30 grzechów cięć powakacyjnych 2022

Minęły dwa tygodnie od wejścia w życie kontrowersyjnych cięć autobusowych o których informowałem w połowie sierpnia. Cięcia te, wywołane kryzysem kadrowym MPK, mocno dotknęły wielu pasażerów. Na podstawie komentarzy mieszkańców oraz własnych obserwacji przygotowałem listę trzydziestu problemów, które zostały spowodowane przez ostatnie zmiany. Niech da ona do myślenia.

Lista ułożona wg linii albo rejonów.

Skrócenie „142” i likwidacja „148”

1. Brak dojazdu ze Stoków do szkół w starej Hucie, do Urzędu Miasta na os. Zgody oraz do centrów handlowych („Tomex”, C.H. „Czyżyny”).

2. Brak dojazdu ze Stoków i starej Huty do cmentarza Prądnik Czerwony.

3. Brak dojazdu z ul. Dąbrowskiej do pobliskiego węzła przesiadkowego przy DH „Wanda”, do sklepów tamże oraz do innych punktów w Nowej Hucie.

4. Brak dojazdu z zajezdni Nowa Huta do wielu huckich rejonów, a więc pogorszenie dojazdu do pracy m.in. motorniczym.

5. Pogorszenie punktualności z powodu skierowania przez przejazdy kolejowe na ul. Blokowej – szlabany zamykane nieraz nawet na dziesięć minut.

6. Pogorszenie przesiadki na autobusy i tramwaje w rejonie Kombinatu / al. Solidarności – konieczność przechodzenia wielu peronów oraz polowania na linie odjeżdżające z różnych miejsc.

Zmiany na „125” i „128”

7. Okrojone godziny kursowania – brak wczesnoporannych i późnowieczornych kursów „125” do Rybitw i Złocienia.

8. Brak dojazdu ze Złocienia do centrum miasta.

9. Brak jakiejkolwiek rekompensaty w Hucie, na odcinku od ronda Hipokratesa do ul. Dobrego Pasterza.

10. W weekendy brak jakiejkolwiek rekompensaty na ciągu między Płaszowem, al. Pokoju i Olszą II – autobus dwa razy rzadziej (co 40 zamiast co 20 minut).

11. Ani „125/425”, ani „128” nie obsługują węzła przesiadkowego „Lipska” – brak możliwości przesiadki na tramwaje „50” oraz „9/49”.

12. Zabranie przegubowców z linii „125”.

13. Linia „125” utyka w korkach i na przejeździe kolejowym na Półłanki, przez co jeździ stadnie z „425”.

Zmiany na „123”, „163” i „193”

14. Linia „163” nie dojeżdża do węzła przesiadkowego „Prokocim Szpital”.

15. Rżąka bez żadnego zadośćuczynienia za zabranie „163”.

16. Os. Piastów (w głąb, gdzie nie ma tramwaju) bez połączenia ze szkołami w starej Hucie oraz ze szpitalem Żeromskiego.

17. Na os. Piastów pocięcie kursów przez cały tydzień – jedno „163” w miejsce dotychczasowej pary „163+193”. W szczególności w stronę Huty w szczycie kursy co 20 zamiast co 12 minut, a w weekendy co 40 zamiast co 20.

18. Pogorszenie dojazdu z Prądnika Czerwonego do węzła przesiadkowego na rondzie Barei.

19. Brak jakiejkolwiek rekompensaty dla Łęgu i ul. Longinusa Podbipięty za zabranie „193” – mniej kursów, oraz pozostawienie rejonu bez połączenia ze szkołami w starej Hucie oraz ze szpitalem Żeromskiego.

Zmiany na Klinach – „121” i „151/451” (tymczasowo wstrzymane)

20. Cięcie kursów na rozbudowującym się os. Pod Fortem oraz praktycznie pozbawienie tego rejonu dojazdu do borkowskich tramwajów („121” co godzinę zamiast „151/451” co 12 minut).

21. Pogorszenie dojazdów szkolnych wewnątrz Klin.

22. Zepsucie weekendowej koordynacji „121” i „151/451” (dwa autobusy o różnych częstotliwościach, zamiast połączenia średnio co 22 minuty).

Pozostałe cięcia

23. „156” w szczycie dwukrotnie rzadziej, bez żadnej rekompensaty dla Sidziny.

24. Mocno zatłoczone „124/424” blisko dwukrotnie rzadziej (każde co 40 minut zamiast co 24).

25. Kraków, ponad milionowa aglomeracja, zostawiona z autobusami kursującymi w weekend ledwie co pół godziny.

Otwarcie Trasy Łagiewnickiej (podpinam pod temat)

26. Brak jakiejkolwiek linii autobusowej na zachodnim odcinku Trasy Łagiewnickiej (pozbawionym torowiska).

27. W weekendy rano i wieczorem węzeł przesiadkowy w Małym Płaszowie został z jedną linią tramwajową („20”) i w ogóle bez połączenia tramwajowego w stronę Wielickiej (ograniczone godziny kursowania linii „6” i „11”). Również w dni powszednie ostatnie kursy „6” z centrum w stronę Płaszowa są zbyt wcześnie – przed godz. 22.

28. Ciąg kurdwanowski (poza pętlą) został z tylko jednym tramwajem do I obwodnicy – „24”, zatłoczonym i kursującym ledwie co 15 minut.

29. Linia „19” kursuje tylko w szczycie – pogorszenie dojazdu z węzła przesiadkowego w Borku Fałęckim do Podgórza, większy tłok w „8”, a wieczorami i w weekendy tramwaj co 20 zamiast co 10 minut (sama „8” zamiast koordynacji „8+19”).

30. Linie „6” i „13”, pokrywające się trasą od Dworcowej aż do Filharmonii, w weekendy w stronę centrum jeżdżą stadnie – dwa tramwaje w odstępie dwóch minut, a potem osiemnaście czekania na kolejne stado.

Temat na forum pkk.net.pl dot. tegorocznych rozkładów powakacyjnych – w linku.

Jacek Mosakowski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by tomaszep42 on 12 września, 2022 - 7:43 pm

    142 – cofnięcie w czasie do pierwszej połowy lat 80tych ubiegłego wieku

  2. #2 by Pasażer on 12 września, 2022 - 8:09 pm

    Brak dojazdu z Bratysławskiej na Rondo Mogilskie – po zabraniu 5 i 50, a później 17 i 19.
    Dublowanie się 3 i 70 na znacznym odcinku, do Teatru Słowackiego.

    • #3 by Jacek M. on 13 września, 2022 - 7:20 am

      Tak, na szczęście to są zmiany tymczasowe, z tego co ostatnio pisali urzędnicy, w listopadzie tramwaje powinny wrócić do Krowodrzy Górki. Oby!

  3. #4 by Prokocim on 14 września, 2022 - 10:30 pm

    Co do linii 125, to spora grupa mieszkańców Prokocimia i Bieżanowa, jest zadowolona i korzytsa regularnie z połączenia z Rybitwami i Małym Płaszowem.

    Jedna z tych osób jeździła wcześniej 9/49+11/20+123/125/221.

    Teraz jest bezpośrednio.

  4. #5 by awaria on 16 września, 2022 - 10:15 am

    31. Ochrona, kolejnego bezkarnego Grzegorza Dyrkacza z MPK Kraków terroryzującego i nękającego kierowców MPK.

    Kolejna pracownica MPK Kraków do zwolnienia Bożena Ulman, zwalniała pracowników za błachostki i nie ma teraz kto pracować

    Zastraszanie pracowników ma jednak krótkie nogi.

    dyr. MPK Kraków Rafał Świerczyński: Ci, którzy krytykują MPK w Krakowie to alkoholicy i narkomani?

    Brak kierowców, ciecia kursów, oskarżenia o bezpodstawne kary umowne oraz mobbing, przewijały się w każdej publikacji. teraz do sytuacji odniósł się prezes zarządu MPK SA w Krakowie Rafał Świerczyński.
    krknews.pl/ci-ktorzy-krytykuja-mpk-w-krakowie-to-alkoholicy-i-narkomani/
    krknews.pl/jak-sie-pracuje-w-mpk-spisalismy-dla-was-opinie-pracownikow/

    Za problemy MPK odpowiadają pracownicy zwolnieni za alkohol, narkotyki i agresję:)

    A tym kierowcom, którzy mogliby myśleć o buntowaniu się, władze Krakowa mówią niemal wprost: “mamy po dziesięciu chętnych na wasze miejsca”. 🙂

    krowoderska.pl/za-problemy-mpk-odpowiadaja-pracownicy-zwolnieni-za-alkohol-narkotyki-i-agresje/
    krowoderska.pl/miastem-rzadzi-janusz-biznesu/

    Prezes MPK w Krakowie i dyrektor Zarządu Transportu Publicznego z najlepszymi pensjami w kraju
    krakow.naszemiasto.pl/prezes-mpk-w-krakowie-i-dyrektor-zarzadu-transportu/ar/c1-8656973

    wpis z netu:
    dyrektor mpk kraków Grzegorz dyrkacz zaczynał karierę na zajezdni w czyżynach.

    dyrektor mpk kraków Grzegorz Dyrkacz był nawet mniej niż przeciętnym pracownikiem fizycznym bez szczególnych umiejętności w zawodzie.
    Ale dyrektor mpk kraków Grzegorz dyrkacz jako nieliczny rozpoczął błyskotliwą karierę w administracji już tylko przez to że skończył zaoczne technikum.

    Potem tylko awans, awans, awans. Wystarczyły do błyskotliwej kariery odpowiednie koneksje polityczne, które obecnie dominują w komunikacji – nie tylko w MPK Kraków, ale całym obszarze transportu miejskiego.
    Tak Panowie Towarzysze Wiesławie (Starowicz ?), Tadeuszu (Trzmiel ?)?

    ..koneksje polityczne Przecież ulokował Grzegorza Dyrkacza na stołku ten, który zakładał SLD w Krakowie.

    • #6 by Przemysław z Mistrzejowic on 18 września, 2022 - 2:59 pm

      I to jest chyba najlepszy komentarz. Możemy dyskutować, czy zmiana na linii X jest dobra czy zła, ale PIERWOTNA przyczyna problemów, to złe traktowanie pracowników w MPK.
      Pozdrawiam.

  5. #7 by Czekajacy na mpk on 23 września, 2022 - 2:54 pm

    Najlepsza zmiana jest na linii 163. W godzinach 16:00 a 16:45 nie uswiadczy sie ani jednego autobusu na Rybitwach z Biezanowa w kierunku szpitala. Trasa skrocona a nigdy takich opoznien nie widywalem przy poprzednim rozkladzie.

  1. 142 donikąd | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: