Przegubowce na „138” i nowa linia „148”

Przegubowce wracają na „138”! Zmieni się też obsługa trasy do Walcowni.

Zamknięte torowisko do Walcowni.

Sytuację pasażerów „138” opisałem dwa tygodnie temu w artykule. W skrócie: Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) chciał skierowania na linię autobusów przegubowych by rozładować tłok, na to jednak nie zgadzało się MPK. Z nieoficjalnych informacji które otrzymałem, problematyczny jest odcinek do Walcowni – na który „sto trzydziestka ósemka” zjeżdża wybranymi kursami wariantowymi. I coś jest na rzeczy bo od najbliższej soboty „138” przestanie obsługiwać tę trasę i jednocześnie wrócą na nie pojazdy przegubowe.

Od soboty 28 sierpnia 2021 zajdą następujące zmiany:

  • „138”: przestanie wykonywać kursy wariantowe przez Walcownię, zatem wszystkie będą wykonywane na trasie podstawowej przez Ujastek, jednocześnie w dni powszednie do obsługi linii mają być kierowane przegubowce,
  • „148”: uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa na trasie Kombinat – Mrozowa – Blokowa – Łowińskiego – Walcownia – Mrozowa – Kombinat.

W dni powszednie, „148” będzie kursować cały dzień, w szczycie co 30 minut, w pozostałych porach co 40. W soboty będzie jeździć tylko w godzinach 5:00 – 8:30 oraz 13:30 – 17:00, co 30 minut. W niedziele i święta nie będzie funkcjonować.

Komentarz kraboka: Problemy z obsługą Walcowni trwały od czasu wyłączenia torowiska, czyli od listopada 2018. Próbowano już praktycznie wszystkiego: była dedykowana lokalna linia „722” z Kombinatu, była zmiana trasy autobusów „117” i „242”, było wydłużenie „132” czy wreszcie kursy wariantowe „138”. To ostatnie rozwiązanie było o tyle problematyczne, że wydłużało podróż, blokowało skierowanie na linię przegubowców i zmniejszało możliwości dojazdu m.in. pracownikom zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie.

Utworzenie „148” to właściwie powrót do koncepcji dedykowanej lokalnej linii, dawniej oznaczonej jako „722”. Choć nieidealne, wydaje się to być najtrafniejszym z rozwiązań. Nikomu nie utrudnia dojazdu, a obsługę ciągu do Walcowni zostawia osobnemu autobusowi. Cieszy całodzienny rozkład w dni powszednie i ogólnie większa liczba kursów, bo „138” wykonywało jedynie kilkanaście przejazdów dziennie. I choć miały one być skoordynowane z godzinami zmian w zakładach pracy, to regularnie było słychać krytykę pasażerów że „nie ma jak dojechać na daną porę”, a i mieszkańców Luboczy – którzy dawniej wsiadali i wysiadali na Walcowni – takie rozwiązanie w ogóle nie satysfakcjonowało. Zaproponowana częstotliwość co pół godziny przez większość dnia wydaje się lepszą ofertą – oby tylko udało się ją utrzymać.

Temat dot. Walcowni na forum pkk.net.pl – w linku.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , ,

  1. #1 by pętla on 24 sierpnia, 2021 - 12:17 pm

    Świetnie, będzie można 148 wydłużyć do Łuczanowic;)
    Z 142 nie próbowali.

  2. #2 by Piotr on 24 sierpnia, 2021 - 6:02 pm

    Jeśli przy trasie 148 pracę zaczyna się o pełnej godzinie to odjazdy z Kombinatu o 5.35, 6.45, 7.45 i 8.45 powinny dać radę.

    Odjazdy z Walcowni po południu o 14.04 i 17.04 oraz 15.09 i 16.09 też są dobre.

    Szkoda, że Karsany nie mogą jeździć liniowo.

  3. #3 by Wojciech on 24 sierpnia, 2021 - 6:52 pm

    Jakiś pomysł to jest, jednakże uważam to za wyrzucanie pieniędzy w błoto. Znacznie taniej byłoby skierować tam parkę „117”/”242″. Moim zdaniem, ich częstotliwość byłaby odpowiednia do zapotrzebowania, a także te dwie linie zapewniałyby całotygodniowe połączenie z Kombinatem.

    • #4 by Jacek M. on 24 sierpnia, 2021 - 10:11 pm

      „117/242” już jeździły przez Walcownię i się z tego wycofano na wniosek ich pasażerów.

      Zresztą dla Walcowni też to był średni układ, bo tam są potrzebne autobusy na konkretne godziny. Co z kolei znów kłóciło się z potrzebami dotychczasowych pasażerów „117/242”.

      • #5 by Znawca on 25 sierpnia, 2021 - 4:25 am

        Nowa linia 148 z taborem midi powinna się sprawdzić bo chyba będzie mieć rozkład jazdy dostosowany pdo godziny dojazdów do pracy i z pracy od Walcowni i Kombinatu 🙂 częstotliwość też dobra i powinna się przyjąć

  4. #6 by Kacper on 25 sierpnia, 2021 - 7:24 am

    Czy to prawda, że przeguby na 138 będą zabrane z 511?

    • #7 by Znawca on 26 sierpnia, 2021 - 5:27 pm

      Najprawdopodobniej tak bo 511 nie notuje dużych napełnień nawet w roku szkolnym, natomiast 138 kursy nie zabieralne więc podejrzewam że 511 będzie dawcą dla 138 i na tej linii nastąpi zmiana w obsłudze przez dane zajezdnie

    • #8 by pętla on 27 sierpnia, 2021 - 12:18 pm

      Fair Play MPK Kraków, pogorszyć standard podróży pasażerom 511 by na 138 się mogli zmieścić?
      MPK Kraków równa w dół.
      MPK Kraków nie ma dodatkowych autobusów przegubowych po zakupie elektrobusów przegubowych? Czy poszły na rezerwe za elektrobusy?:D

      • #9 by Znawca on 27 sierpnia, 2021 - 12:32 pm

        Pogorszyć standard?? Od jakiegoś czasu już dawno było mówione że 511 notuje zapełnienia na poziomie 30-40% wartości pojazdu przegubowego…
        To jest wystarczające na pojazd standardowy.
        Natomiast linia 138 odkąd straciła pomoc w postaci linii 132 notowała zapełnienia na poziomie 90-115% pojazdu standardowego czyli są kursy nie zabieralne.
        To gdzie lepiej pasują pojazdy przegubowe?
        Tam gdzie jest kilkanaście osób na krzyż czy na linii gdzie ludzie zostają na przystanku?
        Dobrym przykładem była tu linia 125 która miała kursy nie zabieralne a teraz odkąd kursują przeguby jest komfortowo więc no sam widzisz..

      • #10 by Martini on 27 sierpnia, 2021 - 1:50 pm

        Przepraszam bardzo zwiększyła się liczba pojazdów przegubowych. Wiadomo 511 ma frekwencję na różnych poziomach, ale kurde nie można zwiększyć wykorzystania taboru przegubowego? Zaraz wróci pewnie f-7,5 na 139 i 503, i jeszcze 429 to kto dawcą?

      • #11 by pętla on 28 sierpnia, 2021 - 12:41 pm

        Tak, pogorszyć standard (jeśli to prawda z 138/511). Jak masz miejsce siedzące a będziesz miał miejsce stojące to jest to pogorszenie, chyba że bilety na m. stojące będą tańsze:D
        Od września będzie tylko wzrost l. pasażerów. Nie ma co robić z 511 drugiej 138 bo komu wtedy zabierzesz?
        Są wolne 18m, nie równaj w dół.

    • #12 by Damian on 28 sierpnia, 2021 - 2:30 pm

      Przeguby pozostaną na 511. Brygada 138-09 będzie obsługiwana przez Zajezdnię PW.

      • #13 by pętla on 28 sierpnia, 2021 - 8:22 pm

        Świetnie, dodatkowe przeguby w KMK i uratowane od sprzedaży z MPK.

  5. #14 by Piotr on 7 września, 2021 - 2:36 pm

    Dziś kursem o 16.09 z Walcowni jechały 3 osoby.

    • #15 by pętla on 7 września, 2021 - 3:21 pm

      Spodziewane, MPK musi kupić 2 wejściowe Iveco Urby na linie 148, szkoda 12m.
      i powtórzę się, trzeba 148 wydłużyć do np Łuczanowic bo tam znajdzie pasażerów.

      • #16 by Damian on 8 września, 2021 - 8:58 am

        Ale to nie jest linia, która powstała żeby mieć pasażerów i wogóle. Powstała jako zamiennik dla 138, dzięki któremu na 138 kursują autobusy przegubowe. Nikt nie będzie również kupował Iveco Urby. Jeśli będą chcieli mniejszy tabor to puszcza Autosany

      • #17 by pętla on 8 września, 2021 - 9:27 am

        ZTP uruchomił linię pasażerską 148 ale nie dla pasażerów:D

    • #18 by Piotr on 13 września, 2021 - 1:25 pm

      Dziś po 15-stej z Walcowni aż 6 pasażerów.

  6. #19 by Piotr on 29 września, 2021 - 1:19 pm

    Linia 148 się rozkręca. Dziś 10 pasażerów po 15-stej z Walcowni.

    • #20 by pętla on 1 października, 2021 - 1:57 pm

      Gdy ITD dopuści Automet na 148 to będzie 71% zajętości m. siedzących
      Nieźle jak na mikrotrase.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: