Bodzanów pyta o linię aglomeracyjną!

W wakacje wspominałem, że mieszkańcy Bodzanowa w powiecie wielickim złożyli do Urzędu Gminy Biskupice petycję o uruchomienie linii aglomeracyjnej w ramach krakowskiej komunikacji miejskiej. Jest szansa, że działanie te odniosą skutek.

Bodzanów na mapie. Źródło: mapy google.

Jeden z mieszkańców dostał pod koniec września informację od Gminy, że niebawem zacznie ona rozmowy z krakowskim Zarządem Transportu Publicznego w sprawie możliwości uruchomienia linii aglomeracyjnej na trasie Kraków – Bodzanów. Poniżej pełna informacja którą otrzymał:

Przypomnijmy, że już pod koniec 2018 roku Biskupice zapewniały, że są zainteresowane uruchomieniem połączenia autobusowego w ramach krakowskiej komunikacji miejskiej. Czekajmy zatem na rozwój wieści.

Podziękowania dla Damiana za przekazane informacje. Zachęcam również do śledzenia tematu poświęconego gminie Biskupice na forum pkk.net.pl.

Jacek Mosakowski

, , ,

  1. #1 by pętla on 19 października, 2020 - 1:04 pm

    Rządy PO-PIS nawet jak nie chcą to zrobią coś dobrego:
    przez rządową pandemię (likwidacja prywatnych przedsiębiorstw: tu transport) powstają nowe linie aglo…

    • #2 by kaszmir on 19 października, 2020 - 8:44 pm

      Ano, Myślenice też pytają o komunikację miejską.
      Acz wydaje mi się, że tendencja rozwoju aglo i tak trwała od paru lat – wszak od kilku lat obserwujemy uruchamianie nowych linii i wzmacnianie istniejących. Nawet te które uruchamia się teraz – choćby 262 – były planowane już od jakiegoś czasu.

      • #3 by pętla on 20 października, 2020 - 4:31 pm

        Burmistrz Myślenic, Proszowic pyta 2 lata czy autobus przejedzie ulicami:)
        Teraz ustalanie umowy to konkret finansowy (Myślenice)? i to w okresie wywoływania kryzysu gospodarczego.

        262 też by nie powstało gdyby wójt Kocmyrzowa nie opłacił 100% kosztów linii 262.
        Jeśli tych nowych aglo nie uzgodnią finansowo do końca 2020r to nie pojadą chyba że jak 262 z 100% finansowaniem gmin do następnego budżetu.

      • #4 by kaszmir on 23 października, 2020 - 2:29 pm

        Z 262 było jednak inaczej, opisałem to na forum:

        „Z finansowaniem 262 jest nie do końca tak jak napisała Gmina. ZTP zgodził się finansować linię na normalnych zasadach aglo, jedynie zaznaczył że może dopłacać dopiero od stycznia bo kwota musi być dodana do budżetu. Gmina jednak chciała uruchomić linię już we wrześniu i zdecydowała, że przez te parę miesięcy będzie ją sama finansować. Jeśli dobrze rozumiem, od stycznia prawdopodobnie „262” będzie współfinansowane tak samo jak inne aglo.”

        https://forum.pkk.net.pl/viewtopic.php?p=6256#p6256

      • #5 by pętla on 23 października, 2020 - 3:28 pm

        Nie przeczy temu co napisałem, do 2021r nie byłoby linii 262 a jest:-)
        Biedna Gmina Kocmyrzów finansuje komunikację bogatszej gminie Kraków;)
        Przedsiębiorstwo narodowe „Miasto Kraków” jest finansowym bankrutem 3mld zł długu/6mld zł budżetu
        – 1mld zł na szkoły itd 3/5 mld zł = 60% zadłużenia oficjalnego budżetu
        (+ 1mld Przedsiębiorstwa Trasa Łagiewnicka z o.o. 4/5mld = 80% zadłużenia Miasta Krakowa
        + długi MPK, MPO, Arena itd).
        Stąd problem z opłaceniem kilku kursów na 262 na odcinku miejskim Prusy – Czyżyny), bo budżet można zawsze skorygować?

      • #6 by kaszmir on 24 października, 2020 - 10:20 am

        Właśnie to korygowanie budżetu nie jest już tak proste z tego co wiem – dawniej, gdy była pojedyncza jednostka (ZIKiT), można było przesuwać środki między wydziałami. Teraz każdy ma własny budżet i musi się go trzymać. Przynajmniej tak było mi powiedziane kilka razy, z różnych źródeł.

      • #7 by pętla on 24 października, 2020 - 1:17 pm

        Masz na myśli budżet ZTP, ale jest jeszcze budżet Krakowa.
        Dożywotni prezydent ma kasę na nowe muzea a nie ma na sprawy podstawowe jak linia 184.
        +ZDMK remontuje po nowych remontach torowisk Filharmonia czy Cm. Podgórski…

  2. #8 by Piotr on 19 października, 2020 - 9:06 pm

    Chyba najlepsze by było wydłużenie 224 z rozszerzeniem kursowania do godzin 5-23?

    Może nabrałaby ta linia większego sensu.

    • #9 by kaszmir on 23 października, 2020 - 2:27 pm

      Nie jestem przekonany. „224” dość krąży po Wieliczce, a pasażerowie pewnie chcieliby raczej linię jadącą w miarę prosto do Krakowa, coś jak „274”.

      Obstawiam właśnie, że skoro przy „274” wybrano utworzenie nowej linii zamiast wydłużania istniejącej, to tu – jeśli zdecydują się na uruchomienie komunikacji miejskiej – będzie podobnie.

      • #10 by pętla on 23 października, 2020 - 3:34 pm

        i 224 ma jeździć przez Kosocice:)

  3. #11 by Dawid on 20 października, 2020 - 10:44 am

    Wedle mnie korzystniejsze byłoby wydłużenie 204 lub 304. Daje możliwość mieszkańcom Bodzanowa najszybszą możliwość dostania się do Krakowa
    224 i tak ma założenie turystyczne (łącznik CJP II z Kopalnią Soli w Wieliczce). Na początek powinna zmienić trasę i jechać od Witosa w Łużycka, Cechową do Wieliczki.

    • #12 by kaszmir on 23 października, 2020 - 2:28 pm

      204 i 304 to linie dość zatłoczone (no, tak było przed pandemią) i wg mnie niekoniecznie mają miejsce na dodatkowych pasażerów. No i do tego notują spore opóźnienia – a raczej do Bodzanowa pojedzie tylko jakiś 1 kurs/h, więc tu opóźnienia mogą być sporym problemem.

  4. #13 by Pomiary Elektryczne Kraków on 3 listopada, 2020 - 9:28 am

    Szczerze mówiąc, to ja już w nic nie wierzę, że coś zmieni się w tym temacie

  1. Autobus do Bodzanowa – odpowiedź Gminy | krabok

Dodaj komentarz