Wydłużenie linii „240”

Dobra wiadomość dla mieszkańców Pękowic – w najbliższym czasie linia „240” ma zostać odrobinę wydłużona, co poprawi jej dostępność i skróci pasażerom drogę do autobusu.

„240” na dotychczasowej nawrotce „Pękowice”. Autor zdjęcia: Zieleńczanin.

Dotychczas „240” (Krowodrza Górka – Pękowice) kończyło trasę na pętli zlokalizowanej dosłownie tuż przy wjeździe do wsi, kilkadziesiąt metrów za granicą z Krakowem. Dla wielu osób oznaczało to konieczność długich spacerów w drodze do i z autobusu. Na szczęście pętla ta musi być niebawem przez Gminę Zielonki oddana, wybrano więc nowe miejsce które będzie znajdować się ok. pół kilometra dalej, wzdłuż ulicy Ojcowskiej. Zmiana więc na plus – dzięki temu część pasażerów będzie mieć bliżej do komunikacji miejskiej, tym bardziej że przy nowej końcówce powstają właśnie kolejne budynki.

Nowa nawrotka ma dostać nazwę „Pękowice Pętla”. Jednocześnie dotychczasowe miejsce kończenia kursów ma zostać utrzymane jako przystanek przelotowy – nikomu zatem nie pogorszy się dojazd, a części polepszy. Niewykluczone, że zmiany wejdą w życie już w kwietniu. Poniżej kilka zdjęć z okolicy – ich autorem jest użytkownik Zieleńczanin, dzięki!

Nowa pętla – widok od strony północnej

Nowa pętla – widok od strony południowej

Nowy przystanek przelotowy w kier. Krakowa, znajdujący się przy dotychczasowej pętli

Nowy przystanek przelotowy w kier. Pękowic, znajdujący się przy dotychczasowej pętli

Jacek Mosakowski

, , ,

  1. #1 by Bebiko on 26 marca, 2020 - 6:23 pm

    Szkoda że przystanek przelotowy nie powstał przed końcem Krakowa dzięki czemu dla większości była by szansa powrotu miejskiej taryfy.

    • #2 by Przemysław z Mistrzejowic on 27 marca, 2020 - 12:22 pm

      Też to zauważyłem. Generalnie, jeśli przystanek znajduje się poza granicą administracyjną Krakowa, ale poniżej standardowego dystansu między przystankami (300-500m) to z mocy prawa powinien być w taryfie miejskiej. Z tego puntu widzenia Pękowice całe należy uznać za „miejskie” tym bardziej, że jest to jedyna linia dla nich.
      Pozdrawiam.

      • #3 by mattiprrivan on 27 marca, 2020 - 1:10 pm

        Szczególnie że kiedyś Pękowice były obsługiwane normalną linią miejską, 150 o ile mnie pamięć nie myli

      • #4 by kaszmir on 27 marca, 2020 - 4:31 pm

        Tak, „150”. Ta sama linia, ta sama trasa, w 2007 zmieniono numer właśnie na „240”.

      • #5 by Zieleńczanin on 28 marca, 2020 - 1:17 pm

        Tam nie ma żadnych domów w Krakowie…

  2. #6 by Zielonek on 28 marca, 2020 - 12:58 pm

    Mieszkańcy Pękowic są mieszkańcami gm. Zielonki, a nie Krakowa, więc dlaczego mieliby miec taryfę miejską? O.o

    • #7 by bebiko on 29 marca, 2020 - 6:12 pm

      Niby tak ,nie mniej nie jest to fair by autobus który przekracza 50 metrów granicę Krakowa posiadał taką samą taryfę jak ten co przekracza 20-30 km.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: