Autobus do Bodzanowa – odpowiedź Gminy

Mieszkańcy Bodzanowa złożyli w tym roku petycję o włączenie ich rejonu do systemu krakowskiej komunikacji miejskiej. Efektem tego jesienią gmina Biskupice zaczęła rozmowy z Zarządem Transportu Publicznego (ZTP) w sprawie możliwości uruchomienia autobusu na trasie Kraków – Bodzanów. Co z tych rozmów wynikło? O tym poniżej.

Zdjęcie: Piotr Salawa.

Oto odpowiedź, którą niedawno udzieliła Wójt Biskupic – klik powiększa:

Czyli na razie autobusu nie będzie.

Komentarz kraboka: „Kto chce, szuka sposobu. Kto nie chce, szuka powodu.” ZTP napisało czemu linia nie może zawracać w tym konkretnym miejscu, a Gmina przyjęła to do wiadomości bez żadnych obiekcji. I koniec tematu. W końcu „no nie da się”. A może autobus dałby radę zawrócić gdzieś indziej, nawet w jakimś układzie ulicznym? A może dałoby się dogadać z innymi rejonami i pociągnąć linię gdzieś dalej? Albo skierować na nią mniejsze autobusy?

Nie ma co się oszukiwać – sprawa jak zawsze rozchodzi się o pieniądze. Każda inna wymówka jest wygodną wymówką, dzięki której można udawać przed mieszkańcami (a więc – wyborcami), że niby bardzo się chciało, lecz przecież nie było jak. I co z tego, że „gmina rozważa podjęcie działań w kontekście całościowym”, skoro – jak przyznano w piśmie – w przyszłorocznym budżecie nie zarezerwowano żadnych środków na nowe połączenia. Czyli – mieszkańcy, poczekajcie sobie przynajmniej do 2022.

Podziękowania dla Damiana za przekazane informacje. Zapraszam również do śledzenia tematu poświęconego gminie Biskupice na forum pkk.net.pl.

Jacek Mosakowski

, , ,

  1. #1 by RoJ on 11 grudnia, 2020 - 3:42 pm

    Przeglądając mapy, nie udało mi się znaleźć żadnego miejsca w którym możliwe byłoby zawrócenie nawet małego pojazdu, na układzie ulicznym również nic nie widać, także raczej konieczne byłoby pociągnięcie dalej na teren gminy Niepołomice.
    A może Mobilis byłby bardziej elastyczny, zarówno jeśli chodzi o tabor, jak i o stawkę, która przy autobusie mini-aglomeracyjnym byłaby bardziej akceptowalna. Może też udałoby się ją połączyć np z „224” i odciążyć pętlę w Wieliczce ?

    • #2 by kaszmir on 16 grudnia, 2020 - 9:51 am

      Zależy jaki by to był autobus. Mniejsze myślę, że dałyby radę nawrócić choćby na skrzyżowaniu przy przystanku https://tinyurl.com/y8nmq6u5 – ewentualnie w jakimś kryterium ulicznym (wokół kościoła?)

  2. #3 by pętla on 11 grudnia, 2020 - 5:32 pm

    Zawsze na tym skrzyżowaniu może zawrócić tymczasowo krótki sprinter, karsan lub autosan.
    Mógłby być też tymczasowy wjazd kieszeniowy linii 274.
    Linia jechałaby przez Gminę Wieliczka więc koszt linii jest jeszcze do podziału?
    Może dofinansowanie linii z budżetu PKS marszałka małopolski?

  3. #4 by Marcin on 15 grudnia, 2020 - 9:22 pm

    Bardzo dobrze że nic z tego nie będzie .Wiecie ile MPK KRAKÓW żąda za 1 wozo km.?Ludzie opamiętajcie się nie bierzcie MPK Kraków to jest bardzo droga firma która ma za duże koszty administracji własnej .Szkoda płacić na tą firmie mówię o gminie.Nie dość że gmina by płaciła dużo pieniędzy to jeszcze miasto Kraków za swoją część linii oraz pasażerowie drogą po podwyżkach KKM. Radze Gminom ościennym Krakowskim tworzyć większe związki komunikacyjne jak to zrobiła sobie Wieliczka by konkurencję wprowadzić wobec MPK Kraków ! Można taniej i sprawniej niż ta firma która nie przeszła restrukturyzacji !Myślę idę również winny iść śladami Wieliczki !

    • #5 by kaszmir on 16 grudnia, 2020 - 9:49 am

      MPK nie jest jedynym przewoźnikiem działającym w ramach komunikacji miejskiej w Krakowie, można zawsze skorzystać z usług Mobilis.

      Wieliczka akurat jest wg mnie przykładem, czemu nie robić własnej komunikacji. Bałagan z systemami (jeśli dobrze liczę, naraz potrafiły działać nawet trzy niezależne systemy linii, wliczając krakowski), brak jakiejkolwiek integracji ich wszystkich, tak taryfowej jak i rozkładowej, itd.

    • #6 by pętla on 16 grudnia, 2020 - 1:09 pm

      Mobilis będzie równie drogi co MPK na liniach aglo.
      Związki komunikacyjne gmin podkrakowskich wezmą taki sam drogi kredyt w bankach UE na autobusy co MPK Kraków, więc tańszy wozokm mogą osiągnąć na niskich płacach kierowców.
      ZTP mógłby różnicować stawki zł / wozokm wg pojemności busów 8/10/12/18m.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: