Rusza nowa linia „284”

Jak poinformował profil Miasta i Gminy Wieliczka, nowa linia „284” do Wieliczki i Bogucic ruszy w najbliższą sobotę, 20 listopada.

Rozkład „284”. Źródło: profil Miasta i Gminy Wieliczka

Autobusy pojadą po trasie [Wieliczka] Wieliczka Centrum – Goliana – Czarnochowska – Wygoda – [Kraków] Potrzask – Pruszyńskiego – Weigla – Popiełuszki – Bieżanowska – Mała Góra – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów Południe. Oznacza to niestety, że w stosunku do wcześniejszej zapowiedzi, „284” pojadzie po krótszej trasie do Nowego Bieżanowa, zamiast przez Rybitwy do Małego Płaszowa. Linia na razie będzie odjeżdżać co ok. 70 minut i będzie obsługiwana jednym pojazdem. Być może po Nowym Roku uda się dołożyć drugi wóz i tym samym zwiększyć częstotliwość kursów.

Komentarz kraboka: Oczywiście cieszy uruchomienie nowej linii, takie zmiany są zawsze na plus. Wielka szkoda jednak, że nie udało się pociągnąć linii do Płaszowa. Propozycja tej ostatniej końcówki zebrała masę pozytywnych głosów – czuć, że mieszkańcy Wieliczki oczekują połączenia w stronę Rybitw. Niestety, na razie go nie dostaną. Czemu? Z tego co się dowiedziałem, nawet urzędnicy byli przychylni tej trasie. Przeszkodą stały się… braki taborowe MPK. Przewoźnikowi udało się wygospodarować tylko jeden pojazd na nową linię. Przy trasie do Płaszowa, dłuższej o ok. 10 minut w każdą stronę, „284” kursowałoby tym rzadziej – co ok. półtorej godziny. Z tego samego powodu dostało ono tak słabą częstotliwość.

W najbliższych miesiącach flota MPK ma się powiększyć, być może zatem Wieliczka zdecyduje się na dołożenie kursów po Nowym Roku. Wtedy może dałoby się wrócić do tematu skierowania autobusu do Płaszowa. Zmienić trasę istniejącej linii będzie jednak już trudniej, bo część mieszkańców zdąży przyzwyczaić się do oferowanych połączeń, w szczególności do dojazdu do bieżanowskich tramwajów.

Temat dot. Wieliczki na forum pkk.net.pl – w linku.

Jacek Mosakowski

, , , , , , , , ,

  1. #1 by Piotr on 15 listopada, 2021 - 3:41 pm

    Cieszę się, że rusza ta linia i czekam na kursy co 30 minut i co 20/15 min w godzinach szczytu od nowego roku.

  2. #2 by Michał on 15 listopada, 2021 - 4:08 pm

    A może byc zapewnić przesiadkę na tramwaje i dojazd na Rybitwy, Złocień i Płaszów warto rozważyć trasę:

    Z Wieliczki, do Potrzasku, następnie Łaczka, Heleny, Barbary (jak 804 i 814 1 listopada), w lewo jak 163 w Bieżanowską i dalej do Małego Płaszowa.

    • #3 by Jacek M. on 16 listopada, 2021 - 9:15 am

      Podoba mi się ten pomysł! Wprawdzie do Płaszowa byłoby naokoło, jednak tylko odrobinę więc chyba do zaakceptowania. Dobre to!

      • #4 by Michał on 16 listopada, 2021 - 9:58 am

        Z tego co widzę i pamiętam ulice Stolarza, Bogucicka i Drożdzowa są dwukierunkowe, więc od Potrzasku do Łaczka, 284 nie musiałby kluczyć tak jak 153 przez Wiegla, Popiełuszki i Lipowskiego.

      • #5 by Jacek M. on 16 listopada, 2021 - 12:10 pm

        Też tak sądzę. „153” jeździ jednokierunkowo tylko by objechać wszystkie przystanki.

  3. #6 by Michał on 30 listopada, 2021 - 10:13 pm

    Pojawiły się wnioski o trasę do Aleji Przyjaźni, bez obsługi Nowego Bieżanowa.

    Wg mnie mógłby to być dobry pomysł, gdyby jednak autobusy 284 jechały przez Heleny i Dużą Górę oraz dostałyby kursy co 24 min i synchronizację ze 163 od Struga do Nowego Bieżanowa. Wtedy powstałoby mocne połączenie co 12 minut w szczycie.

    Pojawia się tylko pytanie czy trasa do Małego Płaszowa i obsługa płk. Dąbka, Obronców Modlina i Botewa też jest potrzebna i generowałaby potoki?

    • #7 by Jacek M. on 15 grudnia, 2021 - 1:43 pm

      Widziałem artykuł, pomysł wg mnie jest świetny. I podoba mi się Twoja propozycja – czyli zrobić „284” co 24 minuty i skoordynować ze „163”, a do tego skierować przez Heleny i Dużą Górę by mogły dalej obsługiwać pętlę tramwajową.

      Płaszów zawsze na plus, jednak wydaje mi się że najważniejsze są Rybtiwy. I Huta 🙂 Linia miałaby wzięcie.

Dodaj komentarz