„Kiss & Ride” to miejsca przeznaczone do krótkich, najwyżej kilkuminutowych postów, zlokalizowane zazwyczaj przy dworcach kolejowych albo autobusowych. Poniżej zamieszczam list, który przysłał jeden z Czytelników w sprawie walki o „Kiss & Ride” południu Krakowa.
Jeden z mieszkańców Starego Bieżanowa wysłał do ZTP oraz do Rady Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim wniosek o utworzenie miejsc typu Kiss & Ride dla usprawnienia komunikacji w tej części Krakowa. Nie owijajmy w bawełnę, rejony Bieżanowa, obrzeża Krakowa i Wieliczki mają bardzo słabą ofertę MPK, a wniosek o Tele-busa oraz o utworzenie nowej linii autobusowej z Wieliczki przez Stary Bieżanów do osiedla Podwawelskiego nie przeszedł do realizacji. W dzielnicy Bieżanów-Prokocim brakuje miejsc typu „Pocałuj i jedź”, oraz obiecanych węzłów przesiadkowych „Parkuj i jedź” przy peronach SKA stacji Kraków Bieżanów i przy przystankach osobowych Kraków Bieżanów Drożdżownia, Kraków Złocień i Kokotów.
To rozwiązanie komunikacyjne bardzo ułatwia poruszanie się po mieście. Kierowca samochodu osobowego może na przykład podwieźć pasażera na przystanek MPK, gdy tylko miejsce „Pocałuj i jedź” jest wyznaczone i nie łamie wtedy przepisów. Mieszkaniec zawnioskował o wyznaczenie miejsc typu Pocałuj i jedź przy przystankach MPK o nazwie: „Bieżanów Potrzask”, „Bieżanów”, „Bieżanów Drożdżownia SKA” (w stronę centrum Krakowa), „Jerzmanowskiego”, „Prokocim Szpital”, „Bieżanów Pomnik” i „Złocień” (w zatoce autobusowej).
Niestety, urzędnicy nie byli przychylni temu pomysłowi – jedyna szansa na miejsce „Kiss & Ride” jest przy przystanku „Jerzmanowskiego”. Poniżej odpowiedź, której udzielili na powyższą propozycję (klik powiększa). Z kolei Rada Dzielnicy XII jeszcze nie odpisała – komisja zajmująca się tym tematem ma zebranie w styczniu.
Piotr
#1 by Piotr on 29 grudnia, 2020 - 9:08 pm
Bieżanów Potrzask – miejsce na K&R to drogi boczne/serwisowe obok pętli MPK.
Bieżanów Pomnik – miejsce koło pomnika, nikt nie proponował głównej drogi.
Pętla Złocień i Bieżanów – pełno miejsca w zatokach.
#2 by Przemysław z Mistrzejowic on 31 grudnia, 2020 - 3:19 pm
Popieram. Też o tym pomyślałem, że odpowiadający urzędnik poszedł po najmniejszej linii oporu i nie wziął pod uwagę, że parking „kiss&ride” nie musi być na samym przystanku lub tuż obok – w promieniu 100m mogłoby się znaleźć dogodniejsze miejsce.
Szczęśliwego Nowego Roku.
#3 by PR69 on 29 grudnia, 2020 - 10:14 pm
Na przystanku Bieżanów są dwa „perony” jeden końcowy, drugi początkowy (zlokalizowany niejako w zatoce). Gdyby obecny przystanek końcowy zamienić na końcowy i początkowy, to obecnie istniejący przystanek poczatkowy możnaby zamienić na Kiss and Ride. Moim zdaniem ze dwa stanowiska by się znalazły na auta, ale nawet jedno byloby już lepszą opcją niż obecnie.
#4 by pętla on 2 stycznia, 2021 - 5:06 pm
„Nie owijajmy w bawełnę, rejony Bieżanowa, obrzeża Krakowa i Wieliczki mają bardzo słabą ofertę MPK, a wniosek o Tele-busa oraz o utworzenie nowej linii autobusowej z Wieliczki przez Stary Bieżanów do osiedla Podwawelskiego nie przeszedł do realizacji.”
ZTP w 2020r zaoszczędził kilkadziesiąt mln zł na pasażerach KMK. W 2021r też zaczyna od oszczędności na pasażerach.
Stać nas na przedłużenie w szczycie 173 do os. Złocień, 125 do NBP i 433 NBP – P. Bieżanów.
I trzeba wybudować pętle autobusowe przy ul Bogucickiej i Potrzask za A4 za Bieżanowem jak w Bodzowie. Ale rogatki Krakowa wyglądają jak na Ukrainie.