadki wpływów notuje się już od marca 2020.
#25 by pętla on 16 czerwca, 2021 - 4:33 pm
Ok, dla tych ->al. Pokoju by zwiększyło;) na JP2 wspólny przystanek.
198 przez Bohomolca -> Reduta
Czas na bus pas w tych okolicach
Gdy premier RP zajmuje 50% miejsc siedzących w KMK i nie płaci za bilet to wtedy są spadki wpływów w KMK
#26 by ——— on 16 czerwca, 2021 - 7:37 pm
Weź przestań, tych limitów nikt nie przestrzegał. A największe jazdy na glonojada były właśnie w porze największych obostrzeń.
Ale możesz mieć rację z odstraszeniem pasażerów. Ale nie przez ceny biletów, bo dane na to nie wskazują, a raczej przez drastyczne cięcia. Skoro pokazali, że w ciągu kilku dni potrafią wyciąć w pień 95% komunikacji, a potem zrobić odpowiednik rozkładów wakacyjnych mniej-więcej, to widać, że w ogóle nie można na krakowskiej KM polegać.
#27 by Gość on 16 czerwca, 2021 - 2:59 pm
„Linia ma zostać uruchomiona po wakacjach. Najpewniej w 2 połowie sierpnia”
Z tego co mi wiadomo, to wakacje drawają do 31 sierpnia. No chyba że coś się zmieniło Panie Kolego
#28 by krakus on 16 czerwca, 2021 - 3:05 pm
Po wakacjach to skrót myślowy, raczej chodziło o okres po rozkładach wakacyjnych, które w tym roku mają obowiązywać do 14.08, a od 15.08 mają wrócić powakacyjne (wrześniowe) rozkłady.
#29 by Jacek M. on 16 czerwca, 2021 - 3:15 pm
Dokładnie tak 😉
#30 by Krakus on 16 czerwca, 2021 - 4:56 pm
No chyba Was pogie.. Mieszkałem na 2 Pułku Lotniczego ponad 25 lat i nie było problemu żeby taki dystans zrobić na nogach do tramwaju a teraz to już problem?
niech MPK popatrzy na osiedla gdzie faktycznie jest problem…
#31 by Jacek M. on 18 czerwca, 2021 - 7:34 am
Nigdy nie rozumiem argumentów „od x lat nie było więc nie trzeba”. O to przecież chodzi, by komunikacja miejska docierała do kolejnych rejonów pozbawionych autobusu. Do Kozienickiej przez sto lat też nie docierała żadna linia, a jednak „116” co 20 minut okazało się sporym sukcesem.
Auto, kiedyś rarytas, dziś stało się powszechnym środkiem transportu. Jeśli nie zapewnimy pasażerom autobusu w dogodnym zasięgu (jest to zbadane, akceptowalny to do ok. 400 metrów) to więcej osób wybierze samochód. I zwiększy i tak już olbrzymie korki.
#32 by pętla on 21 czerwca, 2021 - 12:39 pm
Też nie rozumiem takiego myślenia. Nadal będzie się można pieszo ścigać z 198;)
#33 by wargaytime on 27 czerwca, 2021 - 9:50 am
Jako (były) mieszkaniec Żabińca muszę stwierdzić, że to jest coś czego tam brakuje. Mieszkałem prawie na środku osiedlu i na najbliższy przystanek miałem 800m drogi.
Dużo osób tam się teraz wprowadza, co zwiększa ilość samochodów, więc może by się dało uruchomić krótką linię Krowodrza Górka > Zdrowa > Żabiniec > Jaracza > Pielęgniarek > Dr. Twardego > Wybickiego > Krowoderskich Zuchów > Krowodrza Górka. Taka krótka linia dowoziłaby pasażerów do tramwaju na Bratysławskiej lub Krowodrzy.
Jeszcze była kwestia zamienienia 132 na 438 w innym komentarzu. Myślę, że ta krótka linia by choć trochę zastąpiła 132 poprzez dowożenie mieszkańców pod tramwaj do centrum i autobus 138 do Huty.
#34 by Jacek M. on 28 czerwca, 2021 - 3:02 pm
Z tego co kojarzę, jeszcze niedawno Miasto rozważało linię na Żabińcu, właśnie jakąś o krótkiej trasie. Nie jestem pewny na czym to stanęło – może będzie zaplanowana, w kolejnym etapie (a linia do Avii poszła jako pierwsza)?
#35 by Matt on 16 czerwca, 2021 - 6:24 pm
Gdzieś była wzmianka o uruchomieniu nowych linii w okolicy Czyżyn (198) oraz Grębałowa. Wiadomo coś więcej na temat tej drugiej?
#36 by Adrian on 16 czerwca, 2021 - 6:32 pm
Gdzieś pisało o linii na ulicy Mistrzejowickiej, ale tam jest dość ciasno i pełno progów także nie wiem którędy by to miało jechać.
#37 by Jacek M. on 18 czerwca, 2021 - 7:35 am
Tak, przy czym linia na Mistrzejowickiej i linia na Grębałów to prawdopodobnie dwa osobne tematy 😉 Na razie Miasto planuje tę pierwszą. Ta druga raczej w dalszej perspektywie – przynajmniej takie były plany, lecz kto wie?
#38 by Grzegorz on 16 czerwca, 2021 - 6:51 pm
Świetny pomysł. Mieszkam na os..Akademickim (do pętli 3min). Córkę zaprowadzam do przedszkola na os. AVIA idealne rozwiązanie.
#39 by Katarzyna Gancarczyk on 17 czerwca, 2021 - 12:30 am
Jeszcze tylko autobusów na Orlińskiego nie było !!! 🤣🤣🤣ciekawe jak będzie wyglądało mijanie aut zaparkowanych na środku pada ruchu ?!
Ktoś, kto to wymyslił, powinien otrzymać tytuł „miszcza” roku !
#40 by Katarzyna Gancarczyk on 17 czerwca, 2021 - 12:32 am
*pasa
#41 by Jacek M. on 18 czerwca, 2021 - 7:35 am
Na „198” będą prawdopodobnie kursować autobusy „midi”, czyli mniejsze od standardowych.
#42 by j675 on 18 czerwca, 2021 - 9:29 am
Z punktu widzenia mieszkańca Orlińskiego nie widzę sensu tej linii. Na przystanki przy Al. Jana Pawła II idzie się z Orlińskiego ok. 10 minut. Tutaj oferują autobus ze średnim czasem oczekiwania 5 minut + dojazd. Gdzie tu zysk? Zwyczajnie szkoda paliwa. Za to oczywisty jest wzrost ruchu, hałasu i zmniejszenie ilości miejsc parkingowych. Jak dla mnie totalne pudło.
#43 by Przemysław z Mistrzejowic on 21 czerwca, 2021 - 11:17 am
Nie każdy ma zdrowe nogi, czasami zrobi się większe zakupy, a pogoda tez bywa rozmaita. Nawet, jeśli ta linia nie jest Twoja pierwszą potrzebą, to i tak z niej skorzystasz, raz na jakiś czas przynajmniej.
Pozdrawiam.
#44 by Jacek M. on 21 czerwca, 2021 - 11:51 am
Moja rodzina mieszka na Avii – mówią, że mają dość 15-minutowych spacerów do tramwaju i bardzo cieszą się na nową linię.
#45 by KRK forever on 18 czerwca, 2021 - 1:45 pm
Mnie się pomysł bardzo podoba. Avia jest martwym polem gdzie do każdego przystanku jest kilkaset metrów. Są przeciwnicy ale jeśli chcą niech nie korzystają. Fitness jest zawsze dobry, ale niekiedy nie ma czasu na bieganie i każda minuta jest cenna. Ekolodzy, którzy martwią się o środowisko zakładam, że nie maja własnych samochodów i są na 100% eko. Ci którzy lamentują, że odpadnie kilka z ogólnie dostępnych miejsc parkingowych też mnie nie przekonują. Jak ktoś chce mieć zagwarantowane darmowe miejsce pod własnym balkonem to niestety nie ma tego w pakiecie. Ktoś inny pisał, że Orlińskiego jest zbyt wąska, że autobus się nie zmieści, że będą korki, że będą progi zwalniające i żeby najlepiej podjąć uchwałę o odgórnym zamknięciu się osiedla na autobusy. Po pierwsze zamknięta może być tylko Avia a nie Orlińskiego, bo to nie jest droga prywatna. Po drugie na trasie autobusu nie ma progów zwalniających. Po trzecie mały autobus nie jest większe od przeciętnej ciężarówki, która jeździ przez ul. Orlińskiego bez problemów. Zatrzymanie autobusu na chwilę w zatoczce nie spowoduje jakoś specjalnie korków. Fakt, skończy się zostawianie auta na awaryjnych pod barem na Avii, apteką czy Żabką. Tych kierowców pewnie zaboli. Poza tymi argumentami wg mnie są same plusy.
Fakt, byłoby miło gdyby przedłużyć tą linię Dworca ale to jest jak rozumiem nierealne. Z pewnością projektujący trasę rozważali dociągnięcie linii do skrzyżowania z Wiślicką ale tam nie ma gdzie zawrócić. Najbliższa nawrotka jest dalej na rondzie w Mistrzejowicach. Takie wydłużenie trasy przez mega korki sprawiłoby z kolei ze autobus większość trasy stałby w korku. Jest to więc kompromis. Za jakiś czas zrobią drogi do Cogiteonu. Być może uda się jakoś podpiąć ta trasę pod nowe rozwiązania i tym samym zbliżyć się do przystanków autobusowych koło Serenady. Tego teraz nie wiemy. Na początek to jest to według mnie mały krok w dobrą stronę. Ja popieram.
#46 by Jacek M. on 21 czerwca, 2021 - 11:52 am
Z Wiślicką problemem były korki – uznano, że skoro ma to być przede wszystkim dowozówka do tramwaju, to powinna być jak najbardziej punktualna.
No i nie bez znaczenia jest długość trasy – im krótsza, tym częściej można puścić linię (w ramach określonych kosztów).
#47 by pętla on 21 czerwca, 2021 - 12:37 pm
198 nie musi przez Wiślicką; może przez Bohomolca do Mistrzejowic.
Przez Bohomolca i Reduta do P.Cz.
Mógłby nawracać przez Jurczaka.
Na Wiślickiej niedasię buspasa?
#48 by Jacek M. on 21 czerwca, 2021 - 3:11 pm
Przez „Wiślicką” miałem na myśli ogólnie dojazd do tego skrzyżowania. Bardzo duże korki są właśnie od strony Dywizjonu 303, czyli dokładnie tak jak jechałoby „198”.
#49 by pętla on 22 czerwca, 2021 - 3:02 pm
ok, szkoda że dyr. Franek nie chce na Stella buspasów.
#50 by Jacek M. on 24 czerwca, 2021 - 6:27 am
Dyr. Franek to pewnie akurat by chciał 😉
#51 by pętla on 24 czerwca, 2021 - 4:26 pm
Czas najwyższy żeby i autobusy miały tę samą podstawę częstotliwości 5-6-7,5 min w rozkładach.
#52 by pętla on 24 czerwca, 2021 - 4:27 pm
miało być do: niżej;)
#53 by Jacek M. on 25 czerwca, 2021 - 9:26 am
Część już ma 😉 Zgadzam się, przydałoby się na kolejnych. Łatwiej też byłoby je koordynować.
#54 by pętla on 25 czerwca, 2021 - 12:46 pm
To kto zakazuje wyznaczania nowych buspasów dyr ZDMK ? czy zastępca W.C. Majchrowskiego? W rezultacie dyr Francek robi egzotyczna pętlę Skarżyńskiego dla dowozówki z przesiadką na 429…
Jak część ma to wszystkie l. autobusowe nie mają nadal koordynacji:)
#55 by ledieda on 2 lipca, 2021 - 5:39 pm
Wystarczyło przywrócić 142. Przez Orlińskieco, chociażby!
#56 by Jacek M. on 3 lipca, 2021 - 5:07 pm
Na „142” kursują zbyt duże autobusy, nie zmieściłyby się na Orlińskiego. Na „198” będzie kursować mały tabor.
#57 by Joanna on 21 czerwca, 2021 - 2:37 pm
Ten kto to wymyslil na pewno nie jest mieszkancem Avii.
Chore rozwiazanie przez osiedlowe uliczki pelne ludzi i progow zwalniajacych, samochodow dostawczych zaopatrzenia sklepow stojacych czasami nawet nie na chodniku tylko na srodku drogi.
#58 by Szymon on 21 czerwca, 2021 - 6:33 pm
Tak z innej beczki. Czy to prawda, że od poniedziałku 244 ma zostać skrócone do Os. Kurdwanów?
#59 by Znawca on 22 czerwca, 2021 - 4:15 am
Raczej nie, to byłoby trochę dziwne
#60 by Szymon on 22 czerwca, 2021 - 6:55 am
Na fp EKO Wieliczka widnieje rozkład „wakacyjny” 244 do Os. Kurdwanów
#61 by Jacek M. on 22 czerwca, 2021 - 7:05 am
Tak, acz z tego co pisano jest to zmiana tymczasowa, z powodu remontu peronów w Borku Fałęckim:
https://forum.pkk.net.pl/viewtopic.php?p=13764#p13764
#62 by pętla on 22 czerwca, 2021 - 3:00 pm
Z myślą o mieszkańcach to 244 powinno jeździć do Łagiewnik (np turowicza / fredry)
#63 by Jacek M. on 24 czerwca, 2021 - 6:26 am
Wtedy nie docierałoby do Borku, a jednak „204+244” ma spory potok między tą pętlą a Kurdwanowem.
Choć po otwarciu Trasy Łagiewnickiej rzeczy się pozmieniają – można pomyśleć 😉
#64 by Realista on 22 czerwca, 2021 - 4:05 pm
Trochę z innej beczki, ale czy skoro 114 jest skrócone do Os. Podwawelskiego to czy można liczyć na dostosowanie jego kursów do 173, jeśli nie na zmianę nazwy na „473”? Np. o 8:38 odjeżdżają z Ronda Ofiar Katynia obie na raz, a później 12 minut bez żadnego…
Notabene należało by się jeszcze przyjrzeć dublowaniu kursów do Skawiny przez 283, np. o 14:06 odjeżdża 253, o 14:14 283, o 14:16 213, a kolejny jakikolwiek do Skawiny dopiero o 14:44 (283)
PS Sorki do osoby której przez przypadek napisałem to jako odpowiedź, nie wiem jak usunąć xd
#65 by Jacek M. on 24 czerwca, 2021 - 6:32 am
Co do Skawiny – pełna zgoda. Przydałoby się to poprawić i to czym prędzej.
Co do „114” – stety/niestety, linia ma inną częstotliwość niż „173” bo w zamian została skoordynowana z „501” z Chełmońskiego. Takt ze „173” też byłby ważny, jednak mimo wszystko ważniejszy wydaje się ten na Chełmońskiego, gdzie „114” i „501” są głównymi liniami.
PS. Ok, usunąłem tamten wpis 😉
#66 by pętla on 24 czerwca, 2021 - 4:27 pm
Czas najwyższy żeby i autobusy miały tę samą podstawę częstotliwości 5-6-7,5 min w rozkładach.
#67 by Michał on 25 czerwca, 2021 - 8:25 am
No to teraz pytanie – co jest ważniejsze: Chełmońskiego Czarnowiejska czy Rondo Ofiar Katynia Osiedle Podwawelskie? Który odcinek jest dłuższy? Obawiam się, że jedynym czynnikiem, który zadecydował o koordynacji 114 i 501 było krakoskie myslenie pt. najwazniejsza jest pętla, a po trasie „jakoś to będzie”.
#68 by Jacek M. on 25 czerwca, 2021 - 9:29 am
Ja tu akurat zgodzę się z urzędnikami. Chełmońskiego ma tylko te dwie linie do centrum. Nawet jeśli w samym centrum „114” i „501” nie dublują się tak długo, to jednak dla Chełmońskiego są podstawą która pozwala dojechać do Alej czy do innych autobusów.
Na rondzie Ofiar Katynia są trzy linie do centrum, od następnego przystanku dochodzi „139”, potem „511”, itd. Tych połączeń i tak jest dużo.
Jednak zgodzę się z pętlą, że najprościej byłoby wdrożyć jeden system częstotliwości, przynajmniej na głównych liniach. Wtedy problem sam by się rozwiązał 🙂
#69 by Kojtek on 24 czerwca, 2021 - 2:47 pm
A co z linią do Grębałowa?
#70 by Jacek M. on 25 czerwca, 2021 - 9:25 am
Jest w planach, jednak to raczej rzecz jeszcze przyszłościowa.