Rozmowy Sułkowic w sprawie linii aglomeracyjnej

Krzywaczka, wieś położona w gminie Sułkowice, na południe od Skawiny, obecnie jest pozbawiona dostępu do krakowskiej komunikacji miejskiej. Jeden z pasażerów postanowił powalczyć o zmianę tego stanu rzeczy, a przy okazji dowiedział się że Sułkowice podjęły w ostatnim czasie rozmowy z Krakowem na temat uruchomienia autobusu aglomeracyjnego.

W latach 90 do Krzywaczki docierało „206” (potem przemienione w dzisiejsze „253”), z kolei w 2020 przez chwilę dojeżdżała tam specjalna linia „MED8” uruchomiona w celu dowożenia personelu do szpitali. Obecnie wieś ta jednak nie ma żadnej linii obsługiwanej przez krakowskie MPK. „253” (Czerwone Maki – Wola Radziszowska), w drodze pomiędzy Radziszowem i Wolą Radziszowską, na chwilę wjeżdża na teren Krzywaczki, lecz nie zatrzymuje się tam w ogóle, co wynika zapewne z braku porozumienia między Sułkowicami a Krakowem i Skawiną. Jeden z mieszkańców, Piotr, poprosił gminę o dołożenie przystanku „253” tak by wspomniana wieś dostała przynajmniej symboliczną obsługę transportem. Oto odpowiedź, którą otrzymał:

Zdjęcie: Piotr.

Wynika więc z tego, że Sułkowice podjęły rozmowy z Krakowem nawet nt. przystąpienia do systemu komunikacji miejskiej i uruchomienia zupełnie nowej linii, jednak opcja ta przerosła możliwości finansowe gminy. Na tę chwilę jest nadzieja, że uda się przynajmniej z dodatkowym przystankiem „253” – mało, lecz lepszy rydz niż nic. Nikomu autobusu się nie zabierze, a zawsze trochę osób zyska do niego dostęp.

Jacek Mosakowski

, , , , , ,

  1. #1 by Adi on 31 stycznia, 2021 - 8:46 pm

    A może lepiej zrobić 253 wjazd kieszeniowy do Krzywaczki. Koszta będą zapewne nie tak duże co nowa linia. 253 ma po 13min postoju w Woli Radziszowskiej więc i czasowo może by nie trzeba bardzo rozkładów przerabiać. A nawet jeśli by Sułkowice dołożyły się do kilku dodatkowych kursów 253 to wszyscy by zyskali, a nie byloby to bardzo kosztowne.

  2. #2 by Adi on 31 stycznia, 2021 - 8:49 pm

    Jeszcze jeden pomysł mi przyszedł żeby już nie wydłużać 253 ktora jest dość długą trasą to wydłużyć 263 nawet nie wszystkimi kursami. Możliwości jak widać jest dużo.

    • #3 by kaszmir on 31 stycznia, 2021 - 9:01 pm

      To byłby dobry pomysł, jestem za!

  3. #4 by Krzysiek Flav on 1 lutego, 2021 - 9:21 pm

    Jak nie Miasto, to może Województwo Małopolskie? Czyli wprowadzenie podobnego systemu jak ma Wieliczka – systemu autobusów podwożących do pociągu?

  4. #5 by Kante on 9 lutego, 2021 - 1:54 am

    Patrząc jakie 253 łapie opoznienia na skotnickiej te 13 min postoju to i tak mało by trzymać się rozkładu nie mówiąc już o wjazdach kieszeniowych do Krzywaczki dodatkowo żeby utrzymać obecna czestotliwosc kursów trzeba dołożyć jeszcz jeden autobus obecnie w dzień powszedni jeżdżą 2 lepszym rozwiązaniem byłoby wdluzyc z powrotem 263 do Woli a 253 skierować do Krzywaczki koszty utrzymania rozlozylyby się na swe gminy co i Sulkowica i Skawinie by się oplacalo

Dodaj komentarz