Nowa linia „170” do Grębałowa

Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) pochwalił się w zeszłym tygodniu, że trwają prace nad uruchomieniem linii miejskiej do Grębałowa, w rejon dotychczas pozbawiony autobusu.

Planowana trasa „170” na terenie Grębałowa. Grafika: mapy google.

O uruchomienie autobusu Grębałów walczył od kilku lat. Obecnie dla wielu mieszkańców najbliższe dostępne przystanki to te na Kocmyrzowskiej, gdzie zatrzymują się „122” oraz linie aglomeracyjne z gminy Kocmyrzów-Luborzyca. Dotarcie do nich często wymaga jednak pokonania blisko kilometrowych odległości. Alternatywą jest bezpośrednie podejście na pętlę tramwajową na Wzgórzach Krzesławickich, jednak tu dystanse bywają jeszcze większe. Nie dziw więc, że pasażerowie wyczekiwali zmian.

Prace trwały od kilku miesięcy – już po wakacjach ZTP ogłosiło, że uruchomi autobus do Grębałowa. Teraz urzędnicy doprecyzowali ulice, którymi po wspomnianym obszarze będzie przebiegać nowe połączenie. Z Kocmyrzowskiej, linia skręcałaby w Kantorowicką, potem Geodetów, Grębałowską, Stokową, Studzienną, Grębałowską, Styczną, Jubileuszową i z powrotem na Kocmyrzowską. Szczegóły są obecnie konsultowane z Radą Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie.

Co więcej, linia ma też najpewniej obsłużyć ulicę Architektów na odcinku między Poległych w Krzesławicach a pętlą tramwajową, gdzie mieszkańcy tak samo wnosili o ułatwienie dojazdu do głównych połączeń oraz skrócenie odległości między przystankami. Pełna trasa „170” – bo taki roboczy numer dostał nowy autobus – będzie więc najprawdopodobniej następująca: Os. Na Stoku – Architektów – Kocmyrzowska – Kantorowicka – Geodetów – Grębałowska – Stokowa – Studzienna – Grębałowska – Styczna – Jubileuszowa – Kocmyrzowska – Architektów – Os. Na Stoku.

„170” ma być obsługiwane przez jeden wóz. Połączenie ma ruszyć w ciągu paru miesięcy bo obecnie trwają analizy zmian w organizacji ruchu potrzebnych do uruchomienia linii. Jednocześnie na uliczkach Grębałowa planowana jest też budowa chodników dostosowanych do osób z ograniczoną mobilnością.

Temat na forum pkk.net.pl dot. komunikacji miejskiej na Wzgórzach Krzesławickich – w linku.

Jacek Mosakowski

, , , , ,

  1. #1 by Przemysław z Mistrzejowic on 31 grudnia, 2021 - 3:58 pm

    Pętla chyba nie tak, jak na mapce, lecz albo Stoki albo Kombinat. Obok pętli nie ma jak zawrócić.
    Szczęśliwego Nowego Roku.

    • #2 by Jacek M. on 1 stycznia, 2022 - 2:03 pm

      Na mapce zaznaczyłem tylko przebieg na terenie Grębałowa, czyli od Kocmyrzowskiej. To nie jest cała trasa „170” – tak jak wspomniałem w artykule, linia ma kończyć na os. Na Stoku 😉

  2. #3 by Tomek on 1 stycznia, 2022 - 1:39 pm

    Nie taniej byłoby wydłużyć trasę 122 przez Grębałów? Czy 642 wróci na stałą trasę? Architektów jest chyba już gotowa.

    • #4 by Jacek M. on 1 stycznia, 2022 - 2:06 pm

      Taniej na pewno, jednak „122” i tak ma dość pokręconą trasę, a dla Zesławic jest ważnym połączeniem do tramwaju. A może poszło o ciasność ulic, po których ciężko byłoby puścić autobus w obie strony?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: