Ostatnie miesiące stały pod znakiem rozwoju komunikacji aglomeracyjnej i wszystko wskazuje na to, że rok 2022 nie będzie inny pod tym względem. Już dziś, tj. od poniedziałku 3 stycznia, zaszły zmiany na terenie gminy Skawina, w tym uruchomienie kolejnej linii.
Rozkład „295”.
Nowy autobus dostał numer „295” i jedzie po trasie: Skawina SCK – Skawina: Mickiewicza – Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek (powrót: Rynek – Korabnicka – Popiełuszki – Krakowska – Rynek) – Mickiewicza – Piłsudskiego – Borek Szlachecki: DK 44 – Zelczyna: DK 44 – Krakowska – Krzęcin: Krakowska – Św. Floriana – Kalwaryjska – DW 953 – Grabie Pętla. Linia zatem nie wjeżdża do Krakowa i, podobnie jak „233” oraz „273”, objęta jest w całości II strefą biletową. Kursuje we wszystkie dni tygodnia, co ok. półtorej-dwie godziny.
Jednocześnie, w zamian drobnemu skróceniu uległa marszruta „273”: Skawina SCK – … – Polanka Hallera Centrum. Nie dojeżdża zatem już ono do końcówki „Grabie Pętla”, której obsługę przejęło właśnie „295”.
Z kolei „253” zyskało dodatkową parę kursów: po godz. 21 z Czerwonych Maków, oraz powrotny po godz. 22 z Woli Radziszowskiej.
Zmiany zatem są na plus. I choć liczba odjazdów nie jest oszałamiająca bo „295” wykona 10-11 kursów dziennie (11 w dni powszednie i soboty, 10 w święta), to dla Borku Szlacheckiego, Zelczyny czy Krzęcina i tak każdy autobus jest na wagę złota. Podobnie jak dodatkowe wieczorne „253” dla mieszkańców Radziszowa i Woli Radziszowskiej.
To nie koniec nadchodzących zmian w aglomeracji. Już w sobotę 8 stycznia niepołomickie „301” stanie się agloekspressem: będzie wzmocnione i wydłużone do centrum Krakowa. Z kolei prawdopodobnie w lutym, do gmin posiadających wspomniane agloekspressy dołączy również Wielka Wieś – szczegóły niebawem.
Temat na forum pkk.net.pl dot. komunikacji miejskiej w Skawinie – w linku.
Jacek Mosakowski
#1 by Piotr on 4 stycznia, 2022 - 6:46 pm
Wszystko fajnie, ale obawiam się, że linia będzie „darmowa”, w tym sensie, że na aglomeracji kontrole są rzadsze, to tym bardziej na linii do której trzeba dojechać z rejonu, którego granicą jest ulica Zakopiańska, Konopnickiej i Tyniecka. A siedziba na Wileńskiej.
#2 by Jacek M. on 5 stycznia, 2022 - 3:58 pm
Pewnie tak, kontrole na takich liniach są niestety rzadko, choć jakieś tam są. Jedyne co – od 1 lutego zmienia się firma od kontroli biletów. Może nowa – Rewizor – będzie miała siedzibę gdzieś bliżej?
#3 by Ston on 5 stycznia, 2022 - 5:36 pm
A kierowca nie może kontrolować biletów?
#4 by Jacek M. on 7 stycznia, 2022 - 9:02 pm
Może. Ma to swoje zalety i wady. Zalety – wiadomo, większa ściągalność opłat. Wady – jednak (kolejne) spowolnienie komunikacji miejskiej.
#5 by Przemysław z Mistrzejowic on 8 stycznia, 2022 - 12:57 pm
Dziura pomiędzy 15:50 a 18:00 w dni powszednie jest chyba większym problemem. Darmowa komunikacja miejska rozwiązuje problem kontroli.
Pozdrawiam.
#6 by mzk on 7 stycznia, 2022 - 5:49 pm
Hmm jeśli wierzyć sondażom przeciętni Polacy bardziej nie tolerują braku biletu niż zabicia dziecka „aborcji”.
Co do 1 części to zgadza się jw.
jazda na gapę autobusem lub tramwajem (67%
‚przerywanie ciąży’ dzieciobójstwo (54%
Komunikacja to ustawowy obowiązek gminy z pobranych podatków.
#7 by mzk on 25 stycznia, 2022 - 12:04 pm
Strajk pracowników w Solaris
Dlaczego ta zbiórka?
Pracodawca Solaris otwarcie oświadczył, że nie zapłaci pracownikom wynagrodzenia za okres strajku.
Taktyka Solaris wzięcia pracowników „głodem”, odcięcia ich od wsparcia z zewnątrz (bezprawne oczekiwanie braku relacjonowania protestu, bezprawne niewpuszczenie prawników związkowych na teren zakładu pracy), musi spotkać ze wsparciem społecznym.
Dlatego właśnie uruchamiamy tę zbiórkę. Pracodawcy muszą nauczyć się rozmawiać z załogą, szanować potrzeby pracowników.
https://zrzutka.pl/r2uwj9