O autorze

Jestem pasjonatem komunikacji miejskiej, starającym się mieć czynny udział w dążeniu do poprawy jakości jej funkcjonowania. Od 2009 moderuję również jedno z krakowskich for komunikacyjnych poświęconych właśnie tematyce transportu zbiorowego. Niniejszy blog ma na celu informowanie o bieżących wydarzeniach ze świata krakowskiej komunikacji miejskiej, a także komentowanie co ważniejszych z nich.

Zapraszam do wysyłania na adres j.m.mosakowski[małpa]gmail.com swoich przemyśleń oraz propozycji usprawnienia krakowskiej komunikacji. Wszystkie zostaną przeczytane, a co bardziej intrygujące – również opublikowane i skomentowane na łamach bloga.

Kaszmir

PS. Treść bloga można swobodnie kopiować i rozpowszechniać, proszę jedynie o podawanie w takich przypadkach adresu bloga.

Reklama
  1. #1 by zakorkowana on 9 stycznia, 2015 - 10:20 am

    Cieszy mnie, jako mieszkańca zatłoczonego Ruczaju że coś dzieje się w sprawie realizacji dróg zwłaszcza węzła Cegielniania i ulicy 8 Pułku ułanów. Niestety nie rozumiem sytuacji realizacji 3 tuneli (ze względu na bliskość zabudowy mieszkaniowej). Tunele sa drogie i kosztują podatników, ktoś powinien ponieść konsekwencje wydawania WZ na bloki mieszkalne blisko dróg, które były już planowane od dawna.
    Przeczytałam że dzielnica Dębniki wniosła uwagłę do projektu 8 Pułku Ułanów o konieczność rezygnacji lub innego rozwiązania fragmentu drogi pomiędzy Żywiecką a Zagrodzkiego. Łatwo jest powiedzieć nie, ale jak można inaczej ten fragment rozwiązać jak tylko tworzeniem kolejnego tunelu. To natomiast ogromne koszty dla nas mieszkańców, dodatkowo utrudni to włączanie się do ruchu w tym miejscu – konieczność dojazdu do tuneli. Ktoś powinien ponieść konsekwencje wydawania decyzji na budowę w takich miejscach, (aktualnie w budowie w okolicy bardzo bliskiej planowanej drogi jest inwestycja Krakowskie Ogrody) a jeżeli ludzie byli świadomi, że droga powstanie to dlaczego mamy teraz wszyscy płacić za dyskomfort który będzie miało kilkudziesięciu mieszkańców, którzy wiedzieli przecież co kupują (plany były znane już od 6-7 lat).
    Uważam, że w pierwszej kolejności powinny zostać zrealizowane w tym mieście plany zagospodarowania na całe miasto, jeżeli natomiast ktoś chce bez planu budować powienien zrzec się późniejszych roszczeń wobec miasta o blokowanie powstawania dróg. Inaczej to miasto nie będzie się rozwijać, a problem smogu i korków nie zniknie nigdy.

  2. #2 by Cin on 11 Maj, 2016 - 4:38 pm

    Dzień dobry!
    Zwróciłem dziś uwagę na autobus 618 na przystankach.
    jakdojade.pl pokazuje również linie 60 i 600 (z rozkładami czynnymi od dziś na piątek).
    Nie dotarł przypadkiem bloger KRABOKA do tego o co chodzi?

    • #3 by kaszmir on 11 Maj, 2016 - 8:00 pm

      „60” i „600” to linie które będą uruchomione specjalnie na Noc Muzeów, w tym roku przypadającą na noc 13/14 maja 2016. Więcej można znaleźć na stronie ZIKiT http://kmkrakow.pl/ w komunikacie „Juwenalia oraz Noc Muzeów”.

      • #4 by Cin on 13 Maj, 2016 - 10:24 pm

        Wielkie dzięki za odpowiedź!
        Jakoś nie trafiłem w okolice tejże strony, ale przypadkiem byłem na Dworcu Głównym, gdzie na przystanku sobie poczytałem co chciałem (a reszta to była dedukcja (618)).

  3. #5 by MBK on 11 kwietnia, 2017 - 8:46 pm

    Nie wiem jak się z Panem skontaktować, więc czynię to w ten sposób: proszę skomentować wieczorne kursy 24 i 50 na Kurdwanów: jadą w odstępie 1 – 2 minut, a potem przez 18 – 20 minut nie ma nic!!! To haniebna bezmyślność lub świadoma zła wola! Liczę na interwencję

    • #6 by kaszmir on 15 kwietnia, 2017 - 10:16 am

      Sprawdziłem. Rzeczywiście, linie jadą w odstępie 4 minut, a potem jest 16 czekania. Winowajcą jest synchronizacja z innymi liniami. Np. „50” jest skoordynowana z linią „9” (na odcinku r. Mogilskie – Bieżanowska) oraz „5” (Krowodrza Górka – r. Mogilskie), z kolei „24” jest zsynchronizowane przede wszystkim z „3” (Dworzec Główny – Bieżanowska) oraz „4” (Bronowice Małe – Dworzec Główny).

      Myślę jednak, że w przypadku obu linii można by było przesunąć te odjazdy przynajmniej o minutę-dwie, dzięki czemu zamiast taktu 4+16 byłby np. 8+12 co na pewno byłoby znacznie lepsze. Czy próbował Pan kontaktować się w tej sprawie np. z Radą Dzielnicy?

  4. #7 by Agnieszka on 4 grudnia, 2019 - 7:06 pm

    Ja również interesuje się komunikacją miejską, a dokładniej kolekcjonuję bilety komunikacji miejskiej. W Krakowie jeszcze nie byłam, ale planuję 😉

  5. #8 by Roddy on 2 marca, 2020 - 2:27 pm

    Hej Kaszmirze,
    Ostatnio w lokalnych mediach sporo pisze się o rychłym uruchomieniu, a właściwie reaktywacji przystanków kolejowych Kraków Nowa Huta w rejonie ul. Organki i Kraków Lubocza w rejonie ul. Blokowej. Napisałbyś co nieco o tym? Zwłaszcza, że możliwości przesiadki z nich na komunikację miejską będą raczej mizerne 😉
    Pozdrawiam.

    • #9 by kaszmir on 19 marca, 2020 - 1:20 pm

      Hej,
      To jest świetny pomysł, aczkolwiek przyznam że na kraboku rzadko poruszam tematy kolejowe, jakoś brakuje czasu 😉 A z tymi przystankami „Kraków Nowa Huta” na razie wyszło tak, że zatrzymują się tam ledwie pojedyncze kursy i to w mało dogodnych godzinach – one niejako zatrzymują się tam przez przypadek, po prostu jako skutek objazdu. Urzędnicy nawet wypowiadali się w mediach, że poprawa dojazdu jest do rozważenia, lecz raczej dopiero gdy zaczną się tam zatrzymywać standardowe pociągi, z bardziej regularnymi godzinami odjazdów.

      Pozdrowienia!

  1. Nowa linia 2️⃣8️⃣4️⃣ z Wieliczki do Płaszowa - WIK WIELICZKA

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: