„511” do Galerii Bronowice i z dodatkowymi kursami!

Duże zmiany szykują się na linii przyspieszonej „511” – od 14 lutego (na walentynki!) jej trasa zostanie wydłużona, do tego zyska więcej kursów w dni powszednie oraz zacznie funkcjonować w soboty.

Zmiany na „511” to odpowiedź na glosy mieszkańców Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie którzy prosili o wzmocnienie tej popularnej linii. To również pokłosie planowanego uruchomienia agloekspressu „310” do Wielkiej Wsi, który wchłonie w siebie obecne autobusy „210” i „114”. By zatem wzmocnić ofertę w rejonie Bronowic oraz Chełmońskiego, urzędnicy zdecydowali się na korekty „pięćset jedenastki”.

Pierwsza nowość – trasa „511” zostanie wydłużona: Os. Na Stoku – … – Przybyszewskiego – Armii Krajowej – Rondo Ofiar Katynia – Jasnogórska – Chełmońskiego – Chełmońskiego Pętla (powrót: Chełmońskiego Pętla – Jasnogórska). Na dodatkowym odcinku autobusy zatrzymają się na przystankach:

  • Przybyszewskiego,
  • Zarzecze,
  • Bronowice SKA,
  • Rondo Ofiar Katynia,
  • Stawowa,
  • Jasnogórska (tylko w stronę Chełmońskiego Pętli),
  • Piaskowa (tylko w stronę Chełmońskiego Pętli),
  • Chełmońskiego Osiedle (tylko w stronę Chełmońskiego Pętli),
  • Chełmońskiego Pętla.

„511” odziedziczy zatem przystanki po „501”, przy czym obsłuży dodatkowo rejon ulicy Chełmońskiego po którym dotychczas kursowało „114”.

Przybędzie również kursów. W dni powszednie godziny funkcjonowania linii zostaną wydłużone dzięki czemu będzie pojawiać się na przystankach: rano od 6 do 10, popołudniu od 13 do 20 (częstotliwość bez zmian – co kwadrans). Dodatkowo, zacznie ona funkcjonować również w soboty, w godz. 9-19, odjeżdżając co 20 minut. Jest to odpowiedź na sporą liczbę osób dojeżdżających wtedy do Galerii Bronowice.

„501” i „511” mają być dalej skoordynowane, dzięki czemu na całym odcinku między Wiślicką a Chełmońskiego będzie autobus średnio co 7,5 minut (dni powszednie) albo co 10 (soboty).

PS. Jednocześnie urzędnicy odpowiedzieli na moją prośbę i „310” dostanie dodatkowy przystanek „Stawowa”. Wiele osób o niego prosiło z racji na dojazd do Galerii Bronowice.

Jacek Mosakowski

  1. #1 by Konstal on 3 lutego, 2022 - 1:55 pm

    Za całodzienną 114 pasażerowie dostają szczytówkę 511. Cięcia dla pokolenia Jacka Majchrowskiego.
    Nowe środki na aglo, a tu kosztem krakowian polepszamy linie aglo. Absurd

  2. #2 by Lyncz on 3 lutego, 2022 - 2:59 pm

    Czyli 114 zostanie skrócone/obcięte/zlikwidowane? Bo tak wynika z tekstu: „…po którym dotychczas kursowało „114”.” 😦

    • #3 by Bartm on 3 lutego, 2022 - 3:57 pm

      114 do piachu.

  3. #4 by bartm on 3 lutego, 2022 - 3:57 pm

    Słabe to zadośćuczynienie za 114, które nie dość że jeździło częściej, to cała dobę i również w niedzielę. A tu dostaliśmy gniota szczytowego, w dodatku w większości dublujacego 501.

  4. #5 by Wojciech on 3 lutego, 2022 - 6:47 pm

    Skórka za wyprawkę. Pasażerowie z przystanku Armii Krajowej tracą linię, nie dostając nic w zamian – już lepiej, by tam zatrzymywało się „511”, zamiast np. na Zarzeczu. Do tego kuriozalny rozkład – w międzyszczycie brak kursów, ale w soboty linia prawie całodniowa. Obawiam się, że w dalszym ciągu linia będzie kandydatem do zawieszania na okresy świąteczne.

    • #6 by Znawca on 3 lutego, 2022 - 7:50 pm

      Najprawdopodobniej uda się z czasem żeby w miedzyszczycie (10-13) 511 zaczeła kursować ale to musi pierw linia na tej trasie się przyjąć

  5. #7 by Szymon on 3 lutego, 2022 - 8:27 pm

    A może warto rozważyć zmianę końcówek „139” z liniami 172, 501, czyli „139” do Galerii Bronowice, „172”, „501” do nowej pętli w Mydlnikach. Częstotliwość bez zmian.
    Dodatkowo linia „189” otrzymała by nową trasę.
    Czyżyny Dworzec – Dworzec Główny Wschód – Nowy Kleparz – po trasie „130” – Azory – Chełmońskiego Pętla. Częstotliwość bez zmian.
    Linia „511” została by skrócona na trasę Bronowice Małe – trasa 501 – Wiślicka – Dąbrowskiej – Czyżyny Dworzec. Powrót do szczytówki

    A żeby Stoki nie były stratne to..
    Zmiana numeru „482” na „582”.
    Nowa linia „582” na trasie Os. Na Stoku – po trasie „511” – Dworzec Główny Wschód. Częstotliwość taka sama jak „182”

    • #8 by konstal on 4 lutego, 2022 - 11:44 am

      Likwidujesz 511 na os Na Stoku?! Czy tu blog ZIKITu?!

      A żeby Stoki nie były stratne to..
      Zmiana numeru „482” na „582”.

      No i już mamy nową linię! brawo ZTP kraków! 😀

      2 linie do Czyżyn? mieszkasz tam? trzeba walczyć o swoje:) ale nie kosztem innych…

      589 Rydygiera – Dąbrowskiej – JP2 ( 0 przystanków) – Dworzec – Podwawelskie
      taka 2 linia jest bardziej użyteczna dla mieszkańców

      • #9 by Szymon on 4 lutego, 2022 - 3:23 pm

        Chyba lepsza linia całodzienna, niż szczytowa tak? Trasa 582 przebiegała by tak samo jak trasa 511 do dworca, także nie rozumiem Twojego oburzenia.

        Akurat nie jestem mieszkańcem Czyżyn, poprostu podałem przykład do jakiej najbliższej końcówki od Wiślickiej można skierować 511.

      • #10 by konstal on 5 lutego, 2022 - 12:21 pm

        Dyskutujesz sam ze sobą.
        kasujesz 511 zostawiasz 182…

      • #11 by Szymon on 5 lutego, 2022 - 3:01 pm

        Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem, czy jesteś jednym z TVPiS? Bo wyrywki umiesz wyłapać, lecz doczytać już chyba nie 🙂
        Nic nie wspominałem o „182”, tylko o „482”.

      • #12 by konstal on 5 lutego, 2022 - 6:53 pm

        ty jesteś z TVN_PO czy netflix_LGBT? widze masz 12 lat, istnieje świat poza TV dzieciaku
        i tak zabrałeś 482 mistrzejowicom, brawo.

      • #13 by Szymon on 6 lutego, 2022 - 10:43 am

        To w takim razie polecam wyjść na zewnątrz, przyda Ci się, bo konkretnie odklejony jesteś 😅

        Na przestrzeni kilku lat Bohomolca dostało mocne „139”, do tego na Mistrzejowice doszło „578”. Każdemu się nie dogodzi, lecz wzmocnienie oferty przewozowej na Stokach jest lepsze, niż utrzymanie szczytówki, gdzie byłby lepszy pożytek, a najlepszy pożytek byłby, kiedy przestałbyś dyskutować, bo tylko napinać się potrafisz, a doczytać nie umiesz😇

  6. #14 by Yoyo on 3 lutego, 2022 - 8:30 pm

    Przydałoby sie, zeby 511 poleciała do Zesławic lub żeby było coś wzdłuż Morcinka, dalej Mistrzejowickiej i do przystanku „Wiślicka”…

    • #15 by Krakus on 3 lutego, 2022 - 8:47 pm

      Powiem jedno zmiany od 14 lutego są mega dziwne. Aglomeracja otrzymuje wzmocnienie a miasto obrywa. Ja to rozumiem, ale 511 na Stokach się przyjęło i zapewnia mieszkańcom dojazd do ścisłego centrum. Jedyny minus w przypadku „511” jaki jest to, że nie kursuje w miedzyszczycie i wieczorami w tygodniu. Po 20 ludzie z Galerii nie wracają? No chyba nie. ZTP ma jakieś badania z tego? Trzeba ten bubel z Galerią poprawić. Obawiam się o potoki „173” bo dojdą pasażerowie mimo, że będzie też „310”

      • #16 by Paweł on 3 lutego, 2022 - 8:50 pm

        Spokojnie 🙂
        Teraz wyznaczyłem sobie nowy cel i jest nim zwiększenie częstotliwości kursowania linii 173 do:
        Szczyt – 7.5min
        Miedzyszczyt oraz wieczory – 15 min
        Będę pisał pismo do ZTP w tej sprawie i nie poddam się 🙂
        Będę walczyć do samego końca tak jak o linię 138 z przegubami 🙂

  7. #17 by Tomek on 3 lutego, 2022 - 11:31 pm

    Oj, trzeba wyraźnie zmniejszyć dawkę wody sodowej. Stawowa to nie prośba Jacka Mosakowskiego tylko ogólny ruch, zwłaszcza w sieci, jaki w tym temacie powstał po ujawnieniu planów linii 310 i niekoniecznie szczęśliwymi konsekwencjami wdrożenia tego pomysłu. A już śmiesznie wygląda ta trzygodzinna dziura bez kursów 511 od 10 do 13 – to już by zrobili f=20min od 9 do 14…

    Jeśli Autor ma taką „moc sprawczą” to niech spróbuje uporządkować beznadziejny autobusowy układ komunikacyjny w rejonie Woli Duchackiej, Kurdwanowa i Swoszowic, jaki powstał po wdrożeniu „pomysłów” radnych dzielnicowych.

    Wracając do meritum, agloekspres 310 – ok inicjatywa godna pochwały, ale relacja bezpośrednia autobusowa Bronowice – Podgórze powinna być wzmocniona, najprostszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie częstotliwości na 173 f10/15, choć to implikuje konieczność zerwania synchronizacji chociażby ze 144 to jest rozwiązaniem chyba najbardziej optymalnym i stosunkowo niedrogim. Odcinek ROK-Czarnowiejska zyskuje 1 kurs na godzinę więcej na przegubowcu, ten sam 1 kurs nie stworzy przesadnej nadpodaży na odcinku ATW – Prokocim, większe zwiększenie częstotliwości mogłoby być niezasadne, wszak powstało nowe 301, które wewnątrz Krakowa dobrze uzupełnia linie miejskie na ciągu ATW – Prokocim. Brakuje dobrej pętli przesiadkowej autobus/autobus przy CH Bonarka, szkoda, że o tym nie pomyślano przy budowie centrum, wtedy potencjał do stworzenia lepszego układu komunikacyjnego dla autobusów byłby dużo lepszy. Tak samo powinna być pętla autobusowa przy pętli tramwajowej Kurdwanów, budowano P+R, budowano Łagiewnicką i nikt o tym nie pomyślał? A tak można byłoby rozwiązać problem Swoszowic tworząc silną dowozówkę. Dlaczego nie ma chociażby przystanku autobusowego na Halszki tuż przed skrzyżowaniem z Witosa, by było bliżej do tramwaju, dla wygodnej przesiadki, tylko dopiero jest po drugiej stronie przy Beskidzkiej? Żeby to wymyślić to trzeba potrafić planować perspektywicznie, a do tego wymagany jest mózg troszkę cięższy od kurzego… I takie niuanse są w całym mieście.

    • #18 by Paweł on 3 lutego, 2022 - 11:34 pm

      Spokojnie 🙂
      Jak wcześniej pisałem mam zamiar walczyć o większą częstotliwość kursowania linii 173 🙂
      Jak mi się udało ze 138 tak będę dawał 100% z siebie o tą ważną linię na tym ciągu komunikacyjnym

      • #19 by bartm on 4 lutego, 2022 - 8:42 am

        Może daj z siebie wszystko żeby 511 była całodniowa i jeździła też w weekendy, jak 114. 🙂

      • #20 by Paweł on 4 lutego, 2022 - 8:45 am

        Spokojnie 🙂
        Poświęcę czas na obserwację linii 511 na nowej trasie i wszystkie obliczenia oraz w razie co zdjęcia będą wysyłane do ZTP 🙂
        Jeśli będzie taka konieczność to będę walczyć o wieczorne kursy i sobotnie 🙂 natomiast do do niedzieli to zobaczymy bo teraz galerie znowu zamknięte nawet Auchany więc zobaczymy co i jak

    • #21 by Piotr on 4 lutego, 2022 - 9:00 am

      Może awansować linię 173 do częstotliwości 7,5 minuty, a 144 zmniejszyć do 15 minut w szczycie.

      I tak 144 nie da się zgrać przy częstotliwości 12 minut ze 194 kursujacym co 7,5 minuty.

      W sumie to można pożegnać częstotliwości 10 i 12 minut i część linii podnieść do 7,5 minuty (np. 164,179 i 503) , a inne obniżyć do 15 minut (144, 169)

  8. #22 by Pasazer on 4 lutego, 2022 - 5:06 am

    Autobus co 70 minut w dni wolne jakim będzie 310 to miś na miarę naszych możliwości. 🙂

    • #23 by Jacek M. on 4 lutego, 2022 - 9:07 am

      Dla pasażerów aglo to i tak zmiana na plus – obecnie jest „210” co 100 minut 😮

      • #24 by Pasazer on 4 lutego, 2022 - 10:41 am

        Krabok jak zawsze troskliwy o pasażerów z Wielkiej Wsi i Białego Kościoła. Dlaczego znowu nie zauważasz pasażerów z Krakowa? Co ile dotychczas jeździło 114?

        Niezmiernie bawi mnie to zaklinanie rzeczywistosci. Czekam na kolejne entuzjastycznie przyjmowane ruchy – może tak np. likwidacja 112 i uruchomienie w zamian peryferioekspresu 512 co 15/30/70’ relacji Tyniec Kamieniołom – Osiedle Piastow? Zlikwidujemy 52, ale za to Tyniec będzie miał częściej i bezpośrednio do centrum. Po trasie 52 są przecież inne linie tramwajowe. 🙂

      • #25 by bartm on 4 lutego, 2022 - 11:59 am

        Tylko czemu troszczysz się tak bardzo o pasażerów aglo, mimo, że ta zmiana jest faktycznie kosztem pasażerów miejskich? Ja nie mam nic do aglo, niech sobie powstają, ale nie w ten sposób.

      • #26 by Znawca on 4 lutego, 2022 - 12:05 pm

        Według mnie zmiana jest na plus
        I tak wszyscy wiemy że Ci którzy będą chcieli dojechać do galerii to i tak dojadą (173,501,511)
        Linia 114 odkąd została skrócona do Podwawelskiego straciła jakikolwiek sens, to była dla mnie linia widmo na której kursowały przeguby gdzie nie było już takiej konieczności.
        No końcówka linii 310 też taka z dupy ale gdzieś musi stawać, na Kleparzu już brak miejsca tak naprawdę, Dworzec nie pomieści nowej linii więc musiało paść na Podwawelskie niestety.
        Dajcie tym liniom czas bo one się przyjmą, linia 210 kursowała co ~100 minut,
        Linia 310 będzie kursować co 15/30 więc jest różnica i to spora.

  9. #27 by Krzysiek Flav on 7 lutego, 2022 - 9:50 am

    Najlepiej będzie, jak 511 będzie jeździć cały dzień od Przybyszewskiego pod Galerię Bronowice po trasie 114. Zabawnie będzie, jak ruszą linię 168, które jadąc z Krowodrzy, po przystanku Chełmońskiego Pętla obsłuży dodatkowe przystanki: Stawowa, Jasnogórska, Piaskowa, Conrada, Rondo Ofiar Katynia. Albo będzie mieć kursy wariantowe w przeciwną stronę co linia 114, przez ulicę Chełmońskiego z pominięciem pętli przy Stawowej (czyli Chełmońskiego Pętla).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: