Szykują się zmiany na linii „310”. Najwięcej zyskają pasażerowie z odcinka między Białym Kościołem a Będkowicami, choć i dla pozostałych będą dobre wieści.
Uruchomiona na walentynki „trzysta dziesiątka” (Os. Podwawelskie – Biały Kościół Murownia – Będkowice) stała się po części ofiarą własnego sukcesu. Linia bardzo spodobała się podróżnym bo zapewnia szybkie i regularne połączenie aż do centrum Krakowa. Autobusy odjeżdżają co 15/30/70 minut (szczyt / poza szczytem / weekendy), jednak część jest skrócona do Białego Kościoła – w dni powszednie to co drugi kurs, w weekendy średnio co trzeci. Spowodowało to zrozumiałe głosy niezadowolenia pasażerów z końcowego odcinka, gdzie oferta jest odczuwalnie gorsza. Szczególną uwagę zwróciły soboty i święta, gdy kursów i tak jest mało – łącznie 15 – a do Będkowic dociera jeszcze mniej, bo 10. Mieszkańcy krytykowali też skrócenie ostatniego wieczornego kursu w dni powszednie, wyjeżdżającego z Krakowa o godz. 22.22.
Rada Gminy Wielka Wieś wsłuchała się w postulaty mieszkańców i rozpoczęła rozmowy z Zarządem Transportu Publicznego na temat korekt na „310”. Rozmowy przyniosły efekty. Jak poinformowano na profilu Gminy, od soboty 30 kwietnia (na majówkę 🙂 ) wprowadzone będą następujące zmiany:
- dodatkowy kurs na całej trasie Będkowice – Os. Podwawelskie w dni powszednie, odjeżdżający z Będkowic o 4:51,
- wydłużenie ostatniego wieczornego kursu na pełną trasę (z Krakowa o 22:22, powrót z Będkowic o 23:19),
- wydłużenie wszystkich kursów weekendowych na pełną trasę do Będkowic, w obie strony.
Najbardziej cieszyć się mogą zatem osoby mieszkające na końcowym odcinku, między Białym Kościołem a Będkowicami, jednak i reszta pasażerów zyska dzięki dodatkowemu kursowi rano w dni powszednie.
A co dalej? Presja pasażerów była i jest spora. Nie zdziwiłbym się zatem, gdyby docelowo – choć może w dalszej przyszłości – wywalczyli by „310” pojechało wszystkimi kursami do Będkowic.
Temat na forum pkk.net.pl dot. komunikacji miejskiej w gminie Wielka Wieś – w linku.
Jacek Mosakowski
#1 by Piotr on 21 kwietnia, 2022 - 8:11 pm
W kwestii agloekspresów, ciekawi mnie nieużytkowana przez komunikację miejską szeroka arteria wjazdowa do centrum, tj Herberta i Turowicza (nie liczę krótkiego fragmentu dla 133 i 135).
Może kolejnym agloekspresem będzie 325, w zastępstwie za 225?
#2 by Jacek M. on 22 kwietnia, 2022 - 6:54 am
Przy Turowicza jest stosunkowo mało zabudowań, dlatego pewnie – jeśli już w okolicy jedzie jakiś autobus – kierują go przez Fredry.
Z agloekspresami za to inna historia. Takie „325” byłoby kuszące 😀
#3 by Piotr on 22 kwietnia, 2022 - 3:36 pm
No i wtedy można rozwiazać problem bezpośredniej linii ze Szwoszowic do centrum.
Na pewno zamiana jezdzącego co godzinę 225, na 325, które pewnie pojechałoby częściej byłaby dobra.
Jedynym problemem jest brak skrętu z Tischnera w kierunku Matecznego oraz korki na Wadowickiej.
Może trasa przez Powstańców Ślaskich – Klimeckiego – Most Kotlarski – Mogilskie – Lubomirskiego – Pawia -Nowy Kleparz?
#4 by gamma on 27 kwietnia, 2022 - 5:39 pm
brak skrętu z Tischnera w kierunku Matecznego
można przez ul. przyjaźni POL-węgierskiej->Matecznego
i jest z Turowicza,
korki na Wadowickiej.
można bus-pas
Powstańców Ślaskich – Klimeckiego – Most Kotlarski – Mogilskie – Lubomirskiego – Pawia -Nowy Kleparz?
niezłe+ bus-pas na Powstańców Ślaskich