„301” co 20 minut do centrum Krakowa!

Zgodnie z wieściami które opublikowałem dwa miesiące temu, Niepołomice i Wieliczka przygotowują się do dużych zmian na linii „301”. I to zmian na lepsze – linia niebawem ma pojechać znacznie częściej i zostać wydłużona do Nowego Kleparza. Wzmocnień na niepołomickich liniach będzie zresztą więcej. Teraz poznaliśmy szczegóły nowych rozkładów.

Nowe „301” (klik powiększa). Źródło: https://www.niepolomice.eu/miniatura/wiecej-autobusow-dluzsza-trasa/

Przypomnijmy: w najbliższych miesiącach „301” ma dołączyć do grona tzw. agloekspressów, czyli szybkich, często kursujących linii autobusowych dojeżdżających z gmin ościennych do centrum Grodu Kraka. Dzięki temu mieszkańcy Niepołomic dostaną wygodne połączenie z miejscami pracy, szkołami i wieloma innymi popularnymi punktami. Zyska również Wieliczka, gdzie „trzysta jedynka” również ma kilka przystanków.

Teraz serwisu niepolomice.eu opublikował planowany rozkład „301” (grafika powyżej). Dotychczas linia kursowała co ok. 35 minut w dni powszednie i co 70 w weekendy, po zmianach będzie jeździć co 20 w szczycie, co 30 poza i co godzinę w soboty i święta. Oznacza to, że przez większość czasu pojedzie nawet dwukrotnie częściej niż obecnie! Łącznie tygodniowo przybędzie blisko sto par kursów. Jednocześnie, stała trasa zostanie wydłużona: Niepołomice Dworzec – … – Wielicka – Kamieńskiego – Rondo Matecznego – Konopnickiej – Aleje Trzech Wieszczów – Nowy Kleparz. Na nowym odcinku, autobusy będą zatrzymywać się na tych samych przystankach co „304”.

To nie koniec świetnych wieści. Dodatkowe kursy zyskają również pozostałe niepołomickie linie. Od 2022, „211” (Chobot Leśniczówka – Kombinat) otrzyma kolejnych 5 par kursów w dni powszednie (25 tygodniowo), z kolei „221” (Niepołomice Dworzec – Mały Płaszów) już w tym tygodniu dostał dodatkową parę kursów w godzinach szczytu porannego (5 tygodniowo).

Nowe „211” (klik powiększa), z zaznaczonymi dodatkowymi kursami. Źródło: https://www.niepolomice.eu/miniatura/wiecej-autobusow-dluzsza-trasa/

Zmiany na „301” i „211” mają wejść w życie na początku 2022, choć możliwe jest niewielkie opóźnienie z racji zastojów w dostawach autobusów.

Przypomnijmy, że obecnie funkcjonują trzy agloekspressy:

  • „304” (Wieliczka Miasto – Dworzec Główny Zachód), uruchomiony w 2008,
  • „307” (Michałowice – Os. Podwawelskie), uruchomiony w 2021,
  • „337” (Owczary – Nowy Kleparz), również uruchomiony w 2021.

Teraz, jako czwarty, dołączy do nich „301”. W bliskiej przyszłości jest jeszcze planowane uruchomienie podobnego autobusu do Wielkiej Wsi, prawdopodobnie z numerem „310”. Niewykluczone, choć już w trochę dalszej perspektywie, są też agloekspressy do Liszek i Czernichowa, oraz do Skawiny.

Temat na forum pkk.net.pl o komunikacji miejskiej w Niepołomicach – w linku.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Piotr on 23 listopada, 2021 - 8:41 pm

    Jakie są plany dla linii 114 po uruchomieniu 310?

    Czy w związku z wydłużeniem 301 i ew. uruchomieniem 311 jest możliwy powrót 304 na Podwale, Dunajewskiego? Powodem jest odciążenie Alej i zapewnienie dojazdu do Kleparza z Wieliczki przez 301/311.

    Czy w ramach odciążenia Alej linia 189 mogłaby pojechać od Kleparza, Wrocławską, Radzikowskiego i Weissa do Azorów?

    • #2 by Tomek on 23 listopada, 2021 - 9:07 pm

      Na Podwalu masz ustawione obecnie ławki i doniczki, nie ma szans aby tam powróciła KM.
      301 będzie przede wszystkim dla mieszkańców Niepołomic, może w niewielkim stopniu wesprze 304 i 503.
      Chociaż jak obserwuje obecnie 503 jest dość luźne, natomiast 304 notuje dużo większe zapełnienie. W autobusach 304 jest czarno.

      • #3 by Piotr on 23 listopada, 2021 - 10:20 pm

        Mówisz o Podzamczu, a ja o Podwalu.

        A linia 304 jest w sporym stopniu dedykowana turystom, więc Teatr Bagatela jest lepszy od Placu Inwalidów.

        189 mogłoby wspomóc 130 przy obsłudze Wrocławskiej.

        Tak samo 114 mogłoby zostać przekierowane na różne trasy altenatywne, ponieważ pojawia się coraz więcej głosów o przeładowaniu Alej.

    • #4 by Jacek M. on 24 listopada, 2021 - 1:02 pm

      „304” zostaje na Alejach – nie ma planów wracania jej na Podwale. Od Nowego Kleparza mają tworzyć z „301” (i ew. „311”) mocne połączenie aż do Wieliczki.

      Pomysł ze „189” wart rozważenia, zwłaszcza że na obecnej marszrucie w centrum linia raczej średnio się sprawdza. Sama pomysł trasy do Azorów wg mnie świetny, tylko korki na Wrocławskiej mogłyby całkiem zepsuć rozkład – to chyba jest problemem.

      • #5 by Piotr on 24 listopada, 2021 - 2:42 pm

        Co do 114 to zastanawiałem się nad zmianą trasy, by omijała Aleje i zapewniała całkiem nowe połączenie:

        Chełmońskiego – Miasteczko AGH jak obecnie – Piastowska – Focha – Kałuży – Senatorska (powrót Kościuszki, Lelewela) – Księcia Józefa – Most Zwierzyniecki – Zielińskiego i dalej w przypadku braku miejsca na Podwawelskim Kapelanką do Lipińskiego.

        W Przyszłości pojechałaby Trasą Łagiewnicką lub 8 Pułku Ułanów.

  2. #6 by Tom on 24 listopada, 2021 - 8:29 am

    Drogi Kraboku 🙂 Jak myślisz kiedy będzie aglo do Skawiny!?

    • #7 by Jacek M. on 24 listopada, 2021 - 1:01 pm

      Niestety myślę że nieszybko, raczej nie 2022. To na razie chyba tylko „otwarta karta” – w sensie może się wydarzyć, jednak obecnie prace nie są na bardzo zaawansowanym etapie.

      Choć może presja mieszkańców by pomogła? Zwłaszcza że kolejne gminy jednak będą mieć swoje agloexpressy 🙂

      • #8 by Znawca on 24 listopada, 2021 - 2:29 pm

        Jacek 🙂
        Może znów połączymy siły i powalczymy o 189 na Azory?
        Pomysł w sumie bardzo ciekawy a i warty rozważenia bo sam zamysł wspomagania 130 przez tą linie ciekawy się wydaje 🙂
        Na trasie od Kleparza do samej Cracovii praktycznie jeździ kilka osób więc warto rozważyć trasę na Azory 🙂
        Jak coś to napisz mi na maila bo masz do mnie i możemy powalczyć o to 🙂

      • #9 by Jacek M. on 8 grudnia, 2021 - 1:42 pm

        Z tym „189” to nieprosta sprawa. Trasa przez Wrocławską mi się bardzo podoba, mogłaby być hitem. Też uważam, że linia na Alejach ma obecnie słabe zapełnienia – co się dziwić, do Huty jadą stamtąd częstsze „501/511”, „139” i „159”.

        Natomiast na Wrocławskiej olbrzymim problemem są korki, które totalnie psują rozkład jazdy. Dlatego chyba jeździ tam tylko jeden autobus, dedykowany właściwie tej ulicy oraz Azorom – by korki nie utrudniały życia pasażerom z innych rejonów.

        Dopóki zatem autobusy stoją w tych korkach, nie puszczałbym tam dalekosiężnych linii. Chyba, żeby „189” przez Wybickiego? Acz nie wiem, czy to byłaby już tak atrakcyjna trasa. No i na Azorach też są korki, a właśnie po to rozdzielono dawne „192” by zwiększyć punktualność. Hmm.

  3. #10 by padam on 24 listopada, 2021 - 5:03 pm

    Czyli jedynym bezpośrednim połączeniem Podgórze SKA (dworzec) – Jerzmanowskiego bedzie 274 które równie rzadko kursuje

  4. #11 by Dings on 9 grudnia, 2021 - 3:24 am

    O jakich nowych autobusach mowa ?Z tego co wiem to w trakcie realizacji sa autobusy dla Krak Trans Rem i to nke jakas pokazna ilosc

  1. Nowa linia „295” i inne zmiany w Skawinie | krabok
  2. Nowy agloekspress „310” do Wielkiej Wsi! | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: