Więcej kursów „310” do Będkowic

Szykują się zmiany na linii „310”. Najwięcej zyskają pasażerowie z odcinka między Białym Kościołem a Będkowicami, choć i dla pozostałych będą dobre wieści.

Uruchomiona na walentynki „trzysta dziesiątka” (Os. Podwawelskie – Biały Kościół Murownia – Będkowice) stała się po części ofiarą własnego sukcesu. Linia bardzo spodobała się podróżnym bo zapewnia szybkie i regularne połączenie aż do centrum Krakowa. Autobusy odjeżdżają co 15/30/70 minut (szczyt / poza szczytem / weekendy), jednak część jest skrócona do Białego Kościoła – w dni powszednie to co drugi kurs, w weekendy średnio co trzeci. Spowodowało to zrozumiałe głosy niezadowolenia pasażerów z końcowego odcinka, gdzie oferta jest odczuwalnie gorsza. Szczególną uwagę zwróciły soboty i święta, gdy kursów i tak jest mało – łącznie 15 – a do Będkowic dociera jeszcze mniej, bo 10. Mieszkańcy krytykowali też skrócenie ostatniego wieczornego kursu w dni powszednie, wyjeżdżającego z Krakowa o godz. 22.22.

Rada Gminy Wielka Wieś wsłuchała się w postulaty mieszkańców i rozpoczęła rozmowy z Zarządem Transportu Publicznego na temat korekt na „310”. Rozmowy przyniosły efekty. Jak poinformowano na profilu Gminy, od soboty 30 kwietnia (na majówkę 🙂 ) wprowadzone będą następujące zmiany:

  • dodatkowy kurs na całej trasie Będkowice – Os. Podwawelskie w dni powszednie, odjeżdżający z Będkowic o 4:51,
  • wydłużenie ostatniego wieczornego kursu na pełną trasę (z Krakowa o 22:22, powrót z Będkowic o 23:19),
  • wydłużenie wszystkich kursów weekendowych na pełną trasę do Będkowic, w obie strony.

Najbardziej cieszyć się mogą zatem osoby mieszkające na końcowym odcinku, między Białym Kościołem a Będkowicami, jednak i reszta pasażerów zyska dzięki dodatkowemu kursowi rano w dni powszednie.

A co dalej? Presja pasażerów była i jest spora. Nie zdziwiłbym się zatem, gdyby docelowo – choć może w dalszej przyszłości – wywalczyli by „310” pojechało wszystkimi kursami do Będkowic.

Temat na forum pkk.net.pl dot. komunikacji miejskiej w gminie Wielka Wieś – w linku.

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Piotr on 21 kwietnia, 2022 - 8:11 pm

    W kwestii agloekspresów, ciekawi mnie nieużytkowana przez komunikację miejską szeroka arteria wjazdowa do centrum, tj Herberta i Turowicza (nie liczę krótkiego fragmentu dla 133 i 135).

    Może kolejnym agloekspresem będzie 325, w zastępstwie za 225?

    • #2 by Jacek M. on 22 kwietnia, 2022 - 6:54 am

      Przy Turowicza jest stosunkowo mało zabudowań, dlatego pewnie – jeśli już w okolicy jedzie jakiś autobus – kierują go przez Fredry.

      Z agloekspresami za to inna historia. Takie „325” byłoby kuszące 😀

      • #3 by Piotr on 22 kwietnia, 2022 - 3:36 pm

        No i wtedy można rozwiazać problem bezpośredniej linii ze Szwoszowic do centrum.

        Na pewno zamiana jezdzącego co godzinę 225, na 325, które pewnie pojechałoby częściej byłaby dobra.

        Jedynym problemem jest brak skrętu z Tischnera w kierunku Matecznego oraz korki na Wadowickiej.

        Może trasa przez Powstańców Ślaskich – Klimeckiego – Most Kotlarski – Mogilskie – Lubomirskiego – Pawia -Nowy Kleparz?

      • #4 by gamma on 27 kwietnia, 2022 - 5:39 pm

        brak skrętu z Tischnera w kierunku Matecznego
        można przez ul. przyjaźni POL-węgierskiej->Matecznego
        i jest z Turowicza,

        korki na Wadowickiej.
        można bus-pas

        Powstańców Ślaskich – Klimeckiego – Most Kotlarski – Mogilskie – Lubomirskiego – Pawia -Nowy Kleparz?
        niezłe+ bus-pas na Powstańców Ślaskich

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: